بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

مشخصات کامل گوشی موبایل شیائومی Poco F2 Pro

مشخصات کامل گوشی موبایل شیائومی Poco F2 Pro

شرکت شیائومی از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند است که البته در سایر صنایع نیز دست توانایی دارد که توانسته با ارائه مدل‌های مقرون به صرفه اما کاربردی نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. این کمپانی در سال گذشته برند مستقل ردمی را تاسیس کرد تا به تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و خوش قیمت بپردازد. در سوی دیگر به معرفی برند مستقل Poco پرداخت که در سال‌های گذشته به عنوان یک مدل از شیائومی محسوب می‌شد اما از سال 2020 به عنوان برند مستقل شیائومی شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد هدف اصلی تاسیس کمپانی POCO از همان ابتدای کار، هدف قرار دادن دستگاه‌های پرچمدار و برداشتن لقب ” پرچمدار کش ” از کمپانی وان پلاس بوده است. دستگاه‌های POCO با بهترین پردازنده و مشخصات با قیمتی زیر 500 دلار وارد بازار مصرف می‌شوند . بار دیگر مهندسان طراحی شیائومی مهارت و توانایی خود را در خلق محصولی چشم نواز به رخ کشیده و جدیدترین محصول این کمپانی را با جدیدترین المان‌های طراحی مزین کرده‌اند.
در بازاری که اکثر گوشی‌های ارزان‌قیمت به ‌بهای افت عملکرد، هزینه‌ها را پایین می‌آورند، شیائومی به این فکر افتاد که با کاهش هزینه‌ها در بخش‌های دیگر، دستگاهی با مشخصات فنی یک پرچم‌دار عرضه کند. نتیجه، نسخه‌ی ۲۰۱۸ گوشی شیائومی پوکوفون F1 بود این گوشی همچنان یکی از مدعیان قوی برای کسب عنوان بهترین گوشی اندرویدی ارزان‌قیمت است. پس از آن ، گوشی دیگری از این کمپانی به نام Poco X2 رونمایی شد که در حقیقت همان Redmi K30 شرکت شیائومی به حساب می‌آمد. شرکت Poco امروز از گوشی جدیدی در این رده رونمایی کرده که Poco F2 Pro نام دارد و می‌توان آن را جانشین صادق و اصلی F1 دو سال پیش دانست. گوشی Poco F2 Pro نسبت ‌به گوشی F1 بهبودهای بسیار عمده‌ای به ‌خود دیده است و از سخت‌افزاری توانمندتر بهره می‌گیرد. البته گوشی جدید و ناآشنایی برای دنبال‌کنندگان خبرهای فناوری نبوده. این گوشی به لحاظ سخت افزار نسخه کپی شده گوشی Redmi K30 Pro است و از اتصال 5G بهره می‌برد.

