بررسی موبایل

کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم

کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم؟

کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم عنوان و موضوع اصلی این مقاله این است که ما مشخصات فنی و عمومی هر کدام از گوشی‌های معرفی شده را به تفصیل توضیح خواهیم داد.از گوشی‌ها شیائومی و سامسونگ تمرکز عمده خود را بر گوشی‌های میان‌رده گذاشته‌اند. این دو برند به همراه هوآوی روز‌به‌روز بر تعداد گوشی‌های خود اضافه می‌کنند تا بتوانند رقابت کنند. این امر گرچه آپشن‌های زیادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد؛ اما از طرفی نیز ممکن است آن‌ها را سر درگم کرده و نتوانند گوشی مورد نظر خود را از میان این همه مدل انتخاب کنند. در مقابل مدل‌های مختلف برند شیائومی که روز‌به‌روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، این سوال پیش می‌آورد که کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم . در ادامه به چند مدل از گوشی‌های شیائومی که ارزش خرید بالایی دارند اشاره خواهیم کرد.

گوشی شیائومی Mi 9T Pro

بدون شک می ۹ تی پرو برای اینکه در ردیف اول این لیست قرار گیرد دلایل بسیار قابل‌توجه‌ای دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از نقاط مثبت آن برخورداری از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ است که تنها در گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ یافت می‌شود. امتیاز این گوشی شیائومی ارائه قدرت سخت‌افزاری عالی در قبال برچسب قیمتی باورنکردنی است. از کیفیت مواد ساخت و طراحی جذاب آن که بگذریم دوربین فوق‌العاده آن نیز در مقابل بسیاری از میان‌رده‌ها مثل ردمی نوت ۸ پرو بهتر عمل کرده حتی با وجود اینکه اندازه مگاپیکسل آن بالاتر از می ۹ تی پرو است.می ۹ تی پرو را می‌توان به جرأت تنها دستگا‌هی دانست که در این محدوده قیمت هیچ رقیبی ندارد. همه این دلایل، یک ترکیب عالی را از بهترین مشخصات را برای این گوشی به ارمغان آورده و Mi 9T Pro را به بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه‌ای در هنگام خرید گوشی، آن هم با حداقل برچسب قیمتی تبدیل کرده است.

گوشی Mi 9T Pro شیائومی، از اولین گوشی‌های بدون ناچ این تولید کننده چینی است. این گوشی‌ هوشمند با حاشیه‌های باریکی که صفحه نمایشش را در بر گرفته همراه شده است که نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۶٫۱ درصدی را ارائه می‌دهد. گوشی Mi 9T Pro شیائومی یک صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی سوپر AMOLED دارد که نسبت ابعاد ۱۹٫۵:۹ و رزولوشن ۱۰۴۰ × ۲۳۴۰ پیکسل Full HD+ را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش، با خواننده اثر انگشت بر روی صفحه نمایش ادغام شده است. بدنه گوشی در پشت و جلو Gorilla Glass 5 است که دارای فریمی آلومینیومی در اطراف می‌باشد.گوشی Mi 9T Pro شیائومی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در داخل وجود دارد که با شارژ سریع ۲۷W همراه است. این دستگاه دارای انواع ترکیب حافظه ۶۴GB 6GB و ۱۲۸GB 6GB و ۲۵۶GB 8GB RAM است اما از کارت microSD پشتیبانی نمی‌کند. سیستم عامل MIUI 10 مبتنی بر اندروید ۹ بر روی دستگاه اجرا می‌شود.
گوشی Mi 9T Pro شیائومی یک دوربین سلفی پاپ آپ ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.0 دارد. بخش پشتی گوشی دارای دوربینی سه گانه است که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی با دیافراگم f/1.8، یک لنز فوق‌العاده گسترده ۱۳ مگاپیکسلی ۱۲۴٫۸ درجه با دیافراگم f/2.4 و یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و قابلیت زوم اپتیکال ۲x می‌باشد. دوربین‌های سه‌گانه پشتی با ویژگی‌هایی مانند فلاش LED دوگانه، قابلیت عکس‌برداری پانوراما، تشخیص صحنه AI، حالت صحنه شب و ضبط فیلم اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه همراه شده‌اند. Mi 9T Pro شیائومی به ویژگی‌های دیگری مانند صوت Hi-Res، پشتیبانی از دو سیم کارت، ۴G VoLTE، Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث ۵٫۰، NFC، جی پی اس دو فرکانسه، USB-C و اسلات هدفون ۳٫۵ میلی‌متری مجهز است.

