بررسی موبایل

بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی

بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی

بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی فهرست متنوعی از گوشی‌های هوشمند برای بازی را در بر می‌گیرند. بدون شک داشتن یک گوشی هوشمند از جمله ضروریات دنیای مدرن امروزی محسوب می‌شود. از سوی دیگر افرادی نیز وجود دارند که به کارکرد گیمینگ گوشی خود، بیشتر از جنبه‌های دیگر آن اهمیت می‌دهند. به این منظور به گوشی‌ای نیاز داریم که با استفاده از پردازنده و هسته گرافیکی قدرتمند، عملکرد خوبی را فراهم آورد و همچنین یک صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا را در اختیار داشته باشد. دسترسی به یک باتری با ظرفیت بالا و شارژدهی مناسب، اسپیکرهای استریو قدرتمند و همچنین حاشیه کافی در اطراف نمایشگر برای نگاه داشتن گوشی در وضعیت‌های مختلف نیز می‌‌تواند برای گوشی‌های گیمینگ یک امتیاز ویژه محسوب شود.
شاید با خود فکر کنید که تقریباً هر گوشی هوشمندی، یک نوع گوشی بازی نیز هست. اما اگر بخواهید بهترین عملکرد را در حین بازی تجربه کنید این قضیه صدق نمی‌کند چرا که ممکن است به دکمه‌های سبک فیزیکی یا صفحه نمایشی با نرخ به روز رسانی با سرعت بالا نیاز داشته باشید و تنها گوشی‌های گیمینگ یا گوشی‌هایی با ویژگی‌های مناسب برای بازی، نیاز شما را برطرف کنند. در هر صورت گوشی‌های گیمینگ زیادی وجود دارند که نیاز کاربران و گیمرها را به بهترین نحو برآورده می‌کنند. بسیاری از کاربران در هنگام خرید گوشی‌های هوشمند، به صورت ویژه به عملکرد آن در هنگام ثبت عکس و ویدیوها توجه دارند. اما بخش دیگری از کاربران، تنها به خرید از یک برند خاص فکر می‌کنند. با وجود این، بخش دیگری از کاربران هستند که بیش از هر چیز به عملکرد گوشی‌های هوشمند در هنگام اجرای بازی‌ها توجه دارند و دوست دارند که گوشی جدید آن‌ها قادر باشد با بهترین جزئیات گرافیکی و نرخ فریم، بازی‌ها را به نمایش درآورد.بر همین اساس بر آن شدیم تا تعدادی از بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی را برایتان معرفی کنیم.

گوشی موبایل گیمینگ DOOGEE S70

گوشی گیمینگ Doogee S70 اولین گوشی گیمینگ دوجی است ، قدرت پردازنده گرافیکی در خرید گوشی گیمینگ یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌هاست در این گوشی دوجی به جای چیپ ست اسنپدراگون کوالکام،دارای تراشه Helio P23 مدیاتک است. این چیپ هشت هسته A53 با فرکانس پردازشی 2.5 گیگاهرتز دارد و مجهز به پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G71 MP2 است که با قدرت حدود 700 مگاهرتز می‌تواند تقریبا تمامی بازی‌های موجود را به شکلی عالی پردازش نماید. چیپ ست مورد نظر با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی همراه شده است. البته حافظه دوم با وجود شیار microSD قابل افزایش می‌باشد. احتمالاً جذاب‌ترین مشخصه گوشی دوجی S70 باتری این گوشی است. باتری 5500 میلی آمپری این گوشی می‌تواند برای بازی‌هایی نظیر Pokemon و Clash Royal حدود 10 ساعت به صورت مداوم پاسخگو باشد.همچنین این باتری می‌تواند برای حدود 70 ساعت مکالمه انرژی تامین کند.
گوشی گیمینگ دوجی به شکل یک هشت ضلعی طراحی شده است و زاویه‌های زیاد و نه چندان زیبایی در گوشه‌های آن به چشم می‌آید. در قسمت پشت گوشی و در بدنه فلزی آن دوربینی دوگانه با سنسورهای 12 و 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است و سنسور اثر انگشت نیز در پایین آن‌ها قرار دارد. در لبه کناری گوشی دکمه‌ای تحت عنوان حالت بازی طراحی شده است که با فشردن آن، نوتفیکیشن‌ها خاموش می‌شوند، تمام برنامه‌ها دیگر بسته می‌شوند و شما با اتصال کنترلر مخصوص بازی (سمت چپ تصویر پایین) که از طریق بلوتوث به گوشی وصل می‌شود، از بازی لذت ببرید.
این گوشی ، اولین محصول ضدضربه و ضدآب است که برای گیم طراحی شده است.دوجی S70 توانسته است گواهینامه نظامی نیز دریافت کند و تا حدود 30 دقیقه در زیر آب دوام بیاورد.گوشی گیمینگ Doogee S70 همراه خود یک گیم پد برای دوستداران گیم نیز به همراه دارد.صفحه نمایش با کیفیت این گوشی با تعداد پیکسل 403 در هر اینچ برای انجام امور روزانه و انجام بازی‌ها مناسب است و با توجه به سایز حدود 6 اینچی آن را تبدیل به یک گوشی گیمینگ تمام عیار می‌کند. در هنگام انجام بازی دمای پردازنده در اکثر گوشی‌ها به شدت افزایش می‌یابد که باعث کاهش کارآیی آن می‌شود اما با سیستم خنک کننده‌ای که در Doogee S70 تعبیه شده است این موضوع تا 70 درصد بهبود یافته است.یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این گوشی وجود کلیدی در کنار گوشی مخصوص گیم است ، با فشردن این کلید به صورت خودکار تماس‌ها رد می‌شوند و گوشی اعلان‌ها را نمایش نمی‌دهد و باقی نرم افزار‌های باز در گوشی را بسته تا کاربر با خیال راحت بازی کند.بنابراین با این توضیحات گوشی دوجی S70 یکی از بهترین گوشی‌های موبایل گیمینگ و مناسب بازی است.

گوشی موبایل گیمینگ Iphone XS MAX

در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی ، اولین مواردی که می‌خواهیم از سری گوشی‌های آیفون معرفی کنیم، گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max هستند که در میان گوشی‌های آیفون، بهترین موارد کنونی برای استفاده جهت گیمینگ محسوب می‌شوند. گوشی iPhone XS Max طلایه‌دار کنونی اپل محسوب می‌شود و می‌توان آن را در مقایسه با گوشی‌های دیگر نیز یکی از بهترین گزینه‌های گیمینگ محسوب کرد. صفحه نمایش 6.5 اینچی iPhone XS Max یکی از مهمترین نقاط قوت آن نسبت به iPhone XS و صفحه‌ نمایش 5.8 اینچی‌اش محسوب می‌شود و باتری بزرگتر آن نیز می‌تواند حدود یک ساعت کامل کارایی خود را حفظ کند. دو موردی که گفته شد به خصوص جهت گیمینگ می‌توانند مزیت‌های بیشتری را نسبت به گوشی iPhone XS برایتان رقم بزنند؛ اما حداقل در مورد پردازنده، این دو گوشی به شکل یکسانی عمل کرده و هر دو از پردازنده قدرتمند A12 Bionic بهره می‌برند.

