بررسی موبایل

معرفی و بررسی مشخصات فنی گوشی آیفون

معرفی و بررسی مشخصات فنی گوشی‌ آیفون

مشخصات فنی گوشی آیفون

اوایل سال ۲۰۰۷، اولین گوشی آیفون توسط استیو جابز فقید معرفی شد. با شعار طراحی شده برای اختراع دوباره موبایل‌ها، آیفون توانست به دستگاهی انقلابی تبدیل شده و صنعت تلفن‌های هوشمند به شکلی امروزی در آورد. اولین نسل از این دستگاه انقلابی، شامل صفحه نمایش ۳.۵ اینچی چند لمسی بود و از سیستم عاملی بهینه شده برای صفحات لمسی بهره می‌برد که در نوع خود بی‌مانند بود. طی این چند سال، آیفون تغییرات بزرگ و کوچک زیادی را به خود دیده و به شکلی که امروز می‌بینم در آمده است.در ادامه مطلب برای آشنایی با روند رشد و تکامل سخت افزار گوشی آیفون همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی آیفون 11

طراحی آیفون 11

نمای جلویی آیفون ۱۱ ظاهر مشابهی با برادران گران ‌قیمتش دارد؛ با این تفاوت که محدودیت‌های تحمیل‌شده در اثر استفاده از نمایشگر LCD، بر قطر حاشیه‌های متقارن نمایشگر تمام‌صفحه‌ی آن افزوده است. آیفون ۱۱ از نمایشگری ۶/۱ اینچی موسوم به Liquid Retina با گوشه‌های گرد بهره می‌برد که ۷۹/۰ درصد از نمای جلو را دربرمی‌گیرد و بریدگی عریضی را در لبه‌ی بالایی خود می‌بیند. این بریدگی از دوربین سلفی، اسپیکر دوم/مکالمه و ماژول‌های فیس آی‌دی محافظت می‌کند.

سخت افزار آیفون 11

آیفون ۱۱ از یک پردازنده جدید و قوی‌تر به نام A13 استفاده می‌کند و نسبت به تراشه قبلی A12 Bionic که در مدل‌های ۲۰۱۸ قرار گرفته شده بود؛ سریع‌تر و کارآمدتر است. این پردازنده سریع‌ترین CPU و GPU در تلفن هوشمند می‌باشد؛ زیرا ۲۰ درصد سریع‌تر از A12 عمل کرده و قابلیت‌های بیشتری دارد. در پردازنده A13 Bionic از یادگیری ماشینی استفاده شده است و از موتور عصبی در تجزیه‌وتحلیل عکس و فیلم در زمان واقعی برخوردار می‌باشد. این امکانات باعث می‌شوند که پردازنده بتواند یک تریلیون عملیات را در ثانیه انجام دهد.در قسمتی از پردازنده A13، یک سنسور جدید U1 وجود دارد که با نام‌های R1 یا Rose نیز به کار برده می‌شود؛ این سنسور به شما این امکان را می‌دهد که هم مکان دستگاه را تعیین کنید و هم به کمک قابلیت‌های آن وسایلی را که گم کرده‌اید و تگ اپل دارند را به سرعت پیدا کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. درواقع این قابلیت به سیستم‌عامل کمک می‌کند تا محل آیفون در فضا و مکان موردنظر تعیین شود.

پردازنده‌های قبلی اپل از قطب‌نما، شتاب سنج، میکروفون، فشارسنج و ژیروسکوپ پشتیبانی می‌کردند اما این پردازنده دارای سنسور جدید U1 بوده و شامل واحد اندازه گیری اینرسی (IMU)، ویژگی‌های Bluetooth 5.1، پهنای باند فوق‌العاده (UWB) و دوربین (از جمله ضبط حرکت و ردیابی نوری یا دنبال کننده اپتیکال) می‌باشد. همچنین این تراشه فناوری Face ID اپل را ۳۰ درصد سریع‌تر کرده و شما می‌توانید از هر زاویه‌ای برای باز کردن قفل گوشی‌تان استفاده کنید.آیفون ۱۱، از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی آل سی دی، LCD Retina، با رزولوشن ۱,۷۹۲x828 مگا پیکسل بهره می‌برد که در آن از رنگ‌های گسترده و باکیفیت استفاده شده است.در بخش حافظه ی داخلی، گوشی iPhone 11 دارای سه نسخه ی ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ خواهد بود و از کارت حافظه ی جانبی پشتیبانی نمی کند.

