بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S60

معرفی کامل مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S60

طراحی و صفحه نمایش

گوشی موبایل DOOGEE S60 در ماه اوت 2017 معرفی شده است. ابعاد این گوشی برابر 15.5 * 81 * 164 میلی‌متر می‌باشد که از حد متوسط برخوردار است و یکی از سنگین‌ترین تلفن‌های هوشمند است و دارای وزن 287 گرمی می‌باشد.گوشی دوجی مدل S60 دارای بدنه‌ای فلزی است که از آلومینیوم سبک و باکیفیت ساخته شده است که در برابر ضربه و آسیب‌های مشابه مقاومت قابل توجهی دارد، بنابراین قادر است به خوبی از قطعات داخلی خود حفاظت کند. همچنین، برای محفاظت بیشتر از فلز روی این گوشی، بدنه آن با روکشی از پلی کربنات پوشانده شده است. به این ترتیب ضمن این که گوشی S60 کاملا مقاوم است و در برابر ضربه ایمنی بالایی دارد، ظاهر چشم‌نوازی داشته و طراحی زمختی ندارد. ترکیب فلز و پلی‌کربنات در ساخت این محصول باعث شده است که شایسته استاندارد IP68 باشد. استاندارد IP68 تضمین می‌کند که گوشی قادر است به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.
گوشی موبایل DOOGEE S60 دارای سنسور اثر انگشت در پنل پوشتی خود است که دقیقا کنار سنسور دوربین، بلندگو و فلش تعبیه شده است. اسلات های SIM و microSD در زیر یک پوشش فلزی قرار گرفته‌اند که تنها در صورت خارج کردن دو پیچ می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در دوجی اس 60 درگاه microUSB در پایین دستگاه قرار گرفته در حالی که سوکت صوتی در بالا قرار دارد. هر دو پوشانده شده از پلاستیک‌های لاستیکی هستند. در هر طرف گوشی دوجی اس 60 سه دکمه وجود دارد که جهت جهت کم و زیاد کردن صدا و یک دکمه SOS در سمت چپ آن قرار دارد. شرکت دوجی یک چراغ نوتیفیکیشن رنگی را هم در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی نصب کرده و امکان شخصی سازی آن وجود دارد.
گوشی دوجی اس 60 مجهز به صفحه نمایش 5.2 اینچی با تراکم پیکسل 424 و وضوح +1080×1920 pixels FHD می‌باشد که نسبت صفحه آن 16:9 است. صفحه نمایش ISP این گوشی تولید رنگ عالی دارد و در مکان‌هایی با نور زیاد هم درخشش مناسبی ارائه می‌دهد. دوجی جهت محافظت از صفحه این گوشی از پوشش داخلی Corning Gorilla Glass 5 استفاده کرده است که این گوشی را در برابر خراش محافظت می‌کند. به نظر می‌رسد که لایه ضدچربی هم روی نمایشگر این محصول به کار گرفته شده است؛ چرا که صفحه‌نمایش اثرانگشت خاصی را به خود جذب نمی‌کند.

