بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S55

معرفی کامل مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S55

طراحی و صفحه نمایش گوشی موبایل DOOGEE S55

گوشی موبایل DOOGEE S55 با ابعاد 161.32*77.8*14.15 میلی‌متر و وزن 265 گرم و در دو رنگ زرد و مشکی در ماه ژولای 2018 به بازار معرفی شد. گوشی DOOGEE S55 از آلومینیوم و پلاستیک محکم تولید شده است. تمام گوشه‌ها توسط ضربه گیر تقویت شده محافظت می‌شوند و تمام اتصالات دارای روکش می‌باشند. این گوشی بسیار مناسب استفاده در محیط‌های صنعتی، ارتفاع و فضاهای باز می‌باشد و کاربر به‌راحتی و بدون هیچ نگرانی بابت آسیب دیدن آن، می‌تواند از آن استفاده کند. پشت گوشی با لایه‌ای به شکل چرم اما از جنس لاستیک پوشانده شده است تا گوشی چسبندگی مناسبی داشته باشد و از دست کاربر لیز نخورد. شیار کارت حافظه و سیم‌کارت هم در قسمت چپ گوشی قرار داشته که با یک درپوش لاستیکی، محافظت می‌گردد و اجازه استفاده از دو سیم‌کارت هم‌زمان، یا یک سیم‌کارت و کارت‌حافظه را به کاربر می‌دهد. همچنین جک 3.5 میلی‌متری صدا در قسمت بالایی گوشی موبایل قرار دارد . ورودی شارژ این گوشی نیز به‌صورت micro-sd بوده است. این گوشی دارای استاندارد IP68 بوده و به همین دلیل، توانایی دوام آوردن در محیط آب در فاصله 1.5 متری از سطح آب را به مدت 30 دقیقه دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی بر روی قاب پشتی و در قسمتی زیر دوربین قرار دارد. ضخامت این گوشی برابر 14 میلی‌متر بوده که یک اندازه ضخامت معمول برای گوشی‌های رده صنعتی است.
گوشی موبایل DOOGEE S55 مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت HDplus که در ساخت آن از فناوری IPS بهره گرفته شده است و رنگ‌ها را به صورت کاملا طبیعی نشان می‌دهد. این نمایشگر تصاویر را با وضوح 1440 x 720 و با تراکم پیکسل 293 و وضوح با نسبت صفحه 18:9 نمایش می دهد که تراکم پیکسلی بیان شده؛ برای تماشا کردن فیلم، انجام بازی و برای تمامی کارهای تحت وب مناسب است. نمایشگر دوجی S55 توسط Corning Gorilla Glass 3 پوشانده شده است و می تواند صفحه نمایش محافظت کند. همچنین این گوشی اندکی به‌صورت خمیده بوده که خروجی‌هایی در پشت آن قرار دارد و باعث می‌شود صدای بلندگو از طرف عقب و اطراف گوشی به‌خوبی شنیده شود.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی دوجی S55 در بخش پردازنده از تراشه Mediatek MT6750 SoC بهره می‌برد و با پشتیبانی از یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-T860 MP2 و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه فلش eMMC که کاربر می‌تواند میزان حافظه آن را به ‌وسیله کارت ‌حافظه تا میزان 128 گیگابایت دیگر ارتقاء دهد. گوشی دوجی اس 55 با یک سیستم عامل تقریباً خالص Android 8.0 Oreo مورد استقبال کاربران واقع شده است. به‌علاوه شرکت دوجی از رابط کاربری خود با نام DoogeeOS 2.0 در کنار سیستم‌عامل اندروید استفاده کرده که ظاهری بسیار مناسب به اندروید خام بخشیده است. رابط کاربری DoogeeOS 2.0 صرفاً به آیکون‌های تنظیم شده اشاره دارد. همچنین هیچ برنامه شخص ثالث وجود ندارد و حداکثر فضای ذخیره سازی ممکن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بعد از اولین راه اندازی، حدود 57 گیگابایت هنوز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که می‌توانید از طریق کارت microSD حافظه دستگاه را افزایش دهید.
گوشی موبایل DOOGEE S55 قادر است از طریق شبکه‌های GSM ، 3G و LTE به ارتباطات سیار وصل شود. LTE از طبقه 4 در دسترس است، که امکان بارگیری تا 150 مگابیت در ثانیه را فراهم می‌کند و نرخ بارگذاری 50 مگابیت در ثانیه را دارد. در فاصله نزدیک، کاربران می‌توانند با بلوتوث 4.1 و WLAN با استانداردهای 802.11 b ، g و n در S55 فایل‌های مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند. از دیگر ویژگی‌های دوجی اس 55 می‌توان به‌ حسگر شتاب‌سنج،ژیروسکوپ و پشتیبانی از اثر انگشت و …اشاره کرد. این محصول دارای قابلیت تشخیص چهره اندرویدی است که به عنوان گزینه‌ای برای بازکردن قفل گوشی در دسترس است. یکی از ویژگی‌هایی که دوجی در آن حرف زیادی برای گفتن دارد، کیفیت مکالمه است. کیفیت مکالمه در گوشی دوجی S55 هم کاملاً مطلوب است. سنسور GPS دقت بسیار بالایی دارد و سنسور ژیروسکوپ هم باعث می‌شود بتوانید از گوشی برای بازی‌های واقعیت افزوده (VR) یا تماشای محتوا به شکل 360 درجه استفاده کنید.

دوربین

شرکت دوجی بر خلاف شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل صنعتی، به یک لنز دوربین اکتفا نکرده و مانند تمامی برندهای معروف دنیا در زمینه ساخت گوشی‌های میان‌رده و بالارده، دو دوربین برای این گوشی به‌کار گرفته است که این دوربین دوگانه در قاب پشتی آن تعبیه شده است. سنسور اصلی دوربین این گوشی 13 مگاپیکسلی Samsung Unknown با دریچه دیافراگم f/2.0 و تکمیل آن یک سنسور 8 مگاپیکسلی می‌باشد. دوربین این گوشی مجهز به سنسور تشخیص چهره، فوکوس خودکار و لمسی، عکسبرداری مداوم، برچسب گذاری جغرافیایی، تایمر خودکار، فلش LED، پانورما و HDR می‌باشد. دوربین سلفی دوجی S55 دارای سنسور 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌باشد.

باتری

گوشی DOOGEE S55 مجهز به باتری با ظرفیت 5500 میلی آمپر و قابلیت فست شارژ Output 5V-2A می‌باشد. همینطور با توجه به ظرفیت باتری، حدود 3 روز به صورت میانگین می‌تواند گوشی را روشن نگاه دارد و مناسب کمپینگ نیز هست.

مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S55

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم افزاری

سایر مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...