دوربین آیفون 11

دوربین جدید اولترا واید آیفون 11 یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن است. این دوربین دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.4 بوده و دوربین اصلی هم دارای لنز 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F1.8 است. تنها دوربین اصلی از ویژگی OIS یا تثبیت کننده تصویر اپتیکال پشتیبانی می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد دوربین زاویه فوق گسترده نیازی به آن داشته باشد.رابط کاربری دوربین به خاطر لنز جدید اولترا واید و حالت شب جدید دچار تغییراتی شده است. قبلا دکمه‌های متعددی در بالای اپلیکیشن دوربین وجود داشت که اجازه دسترسی سریع به تایمر، فیلترهای مختلف، فلش و … را می‌دادند؛ اما اکنون فقط دکمه‌های مربوط به فلش و تصاویر زنده (Live Photos) آنجا قرار دارند و بقیه دکمه‌ها به یک بخش قابل سوایپ منتقل شده‌اند. تغییر دیگری که وجود دارد، این است که وقتی می‌خواهید تصویری را با لنز اصلی دوربین ثبت کنید، خطوطی نیمه شفاف در کناره‌ها ظاهر می‌شود تا نشان دهد در صورتی که تصویر را با لنز زاویه فوق گسترده ثبت کنید، چه میزان بیشتری از محیط را ثبت خواهید کرد. ، گوشی iPhone 11 کیفیت تصویر باثبات و خوبی را ارائه می‌دهد. نوردهی و جزئیات در تصاویر خوب هستند، رنگ‌ها هم واقع گرایانه و بیش از حد تند نیستند ولی قطعا به سمت رنگ‌های گرم‌تر متمایل هستند که یکی از شاخص‌های برجسته دوربین آیفون است. دوربین زاویه فوق گسترده جدید یکی از موارد فوق العاده اضافه شده به آیفون جدید است. این یک گزینه انعطاف پذیرتر نسبت به لنز تله فوتو 2X بوده و قادر است قسمت زیادی از صحنه را در یک فریم جا دهد. البته کمی پیچش در گوشه‌های تصویر مشاهده می‌شود که برای دوربین‌های زاویه گسترده، امیری طبیعی است. تنها نکته منفی دوربین اولترا واید این است که از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل، عملکرد آن در شب در حد متوسط است.

باتری آیفون 11

باتری 3110 میلی آمپرساعتی Apple iPhone 11 علاوه بر پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی با شارژ بی سیم Qi هم سازگار است. دور از ذهن نخواهد بود در کنار فراگیر شدن وای فای رایگان هتل ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه ها شارژ Qi بی سیم هم فراگیر شود به همین دلیل است که یکی از ویژگی‌های اسمارتفون‌های مدرن پشتیبانی از شارژ بی سیم می‌باشد.آیفون 11 اپل در کمتر از نیم ساعت 50 درصد شارژ می‌شود و برای 17 ساعت عملکرد مالتی مدیا و 65 ساعت پخش موزیک خم به ابرو نخواهد آورد.