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 8 Pro

ردمی نوت ۸ پرو را نیز می‌توان دومین گوشی موجود در این لیست که کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم به حساب آورد. آمار فروش بالای REDMI NOTE 8 PRO در سطح دنیا را می‌توان نشان از عالی بودن این میان‌رده شیائومی در نظر گرفت. از جمله نقاط مثبت ردمی نوت ۸ پرو می‌توان به تراشه گیمینگ آن اشاره کرد که بدون شک عملکرد بی‌نظیری را ارائه داده است. این تراشه ساخت شرکت مدیاتک بوده و عملکرد بی‌نظیری دارد. لنز اصلی note 8 pro اندازه‌ای برابر با ۶۴ مگاپیکسل داشته در کنار لنزهای ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی، به جرآت می‌توان گفت که در مقابل برنده‌های دیگری مثل هوآوی سامسونگ، نوکیا و … در این محدوده قیمت، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده و هیچ رقیبی ندارد و این مورد در تست‌های مختلف جهانی به اثبات رسیده است.گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro اولین گوشی موبایل است که برای دوربین اصلی از یک لنز 64 مگاپیکسل استفاده کرده است. رابط کاربری این موبایل MIUI 10 بر پایه اندروید 9 است و در نسخه هایی با رم 6 و 8 و حافظه 64 و 128 گیگابایت عرضه شده است.
شیائومی Redmi Note 8 Pro از یک صفحه نمایش 6.59 اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن آن نسبت به مدل قبلی یعنی ردمی نوت 7 پرو تغییری نداشته است و تقریبا از همان کیفیت مشابه برخوردار است اما کمی بزرگتر شده است، این بدان معناست که احتمالا استفاده با یک دست از نوت 8 پرو کمی سخت‌تر خواهد شد.در پشت گوشی دوربین چهار گانه آن قرار گرفته است و طراحی دوربین بر خلاف اکثر گوشی‌های شیائومی در مرکز آن قرار گرفته است. برخلاف همیشه Xiaomi ترجیح داده است برای نوت 8 پرو از یک پردازنده مدیاتک استفاده کند. این پردازنده هشت هسته‌ای از نوع Helio G90T است که دارای 8 هسته و قدرت پردازشی بیشتر از 2 گیگاهرتز است. با توجه به قدرت این پردازنده این گوشی از سیستم خنک کننده نیز بهره می‌برد که پیش‌تر فقط در گوشی‌های گیمینگ نظیر بلک شارک 2 پرو استفاده شده بود. پردازنده گرافیکی این محصول نیز از قدرت پردازش بالایی برخوردار است و به راحتی می‌تواند بسیاری از بازی‌هایی که نیاز به پردازش سنگین دارند را اجرا کند.در طراحی Redmi Note 8 Pro قابلیت‌های بیشتری نیز در نظر گرفته شده است.از این بین می‌توان به استاندارد IP52 در این گوشی شیائومی اشاره کرد که باعث می‌شود در برابر قطرات آب نظیر بارش ملایم باران مقاوم شود و پشتیبانی از NFC که این روزها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

