بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل Xiaomi Redmi 9

معرفی کامل مشخصات فنی گوشی موبایل Xiaomi Redmi 9

طراحی و صفحه نمایش گوشی موبایل Xiaomi Redmi 9

گوشی موبایل Xiamoi Redmi 9 دو سیم کارته دارای ابعاد 9.1 * 77.01 * 163.3 میلی‌متر و با توجه به باتری بزرگی که دارد اسمارت فونی سنگینی با وزن 198 گرم می‌باشد و انتظار می‌رود که در سه رنگ‌بندی خاکستری, ارغوانی, سبز عرضه شود؛ اما احتمال اضافه شدن رنگ‌بندی‌های بیشتر وجود دارد. گوشی موبایل Xiaomi Redmi 9 دارای صفحه نمایش لمسی خازنی با فناوری IPS LCD و 16 میلیون رنگ با اندازه 6.53 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس (1080×2340 پیکسل) است. این صفحه‌نمایش به گفته شرکت سازنده 89.83 درصد از بخش جلویی را پوشانده و 70 درصد از طیف NTSC را زیر پوشش خود قرار می‌دهد. از دیگر المان‌های قابل ذکر در مورد این صفحه‌نمایش باید به کنتراست 1,500:1، روشنایی 400 نیتی و پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس 3 اشاره کرد.

پردازنده ، حافظه و کارایی Xiaomi Redmi 9

گوشی موبایل شیائومی ردمی 9 از تراشه Mediatek Helio G80 با لیتوگرافی دوازده نانومتری استفاده می‌کند که پردازنده مرکزی آن شامل 8 هسته‌ (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 10 – MIUI 12 می‌باشد. همچنین شیائومی در نظر دارد ردمی ۹ را در دو مدل از حافظه رم ۳ یا ۴ گیگابایتی عرضه کند. کاربران در هنگام خرید حق انتخاب ردمی ۹ در یکی از دو مدل حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی (از نوع eMMC 5.1) را نیز خواهند داشت تا با توجه ‌به نیازشان، میزان حافظه ذخیره‌سازی مناسب را انتخاب کنند. درکنار پشتیبانی ردمی ۹ از دو سیم‌کارت نانو به‌صورت هم‌زمان، درگاهی نیز برای کارت حافظه میکرو اس‌دی تعبیه شده است تا بتوان میزان حافظه ذخیره‌سازی را تا سقف ۵۱۲ گیگابایت افزایش داد.
ردمی ۹ شیائومی دارای درگاه USB-C 2.0 ، کانکتور ریورسبل ، Type-C 1.0 و پشتیبانی از OTG و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به بلوتوث ۵، رادیو اف‌ام، Wi-Fi 802.11 b/g/n در فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BeiDou می‌توان اشاره کرد. در برخی از مناطق توزیع این گوشی، اتصال NFC نیز حضور دارد. همچنین این گوشی شیائومی دارای حسگر‌های اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت می‌باشد.

دوربین شیائومی ردمی 9

در پنل پشتی می‌توان ماژول دوربین چهارگانه را مشاهده کرد که متشکل از دوربین اصلی 13 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، لنز واید 28 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش 118 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، f/2.2 و  1.12 میکرومتر سایز پیکسل، ) 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4) و 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4) است. از بین این دوربین‌ها البته تنها دوربین اصلی به فوکوس خودکار مجهز است و فوکوس دو دوربین دیگر به‌صورت ثابت در نظر گرفته شده‌اند. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز در زیر مجموعه دوربین و در محوطه بیضی‌شکل این قسمت جای دارد. از قابلیت‌های دوربین می‌توان به فلش LED، HDR، پانوراما اشاره کرد. طراحی ناچ قطره‌ای بخش بالایی برای جای گرفتن دوربین سلفی در نظر گرفته شده است که دوربین سلفی این گوشی دارای وضوح 8 مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/2.0 ، لنز واید 27 میلی‌متری و بدون فوکوس خودکار است.

باتری Redmi 9

شیائومی برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی از باتری حجیمی به ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که با وجود ‌آن‌که شارژ آن به‌صورت پیش‌فرض برعهده یک شارژر 10 واتی درون جعبه است اما از شارژر سریع‌تر 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که این دومی را البته باید به‌صورت جداگانه تهیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...