بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب

معرفی بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب

گواهینامه ضد آب چیست

ضدآب بودن اخیرا مزیت بزرگی برای گوشی‌ها محسوب شده و به کاربران اجازه می‌دهد که کنار استخر و زیر باران نیز از گوشی‌های خود استفاده کنند.با این حال اصطلاح ضدآب نادرست است و این گوشی‌ها تنها مقاوم در برابر ریزش آب هستند و در هر شرایطی نمی‌توانند در آب غوطه ور باقی بمانند.احتمالا می‌دانید که گواهینامه‌های IP برای محافظت از گردوغبار و آب ارائه می‌شوند. رتبه IP به شما می‌گوید که سطح حفاظت دستگاه شما در مقابل جامدات و مایعات چقدر است IP به معنای حفاظت در مقابل نفوذ ( یا حفاظت بین المللی) است که به دنبال آن دو عدد می‌آید.عدد اول نشان دهنده سطح حفاظت در برابر ذرات جامد (گردو غبار، خاک و …) و دامنه آن از ۱ تا ۶ است. شماره دوم به شما می‌گوید که دستگاه تا چه میزان آب بدون آسیب رساندن به آن را می‌تواند تحمل کند که دامنه آن از ۱-۸ را شامل می‌شود. هر چه رقم این عدد بالاتر باشد، محافظت بیشتری از گوشی در مقابل آب دارد.تمام گوشی‌های فروخته شده به عنوان ضدآب از سطح محافظت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین هنگام انتخاب گوشی ضدآب لازم است بدانید که در چه شرایطی می‌خواهید از ویژگی ضدآب آن استفاده کنید.در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب خواهیم پرداخت.

گوشی موبایل ضد آب DOOGEE S90

کمپانی دوجی جدیدترین پرچمدار خود، با نام S90 را به بازار عرضه کرد. این گوشی موبایل ضد آب به دلیل امکانات به روز و سخت افزار بسیار قوی و همچنین اقلام همراه خاص ارایه شده برای آن، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. این گوشی هوشمند علاوه بر داشتن قابلیت‌های مختلف، در برابر آب، ضربه و گرد وغبار مقاوم است و استاندارد‌های IP68 و IP69K و همچنین استاندارد MIL-STD-810G که استاندارد نظامی ارتش آمریکا برای دیوایس‌های مقاوم است را اخذ کرده است و جز یکی از بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب است. گوشی دوجی مدل S90 دارای بدنه‌ای فلزی است که از تیتانیوم باکیفیت ساخته شده است که در برابر ضربه و آسیب‌های مشابه مقاومت قابل توجهی دارد، بنابراین قادر است به خوبی از قطعات داخلی خود حفاظت کند. همچنین، برای محفاظت بیشتر از فلز روی این گوشی، بدنه آن با روکشی از پلی کربنات پوشانده شده است. به این ترتیب ضمن اینکه گوشی S90 کاملا مقاوم است و در برابر ضربه ایمنی بالایی دارد، ظاهر چشم‌نوازی داشته و طراحی زمختی ندارد. این مدل گوشی دوجی از پردازنده بسیار قدرتمند (MT6771(P60 بهره برده است که این پردازنده قدرتمند کنار یک RAM با ظرفیت 6GB عملکرد بسیار قدرتمندی برای گوشی S90 فراهم کرده است.همچنین، حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی برای ذخیره فایل‌های شخصی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. یکی از جذاب‌ترین و درعین حال کارآمدترین ویژگی‌ گوشی S90 ، دوربین آن است. دوربین دوگانه 16 و 8 مگاپیکسلی ، عکس‌هایی با وضوح بسیار بالا و رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند که همه جزییات تصویر را با دقت بالا نمایش درخواهد آورد. دوجی همچنین برای این گوشی، ماژول دوربین دید در شب نیز قرار داده است که به همراه این گوشی عرضه شده که ۱۲ برابر حساسیت دوربین را افزایش می‌دهد و بوسیله آن می‌شود عکس‌های بسیار خوبی در نور کم گرفت .این گوشی صفحه نمایش 6.2 اینچی و رزولوشنی برابر با 2246×1080 دارد. S90 یک باتری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپر دارد که ظرفیت قابل توجه این باتری، به همراه پاوربانک 5000 میلی آمپر ساعت مخصوص این گوشی که در پک کالا ارائه شده است، خیال کاربران را تا چند روز از شارژدهی دستگاه راحت می‌کند. کمپانی Doogee این گوشی هوشمند را به قابلیت شارژ سریع مجهز کرده است. همچنین این مدل گوشی دوجی مانند بسیاری از پرچمداران کمپانی‌های دیگر به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز شده است، و هم چنین یک عدد شارژر وایرلس نیز همراه این گوشی در جعبه گوشی قرار داده شده است.