گوشی موبایل شیائومی Mi Note 10 Pro

طراحی می نوت ۱۰ واقعاً چشم‌نواز است برخورداری از زوایا و خطوط منحنی ارگونومی بودن آن را بالابرده و می‌توان آن را یک گوشی خوش دست دانست. دومین ویژگی برجسته‌ای که می نوت ۱۰ پرو را در لیست گوشی‌های محبوب و پرفروش قرار می‌دهد، برخورداری از پنج لنز برای دوربین‌ها و لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است.در رابطه با عملکرد دوربین آن می‌بایست گفت که این مدل بهترین امتیاز را کسب کرده؛ از‌این‌رو می‌تواند یکی از گزینه‌های ایده‌ال جهت علاقمندان به عکاسی باشد. شاید بتوان از نظر عملکرد دوربین گلکسی نوت ۱۰ پلاس را در حد عملکرد دوربین می نوت ۱۰ پرو در نظر گرفت در حالی که می‌بایست هزینه بسیار بیشتری را به خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن اختصاص دهید.جدا از دوربین فوق‌العاده تراشه بکار رفته در آن نیز یکی از بهترین تراشه‌ها در حوزه گوشی‌های میان‌رده است.این محصول اولین گوشی هوشمند است که دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در پنل پشت چهار دوربین دیگر وجود دارد که دارای فاصله کانونی‌های متنوعی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم می نوت 10 پرو، باتری غول پیکر با ظرفیتی برابر با ۵۲۶۰ میلی‌آمپرست که عمر باتری فوق‌العاده‌ای را برای آن به وجود آورده است. از طرفی نیز از آنجایی که با تراشه میان‌رده Snapdragon 730G همراه شده، برچسب قیمتی فوق العاده و رقابتی را برای این گوشی میان‌رده به همراه داشته است.
می نوت 10 پرو دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ ۶.۴۷ اینچی است که کیفیت Full HD + را ارائه داده است. در قسمت پایین نمایشگر یک حاشیه باریک دیده شده در حالی که لبه بالای نمایشگر میزبان ناچ قطره‌ای است. بلندگون نیز در لبه بالایی جای گرفته است. همه دکمه‌ها در سمت راست گوشی قرار دارند. قسمت بالایی لبه سمت راست میزبان راکر تنظیم صداست و دکمه پاور به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد.در پایین، درگاه سیم کارت را پیدا خواهید کرد. این دستگاه از microSD پشتیبانی نمی‌کند. در قسمت زیرین گوشی درگاه USB-C، بلندگوها، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است. در قسمت بالای گوشی یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد. قسمت پشتی این گوشی طراحی تمیز و مرتبی دارد که دارای انعکاس جالبی بوده و البته جای اثرانگشت روی آن باقی خواهد ماند. در سمت چپ، ماژول پنج‌گانه دوربین را در یک خط مستقیم و نزدیک به لبه آن پیدا خواهید کرد. در سمت راست دوربین‌ها، چهار فلش مختلف وجود دارد. شیشه صفحه نمایش و قسمت پشتی این گوشی با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌گردد.می نوت 10 پرو از پنل Full HD + استفاده کرده که این پنل AMOLED است، می نوت 10 پرو با رابط کاربری MIUI 11.0.3.0 مبتنی بر نسخه 9 Pie پلتفورم اندروید است. رابط کاربری زیبا و بسیار کارآمد بوده که و عملکرد بسیار روانی را ارائه داده است. شیائومی ویژگی جدیدی را به نام Mi Drop جهت انتقال فایل اضافه کرده که بسیار کاربردی‌تر از AirDrop اپل است

