بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی ۱۰ گوشی هوشمند با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه

معرفی ۱۰ گوشی هوشمند با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه

گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه

معرفی گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه موضوع اصلی این مقاله می‌باشد که به صورت تخصصی و فنی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.صفحه نمایش بزرگ یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌ها برای خریداران محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در فروش تلفن‌های هوشمند دارد. در سال‌های اخیر با باریک شدن حاشیه گوشی‌ها، نمایشگر‌های بزرگ و با کیفیت بیش از پیش در دست خریدار خودنمایی می‌کنند و شاخصه‌ای مانند نسبت نمایشگر به بدنه بسیار ارزشمند شاخته می‌شود. حاشیه باریک، گوشی را جذاب و یکپارچه می‌کند و کیفیت کار صفحه نمایش را به خوبی نشان می‌دهد.از این رو شرکت‌های سازنده نیز به دنبال آن هستند تا در محصولات جدید خود نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش دهند و مقدار حاشیه مدل‌های خود را کاهش، حتی شیائومی در می‌میکس آلفا از اولین نمایشگر بدون حاشیه رونمایی کرد که دور تا دور آن را صفحه نمایش در بر گرفته بود.هنوز هیچ شرکتی نتوانسته یک گوشی با نسبت نمایشگر به بدنه ۱۰۰ درصد تولید کند، این کار فعلا غیرممکن به نظر می‌رسد، اما با فناوری‌هایی مانند دوربین سلفی زیر نمایشگر یا بلندگو‌های کریستالی زیر صفحه نمایش بتوان به این امر دست پیدا کرد. در هر صورت مدل‌هایی با حاشیه کم جذابیت زیادی دارند و در بازار نیز به خوبی خریداری می‌شوند. در این گزارش قصد داریم تا ۱۰ مدل گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه موجود در بازار جهانی را معرفی و بررسی کنیم، مدل‌هایی که شاید شما به خرید آن‌ها مجاب شدید.

گوشی Oneplus 7Pro

وان‌پلاس ۷ پرو یکی از شگفت‌انگیزترین مدل‌های چند سال اخیر است که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 88.1 درصد است، البته شرکت وان‌پلاس همواره مدل‌های باکیفیتی را به بازار ارائه می‌داد، اما پرچمدار ۲۰۱۹ این شرکت یک رقیب بسیار قدر برای پرچمداران سامسونگ و هوآوی است و در خیلی از موارد، مدل‌های بالارده‌ای مانند گلکسی S10 و یا گلکسی نوت ۱۰ را شکست داده، یکی از این موارد طراحی جذاب آن است که ۷ پرو را به یکی از زیباترین مدل‌های سال نیز تبدیل کرده است. نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی Fluid AMOLED پرچمدار وان‌پلاس با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، در بازار همتایی ندارد. این نمایشگر فوق‌العاده با لبه‌های خمیده، تنها در بالا و پایین دارای حاشیه است و در کناره‌ها تقریبا بدون حاشیه طراحی شده است.
طراحی منحصر به فرد این محصول کاملا آن را با سایر گوشی ها متمایز می کند. صفحه نمایش Oneplus 7 Pro از نوع AMOLED است که با کنتراست 1:60000 و تعداد 515 پیکسل در هر اینچ می تواند جزئیات بیشتری از تصاویر را به نمایش بگذارد. همچنین نرخ تازه سازی 90Hz از دیگر قابلیت های منحصر به فرد وان پلاس 7 پرو می باشد. صفحه نمایش این گوشی بدون شک در حال حاضر بهترین صفحه نمایش در بین گوشی های موبایل است. گوشی Oneplus 7 Pro همراه با یک شارژر Wrap با قدرت 30 وات به فروش می رسد. قدرت این شارژر به اندازه سوپر شارژ 40 وات هواوی نیست اما بسیار به آن نزدیک است. استفاده از دوربین مکانیکی کشویی باعث شده است که صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو تا حد زیادی بدون حاشیه باشد و علاوه بر بزرگی آن ، به راحتی نیز بتوان با یک دست از آن استفاده کرد. همچنین این صفحه نمایش توسط Gorilla Glass 5 محافظت می شود . در ساخت و طراحی پشت این گوشی از شیشه استفاده شده است ، دقیقا مانند وان پلاس 6T است.
پردازنده این گوشی از نوع اسنپ دراگون 855 است که پیش تر در مدل هایی نظیر Mi 9 نیز از آن استفاده شده بود که باعث می شود وان پلاس 7 پرو برای انجام انواع گیم نیز مناسب باشد. جهت جلوگیری از داغ شدن گوشی در زمان انجام پردازش های سنگین نیز وان پلاس از سیستم خنک کننده برای این پردازنده استفاده می کند که تا حد زیادی باعث افزایش کارآیی آن شده است. در تست های انجام شده Oneplus 7 pro در بنچمارک موفق به اخذ امتیاز 361038 و در 3DMark امتیاز 3411 شده است که در بین قوی ترین گوشی های بازار قرار می گیرد.

