بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

لیستی از بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل

لیستی از بهترین لوازم جانبی گوشی موبایل

لوازم جانبی گوشی موبایل

لوازم جانبی موبایل دارای انواع مختلفی است که هر یک نقش خاصی را به عهده دارند تمامی افرادی که تلفن همراه استفاده می‌کنند باید با لوازم جانبی گوشی آشنا باشد. یکی از مواردی که همه ما با آن به صورت روزمره سروکار داریم تلفن همراه می‌باشد بنابراین همواره باید بدانیم که ضروری‌ترین لوازم جانبی برای گوشی‌های هوشمند چه وسایلی می‌باشند و چه کاربردی دارند و این که چقدر می‌توانند به استفاده بهتر شما از گوشی تلفن همراهتان کمک کنند. بعضی از آن‌ها ضروری بوده و وجودشان در کنار یک موبایل لازم است، و برخی نیز ضروری نیستند اما بنا به احتیاج و سلیقه می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. با توجه به تعدد و تنوع لوازم جانبی موبایل ، لزوم راهنمای خرید لوازم جانبی گوشی ، بیش از پیش احساس می‌شود. بازار لوازم و اکسسوری‌های گوشی از بازار خود گوشی‌ها نیز متنوع‌تر است که با توجه به پیشرفت روزمره‌ی تکنولوژی، تعداد لوازم جانبی گوشی موبایل با گذشت زمان افزایش می‌یابد که بعضی از این لوازم عبارتند از : کارت حافظه، کابل شارژ، کابل تبدیل، انواع هندزفری و هدست، پاوربانک، مونوپاد، شارژر وایرلس، قاب محافظ، برچسب محافظ صفحه نمایش. در ادامه می‌خواهیم لوازم جانبی موبایل را به شما معرفی کنیم تا به بهترین نحو از امکانات گوشی موبایل خود استفاده نموده، همچنین مراقبت لازم را از گوشی‌تان انجام دهید.

گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل

اولین و مهم‌ترین لوازم جانبی موبایل گلس می‌باشد. گوشی‌های مدرن از صفحه نمایش Corning Gorilla Glass استفاده می‌کنند. گوریلا گلس مقاومت بسیار زیادی دارد. می‌تواند جلو خط و خراش را بگیرد و در برابر ضربه هم مقاوم است. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر گوشی از دست‌تان بیفتد یا به یک جسم نوک‌تیز برخورد کند حتما و حتما سالم می‌ماند. در ضمن گوریلا گلس کاملا ضدخش نیست و در گذر زمان کم کم خط و خش‌هایی روی صفحه ظاهر می‌شوند. برای این که نگرانی‌تان را بابت صفحه نمایش گوشی برطرف کنید نصب گلس بهترین و راحت‌ترین کار است. قیمت گلس موبایل هم در مقایسه با قیمت تعمیر و تعویض صفحه نمایش به مراتب کمتر است. گلس یک محافظ صفحه نازک و شفاف است. روی صفحه نمایش می‌چسبد و به عنوان یک پوشش جلو ضربات، خط و خراش و فشار را می‌گیرد. وضوح بالایی دارد و اگر ضخامت آن کم باشد عملا احساس نمی‌کنید که روی صفحه نمایش گوشی گلس نصب کرده‌‌اید. با این حال موارد دیگری از جمله ضد ضربه کردن صفحه‌ی نمایش گوشی و یا حتی مات کردن آن برای منعکس نکردن نور خوشید هم از دلایلی است که ما را به خرید یک محافظ صفحه‌ی نمایش ترغیب می‌کند. انواع مختلف گلس وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خودشان را دارند شامل نوع مات، نوع براق ، نوع TPU، نوع پرایوسی ، نوع فول کاور ، نوع 2d , 3d، نوع UV، نوع PET و نوع Nano Liquid می‌باشد.

