بررسی موبایل

معرفی همه گوشی‌های سری S سامسونگ

معرفی همه گوشی‌های سری S سامسونگ

گوشی‌های سری S سامسونگ همیشه جز بهترین‌های بازار بوده‌اند و با جدیدترین فناوری‌ها عرضه شده‌اند. در این مقاله به تمامی اعضای این خانواده موفق خواهیم پرداخت.برای بسیاری از کاربران گوشی‌های سری S سامسونگ تنها یک خانواده از گوشی‌های هوشمند نیست، بلکه به نوعی بخشی از سیستم عامل اندروید به حساب می‌آید. خیلی‌ها حتی تمامی دستگاه‌های اندرویدی را با نام گلکسی خطاب قرار می‌دهند، حتی اگر آن دستگاه توسط سامسونگ تولید نشده باشد. این موضوع بیشتر از همه نشان‌دهنده اعتبار و گستردگی برند گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ است.
گوشی‌های سری S سامسونگ یک شبه به جایگاه و مقامی که امروز دارد نرسیده است. گلکسی اس کم کم توانست خودش را مطرح کند و سپس با عرضه گلکسی اس 3 و گلکسی اس 4 که تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی تاریخ شد، دیگر کمتر کسی بود که نام گلکسی اس را نشنیده باشد. از آن موقع به بعد سامسونگ گوشی‌هایی که تحت نام این برند تولید می‌کند را به شکل قابل توجهی بهبود داده و حتی فرمول ساخت این گوشی‌ها نیز امروزه کاملا با نمونه‌های اولیه گوشی های گلکسی اس سامسونگ متفاوت است. اما با وجود تمام این تغییرات، این سامسونگ است که همچنان حرف اول را در گوشی‌های اندرویدی می‌زند. این کمپانی قصد دارد با استفاده از سیستم نام‌گذاری جدید، عرضه نسخه‌های گران‌قیمت و همچنین ارائه ویژگی‌های جدید، دست به تغییرات بزرگی در سری گلکسی اس زده و قله‌های جدیدی را فتح کند. اما پیش از این که وارد عصر جدیدی از گوشی های سری S سامسونگ شویم، بهتر است تاریخچه و مشخصات فنی این سری را از روزهای اول تا به امروز مرور کنیم. در ادامه با همه گوشی های سری S سامسونگ آشنا می‌شویم.

سامسونگ گلکسی S1

در ماه مارس سال 2010 بود که رسما از گوشی گلکسی اس به عنوان اولین عضو گوشی‌های سری S سامسونگ پرده برداشته شد. سامسونگ پیشتر در سال 2009 سامسونگ گلکسی که اولین گوشی مبتنی بر اندروید این کمپانی به حساب می‌آمد را عرضه کرده بود. اما گلکسی اس برخلاف گلکسی در آن زمان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار بود. پردازنده گرافیکی آن نه تنها قابل مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی نبود، بلکه از پردازنده آیفون 3G که جدیدترین گوشی اپل به حساب می‌آمد نیز بهتر بود.این گوشی که علاوه بر قدرت پردازشی بالا، طراحی جذاب و نازکی نیز داشت، توانست در سرتاسر جهان بیش از 25 میلیون بار به فروش برسد. با این وجود عرضه نسخه‌های مختلف این گوشی که خیلی‌ها را گیج کرده بود، سبب شد آمار فروش آن بیشتر از این نباشد. در مجموع گلکسی اس، نزدیک به 20 مدل مختلف داشت که برخی از آن‌ها پردازنده متفاوتی داشتند، برخی از نظر ظاهری متفاوت بودند و حتی برخی از سیستم عامل دیگری به جز اندروید استفاده می‌کردند. این درست در نقطه مقابل استراتژی اپل که تنها یک گوشی عرضه می‌کرد قرار داشت.با تمام این‌ها گلکسی اس باز هم عرضه موفقیت‌آمیزی داشت و طولی نکشید که کار بر روی جدیدترین عضو گوشی های سری S سامسونگ آغاز شد.

این گوشی دارای سیستم‌عامل آندروید نسخهٔ ۲٫۱ (با قابلیت به‌روزرسانی به نسخه ۲٫۳)، نمایشگر ۴٫۰ اینچی لمسی سوپر امو ال ای دی (Super AMOLED) با وضوح بسیار بالا و تفکیک ۱۶ میلیون رنگ، وای-فای، بلوتوث، مسیریاب جی‌پی‌اس، حسگر شتاب‌سنج، حسگر مجاورت‌سنج، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافطه داخلی، و دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD 720p همراه با فوکوس اتوماتیک است. ابعاد سامسونگ گلکسی اس ۶۴٫۲ در ۱۲۲٫۴ میلی متر با ضخامت ۹٫۹ میلی‌متر است و وزن آن ۱۱۹ گرم است. گلکسی اس کاملاً از پلاستیک ساخته شده‌است در زیر صفحه نمایش تنها سه کلید تعبیه شده‌است که شامل کلیدهای لمسی menu و back در طرفین کلید سخت افزاری Home قرار گرفته‌اند. با فشردن طولانی مدت کلید menu، فیلد جستجو باز می‌شود و به این طریق کاربران یک کلید جستجوی اختصاصی هم در اختیار دارند. با فشردن و نگهداشتن کلید home گوشی task Switcher اجرا خواهد شد. کلیدهای روشن/خاموش و قفل گوشی در بالای کناره سمت راست گوشی قرار داده شده‌است. هیچ کلید اختصاصی‌ای برای دوربین در گلکسی اس در نظر گرفته نشده‌است.

در کناره سمت چپ گوشی، کلیدهای تنظیم صدا دیده می‌شوند.در کناره پایینی گلکسی اس جز میکروفن گوشی، چیز دیگری به چشم نمی‌خورد.در کناره بالایی گوشی، پوششی پلاستیکی پورت MicroUSB را پوشانده است و در کنار آن، سوکت صوتی ۳٫۵ میلی متری استاندارد بدون هیچگونه پوشش محافظی دیده می‌شود. در آخر به بخش پشتی گوشی می‌رسیم که با نگاره‌هایی نقطه‌ای پوشانده شده‌است .این بخش میزبان لنز دوربین ۵ مگاپیکسلی گوشی و اسپیکر آن است. هیچگونه فلاشی در این قسمت تعبیه نشده‌است و بنابراین با استفاده از گلکسی اس نمی‌توانید امید چندانی به ثبت عکس یا ضبط تصاویر ویدئویی در فضاهای کم نور داشته باشید. اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور پشتی جای گرفته‌است و از قابلیت تعویض سریع برخوردار است، در این قسمت باتری ۱۵۰۰ میلی آمپری گوشی نیز که از نوع Li-Ion است و با یک بار شارژ کامل تا دو روز شما را از شارژ گوشی بی نیاز کند نیز قرار دارد. در حالی که امکان بروزرسانی رسمی این گوشی برای رام‌های ۲،۳ به بالا وجود ندارد رام غیررسمی سایانوژن برای این گوشی نسخه‌های ۳.۰ و ۴.۰ به بالا را فراهم کرده‌است.

سامسونگ گلکسی S2

از دید بسیاری، تصمیم سامسونگ مبنی بر عرضه گلکسی اس در مدل‌ها و انواع مختلف اشتباه بود؛ ولی با توجه به موفقیت‌های این گوشی، سامسونگ این استراتژی را دوباره برای گلکسی اس 2 نیز تکرار کرد. این گوشی نه تنها در مدل‌های مختلفی در سرتاسر جهان عرضه شد، بلکه در بازار آمریکا نیز در طراحی‌های متفاوت و حتی با اسم‌های مختلف وارد بازار شد. این وضعیت برای بسیاری از کاربران گیج‌کننده بود. به همین دلیل وقتی نوبت به گلکسی اس 2 می‌رسد، نمی‌توانیم به عنوان یک دستگاه به آن نگاه و در موردش صحبت کنیم. برای مثال نسخه جهانی اس 2 مانند گلکسی اس دارای یک دکمه خانه بزرگ در قسمت پایینی به همراه دو دکمه خازنی در کناره‌ها بود؛ ولی مدل‌هایی که در آمریکا در دسترس کاربران قرار گرفتند چهار دکمه خازنی داشتند که در قسمت پایینی در کنار هم قرار گرفته بودند. یک نسخه بازار آمریکا تراشه NFC نداشت؛ در حالی که بقیه از NFC پشتیبانی می‌کردند. یک نسخه با یک پردازنده منحصر به فرد به نام اسنپدراگون اس 3 عرضه شد؛ در حالی که یک نسخه دارای نمایشگری بود که از بقیه مدل‌ها خیلی کوچکتر بود. در چنین اوضاعی با کمال تعجب آمار فروش گلکسی اس 2 از گلکسی اس نیز فراتر رفت و سامسونگ بیش از 40 میلیون نسخه از این گوشی را در سرتاسر جهان به فروش رساند.