گوشی هواوی Mate 30 Pro

پرچمدار جدید هوآوی با اختلاف فاحشی دارای بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه که 94.1 درصد است، تنها ۵.۹ درصد از قاب جلویی این گوشی به حاشیه دور و بریدگی دوربین سلفی اختصاص داده شده تا صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی اولد آن، تقریبا بدون حاشیه به نظر برسد. حاشیه‌های کناری در دو طرف گوشی صفر است، اما در قسمت بالا و پایین نمایشگر، یک نوار نازک نمایشگر دیده می‌شود. میت ۳۰ پرو اولین تلفن هوشمند هوآوی است که بدون همکاری با شرکت‌های آمریکایی ساخته شده و حتی نرم افزار‌های گوگل نیز در آن دیده نمی‌شوند. این مدل قدرتمند با پردازنده کایرین ۹۹۰ و ۸ گیگابایت حافظه رم، در کشور چین فروش فوق‌العاده‌ای دارد.
هواوی میت 30 پرو نیروی پردازشی خود را از پردازنده کرین 990 یا کرین 985 که به مودم Balong 5000 مجهز خواهد بود، تأمین می‌کند. با این حساب اگر پردازنده کرین 990 در این گوشی هوشمند استفاده شده باشد و از فناوری 7 نانومتری نیز پشتیبانی کند، می‌توانیم بگوییم این گوشی هوشمند از یک مودم 5G نیز برخوردار است.همچنین قادر خواهد بود تا ویدیوهای 4K با کیفیت 60 فریم در ثانیه نیز ضبط کند.

میت 30 پرو مجهز به 4 دوربین قدرتمند که در قاب پشتی تعبیه شده است می‌باشد که از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.6 همراه با یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو (f/2.4) در کنار یک سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض (f/1.8) و یک سنسور سه‌بعدی ToF بهره گرفته است. در مورد سنسور‌های دوربین میت 30 پرو هوآوی باید گفت که این شرکت نام سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض خود را Cine Camera نامیده و مانند سنسور اصلی می‌تواند از سنسور سه‌بعدی تشخیص عمق برای بوکه کردن پیش‌زمینه در ویدئو بهره گیرد . سنسور 8 مگاپیکسلی نیز مجهز به زوم 3x اپتیکال و 5x هایبرید اپتیکال خواهد بود که این به‌طرز عجیبی در مقایسه با P30 Pro یک تنزل محسوب می‌گردد. همچنین هر دو دوربین تله و عریض مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر خواهند بود.در مورد سایر مشخصات میت 30 پرو می‌توان به بهره مندی از یک باتری 4500 میلی آمپرساعتی، بهرمندی از یک شارژر 40 واتی با‌سیم ، شارژ 27 واتی بی‌سیم اشاره کرد و همچنین باید افزود که نسل جدید شارژر بی‌سیم معکوس این گوشی از نظر سرعت در مقایسه با نسل قبلی 3 برابر بیشتر شده است. در ادامه باید به بهره مندی از 21 آنتن ارتباطی که 14 آنتن آن متعلق به شبکه 5G خواهد بود و به گوشی اجازه می‌دهد تا از 8 باند 5G پشتیبانی کند اشاره کرد و درآخر باید عنوان کرد که پرچمدار جدید هوآوی دارای گواهینامه IP68 نیز می‌باشد.