Previous slide
Next slide

قاب یا کاور گوشی موبایل

قاب یا کاور گوشی وسیله ایست که بر روی گوشی موبایل شما نصب می‌شود و باعث افزایش ایمنی و زیبا‌تر شدن گوشی شما می‌شود. این قاب‌ها را از جنس‌های متفاوتی می‌سازند که از انواع پرکاربرد آن برای تولید کاور موبایل عبارتند از: پلاستیک، سیلیکون، فبیر کربن، چوب، چرم و فلز، قاب پارچه‌‌ای ، ژله ای، قاب گوشی آکواریومی و …. می‌باشد. انتخاب هر یک از این مواد توسط طراحان به عوامل متعددی از جمله، زیبایی، هزینه، میزان مقاومت کاور، سلیقه کاربر و راحتی و کیفیت آن بستگی دارد. تقریبا هیچ گوشی را نمی‌توان یافت که قاب گوشی نداشته باشد و استفاده از آن به یک ضرورت تبدیل شده است. استفاده از چنین ابزارهایی نه تنها از گوشی محافظت می‌کند، بلکه همچنین نوعی زیبایی به گوشی می‌دهد. اگر فردی هستید که به مد اهمیت ویژه‌ای می‌دهید می‌توانید از قاب‌های گوشی حرفه‌ای و درجه یکی که مطابق با مد روز طراحی می‌شوند استفاده کنید. همچنین این نکته را باید کاربران در نظر بگیرند که باید کاوری را انتخاب کنند که خوب از گوشی محافظت به عمل آورد. این کاور باید حداقل حفاظت در برابر ضربه‌های مکانیکی و شرایط محیطی ناخوشایند را حاصل کند. همچنین گاهی عده‌ای از بامپر هم استفاده می‌کنند. بامپر نوعی قاب است. قابی که دور تا دور گوشی را پوشش می‌دهد. به آن محافظ دور گوشی هم می‌گویند. فقط روی لبه‌های گوشی نصب می‌شود و استایل و طراحی گوشی را حفظ می‌کند.

برچسب هوشمند بلوتوثی گوشی موبایل

این برچسب‌های دارای بلوتوث باعث می‌شوند تلفن خود را در صورت گم شدن پیدا کنید. همچنین می‌توانید به راحتی آن‌ها را به جز گوشی به وسایل دیگری مانند کلید ، کیف پول ، عینک ، حیوانات خانگی ، چتر وصل یا کوله پشتی فرزندتان وصل کنید تا آن را ردیابی کنید. برای استفاده از آن کافی است دکمه را بر روی برچسب هوشمند خود فشار داده و نگه دارید تا تلفن شما زنگ زده شود ، حتی اگر تلفن شما در حالت خاموش ، لرزش یا حالت خاموش باشد. اگر برچسب شما در محدوده بلوتوث 160 فوت باشد ، صدای بوق تا زمانی که آن را پیدا کنید پخش می‌شود. همچنین باید بلوتوث و سرویس موقعیت مکانی خود را در حال روشن نگه دارید.

Previous slide
Next slide
Previous slide
Next slide

هولدر یا استند و نگهدارنده گوشی موبایل

هولدر یا پایه نگهدارنده موبایل ابزاری است که برای ثابت کردن تلفن همراه در یک مکان مشخص به کار می‌رود پایه نگهدارنده موبایل یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی موبایل است و به شما این امکان را می‌دهد تلفن خود را در نزدیکی خود نصب کنید تا بتوانید مکالمه‌های هندزفری داشته باشید، موسیقی را از طریق یک سیستم استریو بلوتوث پخش کنید، از تلفن خود به‌عنوان دستگاه GPS استفاده کنید یا اپلیکیشن‌های رایج مسیریابی را به کار بگیرید. از دیگر استفاده‌های نگهدارنده‌های موبایل می‌توان به کارایی آن برای نگه داشتن گوشی در منزل برای سهولت انجام دادن بسیاری از کارها همچون: مطالعه کردن، آشپزی کردن با دیدن فیلم آشپزی، تماشای فیلم و… اشاره نمود همچنین می‌توانید حین کار گوشی را در زوایای مختلف تنظیم نمایید. انواع مختلفی از هولدرهای موبایل وجود دارد که از نظر مکانیزم‌ عمل‌شان به دو گروه مغناطیسی و مکانیکی تقسیم می‌شوند که البته تنوع محصولی گروه دوم نسبت به گروه اول بیشتر است. البته دسته‌بندی استندها و نگه‌دارنده‌ها فقط به نوع مکانیزم عملکردشان خلاصه نمی‌شود و از نظر محل استفاده نیز بطور عمده به چند دسته تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، هولدر مناسب گوشی خود را انتخاب نمایید.

