بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S60 lite

معرفی کامل مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S60 Lite

طراحی و صفحه نمایش گوشی موبایل DOOGEE S60 lite

گوشی موبایل Doogee S60 Lite نسخه ارزان شده مدل دوجی S60 می‌باشد. این نسخه مقاومت و کیفیتی مشابه نسخه قوی‌تر خود دارد که در عین حال حافظه و پردازنده آن کمی ضعیف‌تر شده است.گوشی دوجی S60 Lite برخلاف مقاوم بودنش ظاهر زیبایی ندارد و در ساخت آن از ابعاد بزرگ و ضخامت بالا استفاده شده و وزن نسبتا سنگینی دارد. ابعاد نمایشگر گوشی دوجی s60 lite در 164*81*15.5 میلی متر و وزن آن 287 گرم می‌باشد و در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، طلایی ارائه شده است. S60 Lite دارای بدنه‌ای فلزی است که از آلومینیوم سبک و باکیفیت ساخته شده است که در برابر ضربه و آسیب‌های مشابه مقاومت قابل توجهی دارد، بنابراین قادر است به خوبی از قطعات داخلی خود حفاظت کند. همچنین، برای محفاظت بیشتر از فلز روی این گوشی، بدنه آن با روکشی از پلی کربنات پوشانده شده است.

نمایشگر این محصول 5.2 اینچ با رزولوشن 1920*1080 پیکسل با تراکم پیکسل 294 پیکسل بر هر اینچ می‌باشد و قابلیت تشخیص 16 میلیون رنگ را دارا می‌باشد. محافظ Corning Gorilla Glass 5 این نمایشگر از آن در برابر خش و ضربه محافظت می‌نماید. صفحه نمایش زیر نور خورشید عملکرد خوبی دارد و نور مناسبی تولید خواهد کرد. تنظیماتی هم برای تنظیم رنگ‌های این گوشی در نظر گرفته شده است. می‌توانید رنگ‌ها را به شکلی تغییر دهید که بیشتر دوست دارید. صفحه نمایش این گوشی برای تماشای ویدیوهای باکیفیت و بازی کردن مناسب است و به خوبی می‌تواند صفحه‌های وب را به شما نشان دهد.
صفحه نمایش دوجی s60 lite حاشیه‌های زیادی دارد روی حاشیه بالای این گوشی دوربین جلو به همراه بلندگو قرار گرفته است. روی حاشیه پایین صفحه نمایش هم میکروفن را مشاهده می‌کنید. روی قاب پشتی هم دوربین و فلش LED را می‌بینید. سنسور تشخیص اثر انگشت هم زیر دوربین قرار گرفته است. پایین مکانی که سنسور تشخیص اثر انگشت قرار گرفته، محل شارژ بی‌سیم دستگاه قرار دارد. دکمه تنظیم صدا و دکمه SOS هم روی لبه‌ سمت راست این گوشی هستند. روی لبه سمت چپ هم دکمه مربوط به برقراری تماس، دکمه خاموش و روشن شدن دستگاه و دکمه مخصوص دوربین را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالایی گوشی محل قرار گرفتن جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا وجود دارد. روی لبه پایینی پورت میکرو USB دیده می‌شود. جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا و پورت میکرو USB به وسیله پوششی از جنس پلی کربنات مسدود می‌شوند تا آب و گرد و خاک از این طریق وارد گوشی نشود.