کسانی که قبل از این، تجربه کار کردن با مدل اولیه Galaxy S را دارند، با در دست گرفتن S2 احساس متفاوتی را از این گوشی خواهند داشت. استفاده از پردازنده دو هسته‌ای، امکان ضبط ویدیو با ابعاد 1080p و وجود چیپ NFC، از جمله مهم‌ترین تغییراتی است که این مدل نسبت گلکسی S کرده است. وزن فوق‌العاده سبک Galaxy S2 با وجود صفحه نمایشی 4.3 اینچی و باتری بزرگ آن است. این گوشی تنها ۱۱۶ گرم وزن دارد و در مقایسه با گوشی‌های هوشمند هم‌رده خود، یکی از سبک‌وزن‌ترین مدل‌های موجود در بازار است. یکی از دلایل مهم این مورد، قاب پلاستیکی گوشی است که تاثیر زیادی در این امر دارد. Galaxy S2 در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و می‌توان تا ۳۲ گیگابایت حافظه خارجی را نیز به آن اضافه نمود. یک صفحه 4.3 اینچی با تکنولوژی Super AMOLED Plus و تفکیک‌پذیری 800x480px، دوربین و بلندگویی که در بالای آن قرار دارند و دکمه Home پایین آن، صفحه رویی Galaxy S2 را تشکیل می‌دهند. دکمه‌های Power و تنظیم صدا در کناره‌های دستگاه قرار گرفته‌اند و ورودی جک 3.5 میلی‌متری و پورت میکرو یو‌اس‌بی، اجزایی هستند که در بالا و پایین آن قرار دارند. در پشت گوشی نیز می‌توانید دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه بلندگوی اصلی S2 را مشاهده کنید.
سامسونگ موفقیت خود را در استفاده از تکنولوژی نمایشی Super AMOLED در Galaxy S، مجددا در این مدل و با ارتقاع کیفیی نمونه قبلی تکرار کرده است. در حال حاضر این مدل، از اندروید نسخه 2.3.3 استفاده می‌کند و کلیه امکانات اضافه شده در این نسخه از سیستم‌عامل، در Galaxy S2 نیز قابل استفاده هستند. S2 از اینترفیس جدید TouchWiz 4.0 بهره می‌برد و به نسبت نسخه قبلی، طراحی مناسب‌تری دارد و کار با آن ساده‌تر و جذاب‌تر شده است. رابط کاربری دوربین گوشی همان رابطی است که در Gingerbread استفاده شده است؛ با کمی تغییرات. عکاسی با دوربین Galaxy S2 به عنوان یک گوشی می‌تواند نیاز شما را از همراه داشتن دوربین دیجیتال در مکان‌های مختلف برطرف نماید. S2 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه فلاش در پشت خود دارد و دوربین مکالمه آن نیز ۲ مگاپیکسل است. این گوشی به شما امکان فیلبرداری 1080p را نیز می‌دهد و این یعنی این‌که شما دقیقا می‌توانید مانند یک دوربین دیجیتال واقعی به سراغش بروید. در یک استفاده معمول روزانه (بازی، مکالمه بین ۵ تا ۱۵ دقیقه، مشاهده ویدیو، اتصال به وای‌فای و GPRS و مرور وب و اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی)، می‌توانید بیش از ۲۴ ساعت از باتری گوشی استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی S3

سامسونگ با عرضه اس 2 توانست در سال 2011 اپل را از نظر آمار فروش گوشی هوشمند پشت سر بگذارد و در سال 2012 تمامی نگاه‌ها به این شرکت معطوف بود تا از جدیدترین عضو گوشی‌های سری S سامسونگ رونمایی کند. در آن زمان کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد گلکسی اس 3 با فروش 70 میلیون واحدی خود به دومین گوشی پرفروش اندرویدی در تاریخ تبدیل شود. خوشبختانه سامسونگ با عرضه گلکسی اس 3 دیگر از عادت عجیب و غریب خود یعنی عرضه ده‌ها مدل مختلف دست برداشته بود. البته آن‌ها باز هم مدل‌های مختلفی از این گوشی را روانه بازار کردند، ولی اوضاع مانند زمان عرضه گلکسی‌های قبلی آنقدرها گیج‌کننده نبود. علاوه بر این سامسونگ بالاخره با گلکسی اس 3 توانست به رقابت با آیفون‌های اپل بپردازد. اپل کار تولید گوشی‌های هوشمند خود را از سال 2007 آغاز کرده بود و سامسونگ چند سالی عقب‌تر از این کمپانی بود. اما آیفون 5 که با گلکسی اس 3 در یک سال عرضه شده بود، تقریبا آمار فروش یکسانی با رقیب خود داشت. به همین دلیل است که گلکسی اس 3 اولین عضو از گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ است که رقیب آیفون به حساب می‌آید. سامسونگ در سال 2012 به لطف عرضه موفقیت‌آمیز گلکسی اس 3، بیشترین سوددهی در تاریخ خود را رقم زد. تا به امروز نیز به سختی می‌توان حرف از بهترین گوشی‌های هوشمند تاریخ زد و اشاره‌ای به این عضو برجسته گوشی‌های سری S سامسونگ نکرد.

این گوشی، صفحه نمایش بسیار بزرگ 4.8 اینچی Super AMOLED با رزلوشن 720×1280 را دارا می‌باشد که کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد. رنگ‌های تولید شده بسیار زنده و طبیعی بوده است. در بالای این صفحه به ترتیب از راست به چپ، دوربین دوم، سنسور مربوط به روشنایی صفحه و سنسور مجاورت و LED مربوط به پیغام‌ها وجود دارند. در پایین صفحه نمایش، همانند گوشی Galaxy S2 کلید سخت افزاری Home به همراه دو کلید لمسی Menu و Back قرار دارد. در سمت چپ گوشی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و در سمت راست آن کلید پاور قرار دارد. در بالای گوشی نیز جک هدفون 3.5 میلی‌متری و در پایین آن پورت micro USB آن تعبیه شده‌اند. در پشت گوشی لنز دوربین 8 مگاپیکسلی قرار داشته و در دو طرف آن فلاش LED و بلندگوی اصلی آن قرار دارند. در زیر قاب پشتی گوشی، شیار سیم کارت micro، شیار مموری کارت micro SD (که قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه تا ظرفیت 64 گیگابایت را دارد) و باتری بسیار قدرتمند 2100 میلی آمپری قرار دارد که طبق ادعای سامسونگ می‌تواند 10 ساعت بطور مداوم ویدئو پخش کند. گلکسی اس3 از چیپ Exynos 4212، پردازنده چهار هسته‌ای قدرتمند Cortex A9 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Mali-400MP به همراه یک گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد که این گوشی را به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. Galaxy S3 از سیستم عامل اندروید بستنی نونی نسخه 4.0.4 بهره می‌برد که به آخرین نسخه رابط کاربری TouchWiz مجهز شده است.