آیفون XS Max اولین آیفون تاریخ با صفحه نمایش فراتر از 6 اینچ است. صفحه نمایش این گوشی 6.5 اینچی بوده که رزولوشن 1242×2688 پیکسل را در اختیار کاربر می‌گذارد. این رزولوشن با ابعاد 157.5 × 77.4 × 7.7 میلی متری سبب شده تا بیشتر از 84 درصد پنل جلوی دستگاه تحت تسخیر صفحه نمایش قرار بگیرد. آیفون XS Max در واقع از نظر طراحی کاملا بر پایه طراحی آیفون X ساخته شده که در بالای آن یک بریدگی کوچک که به آن ناچ می‌گویند هم دیده می‌شود. آیفون XS Max بدون هیچگونه حاشیه‌ای در اطراف از نظر ظاهری مدرنترین طراحی ممکن را به نمایش می‌گذارد. مقاومت این گوشی در برابر آب آن را نسبت به بسیاری از محصولات موجود در بازار متمایز کرده است. همچنین سرعت بالای گوشی و قابلیت قرار گرفتن دو سیم کارت در آن نیز آیفون XS MAX را در میان مشتریان و کاربران به هوشمندی پرطرفدار تبدیل کرده است.
اپل مثل همیشه از پردازنده اختصاصی خود در این آیفون استفاده کرده است. چیپست A12 Bionic با 6 هسته پردازشی قدرتمندترین پردازنده‌ای است که تا امروز برای گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفته است. آیفون‌ها همواره به گرافیک بالا در اجرای بازی‌ها مشهور بودند که این موضوع در آیفون XS Max نیز تکرار شده است. آیفون XS Max به دوربین دوگانه 12+12 مگاپیکسلی مجهز هست. لنز اول به صورت واید و لنز دوم به صورت تله فتو است که قابلیت‌های متفاوتی نظیر زوم اپتیکال دوبرابری، لرزشگیر دیجیتال، تصویربرداری بوکه و … را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. این دوربین در بخش فیلمبرداری نیز قدرتمند ظاهر شده و توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K را تحت سرعت 60 فریم بر ثانیه دارد. در حالت FHD نیز سرعت فیلم برداری به 240 فریم بر ثانیه می‌رسد.
آیفون XS Max در سه مدل با حافظه‌های داخلی 64 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت عرضه می‌شود که البته نباید انتظار افزایش حافظه توسط مموری کارت را داشته باشیم. آیفون XS Max علاوه بر آنچه گفته شد، قابلیت‌های دیگری دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به توانایی باز کردن قفل با سنسور Face ID، فناوری شارژ سریع و شارژ بی سیم، صفحه لمسی سه بعدی، صفحه نمایش HDR و استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را توسط باتری دو تکه‌ای با ظرفیت ۱۲.۰۸ وات‌ساعت (۳۱۷۹ میلی‌آمپرساعت با ولتاژ ۳.۸۰ ولت) تأمین می‌کند.آیفون XS Max حجیم‌ترین باتری تاریخ آیفون را در بطن خود دارد. این گوشی هوشمند در استفاده‌های روزمره، شامل وب‌گردی، استریم موسیقی، ثبت عکس‌های پی‌درپی و پخش فیلم، یک روز کامل می‌تواند کاربر را همراهی کند.همچنین میزان مصرف انرژی و فعالیت گوشی به‌ تفکیک تمام اپلیکیشن‌ها در دسترس کاربر قرار دارد و می‌توان زمان روشن‌بودن نمایشگر گوشی را نیز مشاهده کرد.

گوشی موبایل گیمینگ Iphone XS

گوشی iPhone XS هم در واقع همان iPhone XS MAX است که از لحاظ فیزیکی بزرگ‌تر شده است. در هردوی این دستگاه‌ها، خبری از قاب آلومینیومی نیست و به‌جای آن از قاب گوشی از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند. صفحه‌نمایش گوشی تقریباً تمام سطح جلویی گوشی را پوشانده است و قاب پشتی از نوع شیشه‌ای است تا فرایند شارژ بی‌سیم گوشی را آسان کند.گوشی iphone xs دارای نمایشگر ۵.۸ اینچی می‌باشد و از نظر اندازه مثل نسل قبلی است اما پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلفی دارد از جمله نمایشگر دستگاه بدون حاشیه بوده و تنها در بخش بالایی شاهد بریدگی هستیم که در آن سنسور‌های مربوط به فناوری تشخیص چهره یا Face ID قرار گرفته است. این نمایشگر از HDR هم پشتیبانی می‌کند. آیفون XS به دوربین دوگانه 12+12 مگاپیکسلی مجهز هست. لنز اول به صورت واید و لنز دوم به صورت تله فتو است که قابلیت‌های متفاوتی نظیر زوم اپتیکال دوبرابری، لرزشگیر دیجیتال، تصویربرداری بوکه و … را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. این دوربین در بخش فیلمبرداری نیز قدرتمند ظاهر شده و توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K را تحت سرعت 60 فریم بر ثانیه دارد. در حالت FHD نیز سرعت فیلم برداری به 240 فریم بر ثانیه می‌رسد.
آیفون XS در سه مدل با حافظه‌های داخلی 64 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت عرضه می‌شود که البته نباید انتظار افزایش حافظه توسط مموری کارت را داشته باشیم. آیفون XS علاوه بر آنچه گفته شد، قابلیت‌های دیگری دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به توانایی باز کردن قفل با سنسور Face ID، فناوری شارژ سریع و شارژ بی سیم، صفحه لمسی سه بعدی، صفحه نمایش HDR و استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G، بلوتوث نسخه‌‌ی 5، نسخه‌‌ی 12 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. از نظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌‌ی جدید A12 بهره می‌‌برد که در آن پردازنده‌‌ای شش‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. این گوشی آیفون با داشتن استاندارد IP68 در برابر آب مقاوم است و می‌تواند برای 30 دقیقه در عمق 2 متری دوام بیاورد. اپل این محصول را با ویژگی‌های خاص به‌عنوان یکی از پرچم‌داران این شرکت به بازار عرضه کرده است.
پردازنده فوق‌العاده قدرتمند در کنار رم 4 گیگابایتی باعث شده است XS به ابرگوشی‌هایی تبدیل شود که هر پردازشی را در یک چشم به هم زدن به راحتی انجام دهند. هنگام کارکردن با این گوشی هیچ مکثی احساس نمی‌کنید. این مورد حتی در انجام پردازش‌های سنگین هنگام استفاده از دوربین برای افزودن واقعیت مجازی، هنگام استفاده از اطلاعات بیومتریک صورت شما هنگام بازکردن قفل گوشی، ساختن Animoji یا خروجی‌گرفتن از عکس‌های پرتره که درجه‌یک هستند، دیده نمی‌شود، چه برسد به آنکه هنگام بازی‌کردن یا بازکردن چند برنامه کنار هم، دیده شوند. در آیفون Xs از باطری لیتیوم یون با ظرفیت 2658 میلی آمپر استفاده شده است. باتری‌های لیتیوم یونی از طول عمر بالایی بهره می‌برند و دارای چگالی انرژی بالایی نیز نسبت به باتری لیتیوم پلیمری برخوردار هستند. این باطری با توان 10.13 وات به کاربر این اجازه را می‌دهد که تا 20 ساعت مکالمه بدون وقفه را داشته باشد، همچنین کاربر می‌تواند 60 ساعت بی وقفه به موسیقی گوش دهد. باطری این گوشی هوشمند در داخل قاب فلزی‌اش تعبیه شده است. به طوری که کاربر به باطری دسترسی ندارد. علت‌های مختلفی مانند ظریف سازی گوشی، مقاومتر کردن، ضد آب نمودن و… برای استفاده از باطری‌های داخلی وجود دارد.

