بررسی موبایل

معرفی همه گوشی‌های موبایل سری A سامسونگ Galaxy (قسمت دوم)

معرفی همه گوشی‌های سری A سامسونگ Galaxy

گوشی موبایل Samsung Galaxy A20

گوشی موبایل Samsung Galaxy A20 دارای ابعاد 158.4×74.7×7.8 میلی متر و وزنی برابر با 169 گرم دارد و شامل رنگ‌های مشکی، آبی تیره و قرمز و نارنجی مرجانی است. پنل جلویی گوشی از شیشه می‌باشد به طوری که بدنه و پشت آن از جنس پلاستیک است و نمای شیشه‌ای دارد که جلوه‌ای براق به گوشی می‌دهد و باعث زیبایی دوچندان آن می‌شود. گلکسی A20 لبه‌های گرد و بدنه کشیده‌ای دارد حسگر اثر انگشت این دستگاه روی قاب پشتی و بالای لوگوی سامسونگ در نظر گرفته شده است. همچنین دارای سنسورهای مجاورتی، ژیروسکوپ و قطب نما می‌باشد. علاوه بر حسگر اثر انگشت می‌توان قفل گوشی را با حسگر تشخیص چهره نیز بازگشایی کرد. در سمت چپ و فوقانی گوشی، دو لنز دوربین به صورت عمودی قرار دارند که در زیر آن‌ها فلش LED خود نمایی می‌کند. جک 3.5 میلیمتری صدا، درگاه USB Mini2 و اسپیکر در لبه پایینی قرار دارند. روی لبه سمت راست کلیدهای پاور و تنظیم صدا تعبیه شده‌اند و در لبه سمت چپ درگاه سیم کارت‌ها قرار گرفته است.
نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A20 از نوع Super Amoled و رزولوشن HD+)720 x 1560) بوده و از 16 میلیون رنگ استفاده می‌کند که از کیفیت مطلوب برخوردار است. در بالای صفحه نمایش این اسمارت فون بریدگی V شکل به نام نوار ناچ وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. همین امر موجب شده تا صفحه نمایش این گوشی از جمله ویژگی‌های مثبت گلکسی A20 به حساب آید. اندازه نمایشگر این فبلت 6.4 اینچ می‌باشد که نسبت ابعاد آن به پنل جلو 85 درصد است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند کنتراست بالایی دارد و رنگ‌ها را بسیار شاداب و باکیفیت نشان می‌دهد. در گلکسی A20 نیز همانند اکثر گوشی‌های سامسونگ می توان در قسمت تنظیمات، حالت‌های مختلفی را برای تصویر به نمایش گذاشته شده در نظر گرفت. به عنوان مثال در حالت Adaptive، رنگ‌ها از شفافیت و شادابی بیشتری برخوردار هستند در صورتی که حالت Basic دقت در رنگ‌ها را افزایش می‌دهد و آن‌ها را به استاندارد sRGB نزدیک‌تر می‌کند. حداکثر نور این اسمارت فون به اندازه مناسبی است که هنگام استفاده از آن در فضای باز و زیر نور خورشید مشکل خاصی به وجود نیاید.