شارژر سریع یا Fast charger

امروزه تلفن‌ها، هوشمند هستند و در روند شارژ شدن هم هوشمندانه رفتار می‌کنند استفاده ‌از فناوری فست ‌شارژ یا شارژ سریع برای تلفن‌های هوشمند یک امر رایج شده است همان‌طور که از نام این فناوری پیداست، شارژ سریع موجب می‌شود که باتری تلفن، تبلت یا هر دستگاه دیگری با سرعت بیشتری نسبت به حالت معمول شارژ شود به طور مثال می‌توانند درعرض ۳۰ دقیقه، باتری گوشی را تا ۶۰ درصد شارژ کنند . برای این‌که از این فناوری استفاده کنید، باید تلفن هوشمندی داشته باشید که از این فناوری و شارژر و کابل انحصاری آن پشتیبانی کند. اگر شما از گوشی هوشمند رده‌بالایی استفاده می‌کنید که همین دو یا چند سال پیش عرضه شده است، احتمالا گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند و استفاده از این شارژر سریع جز کاردبردی‌ترین لوازم جانبی موبایل است.

شارژر فندکی

امروزه به دلیل استفاده زیاد از گوشی موبایل و اتصال به اینترنت شارژ گوشی زودتر از حالت معمول تمام می‌شود اگر در منزل و یا محل کارتان باشید این امر مشکل ساز نیست ، اما در مسافرت و یا زمانی که دسترسی به برق شهری ندارید تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌شود. برای رفع این مشکل استفاده از شارژ فندکی بهترین گزینه است. شارژر فندکی (Car Charger) شارژری است که به پورت فندکی اتومبیل وصل می‌شود و با استفاده از توان الکتریکی خودرو وسیله الکترونیک شما را شارژ می‌کند. وسیله‌ای که کمی بزرگتر از فندک ماشین است و یک یا چند پورت خروجی USB دارد که شما می‌توانید از آن طریق گوشی خود را به کابل usb وصل کرده و کابل را به پورت خروجی شارژر فندکی وصل کنید که ۱۲ تا ۲۴ ولت ماشین را به ۵ ولت مورد نیاز دستگاه شما تبدیل می‌کند برخی مدل‌های جدید شارژر فندکی دارای امکاناتی از قبیل اتصال از طریق بلوتوث، قابلیت برقراری تماس و مکالمه و … می‌باشند که قابلیت‌های به‌روزتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.اگر گوشی موبایل و یا تبلت خود را همیشه به همراه دارید ، بهتر است شارژر فندکی‌ای بخرید که یک پورت 1/2 آمپر و یک پورت 1 آمپر داشته باشد .به کمک این وسیله کم حجم و فشرده، شما قادر خواهید بود حداقل دو گوشی همراه را در مسیر جاده شارژ کنید. در ماشین‌های جدید، شارژرهای USB سریع برای موبایل‌ها به صورت پیش فرض تعبیه شده که بسیار عملکرد خوبی دارد و می‌تواند همزمان چندین گوشی را به طور کامل ساپورت کند.

هندزفری بلوتوث

هندزفری‌ ابزاری است که به طور معمول برای تلفن همراه یا دستگاه پخش چند رسانه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد هندزفری این امکان را می‌دهد تا موسیقی را با صدای بالا گوش کنید و فقط این صدا در گوش فرد پخش خواهد شد و در محیط اطراف صدایی شنیده نمی‌شود و بهترین وسیله‌ایست تا در هر شرایطی امکان لذت بردن از موسیقی مورد علاقه یا مکالمه تلفنی را داشته باشید. بعضی از مشکلاتی مثل پیچیده شدن سیم‌ها‌ی هندفری در هم، تا شدن و یا احتمال کنده شده سیم‌ها باعث شد که شرکت‌های تولید کننده با ساخت هندزفری بلوتوثی این مشکل را حل کنند و راحتی بیشتری را برای ما فراهم کنند. هندزفری‌های بلوتوث دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آن‌ها، دارای بخشی هستند که درون گوش قرار می‌گیرد و خود هندزفری با حلقه‌ای که پشت گوش انداخته می‌شود، سر جای خود ثابت می‌شوند. برخی دیگر ، تماما در قسمت پشت گوش قرار می‌گیرند و گوشی آن‌ها درون گوش قرار می‌گیرد. نوع دیگر هندزفری‌های بلوتوث دوگوشی هستند که با سیمی به یکدیگر متصل شده اند. این سیم علاوه بر ارتباط بین گوشی‌ها، با قرار گرفتن در پشت گردن، هندزفری را سر جای خود محکم می‌سازند.