گوشی‌ موبایل ضد آب Google Pixel 3 XL

شرکت «گوگل» گوشی «Pixel 3 XL» را به بازار عرضه کرده است که در واقع نسخه بزرگتر گوشی Pixel 3 است. و یک گوشی اندرویدی عالی ضد آب از جانب شرکت گوگل است. این محصول که در سه رنگ مشکی، سفید و صورتی تولید شده است، فقط یک شیار برای قراردادن یک سیم‌کارت در قطع نانو دارد و از کارت حافظه‌ی جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند. شرکت گوگل گوشی موبایل Pixel 3 XL را با 128 و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، 4 گیگابایت رم و دوربین 12.2 مگاپیکسلی عرضه خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد این محصول از کارت حافظه‌ی جانبی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما قطعا حافظه‌ی داخلی فضای کافی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فیلم‌ها، عکس‌ها، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در این گوشی موبایل از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 استفاده شده است که در کنار پردازنده‌ی مرکزی هشت‌ هسته‌ای با سرعت 1.6 و 2.5 کار پردازش اطلاعات را برعهده دارد. 4 گیگابایت رم در کنار این مجموعه سخت‌افزاری قرار گرفته که درمجموع عملکردی روان را برای این محصول به ارمغان آورده است. نمایشگر به‌کارگرفته‌شده در Pixel 3 XL از نوع OLED است و در ساخت آن از فناوری P-OLED بهره گرفته شده است. این نمایشگر 6.3 اینچی با وضوح تصویر 1440×2960، می‌تواند 523 پیکسل بر هر اینچ را به تصویر بکشد. برای محافظت از این نمایشگر شرکت گوگل از نوع پنجم گوریلا گلس استفاده کرده و با افزایش استقامت آن در برخورد با سطوح مختلف، اطمینان خاطر بیشتری را برای کاربران این محصول فراهم آورده است. دوربین 12.2 مگاپیکسلی این محصول با داشتن فلاش Dual LED و امکاناتی از قبیل قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (TouchFocus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama ) و قابلیت عکاسی HDR امکان ثبت تصاویری باکیفیت را فراهم می‌کند. همچنین دوربین سلفی Pixel 3 XL از دو دوربین با سنسورهای 8 مگاپیکسلی بهره برده است که در مقایسه با بسیاری از محصولات هم‌رده موجود در بازار از کیفیت بهتری برخوردار است. منبع تامین انرژی این گوشی موبایل را یک باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت 3430 بر عهده دارد که توسط کاربر قابل تعویض نیست. درنهایت باید به ویژگی منحصربه‌فرد این گوشی موبایل بپردازیم که همان جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید یعنی نسخه‌ی 9 از شرکت گوگل است. شرکت گوگل با تولید این محصول تمام تلاش خود را به کار گرفته است که محصولی با امکانات ظاهری و فنی درخورتوجه، در اختیار کاربران جهانی قرار دهد.