در گوشی A20 از یک چیپست میان‌رده ولی قدرتمند استفاده شده است. چیپست اگزینوس 7884 هسته اصلی گوشی گلکسی A20 را تشکیل می‌دهد. بر روی این چیپست که از معماری 14 نانومتری استفاده می‌کند، پردازنده‌ای 8 هسته قرار دارد که از ترکیب دو هسته 1.6 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.35 گیگاهرتزی تشکیل شده است. پردازنده مرکزی گوشی A20 در کنار خود پردازنده‌ای گرافیکی با نام Mali-G71 MP2 را می‌بیند که با همکاری یکدیگر، برای اجرای پردازش‌های گرافیکی نظیر بازی‌ها فعالیت می‌کنند. چیپست اگزینوس 7884 علاوه بر پردازنده، مجهز به مودم LTE Cat4 است که در این گوشی، هر دو سیم کارت از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کنند. این گوشی دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی است. یک جای اختصاصی برای کارت میکرو SD دارد که شما می‌توانید از آن برای اضافه کردن حافظه microSD دلخواه خود استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های سخت افزاری A20 این است که بسته به بازار و منطقه‌ای که در آن توزیع می‌شود از تکنولوژی NFC پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن هم می‌توان به 5.0, A2DP ,LE،Wi-Fi 802.11 b/g/n ،hotspot و Wi-Fi Direct( جهت اتصال به تلویزیون) و رادیو FM اشاره کرد. همچنین از کابل Type-C 1.0 پشتیبانی کرده از این رو سرعت انتقال داده در آن از پورت‌های قدیمی بسیار بهتر است. همچنین از OTG هم پشتیبانی می‌کند. از نظر خصوصیات نرم افزاری هم می‌بایست گفت با نسخه 9.0 (Pie) پلتفورم اندروید و رابط کاربری One UI اجرا می شود و عملکرد نرم افزاری بسیار خوبی دارد. Galaxy A20 با فناوری تشخیص چهره حفاظت شخصی‌شده را به شما ارائه می‌کند. این فناوری شما را می‌شناسد، بنابراین می‌توانید به‌راحتی چهره خود را روبروی تلفن قرار دهید تا راهی آسان و امن برای بازکردن قفل و دسترسی به آن داشته باشید. ازجمله حسگر‌های گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20 می‌توان به شتاب ‌سنج (Accelerometer)، مجاورت(Proximity) و همچنین اثرانگشت (FingerPrint) اشاره کرد. سامسونگ در این مدل گوشی، حسگر اثر انگشت را جهت سهولت در دسترسی، بر روی قاب پشتی قرار داده است.

سامسونگ در این دستگاه از دوربین دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی گوشی گلکسی A20 سنسور 13 مگاپیکسلی دارد که عمده فعالیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری بر عهده آن قرار دارد. این دوربین با دریچه دیافراگم 1.9، در شرایط مختلف از جمله نور کم هم می‌تواند تصاویر قابل قبولی به ثبت برساند. دوربین اصلی گوشی از نوع واید (عریض) است اما دوربین دوم با سنسور فوق عریض (التراواید) کاربرد خاص خود را دارد. این دوربین سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و برای عکس‌‎های فوق‌عریض مثل منظره می‌توان از آن استفاده نمود. به طور دقیق‌تر، دوربین اصلی زاویه دید 76 درجه‌ای دارد، در حالی که دوربین دوم می‌تواند تا 123 درجه را پوشش دهد. زاویه دید دوربین دوم تقریباً همانند چشم انسان است و تمام آنچه که چشم انسان می‌بیند را نمایش می‌دهد. از قابلیت‌های دیگر دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت عکسبرداری لایو فوکوس (پس زمینه تار) ، عکسبرداری پانوراما، HDR ، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging) ، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus) و یک فلش LED اشاره کرد . قابل ذکر است با دوربین این گوشی کاربر می‌تواند ویدئوهای (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی گوشی Galaxy A20 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 تشکیل شده است. این دوربین در قسمت ناچ صفحه نمایش قرار دارد و می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را برای شما به یادگار بگذارد. این دوربین از قابلیت فوکوس سلفی هم بهره می‌برد تا بتواند با تار نمودن منظره پشت تصویر، جلوه بسیار زیبایی را به تصاویر سلفی شما بدهد.

منبع تغذیه گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A20، باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت می‌باشد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 واتی سامسونگ نیز بهره مند است که باعث می‌شود تا دستگاه در بازه زمانی کوتاه‌تری شارژ شود. باتری این گوشی در هنگام استفاده‌های معمولی مانند وبگردی، بازی‌های سبک، برنامه‌های اینستاگرام، تلگرام و … تقریبا تا دو روز نیاز به شارژ مجدد ندارد. به علاوه در مواردی مانند بازی‌های سنگین و تماشای فیلم‌های Full HD ، بازه زمانی نگهداری شارژ به یک روز محدود می‌شود. البته لازم به ذکر است که موارد گفته شده، نسبی بوده و به میزان استفاده کاربر بستگی دارد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A30

