بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی سری M گوشی موبایل Samsung Galaxy (قسمت 1)

معرفی کامل مشخصات سری M گوشی‌ موبایل Samsung Galaxy

گوشی موبایل Samsung Galaxy سری M به‌ عنوان سری گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه گلکسی سامسونگ شناخته می‌شوند. تا رقیبی جدی برای محصولات ارزان‌ قیمت شرکت‌های دیگر را به بازار عرضه کرده باشد. تاکنون سامسونگ بر عرضه سری جی خود به عنوان سری پایین رده خود تمرکز داشته اما با ظهور رقبای دیگری چون شیائومی، هوآوی و غیره در حوزه میان رده‌ها سهم این شرکت در برخی از بازارها کاهش یافته است. از این رو زمان آن فرا رسیده که راهبرد جدیدی را در پیش گیرد تا بتواند با برندهایی دیگری که خصوصیت‌های عالی را در قبال برچسب قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهند رقابت کرده و ویژگی‌های خوب و بسیار متفاوتی نسبت به قبل را برای کاربران خود ارائه دهد و بار دیگر این بخش را تحت سلطه خود درآورد. از جمله راهبردهای این شرکت راه اندازی خطوط تولید M بوده است. که در ادامه به معرفی خصوصیات سری M گوشی‌های موبایل Samsung Galaxy می پردازیم .

گوشی موبایل Samsung Galaxy M10 دو سیم کارته دارای ابعاد 155.6×75.6×7.7 میلیمتر، وزن 163 گرم و در رنگ‌های آبی, مشکی ذغالی موجود می‌باشد. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده است. طراحی صفحه‌نمایش این مدل به Infinity-V شهرت دارد. دلیل آن را هم می‌توانید در شکل قطره‌ای سنسور دوربین سلفی جست‌وجو کنید. این شکل از طراحی به این گوشی ظاهری کاملاً مدرن داده است.گوشی موبایل Galaxy M10 دارای صفحه‌نمایش PLS TFT (IPS) و پنل LCD به بازار عرضه شده است تا با قیمت تمام شده کم‌تری به دست طرفداران سامسونگ برسد. گلکسی M10 با ضخامت 7.7 میلی‌متر، دارای صفحه‌نمایش 6.22 اینچی با وضوح اچ‌دی پلاس یا 720×1520 پیکسل است که 16 میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارد همچنین صفحه‌نمایش در هر اینچ 270 پیکسل را نشان می‌دهد و نسبت تصویر در آن 19:9است.
این اسمارت‌فون دارای پردازنده 14 نانومتری قدیمی Exynos 7870 شامل 8 هسته پردازشی منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 است که روی فرکانس 1.6 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. تراشه‌ی گرافیکی Mali-T830 MP1 هم برای این محصول درنظر گرفته شده است. گلکسی M10 در دو پیکربندی حافظه 2GB/16GB و 3GB/32GB ارائه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. این محصول سامسونگ با اندروید 8.1 به بازار ارائه شده است. پشتیبانی از نسخه پنجم از فناوری بلوتوث، درگاه ارتباطی microUSB و جک 3.5 میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌باشد.
در پشت این گوشی، دوربین‌های دوگانه‌ای دیده می‌شود که به طور عمودی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با f/1.9 است که از نوع عریض (Wide) است و قابلیت عکاسی HDR را هم دارد و دوربین دوم با لنز ultra wide با میدان دید 120 درجه‌ای دارای وضوح 5 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2 است.در بریدگی بالای صفحه‌نمایش ، دوربین سلفی قرار گرفته که رزولوشن آن در M10 معادل 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. این دوربین از نور صفحه‌نمایش به‌عنوان فلش بهره می‌برد و برای گشودن قفل صفحه‌نمایش از طریق تشخیص چهره نیز کاربرد دارد.
باتری که برای این مدل تعبیه شده ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعت دارد. برای شارژ شدن گوشی از 0 تا 18 درصد، با شارژری که در جعبه گوشی قرار دارد، حدودا 30 دقیقه زمان نیاز است. این باتری با انجام کارهای روزمره حدودا یک روز تا یک روز و نیم دوام می‌آورد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy M20 دارای ابعاد 156.4×74.5×8.8 میلیمتر، وزن 186 گرم و در رنگ‌های آبی و مشکی ذغالی ارائه شده است. جنس قاب پشتی و فریم پلاستیکی می‌باشد. حسگر اثر انگشت گوشی در پشت گوشی قرار گرفته و درگاه سیم‌کارت در لبه‌ی سمت چپ قرار دارد همچنین جایگاه اختصاصی در آن برای کارت حافظه درنظر گرفته شده است به این معنی که می‌توان به‌صورت هم‌زمان دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه را استفاده کرد.
استفاده از طراحی جدید Infinity-V که این روزها با نام طراحی قطره‌ای روی گوشی‌های سری A و M استفاده می‌شود در این گوشی هم استفاده شده و باعث شده است تا M20 هم به نمایشگری بزرگ، کمی پهن و البته کشیده مجهز شود. دلیل نام‌گذاری این نمایشگر به شکل Infinity-V این است که بریدگی یا همان ناچ گوشی به شکل V طراحی شده است. سامسونگ برای ساخت گلکسی M20 از پنل IPS LCD با نسبت تصویر 19.5:9 استفاده کرده است. قطر نمایشگر این گوشی 6.3 اینچ است که با توجه به وضوح فول اچ‌دی پلاس (یا 1080×2340 پیکسل)، تراکم آن به 409 پیکسل در اینچ می‌رسد و با روشنایی حداکثر ۳۳۰ نیت است.
سامسونگ گلکسی M20 از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنزی با f/1.9 به‌عنوان دوربین اصلی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض ۱۲ میلی‌متری با f/2.2 برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. و دارای قابلیت‌های فلش LED, پانوراما, تصویربرداری HDR است. دوربین سلفی هم دارای حسگر 8 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.0 می‌باشد. از ضبط ویدئو فقط می‌توان تصاویر FullHD با 30 فریم بر ثانیه داشته باشید.
پردازش در این گوشی با چیپ‌ست 14 نانومتری Exynos 7904 انجام می‌شود این پردازنده از 8 هسته پردازشی شامل 2 هسته ARM A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 6 هسته ARM A53 با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازش گرافیکی این مجموعه نیز توسط Mali-G71 MP2 صورت می‌پذیرد. سامسونگ دو گزینه رم 3 یا 4 گیگابایتی در کنار 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی برای این اسمارت‌فون در نظر گرفته که با توجه به پشتیبانی کارت حافظه می‌توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر ارتقاء داد. همچنینSamsung Galaxy M20 دارای سیستم عامل با اندروید ۸.۱ اوریو و Samsung Experience 9.5 است که البته می‎‌توانید آن را به Pie ارتقاع دهید تا از لحاظ نرم‌افزار کاملاً به‌روز باشد.
گوشی موبایل Galaxy M20 از یک سوپر باتری 5000 میلی آمپرساعتی استفاده می‌کند. از شارژر سریع ۱۵ واتی مبتنی بر Quick Charge 2.0 برای شارژ کردن این باتری‌های حجیم استفاده شده است؛ که به کمک آن این گوشی با سرعت بسیار خوبی شارژ می‌شود و نزدیک به ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه برای شارژ شدن کامل نیاز دارد. خوشبختانه سامسونگ در این گوشی از درگاه USB نوع C استفاده کرده است اما فرم کوتاه دوشاخه‌ی شارژ همراه دستگاه مورد بررسی ما شما را به خرید یک تبدیل نیازمند خواهد کرد.