گوشی موبایل گیمینگ OnePlus 7 Pro

سومین گوشی گیمینگی که در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم، OnePlus 7 Pro نام دارد که از نظر قیمت نسبت به iPhone Max ارزان‌تر است و برای افرادی که به دنبال گزینه‌ای اقتصادی‌تر هستند مناسب محسوب می‌شود. البته این گوشی با وجود قیمت کمتر نسبت به رقبای خود از طریق چیپست Qualcomm Snabdragon 855 خود و رم 12 گیگابایتی از نظر قدرت موردنیاز برای گیمینگ، یک گزینه ایده‌آل است. این مشخصات سبب می‌شوند که بازی‌هایتان در این گوشی به شکل سریع‌تر و راحت‌تری اجرا شوند. همچنین جا دارد اشاره کنیم که گوشی OnePlus 7 Pro، اولین گوشی موبایلی محسوب می‌شود که از صفحه‌نمایش با تکنولوژی QHD بهره می‌برد. این تکنولوژی سبب خواهد شد که در اجرای بازی‌ها از تراکم پیکسل (Pixel Density) بسیار بالایی بهره‌مند شوید و از گرافیک چشم‌نواز گیم‌های گوناگون لذت ببرید.

طراحی منحصر به فرد این محصول کاملا آن را با سایر گوشی‌ها متمایز می‌کند. صفحه نمایش Oneplus 7 Pro از نوع AMOLED است که با کنتراست 1:60000 و تعداد 515 پیکسل در هر اینچ می‌تواند جزئیات بیشتری از تصاویر را به نمایش بگذارد. همچنین نرخ تازه سازی 90Hz از دیگر قابلیت‌های منحصر به فرد وان پلاس 7 پرو می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی بدون شک در حال حاضر بهترین صفحه نمایش در بین گوشی‌های موبایل است. استفاده از دوربین مکانیکی کشویی باعث شده است که صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو تا حد زیادی بدون حاشیه باشد و علاوه بر بزرگی آن ، به راحتی نیز بتوان با یک دست از آن استفاده کرد. همچنین این صفحه نمایش توسط Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود . در ساخت و طراحی پشت این گوشی از شیشه استفاده شده است. طراحی oneplus 7 pro به گونه‌ایست که قسمت لبه‌هایش انحنادار است و دربخش بالایی صفحه نمایش فاقد notch است. سنگینی این اسمارت‌فون تنها 210g است‌ واندازه آن 162.2*76.9*8.8 میلی متر است. تنوع رنگ انتخاب شده برای oneplus 7 pro شامل رنگ‌های خاکستری، آبی و بادامی می‌باشد. اسمارت‌فون oneplus 7 pro از دو سیم کارت نانو به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. سایز این گوشی و همچنین وزن آن به گونه ای است که شما در هنگام استفاده بلندمدت از آن احساس خستگی نخواهید کرد. دوربین وان پلاس مانند سایر پرچمدارهای سال 2019 از سه لنز تشکیل شده است که به ترتیب 48 ، 16 و 8 مگاپیکسل هستند. لنز اصلی ساخت شرکت سونی است .
وان پلاس 7 پرو از آخرین نسخه عرضه شده چیپ ست موبایلی کوآلکام بهره برده شده که اسنپدراگون 855 نام دارد. که باعث می‌شود وان پلاس 7 پرو برای انجام انواع گیم نیز مناسب باشد. جهت جلوگیری از داغ شدن گوشی در زمان انجام پردازش‌های سنگین نیز وان پلاس از سیستم خنک کننده برای این پردازنده استفاده می‌کند که تا حد زیادی باعث افزایش کارآیی آن شده است این چیپ ست 7 نانومتری پردازنده‌ای 8 هسته‌ای دارد که 1 هسته آن فرکانس 2.84 گیگاهرتزی، 3 هسته فرکانس 2.42 گیگاهرتزی و 4 هسته‌اش فرکانس 1.78 گیگاهرتزی دارند. کنار این پردازنده حافظه رم 6، 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی قرار گرفته است.
وان‌پلاس ۷ پرو اولین دستگاهی است که استاندارد UFS 3.0 فلش مموری در آن رعایت شده و این گوشی می‌تواند با بیشترین سرعتی که تا کنون دیده‌اید، یک نرم‌افزار را اجرا نماید. مهم‌ترین مزیت این استاندارد، لود شدن حجیم‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها و فایل‌ها با سرعتی بسیار بیشتر از سایر رقباست.گوشی مورد بحث ما از پوسته نرم‌افزاری کمپانی چینی به نام OxygenOS بهره می‌برد که مبتنی بر اندروید ۹ می‌باشد. از ویژگی‌های این رابط کاربری می‌توانیم به سبکی، سرعت و ظاهر شکیل آن اشاره کنیم وان‌پلاس ۷ پرو دارای قابلیت اتصال به اینترنت LTE 4G است به همین دلیل می‌توانید از آن در هر جای دنیا استفاده کنید. باتری گوشی 7 Pro دارای ظرفیت 4000 میلی آمپر و از نوع لیتیوم پلیمر است. مهمترین علتی که باتری این مدل نسبت به مدل‌های قبلی افزایش ظرفیت داشته است استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و با نرخ نوسازی بیشتر است. در نهایت خرید Oneplus 7 pro برای کسانی که به دنبال گوشی گیمینگ هستند یا قصد خرید پرچمدار با قیمت مناسبی دارند عالی است

گوشی موبایل گیمینگ Samsung Galaxy S10 Plus

چهارمین گوشی هوشمندی که در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم، Samsung Galaxy S10 Plus نام دارد که به همراه نسخه دیگر خود با نام Galaxy S10، بهترین گوشی‌های اندروید کنونی موجود در بازار برای استفاده گیمینگ محسوب می‌شوند. این گوشی‌ها اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از چیپست قدرتمند Qualcomm Snapdragon 855 بهره برده‌اند؛ البته تنها نقطه قوت آن‌ها چیپست گفته شده نیست و صفحه‌نمایش گوشی‌ها نیز Super AMOLED است که کمکتان خواهد کرد در تجربه بازی‌های خود از حداکثر کیفیت بصری ممکن لذت ببرید. جا دارد به لبه‌های گوشی S10 Plus نیز اشاره کنیم که برآمده (Extended) هستند و از طریق آن‌ها میدان دیدتان از بازی‌ها بهتر خواهد شد. به طور خلاصه می‌توان گفت که با خرید گوشی‌ Samsung Galaxy S10 Plus، علاوه بر آن‌که یک گوشی قدرتمند با قابلیت‌های متنوع خواهید گرفت، صاحب یک ابزار گیمینگ انعطاف‌پذیر با قدرت بسیار زیاد نیز خواهید شد.

