بررسی موبایل

معرفی همه گوشی‌های سری A سامسونگ Galaxy (قسمت اول)

معرفی همه گوشی‌های سری A سامسونگ Galaxy

گوشی‌های هوشمند با هر رینج قیمتی که از گذشته تا هم اکنون در سطح جهان رونمایی شده‌اند، بی شک یکی از موثرترین ابزارهایی بوده‌اند که در زندگی تمام ما انسان‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و چیزی غیر از این قابل انکار می‌باشد. گوشی‌های زیادی در طی یک دهه گذشته توسط شرکت‌های مختلفی طراحی و رونمایی شده‌اند که هنوز هم در بازار جهانی دارای طرفداران بسیار زیادی هستند. در میان شرکت‌های مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توان به شرکت سامسونگ اشاره کرد که در اصل یکی از بزرگترین قطب‌های تولید کننده اسمارت فون در سطح جهان است و همه ما این شرکت را بیشتر با دوسری S و A می‌شناسیم چرا که توانستند در بازار جهانی با طرفداران بسیار زیادی روبرو شوند. سامسونگ یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند است و به دلیل داشتن کیفیت، پشتیبانی و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد. سامسونگ از ابتدای سال 2019 گوشی گلکسی سری A را روانه بازار کرده است. سامسونگ با تغییر رویه‌ای که در عرضه‌ی اسمارتفون‌هایش به بازار داشت، توجه ویژه‌ای به محصولات میان‌رده نمود و نتیجه‌ی این رویکرد، متولد شدن اعضای جدیدی از خانواده‌ی Galaxy A بود که جانی تازه به میان‌رده‌های رنگ و رو رفته‌ی سامسونگ بخشید. از همان ابتدای 2019 سامسونگ تهاجمی ظاهر شده و توانسته با دو خط تولید متفاوت توجه عده کثیری از کاربران را به خود جلب کند اما یک نکته در رابطه با استراتژی سامسونگ روشن است و آن این است که این شرکت تهاجمی ظاهر شده تا از این طریق بتواند سهم مهمی از بازار میان رده را به خود اختصاص دهد و بتواند رقابت کند. در واقع این غول بزرگ کره‌ای با به کارگیری امکانات متفاوت توانسته است سلیقه عده زیادی از کاربران را تحت پوشش قرار داده و نیاز آن‌ها را برآورده کند. خانواده‌ی Galaxy A 2019 که در این متن به معرفی برترین‌های آنان خواهیم پرداخت، عموماً کیفیتی بسیار عالی داشته و از صفحه‌نمایش‌هایی سوپرآمولد هم‌تراز با پرچم‌داران سامسونگ گلکسی s بهره می‌برند.چنانچه تمایل دارید با گوشی‌های سری A سامسونگ Galaxy بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. خاطر نشان می‌شود این فهرست براساس قیمت از ارزان‌ترین تا گران‌ترین، مرتب شده است.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A2 Core