گوشی موبایل Samsung Galaxy A30 یک گوشی بسیار خوش دست با ظاهری ظریف و شکیل است که ابعاد آن ۷.۸ × ۷۴.۷ × ۱۵۸.۴ میلی‌متر است و وزن 165 گرمی دارد که در رنگ‌های قرمز، آبی و مشکی عرضه شد. گلکسی A30 یکی از کم حاشیه‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که از سبک طراحی ناچ بهره می‌برد.گلکسی A30 از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته شده است که کیفیت بالایی برخوردار است و ظاهری شبیه به شیشه دارد. گلکسی A30 با صفحه نمایش 6.4 اینچی، بریدگی‌های منحنی شکل و حاشیه بسیار کم از لبه‌ها، چیزی از طراحی پرچمداران سامسونگ کم ندارد. لبه‌های گلکسی A30 به صورت کاملا گرد طراحی شده است و به دلیل U شکل بودن بالای نمایشگر، نام Infinty-U برای آن انتخاب شده است. این صفحه نمایش رزولوشنی برابر با 2340×1080 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی A30 نشان از آن دارد که شما با یک نمایشگر بسیار عریض رو‌به‌رو هستید. نسبت تصویر این صفحه نمایش 19.5:9 است که تراکم 403 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند. تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش گلکسی A30 از نوع سوپرامولد است که تضمین دهنده کیفیت بالای آن خواهد بود. زاویه دید نمایشگر Samsung Galaxy A30 در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ به طوری که اگر از زوایای مختلف به آن نگاه کنید، رنگ‌های آن تغییر چندانی نخواهد کرد. حداکثر نور نمایشگر نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شود و از این گوشی می‌توان به راحتی در محیط‌های روشن و پر نور استفاده کرد. این نمایشگر از ویژگی فیلتر نور آبی نیز پشتیبانی می‌کند که باعث راحتی استفاده از گلکسی A30 در محیط های کم نور می‌شود.بر روی قاب پشتی گوشی، دوربین دوگانه دیده می‌شود که با یک فلش LED همراه شده است. علاوه بر این حسگر اثر انگشت نیز روی قاب پشتی تعبیه شده است که از دقت بالایی برخوردار است و حتی با وجود لکه روی آن، عملکرد مطلوبی از خود نشان می‎دهد. کلیدهای کنترل میزان صدا و کلید پاور هر دو در یک سمت گوشی قرار گرفته‌‎اند و در قسمت پایین گوشی، وروددی هدفون 3.5 میلی متری، اسپیکر و درگاه پورت USB-C قرار گرفته است.

در گلکسی A30 از چیپست اگزینوس 7887 با معماری 14 نانومتری استفاده شده که مجهز به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است. این پردازنده از ترکیب 2 هسته 1.8 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.6 گیگاهرتزی ایجاد شده است. چیپست موجود در دل گوشی A30 حاوی یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G71 MP2 است که در اجرای بازی‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کند. این پردازنده عملکرد قابل قبولی در اجرای بازی‌ها از خود نشان داده است. گوشی A30 در دو نوع با حافظه‌های مختلف عرضه شده است. یک مدل مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است و مدل دیگر نیز رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد. تفاوت رم 3 و 4 در اجرای سریعتر برنامه‌ها و سیستم‌عامل است. اما حافظه داخلی کاملاً به نیاز کاربر بستگی دارد. البته که به لطف وجود درگاه کارت حافظه، کاربر می‌تواند تا 1 ترابایت کارت حافظه خارجی را در گوشی A30 استفاده کند. خوشبختانه درگاه کارت حافظه از سیم‌کارت کاملاً جداست و کاربر می‌تواند به طور همزمان از هر دو سیم به همراه مموری کارت استفاده کند.
آخرین نسخه سیستم‌عامل موجود در حین معرفی گوشی A30 در این دستگاه استفاده شده است. اندروید 9.0 یک نسخه به‌روز و محبوب از اندروید است که سامسونگ در گوشی A30 آن را اجرا کرده است. سامسونگ با رابط کاربری اختصاصی خود، یعنی One UI در گوشی A30 قابلیت‌های نرم افزاری متعددی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. وجود حالت شب برای استفاده راحت‌تر در تاریکی نیز از ویژگی‌های قابل اشاره در گوشی A30 به حساب می‌آید.
سیستم امنیتی اثرانگشت در نظر گرفته‌شده در قسمت عقب پشت قاب شیشه‌ای موبایل گلگسی A30 سامسونگ امنیت داده‌های شما در موبایل را تضمین می‌نماید و باعث شده تا بتوانید در چند ثانیه قفل گوشی خود را بازنمایید همچنین شما می‌توانید با نگه‌داشتن موبایل Galaxy A30 مقابل صورتتان با سیستم امنیتی تشخیص چهره‌ای که دارد به‌سرعت قفل آن را بازنموده و به برنامه‌هایتان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این پوشه امن سامسونگ راهکار امنیتی قدرتمندی است که به شما امکان می‌دهد فضای خصوصی و رمزگذاری را برای ذخیره محتوایی مانند عکس، اسناد و فایل‌های ضبط صدا تحت یک‌لایه حفاظتی بیشتر در گوشی Galaxy A30 ایجاد نمایید. این گوشی از شبکه‌های ارتباطی 2G، 3G و 4G پشتیبانی می‌نماید. همچنین دارای فناوری‌های ارتباطی Wi-Fi و بلوتوث می‌باشد که بلوتوث آن نسخه 5 و وای فای آن نیز از نوع Wi-FI 802.11 a/b/g/n/ac dual band است که قابلیت Wi-Fi Direct و Hotspot را نیز دارد. این گوشی دارای درگاه‌های ارتباطی Type-C ورژن 2.0 نیز می‌باشد.