گوشی‌ موبایل ضد آب Huawei Mate 20 Pro

گوشی موبایل «Mate 20 Pro»از سری گوشی‌های Mate شرکت «هوآوی» است که همان طراحی آشنای Mate 20 را دارد. البته در نگاه اول، طراحی فلزی-شیشه‌ای این گوشی بیش از هر چیز دیگری نظر شما را به خود جلب می‌کند. این محصول جدید شرکت چینی هوآوی موبایلی با امکانات زیاد است که از بدنه‌ی مقاوم، دوربین بسیار باکیفیت، حافظه‌ی داخلی بالا و پردازنده‌ی قدرتمند برخوردار است. روی قاب پشتی گوشی میت 20 پرو از سه دوربین استفاده شده است. در این گوشی، یک دوربین 40 مگاپیکسلی در کنار دو دوربین 20 و 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا گرفت. در قسمت جلوی این گوشی هم یک دوربین 24مگاپیکسلی قرار دارد که با قابلیت عکاسی HDR عکس‌های بسیار باکیفیتی را به کاربر عرضه می‌کند. از ویژگی‌های قابل توجه این محصول شرکت هواوی می‌توان به مقاومت در برابر آب که جز بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب است ، فرایند شارژ بسیار سریع و پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم اشاره کرد. این پرچم‌دار هواوی با باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار شده است. همچنین این محصول قادر است مانند یک پاوربانک فوق پیشرفته دیگر دستگاه‌های از طریق شارژ بی‌سیم دیگر دستگاه‌ها را شارژ کند. این نسخه از این پرچم‌دار هوآوی با حافظه داخلی 128 و میزام رم 6 گیگابایت روانه بازار شده است. گفتنی است این محصول به حسگر تشخیص چهره پیشرفته و حسگر اثرانگشت در زیر قاب جلویی مجهز شده است.

گوشی‌ موبایل ضد آب Motorola Moto X4

گوشی موبایل «Moto X4» یکی دیگر از محصولات شرکت مطرح «موتورولا» (Motorola) است که با بدنه‌ای از جنس فلزو شیشه، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دو دوربین 12 و 8 مگاپیکسلی عرضه شده است. مجموعه سخت‌افزاری موتو ایکس 4 از تراشه‌ی اسنپدراگون 630 و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل شده که وظیفه‌ی پردازش اطلاعات بر عهده آن‌هاست. در کنار این مجموعه 4 گیگابایت حافظه رم قرار دارد که به روان‌ترشدن عملکرد گوشی موبایل شما کمک شایانی خواهد کرد. موتو ایکس چهار دارای صفحه‌نمایش 5.2 اینچی از نوع LCD است که در ساخت آن از فناوری LTPS استفاده شده است. رزولوشن این نمایشگر 1920×1080 است که وضوح و شفافیت نسبتاً بالایی را برای این محصول به ارمغان آورده است. با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش این محصول، می‌توانید تراکم پیکسلی 424 پیکسل بر هر اینچ را در این صفحه‌نمایش تجربه کنید. اگر شما از علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی موبایل هستید باید بدانید که موتورولا در این محصول دو سنسور 12و 8 مگاپیکسلی را برای دوربین‌های اصلی به خدمت گرفته است. دوربین‌های پشتی این محصول با داشتن فلاش Dual LED و امکاناتی از قبیل قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (TouchFocus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) و قابلیت عکاسی HDR امکان ثبت تصاویری باکیفیت را فراهم می‌کند. دوربین سلفی Moto X4 هم با سنسور 16 مگاپیکسلی خود این محصول را به دستگاهی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است. درنهایت باید اشاره کنیم باتری موتو ایکس چهار از نوع لیتیوم‌یون است و 3000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. امکان مقاومت در برابر آب بر ارزش خرید این محصول افزوده است و باعث شده است که کاربران علاقه‌مند به گردش و عکاسی تجربه بهینه از کار با یک گوشی اندرویدی را داشته باشند. گفتنی است این محصول در رنگ‌های متنوعی روانه بازار شده است که رنگ آبی آن چیزی بین رنگ نقره‌ای و آبی است.