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 8

ردمی نوت ۸ نیز یکی دیگر از گوشی‌هایی است که در لیست این که کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم قرار دارد و ارزش خرید بالایی دارد. برای مثال در تست‌های انجام گرفته در سطح جهانی، ردمی نوت ۸ در میان اکثر میان‌رده‌های هم‌تراز خود، بهترین عملکرد نمایشگر را نشان داده است. نوت۸ طراحی زیبایی داشته و برخورداری از پوشش محافظ گوریلاگلس مقاومت بسیار خوبی به آن بخشیده است. مورد دوم که می‌توان به عنوان یک گزینه خرید دیگر در نظر گرفت، دوربین‌های آن است.دوربین آن چهارگانه بوده و لنز ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ را به خدمت گرفته است. سنسور بکار رفته برای دوربین سلفی نیز نسبت به نسخه قبل ارتقاء نیافته و همان اندازه ۱۳ مگاپیکسل را دارد. تراشه آن نیز اسنپدراگون ۶۶۵ است که در گوشی‌های دیگری مثل ریلمی ۵ آی، شیائومی ردمی نوت ۸ تی نیز بکار رفته است.این گوشی خصوصاً برای گیمرها گزینه بهتری محسوب می‌شود و البته در صورت نیاز به NFC می‌توانید نسخه آپدیت شده آن یعنی ردمی نوت ۸ تی را با همان محدوده قیمت خریداری کنید.

گوشی Redmi Note 8 با پنل­ IPS LCD ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. این محصول دارای حسگر اثرانگشت است و نمایشگر آن رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشی‌های معمول موجود در بازار دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.3 اینچی‌اش، حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی ردمی‌ نوت 8 شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار بدنه‌ای از جنس شیشه قرار گرفته است که ظاهر چندرنگی و جلوه­‌ای لوکس به ردمی نوت 8 بخشیده است.ویژگی دیگر Xiaomi Redmi Note 8 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت است. این فناوری خطوط انگشت شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند و تنها با لمس انگشت شما قفل گوشی را باز می­‌کند.قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه­‌ی 5.0، نسخه­‌ی 9.0 از اندروید و باتری 4000 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی­‌های این گوشی جدید هستند.

گوشی موبایل شیائومی Mi 9 Lite

در طراحی، اولین نکته‌ای که نظر را جلب می‌کند رنگ‌های جذاب و پرداخت ماتریسکی بکار رفته روی پنل عقب این دستگاه است. ترکیب اندازه مناسب و نوع طراحی بکار رفته می ۹ لایت را به یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های میان‌رده تبدیل کرده است. نمایشگر آن نیز ارائه رنگ عالی داشته که می‌توان در هنگام خرید آن را به عنوان یک مزیت به نسبت رقبایی چون نوت ۸ پرو در نظر گرفت.یکی از نقاط قوت mi 9 lite برخورداری از دوربین‌های فوق‌العاده بوده که این شرکت در زمان رونمایی روی آن تأکید زیادی داشته است. برای دوربین اصلی نیز از لنز ۴۸ مگاپیکسلی بهره برده و دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسل است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی شاید در گوشی‌های متعددی بکار رفته باشد؛ اما حقیقتاً این لنز به همراه الگوریتم‌های نرم‌افزاری چیپست، تقویت شده و عملکرد بهتری را به نسبت دیگر رقبای ۴۸ مگاپیکسلی در این بازه قیمت ارائه داده است.تراشه به خدمت گرفته شده در mi 9 lite نیز Snapdragon 710 بوده که بر اساس فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری ساخته شده است.گوشی شیائومی Mi 9 Lite در سه رنگ خاکستری ، آبی و سفید عرضه شده است.شیائومی Mi 9 لایت همچینین از سنسور اثر انگشت بر روی صفحه نمایش ، NFC نیز بهره می برد. برای تکمیل این بررسی کوتاه لازم است پشتیبانی از مادون قرمز، لوگوی شیائومی با قابلیت تغییر رنگ نور در زمان شارژ ، مکالمه و پخش موسیقی ، صفحه نمایش همیشه روشن را نیز اضافه کرد.