دوربین اصلی این گوشی دوگانه است یعنی از دو لنز مختلف تشکیل می‌شود. لنز اصلی دوربین پشت دستگاه 16 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.7 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لنز دوربین ثانویه آن هم 5 مگاپیکسلی بوده و از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. ضمنا دوربین 5 مگاپیکسلی نام برده شده از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و عکسبرداری با زاویه دید گسترده را میسر می‌سازد. دوربین اصلی Galaxy A30 سامسونگ از قابلیت هایی همچون عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با پس زمینه تار (مشابه پرتره)، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا یک چراغ فلش LED هم زیر لنز دوربین اصلی و دوگانه گوشی نصب است که در محیط های تاریک می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نوری استفاده کرد. دوربین سلفی گلکسی A30 از سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 تشکیل شده است. عملکرد این دوربین در شرایط نوری کافی، مناسب است و همچنین عکس ها از جزئیات خوبی برخوردار هستند و HDR عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد دوربین سلفی این گوشی نیز قابلیت ثبت تصاویر پرتره دارد ولی به دلیل نداشتن سنسور تشخیص عمق، پرتره کردن تصاویر کاملا بر عهده نرم افزار بوده و نمی توان انتظار خیلی بالایی داشت. همچنین این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی و رزولوشن رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ قابلیت AR Emoji را به دوربین A30 اضافه کرده است؛ با استفاده از این قابلیت می ‎توانید یک ایموجی دلخواه را انتخاب نمایید و از تغییرات چهره خود، یک انیمیشن دیجیتالی بسازید.

باتری گلکسی A30 یک باتری 4000 میلی آمپری است که از شارژر سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. این شارژر قابلیت شارژ سریع گوشی تنها در 30 دقیقه را داشته که می‌تواند یکی از مهمترین علل محبوبیت آن نزد کاربران باشد. عمر باتری از سطح بالایی برخوردار بوده و به زبان ساده‌تر می‌توان گفت، باتری آن 17 ساعت در حالت اتصال به وای فای ، 20 ساعت در حالت مکالمه، 10 ساعت در حالت پخش ویدئو و پنج ساعت در حالت ضبط ویدئو دوام دارد. این قابلیت از باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویضی نشأت می‌گیرد که در دستگاه به کار رفته است. برای شارژ این گوشی از کابل USB نوع C استفاده می‌گردد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A30s

گوشی موبایل Samsung Galaxy A30s با ابعاد 7.8 × 74.7 × 158.5 میلیمتر ، وزن 166 گرم و رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش عرضه شده که دارای صفحه نمایش بزرگ با بریدگی V شکل است. دارای یک فریم فلزی و بدنه پلاستیکی می‌باشد که جنس قاب پشتی گوشی ، پلاستیک است و جنس قاب جلویی آن، شیشه می‌باشد که نمای زیبایی به گوشی داده است. در قسمت پشت گوشی ماژول سه دوربینه، فلش LED و لوگوی سامسونگ را می‌توانید مشاهده کنید. در پایین دستگاه پورت شارژ USB-C، جک هدفون 3.5 میلیمتری و اسپیکر وجود دارد، در لبه سمت راست می‌توانید از دکمه پاور و ولوم صدا استفاده کنید، در سمت چپ هم اسلات سیم کارت تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. سامسونگ گلکسی A30s مجهز به نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن (1560 × 720) +HD می‌باشد که از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌برد. طراحی صفحه نمایش از فناوری ساخت Infinity-V پیروی می کند و توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. بنابراین استفاده از این لایه شیشه‌ای باعث شده تا مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد. این نمایشگر حاشیه‌های باریکی دارد و چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را اشغال کرده است. صفحه نمایش از نسبت ابعاد 19.5:9 و تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ برخوردار است و از فیلتر نور آبی نیز پشتیبانی می‌کند که کار کردن با گوشی را در محیط‌های کم نور راحت‌تر می‌کند.