طراحی و صفحه نمایش Poco F2 Pro

گوشی موبایل شیائومی Poco F2 pro با ابعاد 8.9 × 75.4 × 163.3 میلیمتر و وزن 219 گرم است . این ابعاد نشان می‌دهد که این گوشی از ابعاد بزرگی برخوردار است و در واقع جزو گوشی‌های بزرگ بازار خواهد بود. و در رنگ های متنوع آبی، سفید، بنفش و مشکی عرضه گردیده است. برای این محصول دو شیار سیم کارت-SIM در نظر گرفته شده که می‌تواند تا دو سیم کارت با سایز Nano را پشتیبانی کند. بدنه جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی Poco F2 pro از جنس شیشه و فریم آلومینیومی طراحی شده است. این گوشی هوشمند مجهز به محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 5 می‌باشد که از صفحه در برابر هر گونه خط و خش محافظت می‌کند.
در بخش جلویی صفحه نمایش بدون حاشیه و و بدون بریدگی دوربین سلفی دیده می‌شود. در بخش پشتی دستگاه نیز دوربین چهارگانه توجه ما را جلب می‌کند. علاوه بر این طراحی ظاهر دوربین که در قلب یک دایره ایجاد شده، که نمای مدرنی برای قاب پشتی این گوشی تدارک دیده است. لنز سلفی کشویی نیز تنها زمانی از لاک خود خارج می‌شود که قصد عکاسی سلفی داشته باشید. این دوربین می‌تواند در هنگام سقوط تلفن به سرعت داخل رفته تا از آسیب دیدن مکانیزم خود جلوگیری کند. در لبه پایینی گوشی میکروفون مکالمه، اسپیکر و درگاه Type-C قرار دارند. در سمت مقابل نیز میکروفون دوم و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به چشم می‌خورند. سمت راست گوشی تنها میزبان دکمه‌های تغییر صدا و دکمه قفل دستگاه است. لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت طراحی شده برای این مدل، روی صفحه نمایشگر قرار دارد که این خود از مزایای آن نسبت به مدل‌های پیشین محسوب می‌شود .
شیائومی در POCO F2 Pro از یک صفحه نمایش با کیفیت ۶.۶۷ اینچی از نوع صفحه نمایش لمسی خازنی AMOLED با 16 میلیون رنگ صفحه بهره برده است که 97 درصد از قاب جلویی را پوشش می‌دهد این نمایشگر وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم 395 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این محصول پشتیبانی از استاندارد +HDR 10 و میزان روشنایی 1200 نیت است که همین امر باعث می‌شود از انجام بازی‌ها بیشترین لذت را ببرید. نسبت کنتراست ۵٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ می‌باشد و می‌تواند محتوای بصری را به ‌شکل بسیار بهتری به‌ تصویر بکشد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش پوکو F2 پرو ۶۰ هرتز اعلام شده است؛ با این‌حال این صفحه‌نمایش نرخ دریافت لمس ۱۸۰ هرتزی دارد. از دیگر قابلیت‌ها در قسمت صفحه نمایش قابلیت DC Dimming است. همچنین این گوشی دارای تأییدیه Widevine L1 بوده و بدین‌ترتیب امکان پخش محتوای HD از سرویس‌هایی مثل نت‌فلیکس و یا Amazon Prome را داراست. و با داشتن استاندارد کمپانی TÜV Rheinland مانع از رسیدن بخش بزرگی از نور مضر آبی و اشعه‌های آسیب‌رسان به چشم کاربر می‌شود.

عملکرد، سخت افزار، حافظه و نرم افزار Poco F2 Pro

قلب تپنده POCO F2 Pro را پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام با لیتوگرافی +7nm تشکیل داده است که 1 هسته 2.84 گیگاهرتزی، 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی (بر مبنای معماری پردازنده‌های Cortex A77) و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی (بر اساس معماری پردازنده‌های Cortex A55) را در بر می‌گیرد. و روی فرکانس کاری 2.84GHz تنظیم شده است و همچنین همراه با مودم اکسترنال برای اتصال به شبکه 5G که در دو باند SA/NSA سازگاری دارد در این گوشی استفاده شده است. و برای پردازش کارهای گرافیکی به پردازنده گرافیکی Adreno 650 مجهز شده است. و امکان به‌روزرسانی جداگانه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی آن وجود دارد؛ موضوعی که احتمالا به‌شکل این گوشی از سیستم خنک‌کننده مایع موسوم به LiquidCool 2.0 برای حفظ کارایی اسمارت‌فون هنگام پردازش‌های سنگین بهره می‌برد که سه لایه گرافیت، گرافن و محفظه بخار یا Super VC را شامل می‌شود و ظاهرا با داشتن محفظه بخار بزرگ‌تر در مقایسه با نمونه‌های مشابه شرکت‌های رقیب، کارایی بهتری در زمینه خنک‌کنندگی گوشی خواهد داشت.ی محسوس طول عمر گوشی را بالا می‌برد. این گوشی در دو پیکربندی حافظه ارائه می‌شود که از نظر سرعت رم با یکدیگر تفاوت دارند. نسخه پیشرفته‌تر مجهز به 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 بوده و 256 گیگابایت حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 در کنار آن قرار دارد. نمونه دیگر از 6 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه داخلی باز هم از نوع UFS 3.1 بهره می‌برد و با توجه به پشتیبانی نشدن از کارت حافظه میکرو اس‌دی، نمی‌توان فضای ذخیره‌سازی را در هیچ یک از این دو نمونه افزایش داد. مدل جدید پوکوفون دارای سیستم ‌عامل اندروید ۱۰ با رابط کاربری Poco Launcher 2.0 می‌باشد.
این محصول توانایی پشتیبانی از شبکه پر سرعت 3G , 4G , LTE و 5G را دارد . یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی در این قسمت استفاده از آنتن‌های 360 درجه است. این مورد یعنی این گوشی از آنتن‌دهی بسیار ویژه‌ای استفاده می‌کند. گرچه در Poco F2 Pro شاهد اسلات میکرو SD نیستیم، اما این گوشی همچنان از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند برای اتصال از شبکه وای فای Wi-Fi 802.11 ، دو باند، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات ، فناوری بلوتوث نسخه 5.1، فناوری مکان‌یابی AGPS ، GPS ، Galileo ، GLONASS ، Beidou ، QZSS ، پورت مادون قرمز ، NFC و کابل یو اس بی 2.0, Type-C 1.0, USB On- پشتیبانی می‌کند . سنسور‌های به کار رفته در این محصول از نوع سنسور اثر انگشت (تحت نمایشگر ، نوری)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، فشارسنج می‌باشد. یک ویژگی مهم دیگر در این گوشی استفاده از فناوری IP53 است. این استاندارد به ما می‌گوید که شیائومی در گوشی جدید خود از ضد آب بودن استفاده کرده است و این گوشی را در برابر آب مقاوم کرده است. پوکو f2 pro 5G می‌تواند در برابر پاشیده شدن آب و گرد غبار مقاومت کند.