عملکرد و نرم افزار

گوشی DOOGEE S60 Lite از پردازنده 8 هسته‌ای Cortex-A53 با سرعت فرکانس 1.5 و 1.0 گیگاهرتز، چیپست MT6750T و پردازشگر گرافیکی Mali-T860 برای کارایی بهتر بهره می‌برد. گوشی دوجی اس 60 لایت دارای رم اجرایی 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت می باشد بنابراین کاربران می‌توانند بدون نگرانی از هنگ کردن یا کاهش سرعت گوشی هوشمند دوجی، برنامه‌های مختلف را روی آن اجرا کنند. گوشی S60 Lite دوجی به سیستم‌عامل Android 7.0 (نوقا) مجهز شده است و به همین دلیل برنامه‌ها با سرعت و به شکلی کاملاً روان اجرا می‌شوند. البته به‌جز برنامه‌های روزمره‌ای مانند اپلیکیشن Gmail، نقشه و مرورگر Chrome یک برنامه‌ دیگر با نام Zello در منو گوشی مشاهده می‌شود. این برنامه در اصل گوشی را به یک «واکی تاکی» (Walkie-talkie) تبدیل می‌نماید؛ واکی تاکی امواج رادیویی را به‌صورت بی‌سیم و به شکل دوطرفه مخابره می‌نمایند. این نرم‌افزار در کنار کلید PTT که روی لبه سمت راست گوشی قرار دارد، برای تیم‌هایی که در شرایط سخت‌کاری می‌خواهند باهم در ارتباط باشند بسیار کاربردی است و تیم را از داشتن دستگاه بی‌سیم جداگانه بی‌نیاز می‌نماید.
همچنین دوجی s60 lite مجهز به حسگرهای نور، قطب‌نما، فشارسنج و مجاورت می‌باشد و فناوری ارتباطی NFC، Wi-Fi، GPS و GLONASS برای مسیریابی مجهز شده است و کاربران با استفاده از آن درهر ساعتی ازشبانه روز می‌توانند به راحتی مسیر خود را پیدا کنند. گوشی S60 Lite دارای حسگر اثرانگشت بر پشت بدنه خود است که با فشار دادن این قسمت توسط کاربر، قفل گوشی به سرعت در کمتر از 0.19 ثانیه باز خواهد شد. علاوه بر این، دارای قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت Micro و شبکه‌های ارتباطی 3G، 2G و 4G می‌باشد.گواهی IP68 ضد آب گوشی S60 Lite برای شما تضمین می‌نماید که در برابر ضربه و آب مقاوم است؛ بنابراین، بدون نگرانی در مورد خراب شدنش می‌توانید به کوه‌نوردی یا شنا بپردازید. صدای فراگیر بلندگوهای گوشی Doogee S60 Lite ضمن حفظ کیفیت عالی شما را در صداها غوطه‌ور می‌سازد و طبیعی‌ترین صدای ممکن را در هنگام تماشای فیلم و یا انجام بازی برایتان قابل‌شنیدن می‌نماید.

دوربین گوشی دوجی S60 Lite

یکی از جذاب‌ترین و درعین حال کارآمدترین ویژگی‌ گوشی موبایل DOOGEE S60 lite ، دوربین مقاوم در برابر آب و گرد و خاک این دستگاه هوشمند است و از حسگر 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد . با استفاده از دوربین اصلی می‌توانید با رزولوشن 1080p در سرعت 30 فریم بر ثانیه اقدام به فیلم‌برداری نمایید. علاوه بر این، لرزشگیر اپتیکال این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا تصاویری صاف و شفاف بدون تاری در هر شرایطی بگیرید. این دوربین از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تصاویری با جزئیات بالاتر برای شما به ارمغان آورد. با انتخاب هریک از حالات فیلم‌برداری و عکس‌برداری موجود در دوربین گوشی دوجی S60 Lite قادرید تا تصاویر خود را به‌صورت خلاقانه به ثبت رسانید؛ این حالات به‌صورت خودکار تنظیمات دوربین را با محیطی که در آن قرار دارید تطابق می‌دهد تا عکس‌های بی‌نظیری ثبت نمایید. دوربین سلفی نیز در آن دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 گیگاهرتز و زاویه دید 87 درجه می‌باشد. این دوربین نیز از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و دارای فیلتر زیبایی می‌باشد.

باتری

این موبایل هوشمند دوجی همچنین از یک باتری قدرتمند به ظرفیت 5580 میلی آمپر ساعت برخوردار است که در حالت روشنایی 100 درجه تا 7 ساعت و 49 دقیقه شارژ را نگه می‌دارد. این محصول همچنین از شارژ سریع 12 وات بهره می‌برد به همین دلیل، در صورتی که شارژ باتری گوشی به اتمام برسد، در مدت زمان کوتاهی کاملا شارژ شده و نیازی به صرف زمان طولانی برای شارژ S60 Lite نخواهد بود. ظرفیت قابل توجه این باتری، باعث شده است کاربران در هربار شارژ کامل گوشی خود بتوانند چندین ساعت متوالی با آن کار کنند و نیازی به استفاده زودبه‌زود از شارژر نداشته باشند. باتری این گوشی نیز می‌تواند حدود 4 روز پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. همچنین به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز شده است، بنابراین کاربران می‌توانند بدون استفاده از کابل شارژ، دستگاه هوشمند خود را شارژ کنند. از ویژگی بسیار جالب این باتری می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این باتری نقش پاوربانک را دارد و برای شارژ کردن وسیله‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به طور کلی می‌توان گفت گوشی هوشمند دوجی S60 Lite ، یکی از کارآمدترین انتخاب‌ها برای کاربرانی است که همواره در سفر و ماجراجویی هستند. چرا که این گوشی ضمن داشتن ظاهری ظریف و زیبا، قابلیت‌ها و امکانات مختلفی دارد که آن را به دستگاهی مطمئن تبدیل کرده است که هم در شرایط عادی زندگی کاربران و هم در سفرهای پر خطر آن‌ها را همراهی خواهد کرد. این گوشی ضمن اینکه قیمت مناسبی دارد، می‌تواند به خوبی با گوشی‌های پرچمدار رقابت کند.

مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S60 lite

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم افزاری

سایر مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...