معرفی بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب از خانواده سامسونگ

گوشی‌ موبایل ضد آب Samsung Galaxy S10

سامسونگ با عرضه گوشی «Galaxy A10» یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین محصولات سری A این شرکت را روانه بازار کرد تا تنوع را در سری محصولات A خود به حداکثر برساند. تفاوت اصلی این گوشی با بیشتر اعضای خانواده A در استفاده از پنل IPS برای صفحه‌نمایش این محصول است. گوشی موبایل Galaxy A10 با صفحه‌نمایش IPS و پنل LCD به بازار عرضه شده است تا با قیمت تمام شده کم‌تری به دست طرفداران گوشی‌های سامسونگ برسد. البته سامسونگ همچنان تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا محصولی به‌روز و مدرن به حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.2 اینچ با رزولوشن HD+ است که با استفاده از 16 میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 271 پیکسل را نشان می‌دهد و نسبت تصویر در آن 19:9است. تراشه‌ی این محصول، Exynos 7884 است که به همراه 2 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو مناسب است و نمی‌توان از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگین را داشت. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G71 MP2 هم برای این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی با ظرفیت 32 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. دوربین اصلی A10 سنسور 13مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. این حسگر از نوع عریض (Wide) است و قابلیت عکاسی HDR را هم دارد. دوربین سلفی 5مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از نسخه پنجم از فناوری بلوتوث، درگاه ارتباطی microUSB و جک 3.5 میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این تازه‌ وارد است که نشان از محصولی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه دارند. همچنین این گوشی ضد آب تا عمق ۳۰فوت ، و یک گوشی همه جانبه و قدرتمند است.خرید این گوشی به آن دسته از کاربران توصیه می‌شود که می‌خواهند گوشی ارزان اما مدرن برای انجام کارهای روزمره داشته باشند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9T Pro M1903F11G

گوشی‌ موبایل ضد آب Samsung galaxy note 9

شرکت سامسونگ نسخه جدید فبلت خود را با نام Galaxy Note 9 در آگوست 2018 معرفی کرد. این پرچمدار سامسونگ به صورت کلی شبیه سری گلکسی S است و در واقع نسخه ارتقا یافته گلکسی نوت 8 به شمار می‌آید. گوشی نوت 9 از لحاظ طراحی نسبت به نوت 8 تغییرات جزئی داشته است ولی از درون تغییرات بسیاری در این گوشی هوشمند صورت گرفته است. یکی از تفاوت‌های آن بهره مندی از بزرگترین صفحه نمایش در سری نوت است. علاوه بر موارد بیان شده این گوشی دارای یک قلم هوشمند S Pen بسیار کاربردی مجهز به بلوتوث می‌باشد.پرچمدار جدید سامسونگ از پنل پشت و جلو با شیشه گوریلا گلس نوع 5 (Corning Gorilla Glass 5) پوشیده شده است که آن را از هر گونه خط و خش محافظت می‌نماید. این گوشی از یک فریم آلومینیومی ساخته شده که مقاومتی دو چندان به آن بخشیده است. فبلت گلکسی نوت 9 دارای نمایشگر 6.4 اینچی بدون مرز (Infinity Display) از نوع سوپر آمولد با رزولوشن +QHD می‌باشد که شفافیت بی‌نظیری به تصاویر می‌بخشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی 83.4 درصد است و دارای تراکم پیکسلی 516 اینچ می‌باشد. Galaxy Note 9 از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم برخوردار است که امکان ذخیره بالای اطلاعات را به کاربران خود می‌دهد. کمپانی سامسونگ، گلکسی نوت 9 را برای بازار جهانی با پردازنده هشت هسته ای Exynos 9810 و برای آمریکای شمالی و چین از تراشه اسنپدراگون 845 استفاده کرده که دارای سرعتی بالا در پردازش اطلاعات می‌باشد. دوربین اصلی دوگانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی و یک فلش LED برای این فبلت در نظر گرفته شده است. دوربین اول دارای دریچه دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 و دوربین دوم نیز با دریچه دیافراگم f/2.4 می‌باشد. این سنسورها از فناوری لرزشگیر اپتیکال، تشخیص نقص در عکاسی، قابلیت ایموجی (AR Emoji)، فوکوس خودکار تشخیص فاز (Dual Pixel PDAF) و فوکوس خودکار (AutoFocus) برخوردار هستند. علاوه بر موارد ذکر شده این محصول دارای قابلیت فیلمبرداری همزمان با رزولوشن 4K و صحنه آهسته می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ نیز 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 است که این دریچه دیافراگم باعث جذب نور بیشتر و در نتیجه ثبت عکس‌های بهتر می‌شود. همچنین از یک باتری 4000 میلی آمپری غیر قابل تعویض نیز برخوردار است. گلکسی نوت 9 اولین گوشی سامسونگ به حساب می‌آید که به صورت پیش فرض با نسخه دوم بیکسبی، دستیار صوتی این شرکت به بازار آمده است. ویژگی های منحصر به فرد Galaxy Note 9، این گوشی جدید سامسونگ را در میان سری نوت متمایز ساخته است. این گوشی در دو نسخه Galaxy Note 9 – 128GB ،Galaxy Note 9 – 512GB ساخته شده و تنها اختلاف آن‌ها در ظرفیت حافظه داخلی می‌باشد.