گوشی هوشمند گلکسی A30s دارای تراشه Exynos 7904 با معماری 14 نانومتری می‌باشد که توسط پردازنده هشت هسته‌ای پردازش می‌شود. این پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز می‌باشد .همچنین تراشه گرافیکی Mali-G71 وظیفه مدیریت و اجرای عملیات گرافیکی را به عهده دارد. فبلت گلکسی مجهز به درگاه USB Type C 1.0 با استاندارد 2.0 می‌باشد که از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کند. اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش وجود دارد که این احراز هویت بیومتریک از تکنولوژی بالایی برخوردار است، بنابراین برای کاربر امکان بازگشایی گوشی را با یک حرکت آسان فراهم می‌سازد.بلندگوی Galaxy A30s به همراه جک 3.5 میلیمتری صدا در لبه زیرین گوشی تعبیه شده است. این اسپیکر از قابلیت صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) و حذف صداهای مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم بهره می‌برد. این گوشی در سه مدل با حافظه داخلی متفاوت روانه‌ی بازار شده است. یک مدل مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است، مدل دیگر به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است و مدل آخر نیز از 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار است. ناگفته نماند که به لطف درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD، کاربر می‌تواند که حافظه‌ی خارجی این گوشی را به 1 ترابایت افزایش دهد.
سامسونگ گلکسی A30s به صورت پیش فرض از اندروید 9.0 پای بهره می‌برد که به رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI مزین شده است و از قابلیت‌های نرم افزاری متعددی برخوردار است. از جمله مهمترین قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی می‌توان به حالت تاریک یا Dark Mode اشاره کرد که باعث بهبود شارژدهی گوشی می‌شود. A30s از تمامی شبکه‌های مهم GSM، 3G و LTE پشتیبانی می‌کند و کاربران آن همچنین قادر به استفاده از شبکه‌ LTE Cat.10 با سرعت دانلود نظری 450 مگابیت در ثانیه و آپلود 100 مگابیت در ثانیه هستند. این دستگاه همچنین برای ارتباطات میدان نزدیک از بلوتوث 5.0 و NFC استفاده می‌کند.کاربران این گوشی برای سرویس‌های موقعیت‌یابی می‌توانند از جی‌پی‌اس، BeiDou، Galileo و GLONASS استفاده کنند. سامسونگ روی گلکسی A30s مانند سایر گوشی‌های هوشمندش کیبورد خود را نصب کرده است. عملکرد این اپلیکیشن مانند Gboard گوگل یا SwiftKey است و گزینه‌هایی نیز برای سفارشی سازی لایه‌بندی یا اندازه دارد.

این گوشی میان رده در پنل پشتی به دوربین سه گانه مجهز شده است. دوربین اصلی Galaxy A30s دارای سنسور 25 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم f/1.7 و قابلیت فوکوس خودکار می‌باشد. همچنین سنسور 8 مگاپیکسلی از لنز اولتراواید با زاویه دید 123 درجه و فاصله کانونی 13 میلیمتر برخوردار است و نیز ماژول سوم از سنسور 5 مگاپیکسلی با قابلیت حسگر سنجش عمق بهره می‌برد که هر دو لنز دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشند. این دوربین با فلش LED از قابلیت‌های HDR، پانوراما و فیلمبرداری آهسته پشتیبانی می‌کند که دارای قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن (1920 × 1080) Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه است.دوربین سلفی اسمارت فون گلکسی A30s سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد که از کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1920 × 1080) Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد.