گوشی موبایل گیمینگ گلکسی S10 Plus به صفحه نمایش لمسی از AMOLED در اندازه 6.4 اینچ مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را دارد. دوربین اصلی این گوشی یک دوربین سه‌گانه است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز ۱۲ میلی‌متری (اولتراواید) با دیافراگم ۲.۲ نمایی خیره‌کننده از طبیعت اطراف شما ثبت می‌کند. هم‌چنین کاربرد فوق‌العاده‌ای برای عکاسی در فضاهای بسته و کم‌مساحت دارد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز ۵۲ میلی‌متری (نرمال) با دیافراگم ۲.۴ و لرزش‌گیر و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز ۲۶ میلی‌متری (واید) با دیافراگم متغیر ۱.۵-۲.۴ با لرزش‌گیر و اتوفوکس بسیار سریع و دقیق نیز در این گوشی تعبیه شده است. دوربین اخیر با دیافراگم ۱.۵ و سایز پیکسل ۱.۴ میکرومتر و اتوفوکس قدرتمند برای تصویربرداری در محیط کم‌نور عالی است. یک فلاش LED نیز به کمک دوربین اصلی می‌آید. این دوربین می‌تواند با رزلوشن UHD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، با رزلوشن FHD با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه و با رزلوشن HD با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.
از نظر سخت افزاری نیز این گوشی به پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس 9820، پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP12 و 8 گیگابایت رم مجهز شده است. البته نسخه مخصوص بازار آمریکا دارای پردازنده اسنپدراگون 855 و پردازشگر گرافیکی آدرنو 640 است. پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP12 گلکسی اس 10 پلاس عملکرد خوب و روانی برای بازی کردن دارد و حتی عملکرد آن به واسطه هوش مصنوعی بهبود پیدا کرده است و این موضوع را در هنگام اجرای بازی‌های سنگین به خوبی می‌توانید مشاهده کنید. صفحه نمایش Infinity-O این گوشی نیز از HDR10+ پشتیبانی می‌کند و علاوه بر پوشش تمام رنگ‌ها، رنگ‌های سفید و سیاه را به طور واقعی و عمیق نمایش می‌دهد. یک NPU یا واحد پردازشی عصبی قلب هوشمندسازی این گوشی است. امکانات بسیاری مثل تشخیص صحنه با دوربین، تنظیم میزان مصرف باتری، تنظیم نور شبانه، کمک در رانندگی و ورزش و بسیاری از امکانات هوشمند دیگر با کمک این پردازنده صورت می‌گیرد. گوشی موبایل Galaxy S10 Plus قابلیت پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث نسخه 5.0 را داشته و مجهز به قابلیت GPS و NFC می باشد
سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از سیستم خنک کننده بخار استفاده می‌کند که باعث می‌شود دستگاه در هنگام اجرای بازی‌های سنگین در دمای مناسب باقی بماند. فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت یا 1 ترابایتی به همراه رم 8 یا 12 گیگابایتی نیز باعث می‌شود هیچ نگرانی از بابت نصب کردن تعداد زیادی از بازی‌های حجیم نداشته باشید. گیم لانچر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس تمام بازی‌های شما را در یک مکان مدیریت و مرتب می‌کند و به شما کمک می‌کند تا علاوه بر دسترسی آسان‌تر به بازی‌های مورد نظر خود، بهترین تنظیمات را برای آن‌ها اعمال کنید که این تنظیمات نیز باعث ذخیره انرژی و بهبود عملکرد گوشی در حین بازی کردن می‌شود. شما همچنین می‌توانید نرخ فریم را در هنگام بازی کردن تغییر بدهید که حداکثر 60 فریم بر ثانیه است. باتری در این گوشی از نوع لیتیوم یونی بوده و 4100 میلی آمپر ظرفیت دارد. گرچه صفحه آن بزرگ است اما این مقدار باتری به خوبی جواب گوی نیاز این دستگاه بوده و طول عمر فوق العاده ای را ارائه داده است. از طرفی هم از قابلیت‌های فوق العاده مفید و منحصر به فردی هم پشتیبانی می‌کند برای مثال این باتری از شارژ بی سیم و شارژ سریع 15 وات پشتیبانی کرده از طرفی هم می‌توان با برخورداری از شارژ معکوس 9 واتی از آن به عنوان پاور بانک نیز استفاده کرد

گوشی موبایل گیمینگ Samsung Galaxy S10

گوشی موبایل گلکسی مدل S10 محصولی زیبا و با کیفیت است که پشت و جلو آن از جنس شیشه و قاب آلومینیومی ساخته شده و از نظر فیزیکی در ابعاد 7.8 × 70.4 × 149.9 میلیمتر و و وزن 157 گرم تولید شده و در رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، آبی ، صورتی و سبز به فروش می‌رسد. شرکت سامسونگ در گلکسی اس 10 از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 3040*1440 پیکسل بهره می‌گیرد. قرارگرفتن نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالا در گوشی‌های پرچمدار شرکت سامسونگ، انتظارات را از این رده گوشی‌ها بالا برده است. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 550 پیکسل در هر اینچ است. فناوری محافظتی Gorilla Glass 6 علاوه بر زیبایی، استحکام زیادی را نیز به این صفحه نمایش بخشیده است. استفاده از فناوری مدرن صفحه نمایش‌های سامسونگ یعنی Dynamic AMOLED در صفحه نمایش گوشی گلکسی S10 ، امکان نمایش 16 میلیون رنگ را برای این گوشی فراهم کرده است.
سامسونگ گلکسی اس 10 خود را به چهار دوربین مجهز کرده است. در قسمت پشت این گوشی، 3 دوربین مشاهده می‌شود. 2 دوربین 12 مگاپیکسلی (با قابلیت‌هایی نظیر پکسل دوگانه و عملکرد تله فوتو و گسترده) و یک دوربین 16 مگاپیکسلی (با قابلیت تصویربرداری فوق عریض)، تجربه یک عکاسی فوق العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد. فیلم برداری 2160p با سرعت 60 فریم در ثانیه، فیلم برداری 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه، فیلم برداری 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه، تصویربرداری HDR و فیلمبرداری دوگانه از قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی است. حافظه موقت این گوشی، سنگین ترین برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را با سرعت بالا برای شما پردازش می‌کند. سامسونگ از پردازشگر جدید خود یعنی Exynos 9820 در Galaxy S10 استفاده کرده است. معماری 8 نانومتری و نیز بهره گیری از 8 هسته پردازشی ، این چیپست را به یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. همچنین پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP12 امور گرافیکی گوشی را با سرعت بالا پردازش می‌کند.
سامسونگ از جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 9.0 (اندروید پای) در این گوشی خود استفاده کرده است. رابط کاربری جدید سامسونگ یعنی one UI در گوشی galaxy S10 مورد استفاده قرار گرفته است که با عملکرد سریع و هوشمند، تجربه کار با یک پرچمدار مدرن را برای شما به ارمغان می‌آورد.گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S10 از شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G) پشتیبانی می‌کند. بلوتوث نسخه 5 ، موقعیت یاب، شبکه وایفای Wi-Fi و NFC قابلیت‌های ارتباطی بی سیم این گوشی هستند. این موبایل هوشمند همچنین از جدیدترین نسخه USB یعنی USB 3.1 (تایپ (C برای بهره گیری از سرعت انتقال داده و نیز سرعت شارژ بالاتر پشتیبانی می‌کند. وجود جک 3.5 میلی متری، امکان استفاده از هندزفری را در این گوشی میسر می‌سازد.این محصول دارای امکاناتی است که می توان به سنسور اثر انگشت (زیر نمایش)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج، ضربان قلب، SpO2 نیز اشاره نمود.باتری 3400 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم یونی این گوشی قادر است مدت زیادی گوشی را برای شما روشن نگه دارد. سامسونگ S10 از فناوری شارژ سریع، با توان 15 وات بهره می‌گیرد که قادر است تلفن همراه شما را با سرعت بالا برای شما شارژ کند.