Previous slide
Next slide
Previous slide
Next slide

پاور بانک یا باتری اکسترنال

یکی دیگر از لوازم جانبی موبایل پاور بانک است. پاور بانک یک شارژر الکتریکی است که به‌راحتی قابل‌حمل است. بنابراین جهت شارژ انواع وسایل الکترونیکی از قبیل گوشی همراه، تبلت، دوربین‌های پیشرفته، برخی بلندگوهای قابل‌حمل و حتی لپ‌تاپ، اسپیکر بلوتوث همراه، GoPro، سیستم‌های GPS، ام پی تری پلیر را می‌توان به وسیله آن شارژ کرد. عملا هر چیزی که به وسیله USB قابل شارژ است را می‌توان با پاور بانک شارژ کرد، البته به خاطر داشته باشید که Power Bank را نیز باید شارژ کنید. پاور بانک (شارژر همراه) دارای یک سوکت ورودی اختصاصی برای شارژ شدن دارد.در حقیقت پاور بانک مانند یک باتری همراه بسیار قوی عمل می کند و می‌توانید تلفن همراه خود را به آن متصل کنید تا شارژ شود. هر پاوربانک بسته به مدل خود توانایی یک یا چند مرتبه شارژ کامل دیگر وسایل الکترونیکی را دارد. امروزه انواع پاوربانک در طرح‌ها، وزن‌ها و با توان‌های متفاوتی ساخته و طراحی شده است. برخی از این دستگاه‌ها مستطیل شکل، کوچک، سبک و بسیار پرتوان هستند و برخی دیگر حالت فانتزی داشته و به شکل عروسک و با توان پایین‌تر تولید می‌شوند.

اسپیکر بلوتوثی

این روزها با پیشرفت تکنولوژی وقت آن رسیده تا به جای استفاده از گوشی به عنوان اسپیکر از اسپیکر‌های بلوتوثی استفاده کنیم. این دستگاه به راحتی قابل حمل و یکی از ابزارهای دنیای فناوری محسوب می‌شود که هر کسی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. استفاده از اسپیکر‌های بلوتوثی چندسالی است که بسیار رایج شده است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که در حین انجام کارهای مختلف، موزیک‌های مورد علاقه خود را هم گوش کنند. این موضوع و علاقه مردم به گوش دادن به موسیقی باعث شده است که بازار خرید اسپیکرهای بلوتوثی رونق زیادی پیدا کند. اندازه کوچک این اسپیکر باعث شده تا در جیب و یا کوله پشتی خود آن را به راحتی در هر کجا، هر زمان همراه خود داشته باشید. بسیاری از موبایل‌ها و تبلت‌ها از اسپیکر با کیفیتی برخوردار نیستند و بهترین جایگزین برای آن‌ها استفاده از اسپیکر‌های بلوتوث می‌باشد. امروزه اسپیکر‌ها در انواع و اقسام مختلف در بازار محصولات الکتریکی یافت می‌شود. در خرید اسپیکر بلوتوث هم مثل خرید هر وسیله دیگر باید اولین کاری که انجام می‌دهید، مشخص کردن کاربرد و نیاز آن باشد. باید ببینیم چه ابعاد و اندازه‌ای مناسب است، چه قدر عمر باتری و چه وزنی مطلوب است. کیفیت صدا و بلندی آن چه قدر باشد که راضی شویم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسپیکر بلوتوث این است که به راحتی و بدون نیاز به کابل و سیم می‌تواند با گوشی و یا تبلت شما ارتباط برقرار کند. در این تکنولوژی در واقع با استفاده از بلوتوث می‌توانید داده‌های صوتی را به راحتی در کوتاه‌ترین زمان منتقل کنید. اسپیکر بلوتوث در واقع مدل مدرن و پیشرفته‌ایی از بلندگو می‌باشد. این بلندگوهای مدرن دارای باتری‌های شارژی نیز می باشند.