گوشی سامسونگ Galaxy A30s دارای باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری است که غیرقابل تعویض و مجهز به فناوری شارژ سریع 15 وات از طریق درگاه USB Type C می‌باشد. شارژر این گوشی توانایی فول شارژ کردن گوشی در مدت زمانی ۱۰۵ دقیقه را دارد. محتویات جعبه گوشی شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل USB Type C، هندزفری، سوزن خارج کردن سیم کارت و کاور ژله ای می‌باشد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A40

گوشی موبایل Samsung Galaxy A40 دارای ابعاد 144.3× 69.0 × 7.9 میلی متر و وزنی برابر با 140 گرم است. و در رنگ‌های آبی ، سیاه، نارنجی و سفید عرضه شده است و بدنه پلاستیکی دارد و قسمت جلوی گوشی شیشه‌ای می‌باشد. که لایه محافظ گلس را شرکت سامسونگ برای محافظت بیشتر این گوشی در مقابل ضربات به کار برده است. سنسور اثر انگشت در این گوشی به صورت دایره ای شکل طراحی شده و در مرکز قرار دارد. دکمه پاور و راکر تنظیم صدا در سمت راست واقع شده و لبه پایین آن هم میزبان جک 3.5 میلی متری هدفون و USB-C بلندگوی تک پنجره ای بوده و درگاه سیم کارت نیز در لبه چپ واقع شده است. Samsung Galaxy A40 دارای یک صفحه نمایش 5.9 اینچی است و اندازه صفحه نسبت ۸۷ درصدی نمایشگر نسبت به بدنه این گوشی می‌باشد. و کیفیت تصویر Full HD+ در نسبت 19.5:9 و از 16 میلیون رنگ هم استفاده می‌کند. رزولوشن آن 1080×2220 پیکسل بوده این یعنی ۴۲۸ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی دارد. و از نوع Super AMOLED است. همان طورکه می دانید از جمله مشخصات این نوع پنل‌ها، ارائه رنگ‌های خیره کننده و جذاب و روشنایی عالی است. این صفحه نسبت به بقیه موبایل‌های سری A کوچکتر بوده و بریدگی صفحه در مرکز آن جای داده شده است. سامسونگ این نوع بریدگی را Infinity-U نامیده است.

Exynos 7885 نیروی لازم جهت اجرای بسیاری از برنامه‌ها را در اختیار A40 قرار داده و در واقع عملکرد بسیار خوبی در حوزه میان رده‌ها دارد. این پردازنده 8 هسته‌ای بوده و از یک دسته 2 تایی از هسته‌های Cortex-A73 و یک دسته 6 تایی از هسته‌های Cortex-A53 تشکیل شده که به ترتیب با فرکانس 1.77 و 1.59 گیگاهرتز عمل می‌کنند. این تراشه با پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 جفت شده و در یک نسخه 64/4 گیگابایتی عرضه و در دسترس قرارگرفته است. برخورداری از رم 4 سرعت لازم برای اجرای بسیاری از برنامه‌ها را فراهم کرده و سرعت باز شدن برنامه‌های مختلف نیز جالب توجه خواهد بود. علاوه بر 64 گیگابایت حافظه داخلی با استفاده از درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی microSD حافظه آن تا 512 گیگابایت قابل ارتقاء است در حالی که امکان استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان هم فراهم شده است.گوشی موبایل سامسونگ مدل A40، از دیگر امکاناتی همچون بلوتوث، سیستم عامل نسخه 9.0، وایرلس، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، NFC، مکان یاب (GPS) و جک 3.5 میلی متری برخوردار است. علاوه بر وایرلس ویژگی‌های Wi-Fi Direct, hotspot, Dual-band را هم دارا بوده و از شتاب‌سنج (Accelerometer) , حسگر مجاورتی (Proximity) , قطب نما , ژیروسکوپ (Gyro) برخوردار خواهد بود.

گلکسی A40 سامسونگ از دوربین اصلی دوگانه بهره‌مند است. در قسمت پشتی این گوشی، از دو دوربین 16 و 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده و دوربین دوم، سنسور 5 مگاپیکسلی با لنزی فوق عریض به گشودگی f/2.2 است که زاویه دید 123 درجه ای را در اختیار کاربر می‌گذارد. لازم است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی دارای فوکوس ثابت است. همچنین دوربین سلفی 25 مگاپیکسل 25 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. همچنین این دوربین قادر است تصاویر ویدئویی با کیفیت 1080 پیکسلی 30 فریم بر ثانیه و 2160 پیکسلی 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. ویژگی‌های دوربین گوشی Galaxy A40قابلیت‌هایی همچون HD، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با پس زمینه تار و ضبط ویدئوی های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی Galaxy A40 سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمنا سامسونگ یک چراغ فلش LED هم زیر لنز دوربین اصلی دستگاه نصب کرده است که در برخی شرایط می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط استفاده کرد.

