بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S90 ماژولار

معرفی کامل مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S90 ماژولار

طراحی و صفحه نمایش گوشی موبایل DOOGEE S90

گوشی موبایل DOOGEE S90 با ابعاد ۱۶۸٫۵×۸۰٫۷×۱۴٫۱ میلی‌متر، وزن ۳۰۰ گرم و در رنگ‌های مشکی و زرد ساخته شده است. این تلفن همراه هوشمند یکی از سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین گوشی‌های مقاوم دنیا به حساب می‌آید. جنس بدنه این گوشی از تیتانیوم است و روکشی از جنس پلی کربنات برای آن در نظر گرفته شده است. که دستگاه را در مقابل صدمات ناشی از افتادن و ضربه، حرارت بالا و حتی خوردگی اسپری نمک حفاظت خواهد کرد. در هر چهار وجه این محصول از لاستیک استفاده شده است تا گوشی در برابر سقوط مقاومت زیادی داشته باشد . همچنین دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. دکمه‌‌های تنظیم صدا و دکمه خاموش و روشن کردن گوشی هم در سمت راست قرار گرفته‌اند. در پایین گوشی هم پورت USB-C را مشاهده خواهید کرد و خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا در انتهای گوشی نیست. در پشت این تلفن همراه دو فلش LED را مشاهده می‌کنید که در دو طرف دو دوربین پشت قرار گرفته‌اند. سنسور تشخیص اثر انگشت هم زیر دوربین‌های پشت قرار گرفته است. 24 عدد پین فلزی برای انتقال داده‌ها از گوشی به ماژول و بالعکس تعبیه شده‌اند که بر زیبایی گوشی (بدون ماژول) اضافه کرده‌اند.گوشی موبایل دوجی S90 برای افراد که شغل‌های سخت دارند و به دنبال گوشی‌های مقاوم در برابر آب، گرد و غبار و ضربه هستند مورد بسیار خوب و مناسبی است.
گوشی موبایل دوجی S90 دارای نمایشگر ۶.۱۸ اینچی HD+ ، از نوع IPS LCD است و رزولوشن تصویر 1080 * 2246 پیکسل می‌باشد. دوجی جهت محافظت از صفحه این اسمارت فون از Corning Gorilla Glass 4 استفاده کرده است. این گوشی قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ با تراکم پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ را دارد. گوشی دوجی اس 90 به نسبت تصویر 18:9 تجهیز شده است. در پنل جلویی این دستگاه صفحه نمایش به صورت تمام صفحه بوده و فقط شاهد حضور ناچ هستیم که جایگاه دوربین سلفی آن می‌باشد.