گوشی‌ موبایل ضد آب Samsung galaxy S10e

گوشی موبایل Galaxy S10e به‌نوعی مدل Lite گوشی Galaxy S10 است که با ویژگی‌های خاص و البته قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه شده است تا به‌عنوان گوشی جدید سری محصولات S گلکسی با قیمت کم‌تری نسبت به گوشی S10 در اختیار طرفداران گوشی‌های بالارده سامسونگ قرار گیرد. از تفاوت‌های اصلی این گوشی با سه گوشی دیگر جدید S سامسونگ می‌توان به قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در لبه کناری گوشی، دوربین‌های دوگانه و ابعاد کوچک‌تر اشاره کرد. این گوشی فریمی آلومینیومی دارد و پشت و جلوی آن از شیشه ساخته شده است و جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. روکش محافظ شیشه‌های پشت و جلوی این گوشی Corning Gorilla Glass 5  است. این گوشی گواهینامه IP68 دارد، یعنی تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱.۵متری در برابر آب مقاوم است و گردوغبار هم نمی‌تواند آن را از کار بیندازد. حسگر اثر انگشت این گوشی در کنار صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و عملکرد کاملاً مطلوبی دارد. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 5.8 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری  جدید Dynamic AMOLED  و پنل OLED تصاویر بسیار شفاف را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 438 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9820 است که به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G76 MP12 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. میزان رم در این گوشی 6 گیگابایت است. این گوشی با 128 گگیابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شده است. البته با استفاده از حافظه microSD قادر خواهید بود یک ترابایت دیگر را هم به حافظه داخلی این محصول اضافه کنید. دوربین گلکسی Galaxy S10e از یک سنسور ۱۲مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تشکیل و به فلش LED مجهز شده است. دوربین‌های این محصول امکانات و ویژگی‌های مطلوبی هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری هم‌زمان با دو دوربین اشاره کرد. همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4 باعث می‌شود تصاویر با روشنایی خوبی ثبت شوند و کیفیت عکس‌های گرفته شده بسیار راضی‌کننده باشند. دوربین‌ UltraWide هم امکانات این گوشی را فراتر برده‌ است. این محصول دارای یک حسگر دوبین سلفی است. دوربین سلفی سنسوری 10 مگاپیکسلی این گوشی قادر است عکس‌های واید بگیرد. قابلیت عکاسی HDR به‌صورت اتوماتیک هم یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی و درگاه USB Type-C هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد خانواده سامسونگ است. امکان شارژ شدن سریع بی‌سیم و قابلیت شارژر دیگر دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این گوشی را در رده پرچم‌داران مدرن قرار می‌دهند. گوشی Galaxy S10e مقرون‌ّبه‌صرفه‌ترین گوشی در میان پرچم‌داران جدید سامسونگ است که با نمایشگر مطلوب و دو دوربین پشتی جایگاه رضایت بخشی را در میان گوشی‌های مدرن بازار به خود اختصاص خواهد داد.