دوربین Poco F2 Pro

شیائومی در جدیدترین محصول خود از دوربین چهارگانه استفاده کرده است. این دوربین‌ها در داخل یک کادر دایره‌ای قرار گرفته‌اند که به صورت ضربدری چیده شده است. دوربین چهارگانه POCO F2 Pro شامل لنز ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 شرکت سونی از نوع واید یا گسترده است و 0.8 میکرومتر سایز پیکسل ، 1/1.72 اینچ سایز سنسور ، دیافراگم f / 1.89 ، لنز واید 26 میلیمتر ، فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. حسگر دیگر نیز ۵ مگاپیکسلی و از نوع تله فوتو بوده و امکان زوم دو برابری اپتیکال را فراهم می‌کند. لنز دیگر گوشی ۱۳ مگاپیکسلی (۱۲۳ درجه) و از نوع فوق عریض است و پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱/۱۲ میکرومتر دارد و آخرین سنسور نیز ۲ مگاپیکسلی بوده و وظیفه عمق سنجی را بر عهده دارد و می‌تواند به ‌لطف حضور این حسگر و همچنین با اتکا بر هوش مصنوعی تصاویر پرتره خلق کند. از ویژگی‌های مهم دوربین اصلی دستگاه به امکان فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم و با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل، قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K و همچنین قابلیت VLOG می‌توان اشاره کرد.
دوربین سلفی پاپ آپ دستگاه نیز شامل یک سنسور 20 مگاپیکسل با مکانیزم پاپ آپ ، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل ، 1/3.4 اینچ سایز سنسور ، لنز واید و قابلیت HDR می‌باشد و از ضبط ویدئو 1080p@30fps پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گوشی Poco F2 Pro دارای مکانیزم ریلی موتوری است و صفحه نمایش بدون ناچ را ممکن کرده است. دوربین سلفی این گوشی از ضبط ویدئو با نرخ فریم برداری 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

باتری Poco F2 Pro

گوشی دو سیم کارت Poco F2 Pro دارای یک باتری قابل شارژ از نوع لیتیوم‌ پلیمر با ظرفیت 4700 میلی ‌آمپرساعت است که از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی تنها در ۶۳ دقیقه شارژ کامل می‌شود و این باتری قدرتمند می‌تواند برای مدت 17 روز در حالت آماده به کار ، 13 ساعت بازی و 6 ساعت تماشای ویدئو پاسخگوی نیاز کاربر باشد. درون جعبه این گوشی جدا از راهنمای کاربری یک شارژر ۳۰ واتی و یک کابل usbc به usba قرار گرفته است. همچنین یک قاب سیلیکونی شفاف نیز در کنار آن قرار داده شده است. درگاه شارژ این مدل از گوشی Xiaomi از نوع تایپ C است که علاوه بر شارژ می‌توانید جهت تبادل دیتا از آن استفاده نمائید.

مشخصات فنی گوشی موبایل شیائومی Poco F2 Pro

مشخصات کلی

پردازنده

حافظه

صفحه نمایش

ارتباطات

دوربین

صدا

امکانات نرم‌افزاری

سایر مشخصات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...