 

گوشی موبایل شیائومی Mi 3

شیائومی می ای ۳ نیز یکی دیگر از گوشی‌هایی است که چندین نقطه قوت دارد؛ از جمله می‌توان به استفاده از نسخه خام اندروید اشاره کرد. از‌این‌رو تعداد نرم‌افزاری‌های بلااستفاده کمتر بوده و عملکرد روان‌تری را از خود نشان داده است. برخورداری از این نسخه اندروید، به روز رسانی تا ۲ سال را برای این موبایل به ارمغان آورده است. دومین مزیت می ای ۳ دوربین آن است. لنز اصلی mi a3 نیز ۴۸ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. می‌توان گفت همانند mi9 lite از لنز قدرتمند ۳۲ مگاپیکسلی در جلو استفاده کرده، از‌این‌‍رو در هنگام خرید گوشی موبایل می‌توان آن را به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه مد‌نظر قرار داد.تراشه به خدمت گرفت شده نیز Snapdragon 665 بوده که بر اساس فرآیند ساخت ۱۱ نانومتری ساخته شده و تأثیر بسزایی در مصرف باتری دارد.این تراشه در گوشی‌های دیگری مثل ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ تی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. گرچه عملکرد نمایشگر آن به پای میان‌رده‌های موجود در این لیست نمی‌رسد؛ برای مثال، تراکم پیکسل پایین‌تری نسبت به نوت ۸؛ رقیب هم قیمت خود را ارائه داده؛ اما عملکرد کلی خصوصاً دوربین آن فوق‌العاده بوده و می‌توان آن را یک گزینه سبک‌ و خوش‌دست‌تر با عملکرد مناسب در بین گوشی‌های شیائومی مد‌نظر قرار داد که از نگهداری باتری بسیار عالی نیز برخوردار است.ویژگی دیگر Xiaomi A3 در رنگ‌های متنوع و بدنه‌ای بسیار زیبا روانه بازار شده است. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه‌‌ی 5.0، نسخه‌‌ی 9.0 از اندروید و باتری 4030 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند. این محصول امکان شارژ 18 واتی دارد که در نهایت سرعت شارژ بسیار سریعی را برای این محصول به همراه دارد.گوشی Xiaomi Mi A3 محصولی بسیار زیباست که با پورت USB-C و شیار کارت حافظه به بازار عرضه شده است.

گوشی موبایل شیائومی Redmi 8

گوشی ردمی ۸ نیز یکی دیگر از گزینه‌های لیست ما برای معرفی این که کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم است که می‌توان به عنوان یک میان‌رده ارزان قیمت در نظر گرفت. ردمی ۸ به تراشه Snapdragon 439 مجهز شده که در گوشی‌های دیگری مثل ردمی ۸ ای و نوکیا ۴.۲ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.قبل از قضاوت در مورد عملکرد دوربین آن، این گوشی در روشنایی طبیعی روز می‌توان به جرآت گفت عملکرد نزدیکی به ردمی نوت ۸ را ارائه داده است.این محصول دارای حسگر اثرانگشت و نمایشگر آن دارای پنل IPS است. صفحه نمایش این محصول در اندازه‌ی 6.22 اینچی‌اش، حدود 270 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی ردمی‌ 8 شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار طراحی بدون لبه جلوه­‌ای لوکس به ردمی 8 بخشیده است. ویژگی دیگر Xiaomi Redmi 8 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت است. این فناوری خطوط انگشت شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند و تنها با لمس انگشت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. اما این پایان کار نیست؛ 2 دوربین که در آن‌ها سنسور 12 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی قرار دارد در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه­‌ی 4.2، نسخه­‌ی 9.0 از اندروید و باتری 5000 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی­‌های این گوشی جدید هستند. گوشی Xiaomi Redmi 8 محصولی بسیار زیباست که فناوری شارژ سریع 18 واتی و پورت USB-C هم برخوردار است.

نتیجه‌گیری از کدام گوشی موبایل شیائومی را بخریم

در کل امتیاز گوشی‌های برند xiaomi عملکرد عالی به نسبت محدوده قیمت آن‌هاست .ولی به جرأت می‌توان نتیجه گرفت که mi9t pro و note8 pro پرچم‌دار گوشی‌های شیاِئومی در ارائه تمامی امکانات مهم مورد نیاز شما به بهترین نحو ممکن اما با قیمت بسیار اقتصادی هستند. می‌توانید برای دیدن گوشی‌های شیائومی ما روی لینک زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...