سامسونگ در این گوشی قابلیت‌های بسیار جالب و جدیدی قرار داده است که آن را از رقبای خود مجزا کرده است. اولین قابلیت Smart Stay نام دارد که از دوربین دوم دستگاه برای ردیابی چشمان شما استفاده می‌کند و با توجه به اینکه شما به آن نگاه می‌کنید یا نه، صفحه نمایش را روشن یا خاموش نگه می‌دارد. قابلیت دوم اضافه شده نیز مربوط به برنامه مسیجینگ است. این قابلیت که Direct Call نام دارد، به شما این امکان را می‌دهد که هنگام SMS زدن، با نزدیک کردن گوشی به سمت گوش خود، با شخص مخاطب تماس بگیرید که قابلیت بسیار کاربردی است.سومین و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید گوشی Galaxy S3، سیستم فرمانبری صوتی پیشرفته گوشی یا S Voice است که در حقیقت نسخه اندرویدی Siri می‌باشد. این برنامه را می‌توانید با دو بار فشار دادن کلید Home گوشی اجرا کنید. همانند Siri، از برنامه S Voice نیز می‌توانید برای انجام کلیه کارهای روزمره (مانند تنظیم کردن ساعت، چک کردن وضعیت آب و هوا، جستجوی مکان و غیره) استفاده کنید. لازم به ذکر است که همانند دیگر گوشی‌های مبتنی بر اندروید 4.0، گلکسی اس3 نیز از زبان فارسی بطور کامل پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی S4

گلکسی اس 4 یکی از ستون‌های صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. از نظر فروش، هیچ گوشی دیگری تا به امروز نتوانسته حتی به گرد پای اس 4 نیز نزدیک شود. شاید باورش سخت باشد، ولی این گوشی در دو ماه اولی که از تاریخ عرضه‌اش به بازار گذشت، 20 میلیون واحد فروش داشت. برای مقایسه شاید جالب باشد که بدانید گلکسی اس 9 توانست پس از یک سال از تاریخ عرضه به آمار فروش 20 میلیون واحد نزدیک شود. گلکسی اس 4 در نهایت 80 میلیون واحد فروخت و تا به امروز علاوه بر اینکه پرفروش ترین گوشی اندرویدی است، پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ نیز به شمار می‌آید. سامسونگ در ساخت گلکسی اس 4 با اتخاذ تصمیمی هوشمندانه گلکسی اس 3 را معیار خود قرار داده و آن را از نظر طراحی، سخت‌افزار و ویژگی‌ها بهبود دادند. در حقیقت به جز دکمه خانه و سایز متفاوت، این دو گوشی کاملا شبیه به هم هستند. علاوه بر این گلکسی اس 4 اولین عضو گوشی‌های سری S سامسونگ بود که در کشورهای مختلف با طراحی و مشخصات سخت‌افزاری یکسانی به فروش می‌رسید. تنها نکته منفی که در مورد گلکسی اس 4 وجود داشت این بود که سامسونگ کمی بیش از حد به افزودن ویژگی‌های جدید به این گوشی اصرار داشت؛ از همین رو اپلیکیشن‌های زیادی به طور پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب شده بود. سامسونگ زمان زیادی صرف قابلیت‌های نمایشی مثل ژست هوایی که به شما اجازه می‌داد بدون لمس فیزیکی نمایشگر از گوشی استفاده کنید کرد. آن‌ها خیلی زود این ویژگی و بسیاری از دیگر ویژگی‌هایی که به گلکسی اس 4 اضافه کرده بودند را رها کردند. این ویژگی‌ها دیگر در سایر گوشی‌های سری S سامسونگ مورد استفاده قرار نگرفتند.

گلکسی اس 4، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و قدرت بیشتر در بدنه‌ای کوچک‌تر از گلکسی اس 3 دارد. اندازه گوشی گلکسی اس 4 را می توان یکی از بهترین مزیت‌های آن دانست. این اسمارت‌فون از نظر قدی هم اندازه برادران بزرگ‌تر خود است اما حدود 0.8 میلی‌متر نازک‌تر، 0.7 میلی‌متر باریک‌تر و 3 گرم سبک‌تر است. این در حالیست که صفحه‌نمایش آن 0.2 اینچ بزرگ تر از گلکسی‌های پیشین، میزان شارژدهی باتری آن بیشتر و قابل تعویض است و حسگرهای و رادیوهای بیشتر و جدید دارد. گلکسی اس 4 همچنین از شیشه گوریلا گلاس 3 و Corning بهره گرفته است. با توجه به ترکیب جدید صفحه‌نمایش این گوشی، شیشه‌ آن ضدخش و بسیار جمع‌وجورتر از نسخه‌های قبلی است. همچنین غلاف دور گوشی نیز باریک‌تر است. یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سامسونگ گلکسی اس 4، صفحه‌نمایش 5 اینچ سوپر AMOLED با رزولوشن 1080p است. این نمایشگر ماتریکس PenTile و تراکم تصویر 441 پیکسل در هر اینچ دارد. این مساله در گلکسی اس 3 باعث شده بود تا با نگاه بسیار دقیق و ریزبین لکه‌هایی در تصویر دید. در بالای صفحه نمایش، هدفون و انواع حسگرهای گوشی قرار دارند. حسگرهای مجاورت و نور که در بیشتر اسمارت‌فون‌ها حضور دارند در گلکسی اس 4 در کنار حسگرهای دیگری همچون حسگر حرکت IR قرار دارند که باعث فعال شدن حرکت‌های Air در اپلیکیشن‌هایی همچون مرورگر وب و موزیک پلیر می‌شود. همچنین، دوربین دوم 2.1 مگاپیکسل برای برقراری تماس تصویری و چراغ LED نیز در بالای نمایشگر وجود دارند. در سمت چپ گوشی، کلید کنترل صدا قرار دارد. در حالیکه کلید پاور و قفل گوشی در سمت راست گوشی تعبیه شده است. متاسفانه، با اینکه دوربین Galaxy S4 به طور کلی به‌روزرسانی شده است. در پشت گوشی هوشمند گلکسی اس 4 شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسل با لنز فول اچ‌دی هستیم. همچون گلکسی اس سه، فلاش LED دوربین در سمت راست دوربین قرار دارد اما شبکه بلندگوی آن به قسمت پایین سمت چپ دستگاه تغییر جا داده است.

با جابه‌جا کردن قاب باتری گوشی، جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، باتری ارتقا یافته 2600 میلی‌مپر ساعت و شیار کارت حافظه میکرو اس‌ی دیده می‌شوند. حافظه داخلی گوشی را می‌توان با کارت حافظه خارجی ارتقا داد. در آزمایشات مشخص شده 500 میلی آمپری که به باتری گلکسی اس 4 اضافه شده است برای مصرف بالای تراشه پردازنده و رزولوشن صفحه نمایش بسیار ضروری است و در مقایسه با مدل های پیش از خود، میزان شارژدهی بیشتری دارد. عمر باتری در طول تماشای ویدئو و مرور وب نیز بهتر شده است. گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ، تراشه اسنپ‌دراگون 600 دارد. پردازنده چهارهسته‌ای Krait 300 آن نیز فرکانس 9/1 گیگاهرتز و دو گیگابایت رم دارد. پردازنده گرافیکی گوشی نیز Adreno 320 است که عملکرد بسیار عالی دارد. گلکسی اس 4 فایل‌های فیلم‌برداری شده را در فرمت MP4 و سرعت17 مگابیت در هر ثانیه ذخیره می‌کند. صدای تصاویر نیز با کیفیت استریو و نرخ ریت 128 کیلوبایت در هر ثانیه و سرعت سمپلینگ 48 کیلوهرتز ضبط می‌کند. گوشی هوشمند گلکسی اس 4 سامسونگ، GSM/GPRS/EDGE و 3G چهاربانده دارد. فناوری LTE آن نیز در مناطق تحت پوشش قابل استفاده است. آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید از بلوتوث نسخه 4 استفاده می‌کند. وای‌فای گوشی شامل a/b/g/n/ac و استاندارد جدید ac با سازگاری کامل با هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز است. گلکسی اس 4 به کاربر اجازه می‌دهد تا همه اطلاعات رسانه‌ای خود را از طریق NFC انجام دهد