گوشی موبایل Samsung Galaxy A2 Core طراحی جذابی دارد، کار کردن با آن بسیار راحت است و کاربر را دچار مشکل برای استفاده نمی‌کند و از قابلیت‌های پیچیده خبری نسیت. در همین راستا سامسونگ، گوشی Galaxy A2 Core را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین گوشی این سری با امکانات پیشرفته به بازار گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال گوشی مقرون به صرفه، با کیفیت بالا و برند معروف هستید این گوشی به شدت به شما پیشنهاد می‌شود.این گوشی با ابعاد 141.6 × 71 × 9.1 میلی‌متر و وزن ایده آل 142 گرمی و در چهار رنگ طلایی، مشکی، قرمز و آبی طراحی شده است.گوشی سامسونگ Galaxy A2 Core از صفحه نمایش 5.0 از نوع IPS LCD لمسی خازنی با رزولوشن 960 × 540 پیکسل ، تراکم 220 پیکسل بر هر اینچ بهره برده است و نسبت تصویر نمایشگر Core برابر 16:9 است و موجب گشته کاربر تصاویری دقیق و با جزییات بسیار را مشاهده نماید. گوشی‌های سامسونگ در بیشتر اوقات، در زمینه کیفیت صفحه‌نمایش از باقی رقبا عملکرد بهتری دارند. این گوشی‌ هم با توجه به قیمت و اینکه در مرز گوشی‌های میان‌رده و رده پایین قرار دارد، صفحه‌نمایش قابل قبولی دارد. گوشی Galaxy A2 Core از صفحه نمایش مناسب با حاشیه‌های کم طراحی شده است به طوری که پنل جلوی گوشی حجم زیادی از صفحه نمایش را دربرگرفته که زیبایی ظاهری مضاعفی به آن بخشیده است. Samsung A2 Core در نمای جلویی از صفحه‌ای بدون کلید بهره برده است که در قیاس با سایر پایین رده‌ها بسیار مناسب و مدرن شده است. حاشیه‌های کناری باریک و زیبا هستند و حاشیه‌های بالا و پایین با در بر گرفتن دوربین سلفی نیز کمترین فضا را به خود اختصاص داده است و توانسته بیشترین گسترده را در اختیار نمایشگر و کاربر قرار دهد. لبه‌ی سمت راست مثل همیشه کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا را در خود جای داده‌اند. لبه‌ی سمت چپ گوشی موبایل سامسونگ A260 نیز درگاه سیم کارت‌ها و کارت حافظه‌ی جانبی را پوشش داده‌اند. لبه‌ی پایینی گوشی نیز جک 3.5 میلی متری صدا و پورت microUSB 2.0 را در خود جای داده است. قاب پشتی گوشی موبایل سامسونگ از جنس پلاستیک با کیفیت تولید شده و میزبان دوربین اصلی، فلاش LED و اسپیکر اصلی می‌باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core از تراشه Exynos 7870 Octa و طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده، سامسونگ از پردازنده مرکزی Cortex-A53 CPU استفاده کرده که پردازنده 8 هسته ای آن با فرکانس 1.6 گیگا هرتزی کار می‌کند. این گوشی دارای پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1، برای تجزیه و تحلیل داده‌های آن طراحی شده که انتظارات کاربران را نسبت به عملکرد سخت افزاری گوشی گلکسی Galaxy A2 Core تا حد زیادی برآورده کرده است. گوشی Galaxy A2 Core دارای رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی است که با افزودن کارت حافظه می‌توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد. گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core دارای دو شیار سیم کارت است که قابلیت پشتیبانی از سیم کارت‌های با سایز Micro-SIM را داشته و از سیستم عامل Android 8.0 Oreo نیز پشتیبانی می‌کند.در Galaxy A2 Core پشتیبانی از وایفای b/g/n، بلوتوث 4.2 LE، فناوری VoLTE، گیرنده FM و جک هدفون از دیگر امکانات ارتباطی آن به شمار می‌روند. همچنین شتاب‌سنج (Accelerometer)، مجاورت (Proximity)، کابل USB ، خروجی صدا جک 3.5 میلی‌متری و پورت شارژ microUSB 2.0 از دیگر امکانات این گوشی است.

گلکسی A2 Core از دوربین اصلی با یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و فوکوس خودکار بهره برده و دوربین سلفی این گوشی با یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در اختیار کاربران قرار داده شده است. از آنجایی که این گوشی دارای فلش LED است خیال کاربر را در محیط‌های بسته و کم نور را راحت می‌کند که عکس‌های با روشنایی خوبی ثبت کند. این گوشی قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه برای کاربر فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان از قابلیت عکسبرداری HDR نام برد و همچنین این گوشی از قابلیت حالت زیبایی یا Beauty Mode در قسمت تنظیمات دوربین گوشی پشتیبانی می‌کند.