Previous slide
Next slide
Previous slide
Next slide

کیف پول گوشی

تنوع زیادی در میان لوازم جانبی موبایل به چشم می‌خورد که هر کدام ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارند. اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که بتوانید از آن در چندین جهت استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما خرید کیف پول گوشی است. این کیف هم ایمنی گوشی شما را تضمین می‌کند و در عین حال یک کیف پول زیبا و شیک برای شما خواهد بود. همچنین دارای بخش‌های مجزا برای قرار گیری کارت ملی، عابر بانک، پول و غیره است. در برابر ضربه و خط و خراش از گوشی شما محافظت می‌کند.

لنز دوربین

امروزه تلفن‌های هوشمند به انتخاب اول کاربران برای عکس و فیلم‌برداری تبدیل شده‌اند. محبوبیت این ابزارها باعث شده تا تولیدکنندگان لوازم جانبی گوشی ، لنزهای خاصی را برای اضافه نمودن قدرت عکاسی دوربین‌های حرفه‌ای به این دستگاه‌ها ارائه کنند.این لنزها روی تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های موجود در بازار قابل نصب بوده و قابل استفاده هستند. خرید لنز دوربین موبایل یکی از انواع لوازم جانبی موبایل است که در جهت افزایش بازده دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار کمک‌کننده است. لنزها توسط گیره پلاستیکی (کلیپس) کوچکی که همراه آن‌هاست روی دوربین اصلی یا دوربین مکالمه گوشی نصب می‌شوند و امکان اتصال دو لنز روی هم نیز وجود دارد. این لنز ها معمولا در بسته‌هایی عرضه می‌شوند که شامل لنزهای ماکرو، واید و فیش آی می‌باشند. که به ترتیب می‌توانند تصاویری با میدان دید بیشتر، زوم از فاصله نزدیک و تصاویری کروی شبیه آنچه از چشمی درب منازلتان می‌بینید به شما بدهند.

مونوپاد

امروزه دیگر کمتر کسی در جهان وجود دارد که مونوپاد را نشناسد و یا از آن حداقل برای یک بار استفاده نکرده باشد. مونوپاد وسیله‌ای است که ساختاری شبیه به میله دارد و برای عکاسی در شرایط متفاوت از آن استفاده می‌شود. معمولا جنس این میله‌ها از آلومینیوم ساخته می‌شود تا بسیار سبک باشد. ضمنا این میله‌ها قابلیت جمع شدن نیز دارند. این وسیله بسیار محبوب کسانی است که مسافرت زیاد می‌روند و علاقه دارند تا عکس‌های آنان شکل متفاوت‌تری به خود داشته باشد. مونوپاد، در واقع همان پایه دوربینی است که جایگزین سه پایه‌های گذشته شده است و به کاربران کمک می‌کند با نصب موبایل یا دوربین خود روی آن بتوانند با توجه به طول مونوپاد و اندازه دست فرد، عکس‌هایی از فاصله حداقل یک متر تا 10 متر از خود بگیرند. در قسمت بالای هر مونوپاد یک گیره‌ی مخصوص وجود دارد که گوشی را بسیار محکم نگه می‌دارد. این گیره‌ی بسیار محکم که ضامن سلامت گوشی هم هست، روی دسته پیچ می‌شود. البته این گیره این تنظیمات را هم دارد که پس از پیچ شدن، بتواند بچرخد و زاویه‌ای قابل تنظیم داشته باشد و با شاتر بلوتوثی و یا دکمه‌ی شاتر بر روی دسته از خود عکس گرفت. اگر مي‌خواهيد يک مونوپاد بخريد به ميزان وزن آن دقت کنيد و مطئن شويد وزن آن براي شما سنگين نباشد و همچنین به همه گوشی‌ها بخورد.