سامسونگ گلکسی S5

گلکسی اس 5 با وجود این که نتوانست به اندازه مدل قبلی خود موفق باشد، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سری S سامسونگ است و دلیل آن هم این است که این گوشی آخرین گوشی سری اس است که با طراحی کلاسیک و سنتی این سری وارد بازار شده است. این گوشی آخرین گوشی سری اس بود که با یک درپوش پلاستیکی جداشدنی که امکان دسترسی به باتری و دیگر قطعات داخلی را می‌داد عرضه شد. گلکسی اس 5 برای سامسونگ نشان‌دهنده پایان دوران رشد این کمپانی بود. با وجود این که این گوشی با استانداردهای امروزی از نظر فروش آمار خیره‌کننده‌ای دارد، اما در آن زمان آمار فروش این گوشی 40 درصد کمتر از گلکسی اس 4 بود. این اتفاق سبب شد سهم سامسونگ از بازار به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند و در نتیجه این موضوع، این شرکت دست به تغییراتی در کادر مدیریت خود زد. به همین دلیل است که گلکسی اس 5 اینقدر با گلکسی اس 6 متفاوت است. اما به طور کلی فروش کمتر گلکسی اس 5 تقصیر سامسونگ نبود. در آن زمان گوشی‌های هوشمند، دیگر مانند اوایل دهه 2010 برای مردم جذابیت نداشتند و سامسونگ باید این موضوع را پیش‌بینی می‌کرد.

اگر به دنبال یک بدنه فلزی و طراحی متفاوتی در S5 می‌گردید، کاملا در اشتباهید چرا که این گوشی مانند دیگر Galaxy ها بدنه‌ای پلاستیکی دارد. به غیر از قاب پشتی که طراحی شبیه پوشش توپ گلف دارد Galaxy S5 تغییر ظاهری دیگری نسبت به S4 ندارد. جنس قاب پشتی با پلاستیک نرم پوشیده شده است و حس خوبی به کاربر می‌دهد. با اینکه بدنه گوشی کاملا پلاستیکی است اما ویژگی‌های خوبی نظیر ضد آب بودن و امکانات سخت افزاری بالا دارد. به دلیل اینکه گوشی ضد آب است پس از باز و بسته کردن قاب باتری و یا در پوش پورت به شما تذکر داده می‌شود که از بسته شدن پوشش‌ها اطمینان حاصل کنید. تمام ویژگی‌هایی که در S4 دیده بودیم نظیر Smart Stay، Air gesture ، Multi Window در S5 موجود است و به غیر از این‌ها ویژگی‌های جدیدی مثل Toolbox ، Baby crying detector ، Kids mode ، private mode نیز اضافه شده است. یک حالت simple mode نیز وجود دارد که رابط کاربری را ساده تر و آیکون‌ها را بزرگتر نمایش می‌دهد .
S5 مجهز به یک پردازنده 2.5 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 801 است. این گوشی در دو نسخه 4 و 8 هسته‌ای معرفی شده است. نسخه 8 هسته‌ای مجهز به پردازنده Exynos 5 با 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی است. ظرفیت این گوشی 2 گیگابایت است، از این 2 گیگابایت همیشه 1.1 گیگابایت آن توسط برنامه‌های سیستمی اشغال است. این گوشی در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایت عرضه شده است از 16 گیگابایت حافظه داخلی حدود 11.3 گیگابایت قابل استفاده توسط کاربر است و مابقی توسط سیستم عامل و برنامه‌ها اشغال شده اما نگران نباشید شما می‌توانید تا 128 گیگابایت کارت حافظه Micro SD به گوشی اضافه کنید. یکی از بهترین صفحه نمایش‌هایی که ما تاکنون در گوشی‌های همراه دیده بودیم صفحه نمایش S5 است. سامسونگ بیشترین میزان روشنایی را در این صفحه نمایش به کار گرفته است. این صفحه نمایش توانسته عدد نیتس 698 را به دست بیاورد که مربوط به سطح روشنایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید است و این عدد باعث می‌شود که گلکسی اس 5 روشنترین صفحه نمایش OLED در بین تمام گوشی‌های هوشمند داشته باشد.
علاوه بر این روشنایی بالا، صفحه نمایش با یک پوشش ضد بازتاب پوشیده شده که با ترکیب این دو، گلکسی اس 5 بهترین خوانایی را در زیر نور خورشید دارد. سامسونگ اعلام کرده که این صفحه نمایش 27 درصد بیشتر از صفحه نمایش‌های هم اندازه که از جنس LCD هستند قدرت دارد. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی حدود 432 پیکسل بر اینچ دارد. این بار سامسونگ از سنسور 16 مگاپیکسلی برای پرچمدار خود استفاده کرده است. این دوربین کیفیت بسیار بالایی دارد علاوه بر این فوکوس اتوماتیک آن بسیار سریع است. برای فوکوس روی سوژه تنها 0.3 ثانیه زمان نیاز دارید. هنگامیکه صفحه قفل است با کشیدن انگشت خود به سمت چپ می توانید به راحتی به قسمت دوربین بروید و نیاز به باز کردن گوشی ندارید. علاوه بر تنظیماتی چون تشخیص چهره، Burst shote، تنظیم نور و غیره قابلیت های جالب دیگری به دوربین افزوده شده است. یکی از بهترین و جالب ترین امکانات این دوربین قابلیت selective focus است. در این حالت می توانید از سوژه خود عکس بگیرید تعیین کنید فوکوس روی کدام بخش از عکس باشد.

سامسونگ گلکسی S6

با توجه به آمار ناامیدکننده‌ای که گلکسی اس 5 ثبت کرد، سامسونگ چاره‌ای به جز باز طراحی و تازه‌سازی خط تولید خود نداشت. این شرکت علاوه بر این که در سال 2015 از نظر طراحی گوشی‌های سری S سامسونگ را زیر و رو کرد، دست به کاری زد که تا به حال انجام نداده بود و آن هم عرضه گوشی در دو مدل مختلف بود. آن‌ها در اواخر سال 2015 حتی یک مدل سوم را نیز عرضه کردند. سامسونگ در بخش طراحی با هدف ایجاد ظاهری متفاوت و شیک، درپوش پلاستیکی را کنار گذاشت و آن را با یک بدنه تمام شیشه‌ای جایگزین کرد. همچنین در بدنه گلکسی اس 6 از یک قاب فلزی استفاده شده بود که نشان دهنده اهداف بلندپروازانه سامسونگ بود. اما این گوشی یک مدل دیگر به نام اس 6 اج نیز داشت که از تمام جهات شبیه به اس 6 بود، اما با یک تفاوت: دو طرف نمایشگر به شکل خمیده ساخته شده بودند. هر دو گوشی در ماه مارس 2015 وارد بازار شدند و مدتی بعد نیز گلکسی اس 6 پلاس به میدان آمد که اولین مدل پلاس در گوشی‌های سری S سامسونگ بود. این مدل نسخه بزرگتر اس 6 اج بود. سامسونگ تا به امروز آمار فروش گوشی‌های مدل اس 6 را اعلام نکرده است. بیشتر تحلیلگران بر این باور هستند که این گوشی‌ها آمار فروش کمتری نسبت به اس 5 داشته‌اند و به همین دلیل بوده که سامسونگ چند ماه پس از عرضه، قیمت اس 6 و اس 6 اج را کاهش داده است.