گوشی Galaxy A40 سامسونگ یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. این باتری مانند اکثر گوشی‌ها غیر قابل تعویض است. همچنین دارای قابلیت شارژر سریع باتری با توان ۱۵ وات است . برای انجام کارهای روزمره این باتری تا ۱ روز هم می‌تواند دوام بیاورد. این باتری در حالت آماده به کار 105 ساعت، در حالت مکالمه به مدت 15 ساعت و در حالت وب گردی به مدت 13 ساعت و در حالت پخش ویدئو به مدت 7 ساعت و در حالت ضبط ویدئو به مدت 4 ساعت شارژ نگه می‌دارد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A50

گوشی موبایل Samsung Galaxy A50 از ابعاد 158.5×74.5×7.7 میلی متر و وزن 169 گرم بهره می‌برد . طراحی لبه‌های قاب پشتی کمی خمیده در نظر گرفته شده تا در دست گیری آن راحت‌تر باشد. نمای جلویی این دستگاه به طور کامل از شیشه ساخته شده و بدنه پشت و کناره‌ها از جنس پلاستیک است.در سمت چپ پنل پشت گوشی می‌توانید لنزهای دوربین اصلی و در لبه‌ی پائین گوشی، اسپیکر مونو، میکروفون، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پورت USB-C قرار دارد. شما می‌توانید این دیوایس را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و یا بنفش خریداری کنید. گوشی موبایل Galaxy A50 مجهز به نمایشگری بزرگ با سایز 6.4 اینچ می‌باشد. این نمایشگر بزرگ توانایی ارائه تصاویر با رزولوشن 2340*1080 پیکسل را دارد و کیفیت Full HD+ را ارائه می‌دهد. نمایشگر این محصول بیش از 84.9 در صد از کل نمای گوشی را به خود اختصاص داده است و سامسونگ برای محافظت ار آن از محافظ Coring Gorila Glass 3 استفاده کرده است. نمایشگر اسمارت فون Samsung A50 توانایی به نمایش گذاشتن 16 میلیون رنگ و چندین لمس همزمان را دارد. تراکم پیکسلی این نمایشگر 403 پیکسل بر هر اینچ می‌باشد که به نمایشگر کمک می‌کند تصاویری یک دست و بدون لرزش را به نمایش بگذارد. نور صفحه نمایش بسیار راضی کننده است و به کاربر کمک می‌کند حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز تصویری کامل و بی عیب را مشاهده نماید. صفحه نمایش Super AMOLED سامسونگ گلکسی آ 50 مجهز به نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد. این نسبت تصویر سبب شده تصاویر خروجی بسیار کامل و واضح باشند و کاربر بتواند تصاویر را با جزئیات کامل مشاهده نماید.