گوشی Vivo Nex 3

این بار به سراغ دیگر شرکت چینی می‌رویم که با طراحی زیبا مدل خود، مشتریان زیادی را جذب کرده است، ویوو در مدل پر حاشیه NEX 3 به نسبت نمایشگر به بدنه ۹۳.۶ درصد رسیده که مقدار قابل تاملی است. پرچمدار گران قیمت ویوو از یک نمایشگر بزرگ ۶.۸۹ اینچی سوپر آمولد بهره می‌برد. این مدل دارای یک دوربین سلفی پاپ‌آپ ۱۶ مگاپیکسلی است. پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، حافظه رم ۸ گیگابایت، دوربین اصلی سه گانه و قیمت ۷۷۰ یورو، از دیگر ویژگی‌های ویوو NEX 3 محسوب می‌شود.گوشی هوشمند ویوو نکس ۳ مهم‌ترین ویژگی این دستگاه را در زمینه دوربین در نظر گرفته است.

این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۱۳ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.5 و سنسور ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد که در یک ماژول دایره شکل و در وسط دستگاه قرار دارد. همچنین یک فلاش ال ای دی هم در زیر آن قرار گرفته که باعث افزایش جذابیت بخش عقب شده است. بد نیست بدانید که دوربین‌های عقب از HDR و قابلیت پانوراما هم پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که فیلمبرداری ویوو نکس ۳ هم دارای قابلیت‌های زیادی همانند فیلمبرداری آهسته می‌باشد که می‌تواند فایل های ویدیویی جذاب و باکیفیتی را تحویلتان دهد.گوشی جدید ویوو قدرت خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری دریافت می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۴۴ وات هم پشتیبانی به عمل می‌آورد؛ این شگفت‌انگیز است، زیرا در کنار نسل جدید تراشه کوالکام می‌تواند قدرتی وصف‌نشدنی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین مجهز به سنسور اپتیکال اثر انگشت درون صفحه نمایش با سرعت عملکردی بالا می‌باشد.

گوشی Galaxy Note10 Plus

در رتبه سوم، این فهرست، دیگر پرچمدار قدرتمند و جدید بازار، یعنی گلکسی نوت ۱۰ پلاس دیده می‌شود که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصد می‌باشد، شاهکار جدید سامسونگ علاوه بر امکانات و ویژگی‌های متنوع، دارای یک طراحی زیبا و متفاوت است. سری نوت به دلیل قابلیت نوشتن بر روی آن‌ها از نمایشگر‌های بزرگی بهره می‌برند. این گوشی سامسونگ نیز دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی داینامیک آمولد است که یک حاشیه باریک دور آن را پوشانده و به این ترتیب نسبت نمایشگر به بدنه پرچمدار سامسونگ، به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. این مدل از پردازنده Exynos 9825 به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم و دوربین چهارگانه بهره می‌برد.این محصول علاوه بر صفحه‌نمایش بزرگ‌، یک قلم دیجیتال S Pen هم دارد. گوشی موبایل Samsung Galaxy Note10 Plus با دوربین چهارگانه در قاب پشتی روانه بازار شده است؛ این چهار سنسور با داشتن ویژگی‌هایی مانند لرزشگیر تصویر و قابلیت فیلم‌برداری 4K تصاویری عالی را ثبت و ضبط می‌کنند. پردازش محاسبات در این تازه‌وارد از طریق تراشه‌ی Exynos 9825 انجام می‌شود که در رده تراشه‌های 7 نانومتری قرار می‌گیرد و با سرعت بالای خود، گلکسی نوت 10 پلاس را برای انجام کارهای بسیار سنگین کاربردی کرده است.

تراشه‌ی گرافیکی Mali-G76 هم در اجرای بازی‌های سنگین و پردازش‌های گرافیکی، گلکسی نوت 10 پلاس را سربلند خواهد بود. صفحه‌نمایش سوپر آمولد با رزولوشن 1440 در 3040 و قابلیت نمایش 498 پیکسل در هر اینچ، تجربه‌ی تصویری شفاف و خیره‌کننده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. نسخه 256 گیگابایتی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس با 12 گیگابایت رم عرضه شده است تا حافظه و حافظه تصادفی فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربر قرار دهد. حسگر اثرانگشت زیرصفحه‌نمایش، حسگر فشارسنج و ژیروسکوپ تنها تعدادی از امکانات این دستگاه قدرتمند است و کار را برای رقبای این محصول بزرگ سخت کرده است. البته در این محصول خبری از سنسور عنبیه چشم و خروجی 3.5 میلی‌متری صدا نیست که دلیل آن را می‌توان در بزرگ شدن قاب و ظرافت در طراحی و ساخت جست‌وجو کرد. گفتنی است، باتری این محصول از نوع غیرقابل تعویض و لیتیوم‌یون با ظرفیت 4300 میلی‌آمپر ساعت است که از فناوری‌های شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این محصول قادر است دستگاه‌های دیگر را هم به‌صورت بی‌سیم شارژ کند و از این طریق نقش یک پاوربانک را هم ایفا کند. تفاوت اصلی این گوشی با Note 10 را می‌توان در اندازه و وضوح صفحه نمایش، باتری بزرگ‌تر، شارژ سریع و دوربین حالت پروازی خلاصه کرد.