معرفی بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب از خانواده آیفون

گوشی‌ موبایل ضد آب Apple iPhone XS

گوشی همراه «iPhone XS» از سری تولیدات جدید شرکت «اپل» است که در ماه سپتامبر سال 2018 همراه با دو مدل دیگر این شرکت یعنی «iPhone XR»، «iPhoane XS Max» رونمایی شد. این گوشی در ویژگی‌ها شباهت زیادی به گوشی iPhone XS Max دارد اما در ابعاد کمی کوچکتر است. این گوشی با نمایشگری با پنل ­ Super AMOLED ساخته‌شده است. این نمایشگر رزولوشن بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه­‌ی 5.8اینچی‌اش، حدود 458 پیکسل را در هر اینچ جا داده است که میزان بسیار مطلوبی است. همچنین این نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است که نشان از کیفیت ساخت بالای این گوشی دارد. قاب پشتی هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن­‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌­سیم باتری هم در این گوشی وجود داشته باشد. البته قابی فلزی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. این بدنه­‌ی زیبا در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان از این بابت که آب و گردوغبار به‌‌راحتی روی آیفون XS تأثیر نمی­‌گذارد، راحت باشد. علاوه‌براین لکه و چربی هم روی این صفحه‌نمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند. ویژگی دیگر مجهز بودن آیفون XS به حسگر تشخیص چهره است. این فناوری چهره­‌ی شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند؛ حتی اگر تغییری در چهره­‌ی شما ایجاد شود، آن را شناخته و تنها با صورت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. به لطف این فناوری جدید دیگر خبری از حسگر اثرانگشت در آیفون XS نیست؛ پیش‌ازاین شاهد استفاده از این فناوری در گوشی آیفون 10 بودیم. دو دوربین با سنسورهای­ 12مگاپیکسلی ویژگی دیگر این گوشی است که عکس‌هایی با کیفیت کاملاً رضایت‌بخش را به کاربر هدیه می‌دهد. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G، بلوتوث نسخه­‌ی 5، نسخه­‌ی 12 از iOS دیگر ویژگی­‌های این گوشی هستند. از نظر سخت­‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید A12 بهره می‌­برد که در آن پردازنده‌­ای شش‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت­‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. این گوشی آیفون با داشتن استاندارد IP68 در برابر آب مقاوم است و می‌تواند برای 30 دقیقه در عمق 2 متری دوام بیاورد و جز یکی از بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب شود. اپل این محصول را با ویژگی‌های خاص به‌عنوان یکی از پرچم‌داران این شرکت به بازار عرضه کرده است.