عملکرد و نرم افزار گوشی موبایل DOOGEE S60

گوشی دوجی S60 یکی از پرچمداران این برند است که در طراحی آن از بهترین سخت افزارها استفاده شده است. این دستگاه از چیپست (MediaTek Helio P25 (MT6757T با پردازنده هسته‌ای Octa-Core،2.5 GHz برخوردار است که 6 گیگابایت حافظه ممتاز LPDDR4 و 64 گیگابایت حافظه فلش سامسونگ برای ذخیره سازی دارد. ضمن اینکه با نصب رم میکرو اس دی می‌توان فضای ذخیره سازی دستگاه را تا سقف 128 گیگابایت افزایش هم داد. بنابراین کاربران می‌توانند بدون نگرانی از هنگ کردن یا کاهش سرعت گوشی هوشمند دوجی، برنامه‌های مختلف را روی آن اجرا کنند. گوشی موبایل DOOGEE S60 در بین تلفن‌های هوشمند با این طراحی خاص بسیار منحصربه فرد است، زیرا هم NFC و هم شارژ بی سیم دارد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی برخورداری از Wi-Fi ،Cat-6 LTE و Bluetooth 4.1 می‌باشد. S60 به سنسورهایی نظیر قطب‌نما، ژیروسکوپ، GPS و GLONASS برای مسیریابی مجهز شده است و کاربران با استفاده از آن در هر ساعتی ازشبانه روز می‌توانند به راحتی مسیر خود را پیدا کنند. گوشی S60 دارای حسگر اثرانگشت بر پشت بدنه خود است که با فشار دادن این قسمت توسط کاربر، قفل گوشی به سرعت در کمتر از 0.19 ثانیه باز خواهد شد.
این گوشی شرکت دوجی به سیستم‌عامل Android 7.0 (نوقا) مجهز شده است. از رابط کاربری خاصی در این گوشی استفاده نشده است تا تجربه کار با گوشی کاملا به کار با اندروید نزدیک باشد. همان‌طور که انتظار می‌رود در رابط کاربری این گوشی خبری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اضافی نیست و به همین دلیل برنامه‌ها با سرعت و به شکلی کاملاً روان اجرا می‌شوند. البته به‌جز برنامه‌های روزمره‌ای مانند اپلیکیشن Gmail، نقشه و مرورگر Chrome یک برنامه‌ دیگر با نام Zello در منو گوشی مشاهده می‌شود. این برنامه در اصل گوشی را به یک «واکی تاکی» (Walkie-talkie) تبدیل می‌کند. واکی تاکی امواج رادیویی را به‌صورت بی‌سیم و به شکل دوطرفه مخابره می‌کند. این نرم‌فزار در کنار کلید PTT که روی لبه سمت راست گوشی قرار دارد، برای تیم‌هایی که در شرایط سخت کاری می‌خواهند باهم در ارتباط باشند بسیار کاربردی است و تیم را از داشتن دستگاه بی‌سیم جداگانه بی‌نیاز می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این محصول در حقیقت ابزارهای کاربردی آن است. این ابزارها شامل نرم‌افزارهایی است که بیشتر برای افرادی کاربرد دارند که در محیط باز به کار و فعالیت می‌پردازند. صداسنج (Sound Meter) ویژگی خاصی است که میزان صدای محیط اطراف را نمایش می‌دهد؛ این ویژگی برای مهندسان و افراد شاغل در حوزه بهداشت و امنیت محیط‌ زیست فعالیت دارند بسیار کاربردی است. دیگر ویژگی خاص این مدل از گوشی‌های دوجی فشارسنج دقیق آن است. در کنار فشارسنج ابزارآلات مهندسی مانند تراز، ابزار سنجش میزان ارتفاع، قطب‌نما، شاقول و ذره‌بین هم در جعبه‌ابزار S60 به چشم می‌خورند. البته دوجی به فکر سلامت کاربر هم بوده است؛ گام‌شمار و حسگر ضربان قلب هم دیگر ویژگی‌هایی است در این محصول به کار گرفته شده است. گفتنی است یکی از ابزار جالب در S60 ابزاری به نام Pic Hanging است. این ابزار با استفاده از دوربین گوشی، به کاربر اجازه می‌دهد تابلو را به‌صورت کاملاً تراز روی دیوار نصب کند. کلید SOS در این گوشی برای افرادی کاربردی است که می‌خواهند در فضاهای بزرگ به دیگری بگویند که در چه مکانی قرار دارند؛ با فشار دادن کلید SOS در لبه سمت چپ گوشی، بوق هشدار (به میزان دلخواه کاربر) به صدا درمی‌آید. البته در شرایط اضطراری هم این امکان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

دوربین

گوشی موبایل DOOGEE S60 دارای یک دوربین تک 21 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 در پنل پشتی خود است که لنز بکار رفته در آن از دوربین‌های سونی IMX 230 با PDA 0.1 and می‌باشد و از قابلیت‌هایی مثل تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) برای فیلمبرداری بدون لرزش و با کیفیت تر، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد. DOOGEE S60 دارای دو فلش قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا حتی در نور کم و زیر آب، عکس‌هایی زیبا و دقیق را ثبت کنید. علاوه بر این، 9 حالت عکسبرداری برای تقویت خلاقیت و سرگرمی عکس گرفتن در این دستگاه تعبیه شده است. دوربین سلفی گوشی دوجی اس 60 از سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 عکس‌های سلفی زیبایی را ثبت می‌کند. این دوربین دارای فناوری زاویه دید 87 درجه ای است.

باتری

دوجی S60 یک باتری نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 5580 میلی‌آمپر دارد که ظرفیت قابل توجه این باتری، باعث شده است کاربران در هربار شارژ کامل گوشی خود بتوانند چندین ساعت متوالی با آن کار کنند و نیازی به استفاده زودبه‌زود از شارژر نداشته باشند. این گوشی هوشمند به قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. بنابراین کاربران می‌توانند بدون استفاده از کابل شارژ، دستگاه هوشمند خود را شارژ کنند. در صورتی که شارژ باتری گوشی به اتمام برسد، در مدت زمان کوتاهی کاملا شارژ شده و نیازی به صرف زمان طولانی برای شارژ S60 نخواهد بود. در بررسی گوشی دوجی S60 مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری این دستگاه تقریبا می‌تواند تا 2 روز از آن استفاده کند. باتری گوشی DOOGEE S60 با استفاده از شارژر اورجینال موبایل تقریبا به 120 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارد. باتری این دستگاه از نوع غیرقابل تعویض می‌باشد.گوشی مذکور برای آن دسته افرادی که می‌خواهند یک گوشی فوق مقاوم با قیمت مناسب داشته باشند و در عین حال خیالشان از بابت کیفیت عملکرد گوشی و بستر سخت افزاری آن راحت باشد، گزینه خرید مناسبی خواهد بود.

مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S60

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم افزاری

سایر مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...