گوشی موبایل گیمینگ Asus ROG Phone

در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی هفتمین گوشی هوشمندی که می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم، 2 Asus ROG Phone است که برای طرفداران گیمینگ، دارای دامنه خوبی از قابلیت‌های ویژه و کاربردی است. این گوشی فارغ از استفاده گیمینگ، به خودی‌خود یک گوشی هوشمند قابل‌تحمل محسوب می‌شود؛ اما استفاده اصلی آن برای گیمرهاست. همچنین دو دکمه با نام AirTrigger جهت استفاده گیمینگ در دو بخش بالایی چپ و راست این گوشی تعبیه شده‌اند که Asus ROG Phone 2 را از گوشی‌های هوشمند دیگر متمایز می‌کنند. علاوه بر تمام این‌ها، شما به عنوان یک گیمر قادر خواهید بود تعدادی لوازم جانبی مختلف برای گوشی Asus خود نیز تهیه کنید که کارایی آن‌ها بسیار شبیه کنسول نینتند و سوییچ (Nintendo Switch) است. به طور خلاصه می‌توان گفت گوشی گیمینگ ROG Phone 2 ، یک ابزار گیمینگ با طراحی منحصربه‌فرد است که با خرید آن می‌توانید بسیاری از نیازهای خود را در رابطه با بازی‌های ویدیویی برای گوشی‌های هوشمند برطرف کنید.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone II حدود 240 گرم وزن دارد که علت آن استفاده از صفحه نمایش بزرگ و باتری قدرتمند آن است. در طراحی گوشی برای محافظت از پشت گوشی از گوریلا گلس 3 استفاده شده است. صفحه نمایش ایسوس راگ فون 2 یک صفحه نمایش 6.59 اینچی است که از رزولوشن فول اچ دی استفاده می‌کند. این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که برای گیمرهای حرفه‌ای و همچنین کاربران اندرویدی که استفاده زیادی از دستگاه خود می‌برند، کاملا مناسب است. کاربران قادر هستند در این گوشی گیمینگ تازه پوسته تقریبا ناب اندرویدی را به رابط کاربری ROG UI که مبتنی بر گیمینگ توسعه یافته است، تغییر دهند. این طبیعت دوسویه گوشی ROG Phone II ایسوس را همچنین می‌توان در طراحی ظاهری آن هم مشاهده کرد. سازنده توانسته است ضخامت بدنه را کمتر از ۷۸ میلی متر حفظ کند تا کاربران بتوانند گوشی را به راحتی با یک دست بگیرند و بازی کنند. کمپانی ایسوس همچنین همه موارد را برای نمایش در حالت Landscape یا افقی بهینه کرده است.
صفحه نمایش ROG Phone 2 در زمان ساخت، به گونه‌ای کالیبره شده که صحیح ترین و واقعی ترین رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. پرچمدار جدید ایسوز، برای این منظور به جای فناوری معمول ۸-bit SDR با ۱۶٫۷۷ میلیون رنگ، از تکنولوژی جدید ۱۰-bit HDR با ۱۰۷۳٫۷۴ میلیون رنگ استفاده می‌کند. از این رو تصاویر، دقیقاً به همان شکل و رنگی که هستند برای شما نمایش داده می‌شوند به علاوه سایه‌ها و رنگ‌های تیره نیزعمق بیشتری نسبت به نمایشگرهای معمولی دارند. Asus ROG Phone II برای دوربین اصلی از دو لنز 48 مگاپیکسل ساخت سونی در کنار یک لنز دوگانه 13 مگاپیکسل استفاده می کند و برای دوربین سلفی هم یک لنز 24 مگاپیکسل استفاده شده است. دوربین سلفی ۲۴ مگا پیکسلی درون گوشی ایسوس ROG Phone II برای استفاده در حالت افقی و landscape بهینه‌سازی شده است. خطوط آنتن هم با دقت زیادی طراحی شده‌اند تا از کمترین تأخیر در شبکه ارتباطی پیشگیری شود و همچنین شبکه ارتباطی Wi-Fi با قوت بالا برقرار بماند. پنل نمایش ۶٫۵۹ اینچی امولد گوشی ایسوس ROG Phone II از نرخ رفرش ماکزیمم ۱۲ هرتز پشتیبانی می‌کند و نرخ تاخیر رفرش آن تنها ۱ میکرو ثانیه است (همچنین نرخ رفرش ۶۰ و ۹۰ هرتزی در این پنل نمایش قابل دسترسی است). نرخ سمپلینگ حسگر لمسی این پنل نمایش ۲۴۰ هرتز است و کمپانی ایسوس ادعا می‌کند که به لطف بهینه سازی نرم افزار اندورید توانسته است نرخ تأخیر در این روند را به کمتر از نرخ تأخیر در پنل نمایش آیفون ۱۰ اس مکس اپل (آیفون‌ها همواره پرسرعت‌تر از اندرویدی‌ها بوده‌اند) برساند.
گوشی ایسوس ROG Phone II با جک هدفون ۳٫۵ میلی متری طراحی شده است. همچنین ۴ میکروفون در بدنه آن تعبیه شده است و بدین ترتیب دیگر اهمیتی ندارد که گوشی را با چه حالتی در دستان خود می‌گیرید، در هر صورت صدای شما به خوبی توسط دستگاه دریافت می‌شود. گوشی ایسوس ROG Phone II همچنین از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس قدرت می‌گیرد که پردازنده گرافیکی‌اش Adreno 640 GPU در مقایسه با نسخه استاندارد ۱۵ درصد بهبود یافته است. CPU هم در این نسخه پیشرفته ۴ درصد در مقایسه با اسنپدراگون ۸۵۵ بهینه سازی شده است. ایسوس برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی ROG Phone II آن را به سیستم خنک کننده بخار مجهز کرده است که دریچه‌های درونی آن قادر هستند گرما را از محفظه بخار به دریچه‌های بیرونی ببرند. کاربران در جعبه این گوشی همچنین نسل دوم AeroActive Cooler II را دریافت می‌کنند که ۴ برابر از نسل قبلی بی صداتر است و از گرم شدن بیش از حد بدنه خارجی گوشی جلوگیری می‌کند. از این خنک کننده می‌توان حتی به عنوان استند هم استفاده کرد. بدین ترتیب قادر خواهید بود گوشی را روی میز بگذارید و به کمک دسته بی سیم به بازی خود ادامه دهید. قسمت اصلی در گوشی‌های گیمینگ باتری گوشی می‌باشد و Asus از یک باتری 6000 میلی آمپری در گوشی خود استفاده کرده که به خوبی باسخ گوی ساعت‌ها گیم مداوم می‌باشد. نگران طولانی شدن زمان شارژ این گوشی نباشید چون این گوشی با فست شارژر 30 واتی به فروش می رسد.