گوشی‌ موبایل ضد آب Apple iPhone XR

گوشی‌های همراه «iPhone XR» سومین آیفونی است که در سال 2018 به بازار عرضه شد. نمایشگر این محصول اپل با پنل­ IPS ساخته‌ شده است و رزولوشن آن در اندازه­‌ی 6.1اینچی‌اش، حدود 326 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. همچنین این نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. قاب پشتی هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن­‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌­سیم باتری هم در این گوشی وجود داشته باشد. البته قابی آلومینیومی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. شیشه نمایشگر این گوشی در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان از این بابت که آب و گردوغبار به‌‌راحتی روی آیفون XR تأثیر نمی­‌گذارد، راحت باشد. علاوه‌براین لکه و چربی هم روی این صفحه‌نمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند. ویژگی دیگر که باید به آن اشاره کرد، مجهز بودن آیفون XR به حسگر تشخیص چهره است. این فناوری چهره­‌ی شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند؛ حتی اگر تغییری در چهره­‌ی شما ایجاد شود، آن را شناخته و تنها با صورت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. به لطف این فناوری جدید دیگر خبری از حسگر اثرانگشت در آیفون XR نیست؛ پیش‌ازاین شاهد استفاده از این فناوری در گوشی آیفون 10 بودیم. دوربینی با سنسور­ 12مگاپیکسلی ویژگی دیگر این گوشی است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G، بلوتوث نسخه­‌ی 5، نسخه­‌ی 12 از iOS دیگر ویژگی­‌های این گوشی هستند. از نظر سخت­‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید A12 بهره می‌­برد که در آن پردازنده‌­ای شش‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت­‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. این گوشی آیفون با داشتن استاندارد IP67 در برابر آب مقاوم است و می‌تواند برای 30 دقیقه در عمق 1 متری دوام بیاورد و بر این اساس جز یکی از بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب محسوب می‌شود. اپل این آیفون را در رنگ‌های متنوع روانه بازار کرده است. گفتنی است اپل برای تأمین انرژی این گوشی خود از یک باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت 2942 میلی‌آمپرساعت استفاده کرده است.

گوشی‌ موبایل ضد آب Apple iPhone 8

طراحی آیفون ۸ در مقایسه با نسل قبلی، تغییر چندانی نداشته است؛ اما این‌بار لایه‌ی نازکی از شیشه بدنه‌ی آیفون را می‌پوشاند. آیفون جدید در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری که اپل به آن خاکستری فضایی می‌گوید، عرضه شده است. ظرفیت‌های درنظرگرفته‌شده برای آن ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است. این آیفون صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی Retina HD دارد که با رزولوشن ۷۵۰×۱۳۳۴ و قابلیت نمایش ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ، نمونه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود که مثل همیشه منحصربه‌فرد و خاص کمپانی اپل است. مانند آیفون ۷ این آیفون هم گواهی IP67 دارد؛ یعنی دربرابر آب و گرد و خاک مقاوم است. تراشه‌ی جدید و پرقدرت A11 Bionic به همراه پردازنده‌ی M11 قلب تپنده‌ی آیفون ۸ هستند که سرعت، دقت و کارایی فوق‌العاده را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. دوربین آیفون ۸ با سنسور ۱۲مگاپیکسلی و دیافراگم ۱.۸ ویژگی‌های متعدد و بی‌نظیری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به فلش چهارتایی LED و لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کرد. قابلیت عکاسی پاناروما، عکاسی HDR، تشخیص بدن و چهره، فوکوس اتوماتیک و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K هم تعدادی دیگر از ویژگی‌های فراوان دوربین اصلی هستند که به آن‌ها اشاره شد. دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیتFullHD است. فلش رتینا، لرزش‌گیر خودکار تصاویر، تشخیص بدن و چهره تعدادی از ویژگی‌های دوربین سلفی آیفون ۸ هستند. مانند مدل‌های قبلی، آیفون ۸ هم از شبکه‌ی پرسرعت LTE پشتیبانی می‌کند. باتری این دستگاه در مقایسه با آیفون ۷ بهتر شده است و تا ۱۴ ساعت، فرصت مکالمه با اتصال وایرلس و تا ۱۳ ساعت پخش ویدیو را برای کاربر فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب و جدیدی که در آیفون ۸ شاهد آن هستیم و به لطف وجود روکش شیشه‌ای پشت آن فراهم شده، شارژ وایرلس است که از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه، باتری را ۵۰ درصد شارژ کنید. آیفون ۸ نمونه‌ای بی‌نقص از کنار هم قرارگرفتن تمام فناوری‌های جدید و جذاب است که اپل بار دیگر ثابت کرد در این کار مهارت فوق‌العاده‌ای دارد. و جز یکی از بهترین گوشی‌های موبایل ضد آب محسوب می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...