عملکرد، سخت افزار، حافظه و نرم افزار

گوشی موبایل DOOGEE S90 از تراشه MediaTek MT6771 Helio P60 بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این اسمارتفون هشت هسته‌ای است. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارد و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A72 بوده و فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 که تا ۸۰۰ مگاهرتز گنجایش دارد هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. این تراشه با تکنولوژی ۱۲ نانومتری ساخته شده و مصرف انرژی مناسبی دارد و به خوبی از پس کارهایی که می‌خواهید با گوشی انجام دهید بر می‌آید. از ویژگی‌های جالب تراشه‌ای که روی این گوشی قرار گرفته می‌توان به پردازنده‌ای مخصوص برای هوش مصنوعی اشاره کرد. همچنین پردازنده این گوشی با توجه به قدرت زیادی که دارد می‌تواند برای انجام انواع گیم نیز مناسب باشد. همینطور گیم پد مخصوصی نیز برای این مدل طراحی شده است و می‌توان این محصول را در گروه گوشی‌های گیمینگ نیز قرار داد. گوشی موبایل دوجی S90 با 6 گیگابایت حافظه رم اجرایی و 128 گیگابایت حافظه داخلی فضای بسیار خوبی را در اختیار کاربران برای ذخیره اطلاعات شخصی قرار داده است. جهت ارتقا حافظه دستگاه می‌توانید از کارت حافظه micro SD تا 256 گیگابایت استفاده کنید. در گوشی موبایل دوجی S90 از سیستم‌عامل اندروید نسخه 8.1 اوریو استفاده شده است که سیستم‌عاملی کاملاً به‌روز است.
گوشی موبایل دوجی S90 از اتصال شبکه بی سیم وای فای، فناوری بلوتوث، فناوری GPS و کابل یو اس بهره می‌برد. سنسورهای تعبیه شده در این اسمارت فون، سنسور G، سنسور مجاورت، سنسور نور محیط، قطب نما، ژئومغناطیس، ژیروسکوپ، فشارسنج، PTT SOS و Hard Coulometer است. گوشی اس 90 دوجی مجهز به حسگر اثر انگشت عقب، باز کردن 0.1s، شناسایی 360 درجه است و Face Unlock نیز می‌باشد. علاوه بر این، دارای قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت Nano و شبکه‌های ارتباطی 3G، 2G و 4G می‌باشد. گیم پد و شارژر وایرلس در نظر گرفته‌شده برای آن نیز امکانات گوشی را بیشتر نموده‌اند و باعث شده‌اند تا بتوانید از گوشی ماند یک کنسول قابل‌حمل استفاده نمایید. دکمه قابل تنظیمی نیز بر سمت چپ گوشی قرار گرفته که با تنظیم آن، می‌توان پیامی اضطراری برای کمک ارسال نمود. این دکمه می‌تواند برای شروع ضبط صدا، گیم مود، سوئیچ بر روی چراغ قوه، اسکرین‌شات یا دوربین آپ، استفاده شود. اگر آن را برای پیامی اضطراری برای کمک تنظیم کنید، پس از نگه داشتن آن برای ۵ ثانیه، پیام ارسال خواهد شد. پس از این کار، عرض و طول جغرافیایی به همراه مکانی که در آن قرار دارید، به صورت یک اس ام اس ارسال می‌شود. می‌توانید تا ۳ نفر از مخاطبین خود را انتخاب کنید که این پیام برای آن‌ها ارسال شود.
در این گوشی سه استاندارد IP68، IP69Kو MIL-STD-810G وجود دارند. این استانداردها تضمین می‌کنند که گوشی قادر است به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد، گردوغبار به آن هیچ آسیبی وارد نخواهند کرد و امواج پرفشار آب هم روی آن تأثیری ندارند. علاوه‌براین، این گوشی به میزان بسیار زیادی در برابر ضربه مقاوم است و استاندارد نظامی آن نشان می‌دهد سقوط گوشی از ارتفاع 2.5 به‌جز خراش، آسیب چندانی به گوشی وارد نمی‌کند.
همچنین باید گفت که این گوشی، ماژولار است و بنابراین میتوان لوازم جانبی بسیاری را به آن اتصال داد. از جمله این لوازم جانبی میتوان به یک کنترلر گیمینگ، یک باتری اضافه و ماژول دوربین دید در شب اشاره کرد. ماژول دید در شب با استفاده از سنسور 131 درجه‌ای سونی در زوایه باز عکس‌های مطلوبی را در نور کم می‌گیرد. البته با استفاده از این ماژول دیگر قادر نخواهید بود از ست‌آپ دوربین دوگانه استفاده کنید اما همچنان می‌توانید مطمئن باشید که بهینه‌سازی 12 برابر حسگر تصویر را با استفاده از این ماژول تجربه خواهید کرد و تصاویر واضحی را درنهایت تحویل خواهید گرفت.
ماژول پاوربانک هم یک ماژول 5000 میلی‌آمپرساعت دیگر را به باتری گوشی اضافه می‌کند این پاوربانک به‌خودی‌خود دارای یک پورت شارژ USB-C است و همین باعث می‌شود بتوانید از شارژر بی‌سیم برای شارژ گوشی استفاده کنید و به‌طور هم‌زمان هم از کابل USB برای شارژ ماژول پاوربانک بهره ببرید. ماژول جذاب بعدی این گوشی، یک واکی تاکی دیجیتال مبتنی بر استاندارد DMR است. کیفیت صدا در این سیستم بسیار واضح و روشن است. محدوده فرکانسی این واکی تاکی از ۴۰۰ تا ۴۸۰ مگاهرتز است و از حساسیت بسیار بالای منفی ۱۲۰ دسی‌بلی سود می‌برد. با این واکی تاکی هم امکان برقراری تماس‌های خصوصی وجود دارد و هم از تماس‌های گروهی پشتیبانی می‌کند. ماژول آخر هم قطعا به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند با گوشی هوشمند خود بازی کنند. این ماژول یک گیم‌پد یا کنترلر بازی است

دوربین گوشی موبایل دوجی S90

گوشی موبایل DOOGEE S90 دارای سه سنسور دوربین می‌باشد که از میان این سه سنسور 2 تا از آن‌ها مربوط به دوربین پشتی و یکی دوربین سلفی است. دوربین‌های پشتی تولیدات سامسونگ هستند که رزولوشن 16 و 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 دارند. این دوربین‌های سامسونگ از فناوری هوش مصنوعی (AI) سامسونگ هم بهره‌مند هستند. امکان کاهش نویز و عمق دادن به تصویر هم دیگر ویژگی‌های این محصول‌اند. دوربین های این موبایل از ویژگی PDAF و همچنین فوکوس خودکار برخوردار هستند همچنین از یک چراغ فلش LED چهارگانه استفاده شده که به صورت جفت جفت در دو سمت لنز دوربین اصلی دستگاه نصب هستند و در برخی مواقع می‌توانند به خوبی نقش چراغ قوه را هم ایفاء کنند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند دارای سنسور 8 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/2.0 و 90 درجه زاویه دید عریض می باشد و توسط شرکت سونی تولید شده است.

باتری گوشی DOOGEE S90

گوشی موبایل DOOGEE S90 با یک باتری 5050 میلی آمپر ساعت، باتری غیر قابل تعویض Li-Po کار می‌کند همچنین شارژر وایرلس ۱۰ واتی و شارژر سریع ۲۴ واتی از امکانات دیگر این اسمارت فون است که توسط رابط شارژ Type-C USB 2.0 دستگاه شارژ می‌شود. گوشی دوجی اس 90 نسخه‌های متفاوتی دارد که در هر نسخه ماژول‌های آن نیز متفاوت می باشد. باکس این گوشی شبیه به یک جعبه ابزار طراحی شده و به صورت اهرمی باز می‌شود. اقلام همراه بسته بندی‌های متفاوت این گوشی شامل، گوشی DOOGEE S90 Super Bundle، کابل نوع C، شارژر (12V / 2A)، بیسیم، Powerbank Back Clip، دوربین دید در شب، کابل OTG، آداپتور هدفون، آنتن، سوزن، سیم کارت، کتابچه راهنمای و کارت گارانتی می‌باشد که بعضی از این اقلام فقط به همراه بعضی از نسخه‌های این گوشی ارائه می‌شود. در بررسی گوشی دوجی S90 مشخص شد که یک کاربر معمولی به راحتی می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون حداقل تا 2 روز از آن استفاده کند. برای فول شارژ باتری دستگاه به زمانی در حدود 110 الی 130 دقیقه نیاز خواهید داشت.

مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S90

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم‌افزاری

سایر مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...