کابل AUX

امروزه با استفاده فراوان از گوشی‌های هوشمند ( گوشی سامسونگ ، اپل ، گوشی سونی و… )، تبلت‌ها ، نوت بوک‌ها ، لپ تاب‌ها و … استفاده روزانه از کابل‌های AUX نیز به طرز چشم گیری افرایش یافته است که جز یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی موبایل محسوب می‌شود. نام کابل AUX مخفف کلمه AUXiliary می‌باشد . کابل AUX یک کابل صدا است که در دو طرفش دو فیش 3.5 میلی متری وجود دارد. از این کابل جهت انتقال صدا استفاده می‌شود. گاه پیش می‌آید که شما نیاز داشته باشید صدای آهنگ و موسیقی روی گوشی موبایل یا تبلت و لپ تاپ خود را با صدایی بلندتر و با کیفیت‌تر از طریق اسپیکر یا بلندگوی کامپیوتر یا خودرو و ماشین یا آمپلی فایر گوش دهید که راه ارتباطی میان این دو دستگاه یا از طریق بلوتوث و به صورت بیسیم خواهد بود و یا به صورت فیزیکی و از طریق کابل رابط صدا AUX .کانال‌های صوتی دارای دو حالت مونو و استریو می‌باشند، در حالت مونو تمامی صدا در یک اسپیکر تولید می‌شود، اما در استریو صدا بین دو اسپیکر تقسیم شده و صدای بهتری تولید می‌شود.کابل AUX توانایی انتقال دو کانال صوتی را دارد. این بدان معناست که می‌تواند صدای استریو را انتقال دهد. در داخل کابل‌های AUX سه سیم وجود دارد که یکی برای کانال چپ، دیگری برای کانال راست و آخری هم مشترک بین چپ و راست است. ممکن است به هر دلیل شما نیاز به افزایش طول کابل صدای خود داشته باشید. از آن جایی که معمولا کابل‌های AUX در اندازه‌های ۱ تا ۲ متر در بازار موجود است و ممکن است فاصله‌ی دستگاه پخش کننده و باند و بلندگو و اسپیکر شما بیش از این متراژ باشد شما در این هنگام می‌توانید از کابل افزایش طول AUX بهره ببرید. یعنی می‌توانید به وسیله‌ی کابل افزایش طول AUX که دارای یک سوکت نری AUX و یک درگاه یا پورت مادگی AUX است، نسبت به افزایش طول کابل AUX خود اقدام کنید.

لامپ هوشمند

لامپ هوشمند یا لامپ اسمارت یک نوع لامپ روشنایی LED است که توسط گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا سیستم‌های اتوماسیون خانگی هوشمند قابل کنترل است. لامپ‌های اسمارت برای کار کردن به گوشی هوشمند، تبلت و یا سیستم اتوماسیون خانگی نیاز دارند چون که از استاندارد‌های ارتباطی وایرلس مانند بلوتوث، Wi-Fi، Z-Wave یا ZigBee برای اتصال به یک برنامه در دستگاه یا سیستم اتوماسیون استفاده می‌کنند. لامپ هوشمند یک لامپ با تکنولوژی روشنایی LED و با قابلیت استفاده از اینترنت است. لامپ هوشمند اجازه می‌دهد تا روشنایی خانه خود را برنامه‌ریزی کرده و از راه دور کنترل کنید.

شارژر بند انگشتی

شارژر بند انگشتی یک شارژر موبایل است که همیشه همراه شماست و از محصولات دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید .با این ایده کافی است وقتی شارژ موبایل شما تمام شد باتری را دربیاورید و آن را در انگشت خود بگذارید و بچرخانید ، با این کار شما مانند یک ژنراتور نیروی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می‌کنید و باتری موبایل شارژ می‌شود و می‌توانید برای مکالمات ضروری از آن استفاده کنید .اگر باتری را ۱۳۰ دور بچرخانید موبایل برای ۲۵ دقیقه به حالت آماده به کار ( standby ) و یا ۲ دقیقه مکالمه شارژ خواهد داشت .کاربر می‌تواند در مواقع ضروری که باید تلفن بزند یا تا رسیدن به جایی که تلفن همراهش را به طور کامل شارژ کند از خاموش شدن آن جلوگیری کند.