گوشی Galaxy S10 Plus

دیگر پرچمدار سال ۲۰۱۹ سامسونگ یعنی گلکسی S10 پلاس نیز دارای طراحی زیبا و با حاشیه بسیار باریک است،که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 88.9 درصد می‌باشد در این مدل دوربین سلفی دوگانه درون یک حفره نسبتا بزرگ قرار گرفته که این مورد خود نسبت بدنه به نمایشگر را افزایش می‌دهد. اما با این وجود در این مدل تنها ۱۱.۱ درصد از فضا به حاشیه اختصاص داده شده است. نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک آمولد گلکسی S10 با کیفیت بسیار بالا در دوطرف حاشیه بسیار باریکی دارد و تنها در دو قسمت بالا و پایین آن حاشیه دیده می‌شود.این نسخه از گوشی اس 10 پلاس شرکت سامسونگ با میزان حافظه داخلی 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است. البته امکان افزایش میزان حافظه این گوشی سامسونگ با شیار کارت حافظه تا 1 ترابایت دیگر هم وجود دارد تا تقریباً تمام دغدغه کاربر پوشش داده شود.

سامسونگ برای این گوشی میزان رم 8 گیگابایتی در نظر گرفته است تا در توانایی و ظرفیت این محصول هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.گوشی Galaxy S10 Plus یکی از چهار محصول جدید سامسونگ است. این گوشی فریمی آلومینیومی دارد و پشت و جلوی آن از شیشه ساخته شده است و جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. روکش محافظ شیشه‌های پشت و جلوی این گوشی Corning Gorilla Glass است. این گوشی گواهینامه IP68 دارد، یعنی تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵متری در برابر آب مقاوم است و گرد و غبار هم نمی‌تواند آن را از کار بیندازد. حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و عملکرد کاملاً مطلوبی دارد. صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن QHD+ یعنی 1440 x 3040 است که با استفاده از فناوری جدید Dynamic AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 522 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است.

گوشی Huawei P30 Pro

دومین پرچمدار هوآوی در سال ۲۰۱۹ نیز در این فهرست جای دارد و از مدل‌های برتر شناخته می‌شود که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 88.6 درصد می‌باشد. در این مدل از نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد استفاده شده که که در کناره‌ها دارای خمیدگی است و حاشیه در این قسمت را به صفر نزدیک می‌کند، اما قسمت حاشیه بالایی و پایینی آن کمی ضخامت دارد و دوربین در بریدگی قطره‌ای شکل نیز از مقدار نسبت نمایشگر، کاسته است. پرچمدار هوآوی از پردازنده کایرین ۹۸۰، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و دوربین چهارگانه بهره می‌برد.

نوع نمایشگر گوشی پی 30 پرو OLED لمسی خازنی با امکان پردازش 16 میلیون رنگ است. این محصول از گوشی هوآوی صفحه نمایشی 6.47 اینچی دارد و رزولوشن آن 2340 در 1080 پیکسل با کیفیت HDR10 درنظرگرفته شده است. پی سی پرو هواوی ابعادی 158 در 73.4 در 8.4 میلی‌متری با وزن 192 گرمی دارد. ساختار بدنه این گوشی پشت و جلو از جنس شیشه و فریم آلومینیومی با دارابودن گواهی IP68 است. از نکات قابل توجه دیگر در رابطه با P30 pro می‌توان به مقاومت آن در برابر آب تا عمق دو متری به مدت نیم ساعت نیز اشاره داشت.