گوشی موبایل گیمینگ Huawei P30 Pro

در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی، گزینه هشتم ما جهت معرفی به شما گوشی گیمینگ Huawei P30 Pro است که با ویژگی‌های مختلف خود توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرده است. از مهمترین نقاط قوت این گوشی می‌توان به دوربین‌های باکیفیت آن اشاره کرد؛ اما فارغ از دوربین، گوشی گیمینگ Huawei P30 Pro برای گیمرها نیز ویژگی‌های جلب‌ توجه کننده بسیار زیادی دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به چیپست Kirin 980، رم 8 گیگابایتی و باتری مقاوم 4200 میلی‌آمپری این گوشی اشاره کرد که مدت زمان تجربه گیمینگ شما را افزایش خواهد داد. جا دارد اشاره کنیم که سیستم تهویه گوشی Huawei P30 Pro نیز از نقاط قوت آن محسوب شده و به همراه ویژگی‌های دیگر گفته شده به شما اجازه خواهد داد که بازی‌های محبوب خود را به شکلی روان اجرا کنید.

این روزها همه موبایل‌های گران قیمت از نمایشگر‌های OLED استفاده می‌کنند و پی 30 پرو هم از این قاعده مستثنی نیست. تراکم پیکسلی، روشنایی و سطح کنتراست عالی از جمله نقاط مثبت این نوع پنل‌ها در نظر گرفته می‌شود. به صورت پیش فرض این صفحه گوشی هوآوی بسیار شارپ و روشن است اما به سادگی می‌توانید بسته به سلیقه خود رنگ آن را تغییر دهید. همچنین از مشخصه صفحه نمایش همیشه روشن هم برخوردار بوده که از آن برای دیدن ناتیفیکیشن‌های دریافتی استفاده می‌شود. این صفحه اندازه‌ای برابر با 6.47 اینچ داشته و رزولوشن 1080×2340 پیکسل و کیفیت تصویر FHD+ را ارائه داده است. قطعا با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند تجربه بی نظیری از مالتی مدیا را برای کاربران فراهم سازد. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از پورت یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برد. اسپیکر‌های استریوی با کیفیتی هم در دستگاه بکار رفته‌اند و تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) توسط آن پشتیبانی می‌شود که صدای خروجی از دستگاه را با کیفیت‌تر می‌کند.

ابعاد بدنه این گوشی 8.4 در 73.4 در 158 میلیمتر است و وزن آن به چیزی در حدود 192 گرم می‌رسد. وقتی از نمای رو به رو به هوآوی P30 Pro نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه و نسبتا بلند آن توجهتان را جلب می‌کند. حاشیه‌های صفحه نمایش این اسمارتفون بسیار باریک هستند و در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده‌ای تحت عنوان ناچ (Notch) برای تعبیه لنز دوربین سلفی تعبیه شده است. گوشی دارای دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.6 F/و دوربین دوم 20 مگاپیکسلی با سنسور فوق العاده گسترده با دیافراگم F/2.2 و یک دوربین زوم 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/3.4 است. همچنین دارای دوربین چهارم هم هست که از تکنولوژی TOF پشتیبانی می‌کند و برای بهتر نشان دادن عمق تصویر به کار می‌رود.دوربین P30 Pro دارای OIS دوگانه است و شامل 5 زوم اپتیکال و 50 زوم دیجیتال است. سیستم عامل پیش فرضی که روی گوشی پی 30 پرو هوآوی نصب شده اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) خواهد بود و رابط کاربری EMUI 9.1 هم در کنار آن نصب و راه اندازی می‌شود.
کلاستر هسته‌ها در این پردازنده هم به این صورت است که از 2 هسته Cortex-A76 با سرعت 2.6 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A76 با سرعت 1.92 و 4 هسته دیگر Cortex-A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده‌اند.پردازنده گرافیکی هم Mali-G76 MP10 است. از نظر حافظه هم گفته می‌شود که این موبایل از کارت حافظه NM ( این کارت حافظه ساخت خود شرکت هوآوی است) پشتیبانی می‌کند و در چند ورژن عرضه شده و اندازه حافظه همه نسخه‌ها هم به اندازه‌ای است که به خوبی نیاز کاربران را فراهم کرده و نیاز به حافظه جانبی هم نخواهد داشت. این نسخه‌ها شامل نسخه‌های 128/256/512/8 گیگابایتی و یک نسخه 128/6 گیگابایتی است. در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی این مدل هم گفته می‌شود که از رادیو پشتیبانی نکرده اما می‌توان به قابلیت‌های دیگری چون NFC، پورت مادون قرمز، پورت USB دو طرفه 3.1, Type-C 1.0، اشاره کرد. از نظر طول عمر باتری هم گفته می‌شود که با ظرفیتی برابر با 4200 میلی آمپر تا مدت‌ها دوام داشته و نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت. در استفاده معمول و سبک این مدل می‌تواند تا دو روز کامل دوام داشته باشد. در استفاده سنگین هم یک روز کامل نیاز به شارژ نخواهد داشت. علاوه بر این که طول عمر فوق العاده این باتری از تکنولوژی شارژ سریع 40 وات پشتیبانی کرده از این رو به طور میانگین می‌تواند در عرض 30 دقیقه حدود 70 درصد شارژ شود. همچنین از شارژ بی سیم 15 وات هم پشتیبانی می‌کند

گوشی موبایل گیمینگ Xiaomi Black Shark 2

برای عنوان نهمین عضو بهترین گوشی‌های گیمینگ و مناسب بازی ، گوشی Black Shark 2 را در نظر گرفته‌ایم که از گزینه‌های خوب دیگر جهت مصرف گیمرها است. این گوشی که توسط کمپانی شیائومی (Xiaomi) ساخته و در دسترس عمومی قرار گرفته است، از منظرهای بسیاری از جمله پردازنده و صفحه‌نمایش، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، گوشی گیمینگ Black Shark 2 دارای دوربینی فوق‌العاده و ویژگی‌های خوب جانبی دیگر جهت گیمینگ نیز هست. از نقاط قوت دیگر Black Shark 2، می‌توان به حافظه داخلی زیاد و Amoled بودن صفحه‌نمایش آن اشاره کرد.