گوشی موبایل Samsung Galxy M30 ( سامسونگ گلکسی A40s ) دو سیم کارته دارای ابعاد 159×75.1×8.5 میلیمتر و وزن 174 گرم در رنگ بندی‌های مشکی و آبی عرضه شده است. جنس قاب پشتی این مدل پلاستیکی با طرح براق است. فریم اطراف به واسطه خمیدگی، باعث یکپارچگی قاب پشتی با قاب جلویی شده است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED که با رزولوشن 1080×2340 و استاندارد 19.5:9، نسبت تصویر 88 درصدی را شامل می‌شود . این صفحه‌نمایش در هر اینچ 403 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است.

تراشه‌ی این محصول، Exynos 7904 از تراشه‌های 14 نانومتری سامسونگ است. پردازنده این گوشی هشت هسته‌ای (2×1.8 GHz Cortex-A73 & 6×1.6 GHz Cortex-A53) است و عملکرد قابل قبولی برای گوشی میان‌رده دارد. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G71 MP2 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی در دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. این محصول سامسونگ با نسخه 8.1 از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است که البته بنابر ادعای شرکت سازنده، می‌توان آن را به نسخه 9 اندروید هم ارتقاع داد. از ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به بلوتوث 5 ، موقعیت یاب GPS و حسگر اثر انگشت (در پشت), شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما اشاره کرد.