از ویژگی‌های خارق العاده دوربین گوشی پی 30 پرو هواوی P30 Pro Huawei سه گانه بودن آن است که امکان ثبت تصاویر و ویدیو‌های منحصر به فردی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. پی30  پرو جک 3.5 میلی‌متری ندارد. صدای 32 بیت/384 کیلوهرتز و کاهش نویز توسط میکروفون اختصاصی نیز از ویژگی‌های مربوط به صدای پی سی پرو می‌شوند. نوع باتری نیز غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت است . منظور از غیرقابل تعویض به معنای توسط خود کاربر است و شما می‌توانید با مراجعه به یک فرد متخصص آن را تعویض کنید. شارژ فست باتری 45 واتی، شارژ بی سیم سریع 15 واتی و شارژ معکوس یا پاوربانک هم نکاتی است که می‌بایست دررابطه با شارژر پی 30 پرو هواوی بدانید.

گوشی Lenovo Z5 Pro

بسیاری معتقد هستند، لنوو در بازار تلفن هشمند هنوز به آنچه لایقش است نرسیده، این شرکت مطرح در چند سال اخیر، پیشرفت زیادی در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند داشته و پرچمداران قدرتمند و بسیار ارزان قیمتی را روانه بازار می‌کند، جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی سری Z5 نیز از قدرت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند، نسخه پرو این سری با نمایشگر ۶.۳۹ اینچی سوپرآمولد، از نسبت ۸۸.۵ درصدبهره می‌برد. این مدل دارای یک حاشیه بسیار باریک است، لنوو در Z5 پرو از طراحی کشویی استفاده کرده، به این ترتیب با بالا آمدن بخش پشتی قاب، دوربین‌های سلفی نیز نمایان می‌شود و با همین طراحی لنوو توانست حاشیه بالا نمایشگر را تقریبا از بین ببرد. حاشیه دور و پایین نمایشگر نیز تنها ۱۱.۵ درصد از کل فضای گوشی را اشغال کرده‌اند که مقدار بسیار اندکی است. لنوو Z5 پرو دارای پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰، ۶ گیگابایت حافظه رم، دوربین سلفی و اصلی دوگانه است. ظرفیت باتری 3350 میلی آمپر برای گوشی لنوو زد 5 پرو با قابلیت فست شارژ می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های Lenovo Z5 Pro می توان به‌ سنسور روشنایی،ژیروسکوپ و پشتیبانی از اثر انگشت، تشخیص چهره و …اشاره کرد.

گوشی Oppo Find X

پرچمدار سال گذشته اوپو با وجود گذشت یک سال همچنان جزو یکی از برترین مدل‌های بازاراست. که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 87 درصد می‌باشد. اوپو در این مدل از یک مکانیزم متفاوت برای دوربین سلفی استفاده کرد، دوربین مکانیکی Find X به جای یک قطعه کوچک، اندازه بزرگی دارد. پرچمدار اوپو از یک صفحه نمایش ۶.۴۲ اینچی آمولد بهره می‌برد، حاشیه‌های کناری آن نمایشگر اصلا به چشم نمی‌آیند، اما حاشیه بالا و پایین نمایشگر بیشتر احساس می‌شوند. این مدل دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، حافظه رم ۸ گیگابایت و دوربین اصلی دوگانه است.
گوشی موبایل Oppo Find X اولین گوشی موبایل در دنیاست که از طراحی خاص با دید وسیع استفاده کرده است.صفحه نمایش این گوشی 6.4 اینچ است که با توجه به عدم وجود حاشیه در آن بسیار چشم نواز است.بدنه این گوشی به صورت یکپارچه طراحی شده است و در ساخت آن از فلز و شیشه استفاده شده است.همینطور رنگ این گوشی از نوع گرادیانت است.اوپو برای دوربین این گوشی از دوربین کشویی استفاده کرده است که در تست ها تا 300000 مرتبه بسته و باز شده اند تا از کیفیت آن‌ها مطمئن شوند.گوشی موبایل Oppo Find X سنسور اثر انگشت ندارد و برای باز کردن قفل گوشی از یک دوربین مادون قرمز که وظیفه تشخیص چهره دارد را استفاده می کند.همینطور این گوشی ، اولین تلفنی است که از فناوری 3D Structured Light استفاده می‌کند.این فناوری برای تشخیص چهره از حدود 15000 نقطه از چهره شما استفاده می‌کند.دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی این گوشی نیز از نقاط قوت آن است.با استفاده از پردازنده اسنپ دراگون 845 و 8 گیگابایت رم ، باید این گوشی را قدرتمندترین گوشی دنیا در حال حاضر دانست.