گوشی Black Shark 2 شیائومی، یک گوشی گیمینگ می‌باشد و دورتادور آن با LEDها پوشانده شده است و همچنین، لوگوی گوشی با نور پس زمینه LED روی پنل پشتی طراحی شده است. تنظیمات نور (Light Setting)، دو نوار LED روی قاب را قابل کنترل می‌سازد و لوگوی S را نورانی می‌کند. می‌توانید نور S را تنظیم کرده یا افکت‌های مختلف را امتحان کنید یا این که آن را غیرفعال سازید. چندین سناریو موجود می‌باشد. Basic، مربوط به پاور، تماس، نوتیفیکیشن و افکت‌های شارژ می‌شود. Entertainment، مرتبط با افکت‌های پخش موسیقی و Shark، برای فعال سازی LEDها در این حالت است بخش اصلی گوشی بلک شارک جدید، صفحه نمایش آن می‌باشد. لبه‌های اطراف صفحه نمایش به باریکی تیغ بوده و نوارهایی در بالا و پایین آن قرار دارند که می‌تواند مکان مناسبی برای استراحت دادن انگشتانتان در حین انجام بازی‌های طولانی باشد. گوشی موبایل شیائومی مدل Black Shark در ابعاد 161.6×75.4×9.3 میلیمتر و با وزن 190 گرم تولید شده است و در بازار موبایل با رنگ بندی مشکی و خاکستری به فروش می‌رسد.
از آنجا که کیفیت نمایش تصویر در گوشی‌های مخصوص بازی اهمیت زیادی دارد، صفحه‌نمایش Black Shark 2 با رزولوشن 1080p+ (در نسبت 195:9) و روشنایی 430 نیت ساخته شده و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر می‌تواند بیش از 100 درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را با ΔE < 1 پوشش دهد و شیائومی برای اطمینان از نمایش دقیق رنگ‌، ظاهرا چهار حسگر رنگی نورمحیطی برای آن در نظر گرفته که با کمک پردازنده اختصاصی تصویر، نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کنند. حسگر اثر انگشت این گوشی درون صفحه‌نمایش جای گرفته و در جلوی دستگاه، دو اسپیکر استریو دیده می‌شود. همچنین تجهیزات جانبی اختیاری مانند دسته بازی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده که می‌توانند به گوشی متصل شود. مجموعه دوربین‌های دوگانه Black Shark 2 را باید دیگر ویژگی قابل توجه آن به حساب آورد. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این گوشی، مجهز به حسگری است که برای ثبت اطلاعات رنگ از آرایه فیلتر رنگ Quad Bayer استفاده می‌کند و با گشودگی دیافراگم f/1.75 از پیکسل‌های 0.8 میکرونی بهره می‌برد. در کنار این دوربین، نمونه 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.0 میکرونی دیده می‌شود که دارای لنز تله‌فتو با امکان زوم دو برابری است. برای گرفتن عکس‌های سلفی هم دوربینی 20 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.9 میکرونی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 در نظر گرفته شده که کاملا در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار به نظر می‌رسد.
گوشی موبایل شیائومی مدل Black Shark دارای وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot و بلوتوث نسخه 5.0, A2DP, aptX HD, LE می‌باشد و از یو اس بی 2.0 Type-C 1.0 reversible connector، جی پی اس A-GPS, GLONASS, BDS و رزولوشن دوربین 12 پیکسل برخوردار است. از امکانات دوربین موبایل Xiaomi می‌توان به ثبت اطلاعات مکانی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR و پانوراما اشاره نمود. گوشی موبایل شیائومی دارای کیفیت فیلم برداری 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه بوده و از دوربین ثانویه 20 مگاپیکسل برخوردار است. این محصول دارای کاربردهای مهمی از قبیل : حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما، فشارسنج، تکنولوژی مرورگر HTML5، بلندگو استریو، تکنولوژی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE، زنگ ویبریشن، MP3, WAV ، لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، آداپتور تبدیل USB نوع C به جک 3.5 میلی ‌متری می‌باشد.
قلب تپنده این اسمارت‌فون، پردازنده 7 نانومتری اسنپ ‌دراگون 855 با 8 هسته پردازشی است. پردازش گرافیکی این مجموعه را هم Adreno 640 بر عهده دارد که گفته می‌شود کارایی آن نسبت به نسل قبلی، 20 درصد افزایش یافته است. نسخه پایه Black Shark 2 از 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. به علاوه، سه نمونه دیگر با چینش حافظه 8GB/256GB ،6GB/128GB و 12GB/256GB برای مدل‌های بالاتر دارد. ناگفته نماند که رم در نظر گرفته‌شده برای این محصول از نوع LPDDR4x و حافظه داخلی آن UFS 2.1 است. به علاوه، شیائومی برای بهبود عملکرد گوشی، به ویژه هنگام انجام بازی‌های سنگین همچون Minecraft و Fortnite، از سیستم خنک‌کننده مایع Liquid Cool 3.0 بهره گرفته است که می‌تواند دمای پردازنده را تا 14 درجه کاهش دهد. همچنین محفظه خنک‌کننده‌ای همراه با fan برای این محصول در نظر گرفته شده که می‌تواند حرارت دستگاه را تا 5 درجه دیگر نیز پایین بیاورد. گوشی Black Shark 2 مجهز به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی می‌باشد که از شارژ سریع +4 و USB-PD پشتیبانی می‌کند و یک شارژر 27 واتی نیز به همراه آن ارائه می‌شود. این شارژر، یک باتری خالی را در مدت زمان 30 دقیقه، به اندازه 65 درصد شارژ می‌کند و شارژ کامل باتری، حدود 100 دقیقه طول می‌کشد.

گوشی موبایل گیمینگ MI 9T PRO Xiaomi

بدنه شیائومی می 9 تی پرو ابعاد 8.8 × 74.3 × 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم از آلومینیوم ساخته شده و همانطور که قبلا گفتیم قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از سوکت USB Type C بهره‌مند است. گوشی شیائومی Mi 9T Pro در سه رنگ مشکی، قرمز آتشین و آبی روانه بازار شده و دو نسخه آبی و قرمز آن طرح‌های بسیار جالب و خاصی دارند که ظاهر دستگاه را زیباتر می‌کنند.دوربین پاپ آپ تقریبا اصلی‌ترین ویژگی خاص طراحی این گوشی محسوب می‌شود. ماژول پاپ آپ دوربین سلفی، دارای LEDهایی است که وقتی بالا می آید، روشن می‌شود. ماژول پاپ آپ دارای پنجره کوچکی در بالای گوشی هست که اجازه می‌دهد گوشی از این LEDها برای اطلاع رسانی نوتیفیکیشن‌های ورودی استفاده کند. فریم آلومینیومی در کنار پنل شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی، ترکیب زیبایی را ایجاد کرده است. بخش‌های قرمز رنگ مانند دکمه پاور و حاشیه اطراف دوربین، بر زیبایی طراحی این گوشی افزوده است. داخل جعبه، کاوری برای محافظت از پنل پشتی قرار دارد . دوربین روی پنل پشتی گوشی قرار دارد که در قسمت مرکزی، زیر هم قرار گرفته‌اند. سنسور اول به طور جداگانه‌ای قرار گرفته و دو دوربین دیگر در کنار هم روی ماژول بالا آمده ای که دورتادور آن فلزی می‌باشد، قرار گرفته‌اند. این نوار فلزی کمک می‌کند تا لنز دوربین‌ها از خط و خش مصون بماند. فلاش LED دوگانه نیز در زیر دوربین‌ها قرار دارد. یکی از جذابیت‌های طراحی Mi 9T Pro، جک هدفون می‌باشد که انتظار دیدن آن را روی این گوشی با مشخصات رده بالا نداشتیم. همچنین، پورت USB-C و اسپیکر مونو در پایین گوشی قرار دارد و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند.