گوشی سامسونگ Galaxy A2 Core از یک باتری با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی بهره می‌برد. طی بررسی انجام شده بر روی آن مشخص شد که گوشی گلکسی A2 Core تا 1.5 روز آماده به کار است و کاربر می‌تواند کارهای روزمره خود از جمله وبگردی ، گشت و گذار در فضای مجازی، بازی ، تماشای فیلم و … خود را بدون نیاز به شارژ مجدد گوشی به سادگی انجام دهد. همچنین امکان تامین شارژ باتری از طریق کابل و پورت میکرو USB را دارد و مجهز به قابلیت USB OTG می‌باشد که می‌توانید از طریق مبدل OTG تبادل دیتا نمائید.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A10

گوشی موبایل Samsung Galaxy A10 ابعاد نسبتاً مناسبی دارد که در دست به خوبی جا می‌گیرد. ابعاد این گوشی 155.6×75.6 میلی‌متری است و تنها 168 گرم وزن دارد و از بدنه‌ای پلاستیکی تشکیل شده است. این مدل در آپشن‌های رنگی جذابی طراحی شده که شامل رنگ‌های شاد و جذاب قرمز، آبی ، مشکی است.گلکسی ای 10 از یک پنل 6.2 اینچی بهره برده که از نوع TFT IPS بوده و رزولوشن 720×1520 پیکسل را ارائه داده است که نسبت تصویر 19:9 را ایجاد می‌کند. این نسبت تصویر یعنی طول صفحه نمایش بیش از 2 برابر عرض آن است که نشان می‌دهد با چه صفحه نمایش عریضی روبه‌رو هستیم. این صفحه‌نمایش با توجه به ابعاد و رزولوشن خود، تراکم 271 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند. از وضوح قابل قبولی برخوردار است و توانایی تفکیک 16 میلیون رنگ را دارد. این گوشی دارای فناوری تنظیم میزان نور با کمک حسگر است که سامسونگ به آن لقب «Adaptive Display» داده است. این فناوری در عمل همان کار حسگر نور را انجام می‌دهد و در مکان‌های پرنور به طور خودکار نور گوشی را زیاد می‌کند. سامسونگ در گوشی گلکسی A10 از صفحه نمایش طرح ناچ استفاده کرده است. یعنی یک بریدگی کوچک در بالای صفحه نمایش قرار گرفته که در آن قسمت، دوربین سلفی دستگاه جا دارد. حاشیه‌های صفحه نمایش در تمامی اطراف، بسیار اندک است که با توجه به طراحی ناچ در این گوشی، به طور دقیق 81.6 درصد از نمای جلوی دستگاه در اختیار نمایشگر است. این شرکت این پنل را infinity-V نامیده به این دلیل که بریدگی دوربین سلفی را در خود جایی داده شکل حرف انگلیسی V است. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور نیز در لبه سمت راست تعبیه شده‌اند و درگاه سه اسلاتی برای جای دادن سیم کارت‌ها و کارت حافظه در لبه سمت چپ وجود دارد. بلندگوی Galaxy A10 در راستای دوربین و در قسمت پایین موبایل قرار دارد همچنین پورت Micro USB گلکسی A10 در لبه زیرین و در کنار جک سه و نیم میلیمتری صدا طراحی شده است.

گوشی Galaxy A10 با جدیدترین نسخه پلتفورم اندروید یعنی 9.0 (Pie) و پوسته سفارشی این شرکت One UI نسخه 1.1اجرا می شود این رابط کاربری بسیار روان و جذاب است که حتی قابلیتی نظیر حالت Night Mode را هم در اختیار کاربر می‌گذارد.گوشی گلکسی A10 از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند. هر دو سیم کارت این گوشی به فناوری LTE Cat4 تجهیز شدند. در مورد سیم‌کارت هم که درگاه آن با کارت حافظه جداست و کاربر می‌تواند ضمن استفاده از هر دو سیم کارت، از مموری کارت نیز به طور همزمان استفاده کند.