مشخصات فنی گوشی آیفون X

Face ID

در فناوری تشخیص چهره‌ی اپل، یک دوربین و فرستنده‌ی مادون‌قرمز در بالای نمایشگر قرار داده ‌شده‌ است؛ هنگامی‌که آیفون می‌خواهد چهره‌ی شما را تشخیص دهد، فرستنده‌ی نوری نامرئی را به ‌صورت شما می‌تاباند. دوربین مادون‌قرمز، این نور را تشخیص داده و با الگویی که قبلا از صورت شما ثبت کرده، مطابقت می‌دهد و در صورت یکی‌بودن، قفل گوشی را باز می‌کند. اپل ادعا کرده، الگوی صورت را با استفاده از سی هزار نقطه ذخیره می‌کند که دورزدن آن اصلا کار ساده‌ای نیست. استفاده از ماسک، عکس یا موارد مشابه نمی‌تواند امنیت اطلاعات شما را به خطر اندازد؛ اما اگر برادر یا خواهر دوقلو دارید، باید برای امنیت اطلاعاتتان نگران باشید.
حسگر چهره در هر شرایطی کار می‌کند، هنگامی‌که در تختخواب هستید، هنگامی‌که عینک آفتابی زده‌اید، هنگامی‌که آرایشتان را عوض می‌کنید، ریش می‌گذارید یا صورتتان را اصلاح می‌کنید، وقتی از کلاه استفاده می‌کنید یا حتی اگر در تاریکی مطلق باشید. شاید فکر کنید، استفاده از آن ساده‌تر از اثرانگشت نیست؛ اما سخت در اشتباه‌اید؛ چراکه استفاده از آن بی‌دردسرتر از اثر انگشت است و فقط باید به آن عادت کنید که این اتفاق حتما در چند روز ابتدایی استفاده از آیفون 10 رخ خواهد داد. می‌توانید تنها با نگاه به آیفون 10، قفل گوشی را بازکنید، از پرداخت اپل استفاده کنید، از فروشگاه اپل، برنامه و بازی بخرید، پسورد‌هایتان را در سفاری وارد کنید یا حتی برای بازکردن برنامه‌هایی که قبلا نیاز به اثرانگشتتان داشتند، حالا از صورتتان برای باز شدنشان استفاده کنید.
فقط یک نکته‌ی مثبت در مورد Face ID وجود ندارد؛ بلکه موارد زیادی هستند که دانستن آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. آیفون 10 فقط چهره‌ی یک نفر را می‌شناسد و نمی‌توانید مثل اثرانگشت، چند چهره را به آیفون معرفی کنید تا از آن‌ها برای بازکردنش استفاده کنید. اگر آیفون در تلاش اول، صورت شما را نشناسد، باید نمایشگر را برای شناختن مجدد خاموش و روشن کنید یا اینکه آن را پایین ببرید و دوباره روبه‌روی صورتتان قرار دهید. این تمام ماجرا نیست؛ اگر آیفون 10 بین افراد زیادی که چهره‌شان را نمی‌شناسد دست‌به‌دست شود، دیگر به شناخت چهره عکس‌العمل نشان نمی‌دهد و حتما باید از پین یا پسوورد برای بازکردن آن استفاده کنید تا دوباره صورتتان را بشناسد.

نمایشگر آیفون ۱۰

پنلی 5.8 اینچی که قسمت بالای آن به طرز عجیبی بریده‌شده تا کل قاب آیفون 10 را پرکند، تراکم 458 پیکسل بر اینچ دارد. ارقام بیانگر اندازه و تراکم برای اولین بار است که در جدول مشخصات گوشی‌های اپل به چشم می‌خورند.

طراحی و ساخت آیفون ۱۰

زبان طراحی جدید، آیفون 10 را به‌طور عجیبی به سمت تبدیل‌شدنش به یک کالای لوکس پیش برده است. نگاه کلی به طراحی این گوشی نشان می‌دهد، اپل سنت‌شکنی کرده و کالایی تولید کرده تا از هر نظر با نسخه‌های قبلی آیفون متفاوت باشد. استفاده از شیشه برای قاب پشتی، فلزی براق برای قاب اصلی، حذف کلید خانه و در انتها استفاده از نمایشگری بزرگ مواردی هستند که نشان‌دهنده‌ی تفاوت iPhone X با نسخه‌های قبلی آیفون است. تمام سطوح آیفون براق و صیقلی طراحی ‌شده‌اند و تنها برآمدگی آیفون جدید مربوط به مجموعه‌ی دوربین آن می‌شود که حدود یک میلی‌متری از قاب پشتی بیرون زده است. برخلاف آیفون 8 پلاس، دوربین‌های روی قاب پشتی به حالت عمودی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند.
انجام بازی‌های سنگین یا برنامه‌هایی که برای اجرا نیاز به پردازش بالایی دارند، برای آیفون 10 در حد شوخی هستند. اصلا فکرش را هم نکنید که هنگام کارکردن با این گوشی مکثی احساس کنید. این مورد حتی در انجام پردازش‌های سنگین هنگام استفاده از دوربین برای افزودن واقعیت مجازی، هنگام استفاده از اطلاعات بیومتریک صورت شما هنگام بازکردن قفل گوشی، ساختن Animoji یا خروجی‌گرفتن از عکس‌های پرتره که درجه‌یک هستند، دیده نمی‌شود، چه برسد به آنکه هنگام بازی‌کردن یا بازکردن چند برنامه کنار هم، دیده شوند.

