بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S55 Lite

معرفی کامل مشخصات گوشی موبایل DOOGEE S55 Lite

طراحی و صفحه نمایش گوشی موبایل DOOGEE S55 Lite

گوشی موبایل DOOGEE S55 Lite در ماه ژولای 2018 به بازار معرفی شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به گوشی‌های خاص با طراحی مقاوم و دوام بالا علاقه دارند مطمئنا شرکت دوجی (Doogee) و محصولات آن را به خوبی می‌شناسید. دوجی شرکتی است که تقریبا هر سال چند گوشی هوشمند جدید با دوام و مقاوم را روانه بازار می‌کند. قیمت Doogee S55 Lite مناسب در نظر گرفته شده و دستگاه از طراحی خاص و بسیار مقاومی بهره می‌برد و مشخصات سخت افزاری مطلوبی هم دارد. این موضوعات سبب شده‌اند که دوجی اس 55 لایت به یک پکیج کامل و خوب برای کسانی تبدیل شود که بنا به هر دلیل می‌خواهند یک گوشی اندرویدی مقاوم، با دوام و کارآمد داشته باشند همچنین گوشی دوجی اس 55 لایت به سرباز آهنین معروف است ابعاد این نمایشگر 161.3*77.8*14.1 میلی متر و وزن آن 275 گرم و در دور نگ مشکی و نارنجی ارائه شده است.
گوشی دوجی S55 Lite دارای بدنه‌ای فوق‌العاده ضخیم و البته سنگین بوده و در واقع برای افرادی ساخته شده که در محیط‌های صنعتی مشغول به کار هستند و به همین جهت یکی از مقاوم‌ترین اسمارت‌های جهان محسوب می‌شود. دوجی در ساخت این گوشی از ترکیب آلیاژ آلومینیوم، پلاستیک و رابر استفاده کرده تا بتواند به بهترین نحو کیفیت ساخت این محصول را به رخ بکشد و در برابر ضربه، فشار و خمش مقاومت بسیار بالایی دارد. گواهی IP68 گوشی S55 Lite برای شما تضمین می‌نماید که گوشی قادر است به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد؛ بنابراین، می‌توانید بدون نگرانی در مورد خراب شدنش در هوای بارانی به استفاده از گوشی بپردازید. علاوه بر این، در برابر گردوغبار نیز مقاوم است و در هر شرایط ناهموار جوی مقاوم می‌باشد.
این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و شیار سیم کارت آن در لبه سمت چپ قاب گوشی نصب است. در لبه فوقانی قاب آن سوکت هدفون نصب شده و در لبه زیرین قاب دستگاه هم سوکت شارژر میکرو USB وجود دارد. لازم به ذکر است که جک هدفون گوشی از نوع 3.5 میلیمتری خواهد بود. در قاب پشتی دستگاه شاهد حسگر اثر انگشت در زیر دوربین‌های دوگانه هستیم. در لبه سمت راست قاب دوجی S55 Lite سه دکمه فیزیکی افزایش صدا، کاهش صدا و پاور نصب هستند که هر سه از مقاومت بسیار خوبی برخوردارند و با لمس آن‌ها به خوبی متوجه این امر می‌شوید. تمام پورت‌های اتصال لبه‌های قاب گوشی با کاور خاصی پوشانده می‌شوند تا در صورت آب خوردگی نفوذ آب به داخل آن‌ها امکانپذیر نباشد. زیر صفحه نمایش دستگاه سه دکمه خازنی و لمسی بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و اپلیکیشن‌های اخیر (Recent Apps) تعبیه شده‌اند .روی صفحه نمایش گوشی S55 Lite را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده تا مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد. حاشیه‌های صفحه نمایش گوشی خیلی باریک نیستند و دلیلی هم برای باریک طراحی کردن آن‌ها وجود ندارد چون ماهیت گوشی Doogee S55 Lite به گونه‌ایست که بیشتر باید مقاوم باشد و زیبایی ظاهری در طراحی آن از اهمیت کمتری برخوردار است. طبق آمار چیزی در حدود 62 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود.