یکی از مهم‌ترین مباحث مهم در خرید گوشی برای کاربران ارزیابی قدرت پردازش و عملکرد آن می‌باشد. از این رو شرکت سامسونگ سعی کرده است نیازهای کاربران را به نحوی با بالا بردن و به روز بودن گوشی برطرف سازد. سامسونگ در Galaxy A10 از یک پردازنده هشت هسته‌ای استفاده کرده که دو هسته آن دارای سرعت 1.6 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر با سرعت 1.35 گیگاهرتز هستند. گلکسی A10 مجهز به تراشه اختصاصی سامسونگ با نام Exynos 7884 می‌باشد که تراشه‌ای قدرتمند محسوب می‌شود و از حافظه رم 2 گیگابایت برخوردار است. حافظه داخلی این گوشی 32 گیگابایت می‌باشد که به علت قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی می‌توان آن را تا 512 گیگابایت افزایش داد و دیگر لازم نیست نگران پایین بودن حافظه آن برای ذخیره عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد خود بود. همچنین وظیفه پردازش گرافیکی در پردازنده اگزینوس 7884 گلکسی A10 بر عهده Mali-G71 MP2 می‌باشد که می‌تواند برنامه‌های بسیاری را پشتیبانی کرده و اجرا کند. این گوشی موبایل مدل گلکسی A10 دارای وایرلس Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot ، بلوتوث نسخه 5.0 A2DP, LE، microUSB 2.0 و جی پی اس A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS می‌‍باشد. این گوشی موبایل از از فرمت‌های تصویری MP4/WMV/H.264 و فرمت‌های صوتی MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A10 بر خلاف گوشی‌های مدرن امروزی فقط به یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز شده که دارای دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 28 میلی‌متر می‌باشد. دوربین اصلی موبایل Galaxy A10 به یک لنز عریض (Wide) مجهز شده که به کاربر این امکان را می‌دهد تا محدوده وسیع‌تری از منظره مقابل را ثبت کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین این اسمارت فون عکاسی HDR و پانوراما می‌باشد و از فناوری فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. همچنین دوربین Galaxy A10 امکان ضبط ویدئوهایی را با رزولوشن Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 می‌باشد و همانند دوربین اصلی گلکسی A10 از فلش LED برخوردار است که به ثبت عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت کمک می‌کند. بلندگوهای گلکسی A10 در قسمت پایین و گوشه چپ پنل پشتی قرار گرفته همچنین از جک سه و نیم میلیمتری صدا واقع در لبه زیرین برخوردار است. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به قابلیت حذف صداهای مزاحم با استفاده از میکروفون دوم اشاره کرد. بلندگوهای این اسمارت فون با توجه به کیفیتی که دارند برای یک کاربری معمولی مناسب می باشد.

باتری که در قلب این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به وضوح نه چندان بالای صفحه نمایش دستگاه و همچنین پردازنده نه چندان قدرتمند و با فرکانس کاری بالای آن، انتظار داریم که باتری 3400 میلی آمپر ساعتی دستگاه به خوبی بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. خوشبختانه در بررسی Galaxy A10 هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه و استفاده نرمال از آن، می‌توان تقریبا تا 1.5 روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری گوشی از آن استفاده به عمل آورد. البته انجام کارهایی مثل بازی کردن می‌تواند به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار باشد و منجر به زودتر خالی شدن آن شود.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A10s