Galaxy M30 به 3 دوبین مجهز شده است که دوربین اصلی سنسور 13مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 دارد و از قابلیت عکسبرداری HDR برخوردار است. سنسور 5 مگاپیکسلی دیگر با دریچه دیافراگم f/2.2 از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور عمق 5مگاپیکسلی هم در کنار سنسور اصلی مجموعه سه عددی دوربین‌های قاب پشتی را تشکیل داده‌اند. لنز سوم قابلیت نمایش زاویه 123 درجه‌ای را هم دارد. دوربین سلفی این مدل رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد. این دوبین به قابلیت HDR مجهز شده است. همچنین در نور کافی عملکرد قابل قبولی دارد. برای این مدل حالت زیبایی یا همان Beauty Mode تعبیه شده مه برای افرادی که به عکس‌های روتوش شده علاقه دارند این حالت جذابیت دارد. شما به آسانی قادر هستین این حالت را خاموش کنید و تصاویر بدون ادیت ثبت کنید. برای فیلم‌برداری گلکسی M30 فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را داراست.

استفاده از باتری غول‌پیکر با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت باعث شده تا این مدل یکی از بهترین گزینه‌ها میان تمام گوشی‌ها باشد. براش شارژ گوشی به زمان حدودی 3 ساعت نیاز دارید. این میزان برای باتری با این ظرفیت بالا بسیار مطلوب است. با یکبار شارژ می‌توانید تا 2 روز از گوشی استفاده عادی کنید. توجه داشته باشید این میزان با توجه به بازی، نرم‌افزارهایی که استفاده می‌کنید و حتی میزان روشنایی صفحه‌نمایش متغیر است. این باتری حجیم با فناوری شارژ سریع 15 واتی شارژ می‌گردد. از دیگر مزایای قابل ذکر در خصوص گوشی M30 نیز فناوری صدای دالبی اتم، سنسور اثر انگشت و درگاه USB تایپ سی است.

گوشی موبایل Samsung Galaxy M40

گوشی موبایل Samsung Galaxy M40 دو سیم کارته دارای ابعاد 7.9 ×73.9 ×155.3میلی متر ، 168 گرم وزن و در دو رنگ آبی تیره و آبی دریایی عرضه شده است. ساختار بدنه در این گوشی در قسمت جلو شیشه, بدنه پلاستیک می‌باشد. نمایشگر در Galaxy m40 دارای حفره از نوع infinity-O است . همچنین در مورد وضوح آن باید گفت رزولوشن 1080×2340 پیکسل, 19.5:9 نسبت (~409 ppi تراکم) داشته، با پنلی از نوع PLS LCD و اندازه 6.3 اینچ که نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 84.9 درصد است. و برای محافظت از کورنینگ گوریلا گلس استفاده کرده است.

چیپست پردازنده Snapdragon 675 دارای 4 هسته پرقدرت با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف با فرکانس 1.7 گیگاهرتز ساخت کوالکام است. و پردازنده گرافیکی Adreno 612 می‌باشد. همچنین این گوشی دارای دو انتخاب حافظه 4 و 6 گیگابایتی برای RAM است و برای حافظه داخلی نیز کاربر می‌تواند از بین 64 یا 128 گیگابایت، گزینه مد نظر خود را انتخاب کند که به ‌لطف پشتیبانی از کارت حافظه microSD می‌توان آن را تا ۵۱۲ گیگابایت هم ارتقا داد. از لحاظ نرم افزاری این گوشی دارای نسخه 9.0 سیستم عامل اندروید و بر روی آن رابط کاربری OneUI است. از دیگر امکانات آن هم می‌توانیم به پشتیبانی از دالبی اتموس، تکنولوژی NFC، بلوتوث نسخه 5.0 و حسگر‌های اثر انگشت (در پشت), شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما اشاره کنیم.

گوشی Galaxy M40 دارای سه دوربین است که سنسور اصلی این ماژول وضوح ۳۲ مگاپیکسلی دارد و در کنار دو سنسور، یکی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل از نوع ultra-wide و دیگری با رزولوشن ۵ مگاپیکسل از نوع عمق میدان است. افزون بر آن توانایی ضبط ویدئوهای 4K و همچنین ویدئوهای صحنه آهسته با حداکثر 240 فریم بر ثانیه در حالت Super Slow-mo است. دوربین سلفی هم دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 است. در پنل پشتی وجود یک حسگر اثر انگشت هم فلش LED هم توجه را جلب می‌کند.

ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی M40 نیز 3500 میلی‌آمپر بوده و نوع پورت شارژر آن تایپ C و از نوع سریع 15 واتی است.

برای ادامه مقاله سری M سامسونگ Galaxy روی دکمه‌های زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...