این مدل از گوشی سامسونگ Galaxy S6 در ابعاد 6.8×70.5×143.4 میلیمتر و با وزن 138 گرم در بازار به فروش می‌رسد که بسیار گوشی خوش دست و سبک وزن می‌باشد. این گوشی موبایل از یک پردازنده چهار هسته ای Cortex-A53 بهره می‌برد که می‌تواند داده‌ها را با سرعت بالایی پردازش کند. همچنین صفحه نمایش 5.1 اینچ این گوشی از قابلیت Super AMOLED capacitive touchscreen بهره می‌برد که می‌تواند تصاویر با کیفیتی برای شما تولید کند.پردازنده گوشی S6 از چیپست Exynos 7420 Octa (14 nm) و پردازنده گرافیکی Mali-T760MP8 استفاده می‌کند و عملکرد بالایی دارد. این دستگاه می‌تواند از شبکه‌های وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot پشتیبانی کند و شبکه 3G آن با HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 -HSPA 42.2/5.76 Mbps سازگاری دارد. شما می‌توانید با دوربین 16.0 مگاپیکسل این دستگاه که کیفیت بالایی دارد از قابلیت‌های فوکوس لمسی (touch focus) قابلیت عکاسی و فیلم برداری Auto HDR مجهز به ردیاب خودکار چهره و لبخند (Face Detection) قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آن‌ها (Geo-Tagging) قابلیت عکاسی Panorama بهره می‌برد و دوربین فیلمبرداری آن می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرد.
گوشی موبایل Samsung از قابلیت‌هایی همچون قابلیت شارژ به صورت بی سیم (Wireless charging) مجهز به حسگر سنجش ضربان قلب پشتیبانی از ANT دارای SNS بصورت یکپارچه قابلیت ویرایش عکس و فیلم (Photo/video editor) قابلیت ویرایش مستندات (Document editor) میکروفن داخلی با فیلتر جلوگیری از صداهای مزاحم ( Active noise cancellation with dedicated mic) برخوردار است. منبع تغذیه این دستگاه از یک باتری لیتیوم یونی 2550 میلی آمپر بهره می‌برد که می‌توانید با آن به مدت 17 ساعت مداوم مکالمه داشته باشید. این تلفن همراه از سنسورهای Fingerprint (front-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, heart rate, SpO2 استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی S6 Edge

سامسونگ گلکسی اس6 اج یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط سامسونگ به‌شمار می‌رود. این گوشی با شعار «اولین گوشی هوشمند با دو لبه‌ی خمیده» معرفی شد. سامسونگ هم از همان ابتدا سعی کرد تا جایی که امکان دارد این گوشی را متفاوت از سایر محصولاتش نشان دهد. ‌خود این محصول هم به اندازه‌ی کافی خاص و زیبا به‌نظر می‌رسید تا هر کاربری را وسوسه کند تا برای یک بار هم که شده این گوشی نوآورانه‌ی سامسونگ را در دست بگیرد. به‌طور کلی، بزرگ‌ترین تفاوت «گلکسی اس6» و «گلکسی اس6 اج» را می‌توان در لبه‌های خمیده ‌جستجو کرد. این در حالی است که این دو گوشی اندک تفاوت‌های فیزیکی دیگری مثل تفاوت در وزن، ضخامت و ظرفیت باتری هم دارند. از همه مهتر؛ گلکسی اس6 اج ‌‌در مقایسه با مدل معمولی‌اش قیمت بالاتری دارد. از جمله ویژگی های این گوشی می توان به بدنه‌ی باریک، طراحی منحصر به فرد با لبه‌های منحنی، کیفیت ساخت بسیار خوب، دوربین عالی، صفحه‌نمایش فوق‌العاده باکیفیت، قدرت و بازده بسیار بالا اشاره کرد.اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که در عین زیبایی و منحصر به فرد بودن از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار است Galaxy S6 edge همان گزینه ای است که باید به سراغش بروید.

سامسونگ گلکسی S7

سامسونگ در ساخت سری گلکسی اس 6 مرتکب چند اشتباه شده بود. اول اینکه آن‌ها امکان استفاده از کارت حافظه را حذف کرده بودند و هیچگونه درجه حفاظت یا کد IP برایش مشخص نکرده بودند. همچنین یک نسخه اج که 100 دلار گرانتر بود را اضافه کرده بودند که با وجود قیمت بیشتر به جز گوشه‌های خمیده فرقی با نسخه معمولی نداشت. آن‌ها علاوه بر این چندین ماه بعد یک نسخه بزرگتر از این گوشی را همراه با گلکسی نوت 5 عرضه کردند. خوشبختانه سامسونگ هنگام عرضه گلکسی اس 7 بسیاری از این اشتباهات را تکرار نکرد. این کمپانی به جای عرضه دو گوشی با یک سایز و به شکل همزمان، نسخه اج را در اندازه‌ای بزرگتر از نسخه معمولی وارد بازار کرد که تا حدودی می‌توانست قیمت بیشترش را توجیه کند. افزون بر این درگاه کارت حافظه نیز دوباره برگشت و تمامی مدل‌های سری اس 7 هم دارای گواهینامه IP68 بودند.

این گوشی در دو مدل و با دو سخت‌افزار متفاوت که بر پایه‌ی یکی با تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ و دیگری با تراشه‌ی قدرتمند شرکت کوالکام. هر دو مدل از قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ی تراشه‌ اصلی‌شان و 4 گیگابایت رم سود می‌برند. گلکسی S7 دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایتی دارد که هر دو می‌توانند کارت حافظه‌ی جانبی تا 200 گیگابایت را پشتیبانی کنند؛ همچنین جدیدترین گلکسی سامسونگ، دو نسخه‌ی یک و دو سیم‌کارته دارد که هر دو از شبکه‌ی 4Gپشتیبانی می‌کنند و می‌توان با آن‌ها از اینترنت نسل چهارم استفاده کرد. طبق روال تمام گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از فناوری‌هایی مثل بلوتوث، Wi-Fi، اینفرارد، NFC و البته OTG برای کاربران S7 هم فراهم شده است.
در بخش نمایشگر هیچ تفاوت ملموسی با نسل قبل وجود ندارد. نمایشگری 5.1 اینچی با تراکم 577 پیکسل بر اینچ که بعد از نسخه‌ی پریمیوم سونیZ5، بیشترین تراکم را در بین گوشی‌های موجود در بازار دارد. نمایشگر S7 از نوع اولد با فناوری سوپر امولد است که رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل را دارد و از قابلیت روشن‌ماندن همیشگی با مصرف انرژی بسیار کم‌، بهره می‌برد. این گوشی با قابلیت‌های دیگری مثل نسخه‌ی ششم از اندروید، باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی، قابلیت شارژ سریع و مجموعه‌ی کاملی از حسگر‌ها در چهار رنگ زیبا روانه‌ی بازار شده است. سامسونگ، گلکسی S7را با سخت‌افزاری قدرتمند همراه با چهار گیگابایت رم، امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی، بدنه‌ی تمام فلزی مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی 12 و سلفی 5 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.1 اینچی با تراکم 577 پیکسل بر اینچ با فناوری سوپر امولد و قابلیت‌های کم‌نظیر دیگر وارد بازار کرده است

سامسونگ گلکسی S7 Edge

گوشی گلکسی S7 Edge تولید شده توسط شرکت Samsung، یک گوشی خوش دست است که در سال 2016 تولید شده است. این تلفن همراه آپشن های گناگونی را در مورد میزان حافظه داخلی در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این محصول دارای حافظه داخلی 32/64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم می‌باشد. برای فراهم کردن سرعت در عملیات‌ها، Galaxy اس 7 Edge از یک سخت افزار پردازنده چهار هسته‌ای مدل Quad-core (2×2.15 GHz Kryo & 2×1.6 GHz Kryo) Octa-core (4×2.3 GHz Mongoose & 4×1.6 GHz Cortex-A53) بهره می‌برد. اندازه کلی گوشی تلفن همراه سامسونگ Galaxy S7 Edge برابر 150.9×72.6×7.7 میلیمتر است. این محصول از صفحه نمایشی با سایز 5.5 اینچ و رزولوشن تصویر 1440×2560 پیکسل بهره می‌برد. Galaxy اس 7 Edge دارای باتری قابل باز کردن می‌باشد. همچنین باتری لیتیوم یونی این دستگاه دارای ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعت می‌باشد. در هنگامی که باتری Galaxy اس 7 Edge کاملا پر است قادرید تا 27 ساعت (3G) مکالمه داشته باشید. Galaxy اس 7 Edge تولید شده توسط Samsung دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسل در پشت بدنه و همچنین دوربین جلو 5 مگاپیکسل را داراست. Galaxy اس 7 Edge می‌تواند ویدئو را با کیفیت 4k ضبط کند. وزن این محصول برابر با 157 گرم می‌باشد. خریداران بسیاری از وزن این محصول رضایت دارند. سامسونگ Galaxy اس 7 Edge را در رنگ‌های مختلف طراحی کرده. رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی، نقره ای، صورتی طلایی برای انتخاب در این محصول ارائه داده شده است.

