بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S80

معرفی کامل مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S80

صفحه نمایش گوشی موبایل DOOGEE S80

DOOGEE S80 ضد آب و ضد ضربه دارای ابعاد 172*82.5*21.2 میلی‌متر ، وزن 398 گرم و در رنگ مشکی عرضه شده است. جنس این گوشی دوجی ترکیبی از فلز آلومینیوم و روکشی از جنس پلی کربنات می‌باشد و تمامی درگاه‌های این محصول با پوشش لاستیکی محافظت شده است. برای محافظه صفحه نمایش این گوشی از Corning Gorilla Glass 4 استفاده شده است. گوشی موبایلDOOGEE S80 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به اسپیکر‌های دوبل قدرتمندی هم مجهز است که کیفیت صدای خروجی از آن‌ها مطلوب خواهد بود. روی لبه‌های قاب گوشی هم علاوه بر دکمه‌های پاور و تنظیم صدا دکمه‌های دیگری از قبیل دکمه SOS جهت برقراری تماس‌های اضطراری با مخاطبین و خاص هم ارائه شده است. و روی قاب پشت آن هم لنز‌های دوربین اصلی، چراغ فلش و اسکنر انگشت تعبیه شده‌اند.
تکنولوژی صفحه نمایش به کار رفته در گوشی دوجی S80 از نوع IPS است و سایز این نمایشگر رنگی لمسی خازنی 5.9 اینچی FHD + LG و رزولوشن و وضوح 1080*2160 پیکسل است و همچنین قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارا می‌باشد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت ابعاد به صفحه نمایش 18:9 است. از قابلیت این صفحه نمایش می‌توان به توانایی لمس چند نقطه همزمان اشاره کرد.

عملکرد، سخت افزار، حافظه و نرم افزار

تراشه‌ای که در گوشی موبایل Doogee S80 بکار گرفته شده تراشه Helio P23 ARM شرکت مدیاتک و 16 نانومتری است که یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای دارد. پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند که چهار مورد آن فرکانس کاری 1.65 گیگاهرتزی و چهار مورد دیگر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی گوشی هم پردازنده Mali-G71 MP2 خواهد بود. تراشه Helio P23 که با لقب MT6763T هم شناخته می‌شود یک تراشه میان رده رو به بالاست. گوشی دوجی S80 دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و همچنین از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 128 گیگابایت افزایش داد. این اسمارتفون به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو (Anroid 8.1 Oreo) بهره می‌برد و رابط کاربری خاصی روی آن نصب نشده است.
از ویژگی‌های گوشی موبایل DOOGEE S80 می‌توان به سه استاندارد IP68 ، IP69Kو MIL-STD-810G اشاره کرد. گوشی دوجی اس 80 با درجه مقاومت IP68 بهترین مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را دارد. این IP تعبیه شده در گوشی S80 شامل دوربین‌های ضدآب، صفحه نمایش ضد آب، بلندگو ضد آب و دکمه‌های ضد آب می‌باشد که باعث برتری این گوشی نسبت به دیگر رقبا شده است. با وجود این قابلیت این گوشی می‌تواند به مدت 2 هفته در آب‌های عمیق 1.5 متر غرق شود و حتی مقاومت بالایی در برابر درجه حرارت بالا دارد. همچنین استاندارد نظامی MIL-STD-810G بیان می‌کند که از قابلیت ضد شوک و ضربه بودن بهره می‌برد.
از دیگر ویژگی‌های دوجی S80 می‌توان به مجهز بودن به واکی تاکی دیجیتال اشاره کرد. واکی تاکی تعبیه شده در این گوشی دوجی امکان مکالمه خصوصی و گروهی را برای شما فراهم می‌کند. برای استفاده از واکی تاکی احتیاج به دسترسی به هیچ گونه شبکه‌ای نیست و برد آن در فضای آزاد تا 20 کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است S80 به سنسورهایی نظیر قطب‌نما، ژیروسکوپ، GPS و GLONASS برای مسیریابی مجهز شده است و کاربران با استفاده از آن در هر ساعتی ازشبانه روز می‌توانند به راحتی مسیر خود را پیدا کنند. گوشی S80 دارای حسگر اثرانگشت بر پشت بدنه خود است که با فشار دادن این قسمت توسط کاربر، قفل گوشی به سرعت در کمتر از 0.10 ثانیه باز خواهد شد
یکی دیگر از مهم ترین ویژگی‌های گوشی دوجی S80 که مربوط به طراحی آن می‌شود و لازم است که اشاره مختصری به آن داشته باشیم مربوط به امکان استفاده از این گوشی به عنوان بیسیم می‌شود. در داخل باکس یا جعبه این گوشی یک ماژول اختصاصی ارائه شده که می‌تواند گوشی را به یک بیسیم تبدیل کند. بعد از نصب این ماژول بر روی گوشی می‌توانید فرکانس آن را از طریق اپلیکیشن اختصاصی بیسیم دستگاه تنظیم نمایید و بدین ترتیب در شرایط خاص از طریق بیسیم موبایل خود با دیگران در ارتباط مستقیم قرار گیرید. لازم به ذکر است که داخل باکس یا جعبه این گوشی یک هولدر یا نگهدارنده هم ارائه شده که استفاده از آن در برخی مواقع می‌تواند کاربردی باشد.

دوربین DOOGEE S80

در گوشی موبایل DOOGEE S80 سه سنسور دوربین جای گرفته‌اند. از میان این سه سنسور 2 تا از آن‌ها مربوط به دوربین پشتی که تولید سونی هستند و یکی دوربین سلفی است که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. دوربین‌های پشت شامل یک سنسور 5+12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 می باشد. از ویژگی‌های آن به تشخیص چهره، فوکوس خودکار، PDAF، فلش LED، پانورما و HDR و… اشاره کرد. و وضوح فیلمبرداری در این گوشی 1080 * 1920 پیکسل و با نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌باشد. همچنین دوربین سلفی دوجی S80 دارای سنسور 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است.

باتری

DOOGEE S80 یک باتری با ظرفیت 10080 میلی‌آمپر دارد که ظرفیت قابل توجه این باتری، باعث شده است کاربران در هربار شارژ کامل گوشی خود بتوانند چند روز متوالی با آن کار کنند و نیازی به استفاده زودبه‌زود از شارژر نداشته باشند. این گوشی هوشمند قابلیت شارژ سریع دارد. به همین دلیل، در صورتی که شارژ باتری گوشی به اتمام برسد، در مدت زمان کوتاهی کاملا شارژ شده و نیازی به صرف زمان طولانی برای شارژ S80 نخواهد بود. باتری Doogee S80 می‌تواند 1308 ساعت در حالت آماده به کار ، 136 ساعت مکالمه و 76 ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی کند که در مصرف میانگین حدود 5 روز نیازی به شارژ مجدد ندارد. در جعبه این گوشی یک مبدل OTG وجود دارد تا بتوانید فلش‌مموری یا دیگر دستگاه USB را به آن متصل کنید. علاوه‌ بر این یک نگهدارنده در بسته‌بندی وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید S80 را روی میز قرار دهید یا آن را به کوله‌پشتی یا هر جای دیگری که مناسب می‌دانید متصل کنید.

مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S80

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم‌افزاری

سایر مشخصات

1 نظر در “معرفی مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S80

  1. علی کیانفر گفت:

    قیمت گوشی S80چقدره امکان خریدش چه جوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...