دوربین آیفون ۱۰

چیزی که باعث تفاوت آیفون 10 با سایر آیفون‌ها و از مهم‌تر آیفون 8 پلاس شده، دوربین سلفی آن است. دوربین‌های روی قاب پشتی تفاوت زیادی با آیفون 8پلاس ندارند؛ اما دوربین سلفی در آیفون 10معجزه می‌کند و تصور اینکه چقدر می‌توانید از سلفی‌های آن لذت ببرید، غیرممکن است. دوربین سلفی تا جای ممکن پیشرفت کرده و ترکیب آن با دوربین اینفرارد قاب جلویی، تصاویری به شما تحویل می‌دهد که از دیدنش شگفت‌زده می‌شوید. این پیشرفت فقط سخت‌افزاری نیست؛ بلکه اپل با دقت بالایی از سیستم‌عامل استفاده می‌کند تا خروجی‌های پرتره را در حالت‌های نوردهی مختلف به شما تحویل بدهد. در حالت پرتره سلفی می‌توانید با چند نوردهی مختلف و با استفاده از دوربین سلفی تصاویری پرتره‌ی عجیب‌و‌غریب بگیرید. کیفیت و دقت این تصاویر آن‌قدر بالا هستند که گویی در یک استودیو و با تنظیم نور، بسیار با دقت ثبت ‌شده‌اند.
اپل ادعا کرده که دوربین‌های آیفون 10 در مقایسه با دوربین‌های آیفون 7 پلاس، سنسور‌های بزرگ‌تر و البته سریع‌تری دارد که درنتیجه می‌تواند تصاویر مطلوب‌تری هم ثبت کنند؛ همچنین این دوربین‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری کاهش نویز، فیلتر جدید رنگ و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر، تصاویری به‌مراتب بهتر از هر آیفون دیگری ارائه دهند. در کنار تمام این قابلیت‌ها، آیفون 10 می‌تواند تصاویر پانارومای 63 مگاپیکسلی ثبت کند، با استفاده از فناوری “پیکسل فوکوس” روی سوژه‌های شما فوکوس کند، علاوه‌بر صورت، بدن انسان را هم تشخیص دهد و از همه مهم‌تر با فرمت‌ جدید HEIF تصویر ثبت کند تا در حجم کمتری، جزئیات بیشتر را جا دهد.

مشخصات فنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

طراحی آیفون ۸ در مقایسه با نسل قبلی تغییر چندانی نکرده است؛ اما این‌بار لایه‌ی نازکی از شیشه بدنه‌ی آیفون را می‌پوشاند. آیفون جدید در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری که اپل به آن خاکستری فضایی می‌گوید، عرضه شده است. ظرفیت‌های درنظرگرفته‌شده برای آن ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است. این آیفون صفحه‌نمایش ۴.۷اینچی Retina HD دارد که با رزولوشن ۷۵۰x۱۳۳۴ و قابلیت نمایش ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ نمونه‌ای بی‌نظیر است که مثل همیشه منحصربه‌فرد و خاص کمپانی اپل است. مانند آیفون ۷ این آیفون هم گواهی IP67 دارد؛ یعنی در برابر آب و گردوخاک مقاوم است. تراشه‌ی جدید و پرقدرت A11 Bionic به همراه پردازنده‌ی M11 قلب تپنده‌ی آیفون ۸ هستند که سرعت، دقت و کارایی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارند. دوربین آیفون ۸ با سنسور ۱۲مگاپیکسلی و دیافراگم ۱.۸ ویژگی‌های متعدد و بی‌نظیری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به فلش چهارتایی LED و لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد. قابلیت عکاسی پاناروما، عکاسی HDR، تشخیص بدن و چهره، فوکوس اتوماتیک و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K هم تعدادی دیگر از ویژگی‌های فراوان دوربین اصلی است که به آن اشاره شد. دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت FullHD است. فلش رتینا، لرزشگیر خودکار تصاویر، تشخیص بدن و چهره تعدادی از ویژگی‌های دوربین سلفی آیفون ۸ است. مانند مدل‌های قبلی آیفون ۸ هم از شبکه‌ی پرسرعت LTE پشتیبانی می‌کند. باتری این دستگاه در مقایسه با آیفون ۷ بهتر شده و تا ۱۴ ساعت زمان مکالمه با اتصال وایرلس و تا ۱۳ ساعت پخش ویدئو را برای کاربر فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب و جدیدی که در آیفون ۸ شاهد آن هستیم و به لطف وجود روکش شیشه‌ای پشت آن فراهم شده، شارژ وایرلس است که از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه باتری را ۵۰درصد شارژ کنید. آیفون ۸ نمونه‌ای بی‌نقص از کنار هم قرارگرفتن تمام فناوری‌های جدید و جذاب است که اپل بار دیگر ثابت کرد در این کار مهارت فوق‌العاده‌ای دارد.