سامسونگ گلکسی S8

سامسونگ در سال 2017 اوضاع و احوال خوبی نداشت. با وجود فروش موفقیت‌آمیز اس 7، گلکسی نوت 7 نیز در آگوست سال 2016 عرضه شده و یک فاجعه تمام عیار را رقم زده بود و به طور اتفاقی منفجر می‌شد. به همین دلیل از همان روز اول همه با بدبینی به گلکسی اس 8 نگاه می‌کردند. حتی اگر نوت 7 با آن مشکلات عرضه نمی‌شد، خود سامسونگ در ساخت اس 8 مرتکب اشتباه بزرگی شده بود که انتقادات زیادی را متوجه این کمپانی کرد. آن‌ها حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی گوشی منتقل کرده بودند. این حرکت به خودی خود آنقدرها اتفاق بدی نبود، ولی سامسونگ حسگر را درست در کنار لنز دوربین پشتی قرار داده بود و به همین دلیل به راحتی نمی‌شد انگشت را روی آن قرار داد. علاوه بر این بیشتر کاربران هم اشتباهی انگشتشان را به جای حسگر، روی دوربین قرار می‌دادند. خوشبختانه سامسونگ در دیگر قسمت‌های اس 8 چنین اشتباهاتی را تکرار نکرده بود. آن‌ها عبارت اج را از نام گوشی حذف کرده و اس 8 را در دو مدل معمولی و پلاس که بزرگتر بود عرضه کردند. مدل پلاس علاوه بر اندازه بزرگتر، تفاوت‌هایی با مدل معمولی داشت و به همین دلیل قیمت بیشتر آن قابل قبول بود. علاوه بر این با انتقال حسگر اثرانگشت به پشت گوشی، گلکسی اس 8 اولین گوشی از گوشی‌های سری S سامسونگ بود که بدون دکمه خانه در قسمت پایینی عرضه می‌شد و از نظر ظاهری جذاب و زیبا بود.

این مدل از گوشی سامسونگ در دو سری گلگسی S8 و گلگسی S8+ در بازار عرضه شده است. کانفیگ‌های سخت افزاری به کار رفته برای این گوشی بسیار قدرتمند و با کیفیت می‌باشد و از طراحی منحصر به فردی بهره می‌برد. از بعد ظاهری این گوشی موبایل در ابعاد 148.9*68.1 *8 میلیمتر و با وزن 155 گرم تولید شده است و با رنگ‌های متنوع نقره‌ای، خاکستری‌،‌ مشکی، طلایی و آبی در بازار عرضه شده است. بدنه این گوشی از فریم آلومینیومی طراحی شده است و در دو طرفه گوشی لایه محافظ گوریلا گلس ۵ به کار رفته است که باعث شده این گوشی در برابر نفوذ آب و ضربه از قدرت بالایی برخوردار باشد.
پردازنده به کار رفته برای این گوشی هشت هسته‌ای می‌باشد و داده‌ها و برنامه را می‌تواند با فرکانس حداقل 4×1.9 مگاهرتز و حداکثر با فرکانس 4×2.35 پردازش نماید و با حافظه رم 4 گیگابایتی که دارد با سرعت بالایی می‌تواند دیتاها را برای پردازش اولویت بندی کند. پردازنده قدرتمند این گوشی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید بازی‌های گرافیک بالا را نصب کنید و بدون هک کردن و داغ شدن گوشی از بازی کردن لذت ببرید. صفحه نمایش 5.8 اینچ این گوشی از یک صفحه نمایش تاچ از نوع Super AMOLED با 16 میلیون رنگ جذاب بهره می‌برد که تصاویر را با رنگی زنده و طبیعی به نمایش می‌گذارد. گوشی موبایل سامسونگ اس 8 از یک دوربین 12 مگاپیکسل و یک دوربین ثانویه 8 مگاپیکسل برخودار است که قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص عنبیه را دارا می‌باشد. حافظه داخلی این دستگاه ظرفیت برابر با 64 مگابایت دارد و از یک اسلات کارت حافظه استفاده می‌کند که می‌توانید مموری‌های microSDXC با ظرفیت‌های بالا را در آن قرار دهید. دهنه دیافراگ این دوربین f/1.7, 26mm (wide) می‌باشد و ویژگی‌های دیگری همچون LED flash, auto-HDR, panorama نیز بهره می‌برد. باتری استفاده شده برای موبایل سامسونگ گلگسی S8 ظرفیتی برابر با 3000mAh از نوع لیتیوم یون دارد و یک باتری غیر قابل تعویض می‌باشد.
قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی موبایل امکانات فراوانی را برای کاربران فراهم کرده است، یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی برخورداری از هوش مصنوعی می‌باشد. با فشار دادن دکمه Home شما می‌توانید به نرم افزار Bixby متصل شوید و اگر چند لحظه دکمه Home را نگهدارید به بخش صوتی این نرم افزار متصل می‌شوید. دوربین این گوشی موبایل نیز می‌تواند از امکانات Bixby بهره ببرد و افکت‌ها و قابلیت‌های بیشتری را برای کاربران فراهم نماید. سیستم عامل نصب شده برای این گوشی اندروید ورژن 7.0 (Nougat) بوده که قابلیت ارتقا به ورژن 9.0 (Pie) نیز دارد.

سامسونگ گلکسی S8 Plus

نسخه‌ی پلاس پرچمدار سامسونگ تنها با چند تفاوت کوچک نسبت به نسخه‌ی ساده عرضه شده است. این تغییرات مربوط به اندازه‌ی نمایشگر و ظرفیت باتری است. پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگر بزرگ با کیفیت بالا، دوربین‌های اصلی و سلفی با عملکرد عالی از جمله‌ این امکانات هستند که +Galaxy S8 را از محصولات پرفروش در بازار قرار می‌دهند. نمایشگر ۶.۲ اینچی با تراکم پیکسلی ۵۲۹ پیکسل بر اینچ، دارای گواهی‌نامه‌ی IP68 برای محافظت در مقابل گردوغبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه است. قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس هم‌زمان، برخورداری از نمایشگر همیشه ‌روشن و فناوری سنجش فشار لمس ،قابلیت بالا در تماشای فیلم و وب‌گردی با پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G Cat16 با سرعت دانلود ۱۰۲۴ مگابیت بر ثانیه از دیگر خصوصیات این گوشی می‌باشد. اس ۸ پلاس با دو پردازنده‌ی اسنپدراگون و اگزینوس عرضه می‌شود. ۴ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی پاسخگوی نیاز کاربران در ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌های صوتی و تصویری می‌باشد. قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۲۵۶ گیگابایتدر نظر گرفته شده است. شیار دوم برای سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی مشترک است. با توجه به دریچه‌ی دیافراگم و سایز سنسور دوربین S8، می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای داشته باشید. این دوربین به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم مجهز شده است. دوربین سلفی +Galaxy S8، سنسوری ۸ مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم باز‌تر دارد. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون برای +Galaxy S8 در نظر گرفته شده است

سامسونگ گلکسی S9

سامسونگ مانند سال 2016 و گلکسی اس 7، در سال 2018 نیز باید اشتباهاتی که در اس 8 مرتکب شده بود را اصلاح می‌کرد. با عرضه گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس آن‌ها بزرگترین نقطه ضعف اس 8 که همان محل نامناسب قرارگیری حسگر اثرانگشت بود را برطرف کردند. حالا این حسگر در نزدیکی مرکز پنل پشتی و درست در وسط گوشی قرار داشت. علاوه بر این، برای اولین بار در گوشی‌های سری S سامسونگ در نسخه اس 9 پلاس از یک دوربین دوگانه استفاده شده بود. سامسونگ همچنین به اندازه زیادی از حواشی بالا و پایین صفحه نیز کاست و از نظر سخت‌افزاری نیز گوشی را ارتقا داد. اما با تمام این‌ها گلکسی اس 9 خیلی شبیه به اس 8 بود و به جای آن که یک گوشی جدید تلقی شود، بیشتر یک نسخه اصلاح شده از اس 8 به حساب می‌آمد.