گوشی دوجی S55 لایت دارای نمایشگر لمسی 5.5 اینچی با فناوری IPS بوده و رزولوشن در آن 1440*720 پیکسل و تراکم پیکسل 293 پیکسل بر هر اینچ می‌باشد و همچنین از پنل چند لمسی بهره می‌برد. نمایشگر HD Plus گوشی S55 Lite، حداکثر روشنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد و زوایای دید خوبی دارد، علاوه بر این، حتی با دستکش هم می‌توان آن را لمس و استفاده نمود و عملکردها را کنترل کرد.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی دوجی S55 لایت مجهز به یک تراشه رده میانی MT6739V مدیاتک می‌باشد که جزو تراشه‌های رده‌میانی محسوب می‌شود و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد . چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی نیز از نوع PowerVR GE8100 می‌باشد. رم اجرایی دارای 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت است که توسط کارت MicroSD تا 32 گیگابایت قابل ارتقاء می‌باشد. گوشی دوجی S55 Lite مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و به همین جهت از آن به عنوان یک اسمارتفون یاد می‌شود. اندروید 8.0 اوریو به طور پیش فرض روی دستگاه نصب شده و خوشبختانه خبری از نرم افزارهای پیش فرض زیاد و سنگین یا اصطلاحا بلوت‌ویر (Bloatware) در آن نخواهد بود. فقط تعدادی اپلیکیشن خاص برای انجام برخی محاسبات مثل تبدیل واحد‌ها و غیره به طور پیش فرض روی سیستم عامل دستگاه نصب هستند که اغلب آن‌ها کاربردی خواهند بود.
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این محصول در حقیقت ابزارهای کاربردی آن است. این ابزارها شامل نرم‌افزارهایی است که بیشتر برای افرادی کاربرد دارند که در محیط باز به کار و فعالیت می‌پردازند. صداسنج (Sound Meter) ویژگی خاصی است که میزان صدای محیط اطراف را نمایش می‌دهد؛ این ویژگی برای مهندسان و افراد شاغل در حوزه بهداشت و امنیت محیط‌ زیست فعالیت دارند بسیار کاربردی است. دیگر ویژگی خاص این مدل از گوشی‌های دوجی فشارسنج دقیق آن است. در کنار فشارسنج ابزارآلات مهندسی مانند تراز، ابزار سنجش میزان ارتفاع، قطب‌نما، شاقول و ذره‌بین هم در جعبه‌ابزار S55 Lite به چشم می‌خورند. گفتنی است یکی از ابزار جالب در S55 Lite ابزاری به نام Pic Hanging است. این ابزار با استفاده از دوربین گوشی، به کاربر اجازه می‌دهد تابلو را به‌صورت کاملاً تراز روی دیوار نصب کند.
امکان خالی کردن سطل آشغال و فریز کردن برنامه‌هایی که به‌صورت موقت قصد استفاده از آن‌ها را ندارید هم از دیگر ویژگی‌های بسیار کاربردی این نرم‌افزار است. این نرم‌افزار در کنار نبود رابط کاربری پیچیده باعث شده‌اند که این گوشی عملکردی روان داشته باشد و از این لحاظ نیاز بیشتر کاربران گوشی را پوشش دهد. حسگر اثرانگشت این گوشی زیر سنسورهای دوربین قاب پشتی قرار گرفته است و عملکردی سریع و مورد انتظار دارد. البته این محصول دارای قابلیت تشخیص چهره اندرویدی است که به عنوان گزینه‌ای برای بازکردن قفل گوشی در دسترس است. همچنین شامل حسگرهای قطب‌نما (Compass) , مجاورت (Proximity) , ژیروسکوپ (Gyro) نیز می‌باشد.

دوربین

دوجی S55 Lite مجهز به یک دوربین دوگانه می‌باشد که در آن شاهد یک سنسور 13 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستیم و از آنجایی که این گوشی ضد آب است می‌توان به‌عنوان دوربین فیلم‌برداری در زیر آب از آن استفاده نمود ویژگی‌های این مجموعه پشتیبانی از قابلیت HDR، عکاسی پارانوما و سیاه سفید، محو، فیلتر زیبایی، تشخیص خودکار چهره، ژئوتگینگ، فلش LED و فوکوس خودکار می‌باشد. دوربین سلفی گوشی دوجی S55 لایت دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بوده که برای ثبت تصاویر معمولی کاملا رضایت بخش بوده و نیاز‌های کاربر را برآورده می‌کند.

باتری

در بدنه ضخیم گوشی دوجی اس 55 لایت از یک باتری قدرتمند 5500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که می‌توان به راحتی دو روز از گوشی استفاده کرد. باتری دستگاه برای اینکه از صفر تا صد درصد شارژ شود تقریبا 130 دقیقه زمان صرف کرد.

مشخصات فنی گوشی موبایل DOOGEE S55 Lite

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم افزاری

سایر مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...