طراحی و ساخت آیفون ۸

بعد از آیفون 4S دیگر خبری از شیشه در ساخت قاب پشتی نبود؛ اما امکان شارژ وایرلس، اپل را دوباره به فکر ساختن قاب پشتی شیشه‌ای انداخت. این تنها مزیت استفاده از شیشه برای قاب پشتی نیست. اپل ادعا کرده که از مقاوم‌ترین شیشه‌ای که تاکنون در ساخت موبایل استفاده‌شده برای ساخت آیفون 8 استفاده کرده است؛ البته استفاده از شیشه، معایبی هم دارد و باعث شده وزن این آیفون با آنکه باتری آن در مقایسه با نسل قبلی ظرفیت کمتری دارد، در حدود 10 گرم بیشتر شود.
از نظر ظاهری، قاب پشتی تنها قسمتی است که در مقایسه با آیفون‌ 7 تغییر کرده است. فلز جای خود را به شیشه داده و دیگر خبری هم از نوشته‌ی “ساخته‌شده توسط اپل در کالیفرنیا، اسمبل‌شده در چین” نیست. تنها کلمه‌ی آیفون و لوگوی معروف اپل را روی قاب پشتی می‌بینید. به‌غیراز دوربین‌ در بالا، باقی قاب، صاف و صیقلی است؛ جوری که از دست کشیدن روی آن لذت می‌برد. قاب جلویی هم تغییر چندانی نکرده و در نگاه اول دقیقا همان چیزی است که در قاب جلویی آیفون 7 دیده بودیم. کلید خانه مثل آیفون 7، فیزیکی نیست؛ بلکه یک پد حساس به فشار است که در مقابل فشار انگشت شما با استفاده از Taptic Engine (موتور لرزش اپل) از خود بازخورد‌هایی شبیه به فشرده‌شدن را نشان می‌دهد. کلید‌های روی فریم اصلی هم در همان اندازه‌ها و در همان مکان‌های نسل قبلی تکرار شده‌اند. خبری از جک 3.5میلی‌متری صدا نیست؛ درعوض در جعبه یک تبدیل برای استفاده از هدفون‌های معمولی قرار داده‌ شده است.

صفحه‌نمایش آیفون ۸

فناوری Wide Color Gamut، نمایش رنگ‌هایی را که در طبیعت می‌دیدیم، با خود به نمایشگر آیفون 8 آورده تا در حین عکاسی یا تماشای فیلم و عکس، رنگ‌ها دقیقا شبیه به چیز‌هایی باشند که در طبیعت دیده‌ بودیم.مثل آیفون 7 نمایشگری 4.7اینچی با تراکم حدود 326 پیکسل برای آیفون 8 هم در نظر گرفته‌ شده است که علاوه‌بر تشخیص مکان لمس شما روی خود، می‌تواند فشار واردشده از جانب شما را هم تشخیص دهد و در مقابل سطح‌های مختلفی از فشار، عملکرد مختلفی داشته باشد؛ همچنین محافظ روی نمایشگر آیفون تا جای ممکن مقاوم شده و اپل ادعا می‌کند مثل قاب پشتی، محافظ نمایشگر آیفون 8 هم مقاومت بالایی در مقابل هر اتفاقی دارد.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

دو گیگابایت رم دقیقا شبیه به آنچه در آیفون 7 دیده بودیم، برای آیفون 8 هم در نظر گرفته‌ شده است؛ اما تراشه‌ی جدید باعث شده تا آیفون 8 از AR پشتیبانی کند. AR به شما امکان می‌دهد با استفاده از دوربین گوشی و پردازنده‌ی فوق‌العاده پرقدرتش، تصاویر شبیه‌سازی‌شده‌ی مجازی را در نمایشگر آیفون ببینید. این تصاویر و ویدئو‌های مجازی برای لذت‌بردن از بازی‌ها گرفته تا نمایش موارد مهندسی دقیق، قابل‌ استفاده هستند.تراشه‌ی شش‌هسته‌ای A11 Bionic قدرتی به آیفون‌ 8 داده که آن را در هر لمس احساس می‌کنید. از روان بودن حرکت و انجام هر کاری در iOS گرفته تا استفاده از آیفون 8 برای لذت‌بردن از دنیای مجازی در قاب گوشی.حسگر اثرانگشت هم مثل چهار نسل قبل روی کلید خانه قرار گرفته و می‌توان گفت بابت iOS جدید، عملکرد آن کمی بهبود پیدا کرده است. درعوض اسپیکر‌های استریوی آیفون 8، پرقدرت‌تر از چیزی بودند که در آیفون 7 دیده بودیم و می‌توانند حجم صدای بیشتری را تولید کنند.