صفحه نمایش گوشی می 9 تی پرو از یک پنل سوپر آمولد ( Super AMOLED) و 6.39 اینچی بدون ناچ تشکیل شده که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و تقریبا چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این امر سبب شده که با نگاه کردن به پنل جلوی گوشی و صفحه نمایش آن حس خوبی به کاربر منتقل شود و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو و بازی در گوشی Mi 9T Pro لذت بخش شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.39 اینچی است. با توجه به اینکه هنوز هیچ شرکتی نتوانسته راه‌حلی ابداع کند تا دوربین سلفی را زیر نمایشگر بگذارد، شیائومی به خاطر ارائه ظاهر تمام نمایشگر به محصول خود از مکانیسم پاپ‌آپ استفاده کرده است تا هر وقت به دوربین جلو نیاز داشتیم، سنسور مربوطه ظاهر شود.این صفحه نمایش از یک لایه گوریلاگلس 5 برخوردار است که وظیفه حفاظت از این صفحه نمایش را بر عهده دارد. استفاده از پنل AMOLED برای صفحه نمایش این دستگاه موجب شده است تا رنگ مشکی از عمق بسیار مناسبی برخوردار باشد و میزان کنتراست این صفحه نمایش نیز بالا باشد. این صفحه نمایش از روشنایی 400نیت برخوردار است که میزان بسیار مطلوبی به نظر می‌رسد و موجب می‌شود تا استفاده از این دستگاه در زیر نور آفتاب نیز آسان شود. این صفحه نمایش از حاشیه‌های کمی برخوردار است که موجب افزایش زیبایی این دستگاه شده است و از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردار است.

شرکت شیائومی این دستگاه را به سه دوربین تجهیز کرده است. دوربین اصلی این دستگاه از نوع Wide است و دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی می‌باشد که از گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 برخوردار است و فاصله کانونی این لنز 26میلی متر است. لنز دوم این دستگاه از نوع Telephoto بوده و دارای 8 مگاپیکسل کیفیت است و گشودگی دریچه دیافراگم در این لنز F/2.4 است و فاصله کانونی آن 53 میلی متر می‌باشد و همچنین از زوم دو برابری نیز برخوردار است. لنز سوم این دستگاه از نوع Ultrawide بوده و دارای کیفیت 13مگاپیکسلی می‌باشد و دریچه دیافراگم آن F/2.4 است و فاصله کانونی در این لنز نیز 12 میلی متر است. تمامی این لنزها مجهز به اپتیک لیزری برای فوکوس خودکار و همچنین فوکوس اتوماتیک به همراه تشخیص فاز هستند. کاربر با استفاده از دوربین این دستگاه می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت 4K و با سرعت حداکثر 60 فریم بر ثانیه ضبط نماید. دوربین سلفی این دستگاه نیز از نوع پاپ آپ بوده و از یک سنسور 20 مگاپیکسلی برخوردار است. گشودگی دریچه دیافراگم در این لنز نیز F/2.2 است و در هنگام فیلمبرداری با کیفیت Full HD می‌تواند تصاویر را با حداکثر سرعت 30فریم بر ثانیه ضبط نماید.

از نظر رم گوشی شیائومی می 9 تی پرو شامل دو نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی را ارائه کرده‌اند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب 64، 128 و 256 گیگابایتی هستند. متاسفانه گوشی Mi 9T Pro قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ندارد، بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) نمی‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهید. بنابراین در حین خرید دقت کنید که نسخه‌ای از این گوشی را تهیه نمایید که با توجه به سبک استفاده شما از حافظه داخلی مناسبی بهره‌مند باشد.

Xiaomi mi 9t pro از سخت افزار بسیار خوبی برخوردار است که آن را به یک پرچمدار تبدیل کرده است. شرکت شیائومی در ساخت این دستگاه از یک پردازنده Snapdragon 855 استفاده کرده است که با فناوری 7 نانومتری تولید شده است و از سرعت بسیار خوبی نیز برخوردار است. این پردازنده از 8 هسته مرکزی برخوردار است. یک هسته آن دارای فرکانس پردازشی 1.78گیگاهرتز است و سه هسته دیگر دارای فرکانس پردازشی 2.42 هستند و چهار هسته دیگر آن دارای فرکانس پردازشی 2.84 می‌باشند. پردازنده گرافیکی این دستگاه بسیار قدرتمند است و از نوع Adreno 640 است که با همکاری پردازنده مرکزی این دستگاه می‌تواند بازی‌های سنگین را به راحتی و بدون افت فریم اجرا نماید. این دستگاه به یک رم 6 گیگابایتی مجهز شده که در کنار پردازنده مرکزی این دستگاه می‌تواند تمامی نرم افزارها را به راحتی اجرا نماید و لذت کاربری مناسبی را برای کاربر فراهم کند. حافظه ذخیره سازی این دستگاه 128گیگابایت و فاقد درگاه کارت حافظه می‌باشد و از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند. در مورد قابلیت‌های ارتباطی آن نیز گفته می‌شود از درگاه دوگانه سیم‌کارت، NFC، بلوتوث نسخه ۵٫۰ و تکنولوژی صدای aptX HD پشتیبانی می‌کند. این گوشی از اندروید ۹ استفاده کرده که امکان دسترسی به تعداد زیادی از نرم‌افزارهای Google Play Store برای آن را هم فراهم کرده و از رابط کاربری MIUI 10 نیز بهره برده است.

این دستگاه دارای باطری غیرقابل تعویض از نوع لیتیوم یون بوده که دارای 4000 میلی آمپرساعت ظرفیت است. شرکت شیائومی گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9T Pro را به فناوری Quick Charge 4 تجهیز کرده است که به لطف آن امکان شارژ سریع این دستگاه با توان 27 وات وجود دارد. این باطری با چنین ظرفیتی برای این دستگاه مناسب است و می‌تواند برای انجام تمامی کارها کاربران را همراهی نماید. لازم به ذکر است که رابط کاربری این دستگاه در صورت استفاده نکردن از برخی از نرم افزارها آنها را غیرفعال می‌کند تا در مصرف باطری صرفه جویی شود. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که با استفاده از این شارژر می‌توان ظرف مدت زمانی در حدود 50 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی شیائومی می 9 تی پرو بسیار بالاست و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...