گوشی Oppo Reno

طراحی تلفن‌های هوشمند اوپو معمولا متفاوت و خلاقانه است، در مدل Reno نیز شاید یک دوربین سلفی پاپ‌آپ منحصر‌به‌فرد هستیم که به واسطه آن، نسبت نمایشگر به بدنه این مدل به شدت کاهش پیدا کرده است که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 86.8 درصد است. در مدل میان‌رده Reno از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی آمولد استفاده شده که با گلوریا گلس ۶ محافظت می‌شود، پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰، حافظه رم ۶ گیگابایت و دوربین دوگانه با سنسور ۴۵ و ۵ مگاپیکسلی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل هستند.
دوربین دوگانه پشتی گوشی موبایل oppo reno شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 Exmor RS با دریچه دیافراگم f/1.7 و تراکم پیکسل 0.8µm و یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 می باشد. از ویژگی های آن به تشخیص چهره،فوکوس خودکار،فوکوس لمسی ، عکسبرداری مداوم،برچسب گذاری جغرافیایی، تایمر خودکار، فلش LED ،پانورما و HDR و… اشاره کرد. همچنین دوربین سلفی گوشی اوپو رنو دارای سنسور 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است و عکس های خاطره انگیزی را بجا می گذارد . همچنین شما می توانید تماس تصویری خوبی با دوستان خود برقرار کنید. اوپو از چیپست اسنپدراگون 710 شرکت Qualcomm SDM710 با پردازنده هسته ای Eight core 2.2GHz بهره می برد.گوشی موبایل oppo reno با رم اجرایی 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بدون قابلیت استفاده از رم خارجی عرضه شده است. ظرفیت باتری 3765 میلی آمپر برای گوشی اوپو رنو با قابلیت فست شارژ VOOC3.0 20W می باشد.

گوشی Xiaomi Redmi K20 Pro

شیائومی ردمی K20 پرو به واسطه امکانات فوق‌العاده و قیمت مناسب، به عقیده بسیاری، برترین مدل میان‌رده سال است، که این گوشی با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه 86.1 درصد است. در این گوشی شیائومی نیز از دوربین سلفی پاپ‌آپ استفاده شده و به همین جهت شیائومی توانسته حاشیه دور نمایشگر را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. تنها ۱۳.۹ درصد از فضای جلویی این گوشی به حاشیه دور صفحه نمایش اختصاص داده شده و بقیه آن توسط نمایشگر سوپر آمولد ۶.۳۹ اینچی پوشیده شده است. اسنپدراگون ۸۵۵، حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت به علاوه دوربین اصلی سه‌گانه، از مشخصات بارز ردمی K20 پرو هستند. گوشی «K20 Pro» مدلی متوازن و خوش‌ساخت از شرکت شیائومی است. صفحه‌نمایش گوشی موبایل مدل K20 Pro در اندازه 6.39 روانه بازار شده است. این صفحه‌نمایش کاملاً تمام‌صفحه است و در هیچ جایی از آن اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود ندارد. دوربین سلفی این محصول دارای موتوری است که در هنگام سلفی گرفتن این دوربین را از قاب بالای گوشی بالا می‌کشاند. این محصول دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش است و با طراحی درخشان تولید شده است

صحفه‌نمایش این گوشی با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 5 در برابر خط‌ و خش و صدمات احتمالی محافظ می‌شود. ویژگی دیگر Xiaomi K20 Pro در رنگ‌های متنوع و بدنه‌ای بسیار زیبا روانه بازار شده است. اما این پایان کار نیست؛ سه دوربین که در یکی سنسور 48 مگاپیکسلی و در دوتای دیگر حسگرهای 8 و 13 مگاپیکسلی قرار دارند، مجموعه دوربین‌‌های این محصول را شامل می‌شوند. دوربین سلفی این محصول هم به سنسوری 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه‌ی 5.0، نسخه‌ی 9.0 از اندروید و باتری 4000 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند. این محصول امکان شارژ 27 واتی دارد که در نهایت سرعت شارژ نسبتاً سریعی را برای این محصول به همراه دارد. ازنظر سخت‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌ی Snapdragon 855 کوالکام بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. گوشی Xiaomi K20 Pro محصولی بسیار زیباست که با پورت USB-C و امکانات به‌روز روانه بازار شده است و می‌توان اررزش خرید بالایی برای آن قائل شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...