گوشی موبایل S9 و صفحه‌نمایش آن طراحی زیبایی دارد و باز هم می‌توان تمایل به صفحه‌نمایش بدون حاشیه را در این تولید جدید مشاهده کرد. این گوشی فریمی آلومینیومی دارد و پشت و جلوی آن از شیشه ساخته شده است و جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. روکش محافظ شیشه‌های پشت و جلوی این گوشی Corning Gorilla Glass 5 است. این گوشی گواهینامه IP68 دارد، یعنی تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵متری در برابر آب مقاوم است و گردوغبار هم نمی‌تواند آن را از کار بیندازد. این گوشی دارای حسگر عنبیه چشم است که با سرعت بسیار خوبی عکس‌العمل نشان می‌دهد و در کنار حسگر اثرانگشت یکی دیگر از راه‌های امن ورود به محیط کاربری S9 است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۵.۸ اینچ با رزولوشن QHD+ یعنی ۱۴۴۰x۲۹۶۰ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۵۶۸ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 5 است که از خط وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9810 بوده و به همراه ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در حال حاضر است و برای انجام بازی‌های سنگین و بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملا مناسب است و کم نمی‌آورد. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G72 MP18 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی تا ۴۰۰ گیگابایت می‌توانید این میزان را افزایش دهید.
دوربین اصلی S9 سنسور ۱۲مگاپیکسلی دارد و به فلش LED مجهز شده است. این دوربین امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت عکاسی و فیلمبرداری همزمان با کیفیت 4K برای فیلم و ۹ مگاپیکسل برای عکس اشاره کرد. همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4 باعث می‌شود تصاویر با روشنایی خوبی ثبت شوند و کیفیت عکس‌های گرفته شده بسیار راضی‌کننده باشند. دوربین سلفی سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های واید بگیرد و قابلیت عکاسی HDR به صورت اتوماتیک هم یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی است. این دستگاه در ۴ رنگ آبی، خاکستری، بنفش و مشکی عرضه می‌شود. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع نسخه ۲.۰، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در پشت گوشی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است

سامسونگ گلکسی S9 Plus

این گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S9 plus که در چهار رنگ مشکی، خاکستری تیتانیومی، بنفش یاسی و آبی مرجانی آبی عرضه شده، دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی جهت ذخیره سازی انواع اطلاعات همچون عکس، موسیقی، فیلم و برنامه های مختلف می‌باشد.  Galaxy S9 plus از سیستم عامل اندروید 8 که به اندروید اورئو (Oreo) معروف است و نیز دو پردازنده چهار هسته‌ای با نام‌های Mongoose M3 و ARM Cortex-A55 بهره می‌برد. چیپست این گوشی که دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن تصویر 1440*2960 پیکسل است، Exynos 9810 Octa می‌باشد. این گوشی موبایل دارای شیار کارت حافظه که همان شیار نصب سیم کارت دوم است، با قابلیت نصب کارت حافظه microSD تا ظرفیت 400 گیگابایت و قابلیت‌هایی چون شارژ سریع (Quick Charge 2.0) و شارژ به صورت بیسیم (Qi/PMA) می‌باشد. گلکسی اس 9 پلاس با وزن 189 گرم در ابعاد 158.1*73.8*8.5 میلیمتر تولید و دارای سنسور تشخیص اثر انگشت روی قاب پشت و سنسور تشخیص عنبیه چشم می‌باشد. این تلفن همراه دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی در جلو بوده و باتری لیتیوم یون غیر قابل تعویض این محصول، 3500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این گوشی موبایل شبکه 4G پشتیبانی کرده و نسخه بلوتوث آن 5 می‌باشد. دوربین گوشی موبایل گلکسی S9 پلاس دارای قابلیت‌هایی چون عکاسی HDR به صورت خودکار، عکاسی پانوراما، عکاسی با رزولوشن 9 مگاپیکسل همزمان با فیلمبرداری با رزولوشن 4K، زوم اپتیکال تا 2 برابر، استفاده هم زمان از هر دو دوربین می‌باشد.

سامسونگ گلکسی S10

سامسونگ پس از عرضه اس 9 و اس 9 پلاس دریافت که اگر گوشی‌هایی که هر سال عرضه می‌کند تنها یک نسخه بهبود یافته از گوشی‌های سال گذشته باشد، مردم استقبال چندانی از آن‌ها نخواهند کرد. این شرکت برای اولین بار خانواده اس 10 را با 4 گوشی عرضه کرد. دو گوشی اصلی همچنان گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس باقی ماندند، ولی سامسونگ یک مدل گرانقیمت و بالارده به نام گلکسی اس 5G 10 را در کنار یک مدل اقتصادی به نام Galaxy S10 5G را به این مجموعه اضافه کرد. همه مدل‌ها پردازنده یکسانی دارند، ولی هرکدام در جزییاتی مثل جنس بدنه، دوربین‌ها و برخی مشخصات سخت‌افزاری با هم فرق می‌کنند. در کنار این تغییرات، سامسونگ در طراحی گوشی نیز دست به تغییر و تحول زیادی زد. آن‌ها برای اولین بار از حفره داخل نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده کردند و حسگر اثرانگشت را هم به زیر صفحه نمایش بردند. بدین ترتیب پنل جلویی گوشی تقریبا بوسیله نمایشگر پوشیده شده است. در قسمت پشتی، حتی ارزان‌ترین مدل نیز یک دوربین دوگانه دارد و گران‌ترین مدل یعنی مدل 5G از دوربین سه‌گانه به همراه سنسور مدت پرواز بهره می‌برد. گوشی‌های سری اس 10 به نوعی نقطه اوج خانواده گلکسی اس به شمار می‌آیند؛ زیرا تمامی نقاط قوت این خانواده در این سری مورد استفاده قرار گرفته است. این گوشی هنوز هم روی خط تولید است؛ به همین دلیل آمار فروش آن هنوز در دسترس نیست، اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها خانواده اس 10 فروش بیشتری از خانواده اس 9 داشته است.

گلکسی S10 دهمین سری از گوشی‌های سری S سامسونگ است که با داشتن صفحه نمایش عالی، سخت افزار قدرتمند و دوربین باکیفیت، یکی از بهترین‌های دنیای اسمارت فون‌ها است. سامسونگ با ارائه این مدل گامی بزرگ در طراحی صفحه نمایش بدون بریدگی برداشته است. بدنه گلکسی S10 از جنس شیشه (گوریلا گلس ۶) می‌باشد و دارای فریم آلومینیومی می‌باشد. وجود گوریلا گلس باعث می‌شود بدنه گوشی در مقابل خط و خش مقاوم‌تر باشد. وزن این گوشی ۱۵۷ گرم می‌باشد و همچنین دارای گواهینامه IP68 می باشد و در عمق ۱.۵ متری می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. پنل جلویی گلکسی S10 را یک صفحه نمایش بدون بریدگی تشکیل داده است و تنها محل کوچکی برای دوربین سلفی در گوشه صفحه اشغال شده است. این صفحه نمایش دارای انحناء بوده و باعث می‌شود ضخامت قاب آلومینیومی گوشی کمتر دیده شود. اندازه صفحه نمایش ۶.۱ اینچ می‌باشد و دارای رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ با تراکم پیکسلی ۵۵۰ پیکسل در هر اینچ می‌باشد. سنسور اثر انگشت هم در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و از قدرت خوبی در شناسایی انگشت برخوردار می‌باشد ولی همچنان دارای ضعف‌هایی نیز می‌باشد.
نسخه سیستم عامل گلکسی S10 اندروید ۹.۰ می‌باشد و سامسونگ از رابط کاربری One UI استفاده کرده است. منو‌ها ظاهر بهتری دارند و حالت تاریک یا Dark Mode برای استفاده در شب، اضافه شده است. از مهم‌ترین تغییرات در S10 می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. دوربین اصلی گوشی ۱۶ مگاپیکسل است و به همراه دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی گوشی و در یک قاب مستطیلی قرار دارند. دوربین سلفی هم ۱۰ مگاپیکسل است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. هسته مرکزی گلکسی S10 را پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ در کنار پردازشگر گرافیکی Mail-G76 تشکیل می‌دهد. رم این گوشی ۸ گیگ و در دو مدل ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی عرضه شده است. با این قدرت سخت افزاری شما قادرید همه بازی‌ها و برنامه‌های موجود در بازار را به راحتی اجرا کنید. باتری گلکسی S10 3600 میلی آمپر ساعت است و رقم مناسبی می‌باشد. میزان شارژدهی هم مناسب بوده و شارژ سریع هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در زمان کمتری گوشی را شارژ کنید. در کل گوشی‌های سری S سامسونگ از قدرت خوبی برخوردار هستند و جزء رده بالاهای دنیای اسمارت فون‌ها حساب می‌شوند. به همین خاطر قیمت این سری بالاتر می‌باشد. اما اگر به دنبال یک اسمارت فون عالی هستید نسبت به قیمتش ارزش خرید را دارد.