سامسونگ A50 از چیپست‌های سری 9 اگزینوس بهره می‌برد که معمولا در پرچمداران سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگزینوس 9610 با معماری 10 نانومتری و پردازنده‌ای 8 هسته ای به خوبی از پس فعالیت‌های سنگین در این گوشی بر خواهد آمد. پردازنده گوشی A50 از 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 تشکیل شده است. در کنار این پردازنده، یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G72 MP3 نیز وجود دارد که می‌تواند بازی‌های سنگین را به آسانی و بدون هیچ‌گونه مشکلی اجرا کند. البته که پردازنده به تنهایی در سرعت گوشی دخیل نیست و رم نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند. گوشی سامسونگ A50 در دو مدل با حافظه‌های رم 4 و 6 گیگابایتی قابل سفارش است که کاربر بسته به نیاز خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. رم 4 گیگابایتی عملکرد خوبی در اجرای سریع برنامه‌ها دارد اما رم 6 گیگابایتی به عنوان یک آپشن بهتر می‌تواند تجربه لذت‌بخش‌تری به شما تقدیم کند. نیاز به حافظه‌های داخلی با ظرفیت بالا امروزه در تمامی گوشی‌های هوشمند احساس می‌شود. سامسونگ نیز با درک این نیاز، گوشی موبایل سامسونگ A50 را با حافظه داخلی 128 گیگابایتی به دست مشتریان می‌رساند. البته که گوشی گلکسی A50 علاوه بر حافظه داخلی، از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. نکته قابل ذکر در این مورد، هیبریدی نبودن جایگاه کارت حافظه است که امکان استفاده همزمان از هر دو سیم‌کارت و کارت حافظه را به کاربر خواهد داد. کاربر می‌تواند در این میان‌رده سامسونگ از مموری کارت تا حداکثر فضای 1 ترابایت استفاده کند.
سامسونگ گوشی گلکسی A50 را با نسخه پیش‌فرض اندروید 9.0 روانه بازار کرده است. با توجه به نسخه پیش‌فرض در این گوشی، به طور حتم در آینده به روز‌رسانی‌های بیشتری هم در راه خواهد بود. همانند پرچمداران سامسونگ، این گوشی نیز از دستیار صوتی بیکسبی بهره می‌برد. گوشی گلکسی A50 دوسیم کارت بوده که هر دو سیم کارت به صورت همزمان فعال است. نکته حایز اهمیت در خصوص گوشی گلکسی A50، برخورداری از فناوری نسل 4.5 است. گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A50 دارای امکانات ارتباطی بلوتوث ورژن 5، شبکه وایرلس از نوع dual-band, Wi-Fi Direct و a/b/g/n/ac، درگاه USB از نوع Type-c 1.0 و NFC می‌باشد. همچنین این گوشی دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و مجاورت بوده و از تکنولوژی شارژ سریع نیز بهره‌مند است. از قابلیت‌های نرم‌افزاری آن مرورگر، ایمیل MMS، استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی، برنامه ویرایش عکس, نمایش اسناد مایکروسافت آفیس, قابلیت نمایش فایل‌های متنیPDF، سرویس‌های گوگل شاملGoogle Search Google Maps ,Gmail وYouTube است. قابلیت افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت را دارد. موسیقی MP3, WMA, WAV ,Flac و ویدیو MP4 ,XviD ,WMV ,H.264 ,H.263 ,H.265 را پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ برای گوشی هوشمند گلکسی A50 از دوربین سه گانه به عنوان دوربین اصلی استفاده کرده است. دوربین سه گانه‌ی گوشی هوشمند گلکسی A50 از سه سنسور متفاوت با کارایی‌های متفاوت ایجاد شده‌اند. دوربین اصلی از سنسور 25 مگاپیکسل با دریچه دیافراگمf/1.7، سنسور 8 مگاپیکسل کمکی با دریچه دیافراگم f/2.2 برای ثبت تصاویر عریض و سنسور کمکی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 برای ایجاد تصاویر عمیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند. دوربین‌های این گوشی قابلیت‌های عکاسی HDR، پانوراما، تشخیص چهره، ثبت موقعیت مکانی و فوکوس با اشاره روی صفحه‌نمایش را دارند. همچنین این سنسورها قادر به ضبط ویدئو با رزولوشن 1080 پیکسل با نرخ سرعت تصویر 30 فریم بر ثانیه را دارد. قابلیت AR Emoji را نیز دارد که این قابلیت می‎تواند تغییرات در چهره با یک ایموجی دلخواه ایجاد کند و یک انیمیشن دیجیتالی ساخته شود. دوربین سلفی گوشی هوشمند Galaxy A5 از سنسور 25 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده است. این سنسور 25 مگاپیکسلی قادر است تصاویر را با کیفیت HDR به ثبت برساند. همچنین قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 پیکسل با سرعت تصویر 30 فریم بر ثانیه می‌باشد.

اسمارت فون Samsung Galaxy A50 مجهز به منبع تغذیه بسیار قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمری است. این باتری قدرتمند غیر قابل تعویض توسط کاربر بوده و کاربر نمی‌تواند نسبت به تعویض آن اقدام نماید . این باتری در هنگام پخش فیلم ویدیویی حدود 15 ساعت عمرباتری را به شما ارائه می‌دهد و در استفاده‌های سنگین تا 1 روز و در استفاده‌های سبک تا 2 روز انرژی گوشی شما را تامین می‌کند. در صورت اتمام شارژ باتری جای هیچ نگرانی نیست با استفاده از قابلیت فست شارژ 15 واتی شما می‌توانید در عرض دو ساعت از 0 تا 100 درصد باتری خود را شارژ کنید. A50 از درگاه USB-C برای شارژ پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...