Previous slide
Next slide

دستکش هوشمند

زمانی‌که دستکش در دستتان باشد، کارکردن با صفحه‌نمایش گوشی‌های لمسی و تبلت‌ها امکان‌پذیر نیست. این در حالی است که در بعضی مواقع، شرایط آب‌وهوایی به‌صورتی است که مجبور هستید از دستکش استفاده کنید. با دست کردن این دستکش‌های هوشمند می‌توان به راحتی از گوشی برای نگارش پیامک، چک کردن نقشه گوگل، عکس گرفتن، جلو و عقب زدن ویدیو و … استفاده کرد. برای کارکردن با گوشی موبایل یا تبلت با استفاده از این دستکش‌ها، هیچ نیازی به نصب نرم‌افزار یا اپلیکیشن نیست و کافی است آن‌ها را دستتان کرده و با دستگاه کار کنید. دستکش‌های هوشمند انواع مختلفی دارد که عبارتند از : گجت تی وی (برگرداندن زبان اشاره به متن)، گرمایی ، رباتیک ، قابلیت مسیریابی.

کابل OTG

دستگاه‌های اندرویدی از پورت میکرو یو اس بی یا USB-C بهره می‌برند. در حالی که جهت اتصال اکثر فلش مموری‌ها به گوشی به پورت USB نیاز است. بدین منظور تنها کافیست تا از یک کابل OTG استفاده کنید. کابل OTG همان مبدلی است که تبلت گوشی هوشمند را مستقیما به فلش مموری و هارد متصل می‌کند و امکان مشاهده و انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه را ممکن می‌سازد. این کابل از دو سر، مادگی USB معمولی و یک کانکتور مایکرو USB تشکیل شده است. شما با استفاده از این کابل می‌توانید کامپیوتر را کنار بگذارید و بدون واسطه فایل‌ها را مشاهده و جا به جا کنید. از کاربرد‌های کابل OTG شامل اتصال ماوس رایانه به گوشی، اتصال فلش مموری به گوشی، استفاده برای شارژ کردن سایر دستگاه‌ها، اتصال دسته پلی استیشن به گوشی، اتصال دوربین‌های DSLR، اتصال کیبورد به گوشی همراه و اتصال کارت حافظه برای انتقال داده‌ها می‌باشد.

کارت حافظه

کارت حافظه SD یا حافظه SD Card یک حافظه جانبی برای ذخیره داده‌های چند رسانه‌ای در دستگاه‌های قابل حمل از جمله دوربین‌های دیجیتال، گوشی‌های موبایل، لپ تاپ و … است که به افزایش و ارتقای ظرفیت حافظه دستگاه نیز کمک خواهد کرد. از این رو کاربران می‌توانند فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی داده‌های خود داشته باشند و همچنین می‌توانند از داده‎‌های بیشتری نیز در دستگاه‌های قابل حمل نیز بهره‌مند باشند . هر دستگاهی با نوع خاصی از کارت حافظه سازگاری دارد و نمی‌توان از مدل‌های دیگر روی آن استفاده کرد. این کارت‌ها در نوع اتصال، تعداد پین‌های اتصال و حتی ابعاد با هم فرق می‌کنند و هر کدام برای نصب، به شیار (اسلات) مخصوص خود نیاز دارند. به همین دلیل هنگام خرید کارت حافظه، باید دقیقا بدانید دستگاه‌تان از کدام مدل پشتیبانی می‌کند.

فلش LED

اگر گوشی موبایل شما فلاش ندارد یا اینکه نور آن به‌اندازه کافی نیست، با نصب این فلاش «LED» کوچک می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. حتی می‌توانید از آن به‌عنوان یک چراغ‌قوه کوچک هم استفاده کنید. این محصول در ظاهر شبیه به یک مکعب مستطیل کوچک است که یک کانکتور 3.5 میلی‌متری به آن متصل شده است. از طریق این کانکتور، فلاش به درگاه هندزفری گوشی متصل و نگه‌داشته می‌شود. بر روی سطح بزرگ‌تر آن، چهار LED پرقدرت وجود دارد که نور موردنیازتان را تامین می‌کند. شدت نور را می‌توان در سه سطح متفاوت (کم، متوسط و زیاد) تنظیم کرد تا با شرایط نوری متفاوت سازگاری بهتری داشته باشد. باید توجه داشت که LED ها مانند چراغ‌قوه روشن می‌مانند و در صورت نیاز به هماهنگی آن‌ها با شاتر دوربین باید از نرم‌افزارهایی مانند «iblazer» استفاده کرد. انرژی موردنیاز این محصول از طریق اتصال به درگاه «USB» تامین می‌شود.