سامسونگ گلکسی S10 Plus

این نسخه از گوشی اس 10 پلاس شرکت سامسونگ با میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است. البته امکان افزایش میزان حافظه این گوشی با شیار کارت حافظه تا 1 ترابایت دیگر هم وجود دارد تا تقریباً تمام دغدغه کاربر پوشش داده شود. سامسونگ برای این گوشی میزان رم 8 گیگابایتی در نظر گرفته است تا در توانایی و ظرفیت این محصول هیچ حرف و حدیثی باقی نماند. این گوشی گواهینامه IP68 دارد، یعنی تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵متری در برابر آب مقاوم است و گردوغبار هم نمی‌تواند آن را از کار بیندازد. حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و عملکرد کاملاً مطلوبی دارد. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن QHD+ یعنی 1440 x 3040 است که با استفاده از فناوری جدید Dynamic AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 522 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9820 است که به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G76 MP12 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. مجموعه دوربین‌های گلکسی S10 Plus از دو سنسور ۱۲مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده است.
دوربین‌های این محصول امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری هم‌زمان با دو دوربین اشاره کرد. همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4 باعث می‌شود تصاویر با روشنایی خوبی ثبت شوند و کیفیت عکس‌های گرفته شده بسیار راضی‌کننده باشند. دوربین‌های Telephoto و Ultra Wide هم امکانات این گوشی را فراتر برده‌اند و زوم اپتیکال دو برابر و تصویر فوق گسترده را برای این گوشی به همراه آورده‌اند. این محصول دارای دو حسگر دوبین سلفی است. دوربین سلفی سنسوری 10 مگاپیکسلی این گوشی قادر است عکس‌های عریض بگیرد و دوربین 8 مگاپیکسلی دیگر هم نقش سنسور عمق را به خوبی ایفا می کند. قابلیت عکاسی HDR به‌صورت اتوماتیک هم یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد خانواده سامسونگ است. امکان شارژ شدن سریع بی‌سیم و قابلیت شارژر دیگر دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این گوشی را در رده پرچم‌داران مدرن قرار می‌دهند.

سامسونگ گلکسی S10 e

گوشی سامسونگ گلکسی s10e به عنوان کوچک‌ترین عضو سری گلکسی اس 10 از قیمت پایین‌تر ولی مشخصات قدرتمند برخوردار می‌باشد. از مهمترین مشخصات این گوشی نسبتا اقتصادی سامسونگ می‌توان به دوربین دوگانه، نمایشگر 5.8 اینچ داینامیک آمولد و سیستم عامل اندروید پای مجهز به رابط کاربری وان UI اشاره کرد. گلکسی اس 10 ای به نمایشگر 5.8 اینچی Infinity-O داینامیک آمولد با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل مجهز شده است. همچنین چگالی 438 پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر 19:9 را ارائه می‌دهد که برای این گوشی سامسونگ بسیار قابل توجه می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی می‌توان به پوشش محافظ گوریلا گلس 6 و پشتیبانی از استاندارد HDR10 اشاره کرد. اس 10e برای ثبت عکس و ویدئو، از دوربین دوگانه استفاده می‌کند که دوربین اصلی مجهز به حسگر 12 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.5 -f/2.4 می‌باشد و دوربین دوم از حسگر 16 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f2.2 بهره می‌برد. از سایر ویژگی‌های دوربین اس 10e می‌توان به لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار اشاره کرد. نسخه خاورمیانه s10e به عنوان گوشی مقرون به صرفه سامسونگ مجهز به تراشه اگزینوس 9820 می‌باشد که مدل پایه آن با حافظه داخلی 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. همچنین شما می‌توانید از طریق کارت حافظه جانبی، حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید. Galaxy S10e انرژی مورد نیاز خود از باتری با ظرفیت 3100 میلی آمپر تامین می‌کند. پشتیبانی از شارژ سریع بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌تواند امتیاز بسیار خوبی برای این گوشی اقتصادی باشد. از فناوری اتصالات مورد استفاده در S10e می‌توان به وای فای، بلوتوث نسخه 5،NFC و شبکه اینترنت LTE اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی S10 5G

تفاوت Galaxy S10 5G با سری‌های دیگر سامسونگ S10، تنها در پشتیبانی از شبکه 5G خلاصه نمی‌شود و یکی از ویژگی‌های مهم آن، سایز بسیار بزرگش است. سامسونگ گلکسی S10 5G دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی دینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) با لبه‌های خمیده و وضوح +1440p است.توانایی پشتیبانی از محتوای ویدیویی +HDR10، دیگر ویژگی ممتاز آن محسوب می‌شود. همچنین یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به شمار می‌رود. همان‌طور که از نام این محصول پیداست، اولین گوشی 5G سامسونگ است و از هر دو شبکه mmWave (موج میلی‌‌متری) و زیر 6 گیگاهرتز (sub-6GHz) پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه به لطف سازگاری با وای فای 6، اتصال متقارن با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد. گلکسی S10 5G با تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام یا اگزینوس 9820 عرضه شده است. حافظه رم دستگاه 8 گیگ و حافظه داخلی آن، 256 گیگابایت ظرفیت دارد؛ اما فاقد اسلات میکرو اس دی است.
ترکیب‌‌بندی دوربین‌های این گوشی را می‌توان ورژن ارتقا یافته‌ گلکسی S10 توصیف کرد. ماژول دوربین هم در جلو و هم در پشت دستگاه، یک سنسور سه‌بعدی ToF دارد که امکان فوکوس زنده و ثبت تصاویر 3D را فراهم می‌کند. در واقع گلکسی S10 5G در پنل پشتی خود چهار دوربین با لرزش‌گیر اپتیکال دوگانه دارد. دوربین اصلی این مجموعه، دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر (f/1.5 and f/2.4) و قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel AF) است که سرعت و دقت بیشتری نسبت به فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و توانایی زوم 2x نیز آن را همراهی می‌کند. این دو دوربین، مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هستند. دیگر عضو این ماژول چهارگانه، یک دوربین اولترا-واید 16 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه است.  دوربین‌های پشتی می‌توانند ویدیوهای +4K HDR10 ضبط کنند. اما دوربین سلفی نیز یک سنسور 10 مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدیوهای 4K دارد.
سامسونگ گلکسی S10 5G  باتری بزرگی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت دارد و اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری شارژ Super Fast با توان 25 وات پشتیبانی می‌کند. این را اضافه کنید به قابلیت شارژ وایرلس (Fast Wireless Charging 2.0) و PowerShare که به کاربران امکان می‌دهد از آن به عنوان یک پاور بانک برای شارژ سایر دستگاه‌ها استفاده کنند. برخورداری از استاندارد IP68 (ضد آب و گرد و غبار)، اسپیکرهای استریوی Dolby Atmos و سازگاری با سامسونگ DeX (برای شبیه‌سازی محیط دسکتاپ) از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر گلکسی S10 5G هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...