دوربین آیفون ۸

برخلاف آیفون 8پلاس، برای آیفون 8 تنها یک دوربین به عنوان دوربین اصلی در نظر گرفته‌ شده تا آیفون 8 با استفاده از آن، تصاویر بهتری ثبت کند. دوربین آیفون8 سنسوری 12مگاپیکسلی دارد و دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 کمک می‌کند تا تصاویر را روشن و شفاف ثبت کند.کیفیت عمومی تصاویر ثبت‌شده با آیفون 8 عالی است. این گوشی می‌تواند عناصر صحنه‌ای را که می‌خواهید از آن عکاسی کنید، تشخیص دهد تا بهترین بازده‌ی ممکن را هنگام ثبت تصویر داشته باشد. همچنین دوربین‌های جدید می‌توانند ویدئوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند که کیفیت آن‌ها در مقایسه با هر گوشی دیگری شما را به وجد می‌آورد.

مشخصات فنی گوشی آیفون ۷

طراحی آیفون ۷

اپل ایجاد تغییرات بزرگ در آیفون‌ها را به دوره‌های سه ساله منتقل کرده و به همین دلیل مشخصات آیفون ۷ ظاهری مانند گوشی‌های آیفون ۶s و آیفون ۶ دارد؛ اما ویژگی اصلی این تلفن همراه هوشمند ضد آب بودن آن است. اپل برای گوشی جدید خودش از هدفون‌هایی با کابل لایتنینگ استفاده کرده و حتی یکسری هدفون جدید معرفی کرده که بی‌سیم هستند و با بلوتوث کار می‌کنند.از دیگر تغییرات ظاهری این تلفن همراه هوشمند می‌توان به باریک‌تر شدن آن اشاره کرد. این گوشی نزدیک به ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا باعث این اتفاق شده و اکنون با یکی از باریک‌ترین گوشی‌های دنیا مواجه هستیم. بلندگوی دوم هم روی آن قرار گرفته و کاربران صدای استریو را تجربه خواهند کرد.

سخت افزار آیفون ۷

گوشی آیفون ۷ از تراشه‌ی Apple A10 بهره می‌برد که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی در داخل آن قرار گرفته است. سرعت این پردازنده ۴۰درصد بیشتر از مدل قبلی است. این پردازنده مصرف انرژی کمتری دارد. همچنین پردازنده‌های گرافیکی جدیدی برای این گوشی طراحی شده است.این گوشی از سه گیگابایت رم بهره می‌برد که قطعا عملکرد این تلفن‌ همراه هوشمند در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را بهتر از قبل می‌کند. همچنین مشخص شد که دکمه‌ی خانه‌ی آن به کلی تغییر کرده است. این دکمه همانند ترک‌ پد‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک کار می‌کند و کاربران دیگه همانند یک دکمه با آن کار نمی‌کنند و تنها با فشار انگشت می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند.از دیگر ویژگی‌های آیفون جدید می‌توان به حافظه‌ی داخلی آن اشاره کرد، آیفون ۷ در سه مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت موجود است.

لمس سه‌بعدی در آیفون ۷

قابلیت لمس سه‌بعدی یا ۳D Touch که ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش به مقدار فشار وارد شده به صفحه حساس باشد و هر چقدر این فشار بیشتر شود، گوشی کارهای متفاوتی انجام می‌دهد.

دوربین در آیفون ۷

دوربین‌ آیفون ۷ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد که باعث می‌شود نور بیشتری وارد گوشی شود و کیفیت عکس‌ها بیشتر شوند. همچنین این دوربین قابلیت زوم تا ۲ایکس‌ را دارد. اپل می‌گوید که این گوشی بهترین دوربین در بین تمام محصولات بازار دارد و می‌تواند با دوربین‌های DSLR رقابت کند. دوربین جلوی این گوشی هم ۷ مگاپیکسلی است و می‌تواند فیلم‌های HD ضبط کند. دوربین آیفون ۷ توانایی عکاسی با فرمت RAW دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...