گوشی موبایل Samsung Galaxy A10s در اندازه‌های 56.9 * 7.81 * 75.8 میلی‌متر طراحی شده ، 168 گرم وزن و در 4 رنگ مختلف آبی، سبز، قرمز و مشکی عرضه می‌شود. گلکسی A10s از نمایشگر IPS LCD استفاده نموده است. نمایشگر 6.2 این محصول توانایی ایجاد رزولوشن 1520*720 پیکسل را دارد. این میزان از رزولوشن موجب ایجاد تراکم پیکسل 271 پیکسل در هر اینچ شده است. میزان تراکم پیکسلی مناسب موجب افزایش سرعت تصویر و روشنایی بیشتر تصاویر شده است. نمایشگر 6.2 اینچ گوشی موبایل Samsung Galaxy A10s نسبت تصویر 19:9 موجب نمایشی کامل و بی نقص شده است و بیشترین کیفیت و کارایی را به نمایش خواهد گذاشت. میزان روشنایی این نمایشگر بسیار مناسب بوده و می تواند هر بیننده ای را کاملا راضی نگه دارد و حتی در زیر نور مستقیم نیز بهترین عملکرد را داشته باشد. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی مدل A10s از کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست و درگاه سیمکارت‌‎ها در سمت چپ کمک گرفته است که تنها می‌تواند یک سیم کارت با سایز نانو را پشتیبانی نماید و با سیستم عامل Android 9.0 نیز سازگاری دارد. بخش پایین گوشی موبایل Samsung Galaxy A10s میزبان اسپیکر اصلی، جک 3.5 میلیمتری صدا و پورت microUSB 2.0 می‌باشد. قاب پشتی گوشی Galaxy A10s دارای دو سنسور اصلی به عنوان دوربین اصلی و حسگر اثر انگشت می‌باشد.

گلکسی A10s سامسونگ از چیپست اختصاصی این شرکت با نام MT6762 Helio P22 استفاده می‌کند. چیپست موجود در دل گوشی سامسونگ A10s ، از معماری 14 نانومتری ساخته شده و بر روی خود یک پردازنده هشت هسته‌‌ای را قرار داده است. این پردازنده شامل دو هسته 1.6 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.35 گیگاهرتزی است. این چیپست همچنین یک پردازنده گرافیکی از نوع PowerVR GE8320 دارد که برای اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین و یا حتی پردازش‌های گرافیکی دیگر به کار می‌آید. از نظر نرم افزار نیز می‌بایست گفت که GALAXY A10S با نسخه ۹٫۰ (Pie) پلتفورم اندروید اجرا می‌شود. همچنین گوشی سامسونگ گلکسی A10s دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی است و در دو نسخه با حافظه‌های رم 2 گیگابایتی و 3 گیگابایتی عرضه شده است و از کارت حافظه جانبی MicroSDXC با ظرفیت حداکثر 512 گیگابایت پشتیبانی می‌کند و برای این منظور یک جایگاه اختصاصی برای کارت حافظه در آن در نظر گرفته شده است. همچنین دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری بوده بنابراین، علاقمندان به موزیک بدون نیاز به مبدل می‌توانند از هدفون و هندزفری‌های سیمی استفاده کنند. دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن شامل پورت microUSB 2.0، رادیو FM، نسخه ۵٫۰ بلوتوث و… است.

دوربین گلکسی A10s از لنز 13 مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 و حسگر عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 ، فاصله کانونی لنز ۲۸میلی‌متر ( Focal Length 28 mm ) و یک فلش LED بهره می‌برد. این دوربین قابلیت تصویربرداری HDR ، قابلیت پانوراما و فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را نیز دارد. وجود فوکس خودکار در کنار سنسور تشخیص عمق تصویر در دوربین اصلی گوشی گلکسی A10s باعث می‌شود کاربران بتوانند عکس‌های پرتره ثبت کنند.این گوشی به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 مجهز شده است.

باتری به کار رفته در این مدل گوشی موبایل سامسونگ از نوع لیتیوم‌ یون با ظرفیت 4000 میلی ‌آمپرساعت است که غیر قابل جدا سازی بوده و تعویض آن توسط کاربر عادی نیز امکان پذیر نمی‌باشد. و برای مدت 21 ساعت عمل شارژ رسانی انجام خواهد داد. بنابراین دیگر با مشکلاتی مانند تمام شدن چند باره شارژ گوشی در طول روز مواجه نمی‌شوید و می‌توانید با خیال راحت از موبایل خود استفاده کنید.

1 نظر در “معرفی همه گوشی‌های سری A سامسونگ Galaxy (قسمت اول)

  1. عباس گفت:

    با سلام و درود . میخواستم بدونم آیا ممکنه فروشگاه ماهم از شما خرید کنیم ؟ ممنونم پاسخ بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...