مودم همراه یا جیبی

یکی دیگر از لوازم جانبی موبایل مودم همراه می‌باشد که به عنوان مودم جیبی یا مودم سیم کارت خور هم شناخته می‌شود مودمی قابل حمل است. مودم سیم کارت خور همان طور که از نامش مشخص است به وسیله سیم کارت یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارتباط اینترنتی را برقرار نموده و آن را بین دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد. بنابراین برای استفاده از مودم همراه به یک دستگاه مودم و یک سیم کارت از یکی از اپراتورهای تلفن همراه نیاز است. دسترسی آسان و کیفیت بالای مودم همراه سبب شده تا مصرف‌کنندگان به استفاده از مودم‌های جیبی روی آورده و آنها را جایگزین انواع مودم ADSL نمایند. انواع مودم همراه شامل مودم همراه شارژی، مودم همراه دانگل می‌باشد.

کابل MHL

ام اچ ال در واقع یک تکنولوژی و یا استانداردی صنعتی به شمار می‌رود که به منظور انتقال محتوای با کیفیت از گوشی به تلویزیون به کار می‌رود. کابل mhl از دو سر مختلف تشکیل شده است، یک سر آن کابل hdmi است و سر دیگر آن کابل میکرو usb است. می‌دانید که کابل micro usb برای انتقال دادن اطلاعات و شارژ کردن انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها و … استفاده می‌شود. سر دیگر نیز که کابل hdmi نام دارد به تلویزیون وصل می‌شود و برای انتقال با کیفیت محتوای تصویری به کار می‌رود. با استفاده از کابل mhl اتصال سر میکرو usb به گوشی یا تبلت و اتصال سر hdmi به تلویزیون می‌توان ارتباط میان تلویزیون و گوشی موبایل را برقرار نمود. هر چیزی که روی صفحه اصلی شماست تا فایل‌های ویدئویی، موزیک، اینترنت و بازی‌ها می‌تواند روی نمایشگر متصل شده نمایان شود.کابل ام اچ ال دارای دو نوع اکتیو و پسیو می‌باشد. کابل mhl اکتیو برای کار کردن به برق نیاز دارد و کابل mhl پسیو برای کار کردن نیازی به برق ندارد. همچنین کابل‌های ام اچ ال از ۳ ورژن مختلف ۱ و ۲ و ۳ تشکیل شده‌اند. معمولا اعداد یا همان ورژن کابل mhl نشان دهنده‌ی کیفیت تصویر محتوای انتقال داده شده است و هر چه عدد کابل ام اچ ال بزرگتر باشد، کیفیت تصویر انتقال داده شده نیز بالاتر خواهد رفت.

لامپ LED دارای USB

یکی دیگر از لوازم جانبی موبایل چراغ LED با پورت USB می‌باشد که یک محصول ایده آل برای کسانی که نیاز به یک لامپ کوچک و سبک برای مسافرت‌ها و یا مطالعه‌های خود نیاز دارند تا با پورت یو اس بی به راحتی روشنایی مورد نیاز را تامین کند . این لامپ مسافرتی دارای پورت USB استاندارد می‌باشد که می‌توانید به کمک تبدیل OTG این محصول را به گوشی موبایل خود متصل نموده و از آن استفاده نمایید . مصرف کم این چراغ مسافرتی موجب این خواهد شد تا بتوانید چندین ساعت از این محصول به کمک باتری موبایل خود استفاده نمایید . همچنین می‌‎توانید این چراغ ال ای دی را به پاوربانک نیز متصل نموده و از نور آن برای روشن کردن اطراف خود استفاده نمایید . بسیاری از این محصول برای سفرهای خود و روشن کردن چادر مسافرتی خود استفاده می‌کنند که به سبب وزن کم و استحکام بالای بدنه می‌تواند گزینه متناسبی برای این نوع استفاده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...