بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی مشخصات کامل گوشی موبایل Apple Iphone SE 2020

معرفی مشخصات کامل گوشی موبایل Apple Iphone SE 2020

بعد از آیفون SE که توجه بسیاری را بدلیل قیمت مناسبش جلب کرده بود. اکنون اپل از مدل جدید این گوشی با نام Apple iPhone SE 2020 رونمایی کرد. آیفون SE 2020 می تواند امید خیلی از کاربرانی باشند که نمی‌خواهند برای موبایل خیلی هزینه کنند اما در عین حال آیفون یا یک دستگاه iOSی می‌خواهند. SE 2020 دارای ویژگی‌های بارزی همچون عملکردی سریع، باتری قوی‌، دوربین حرفه‌ای و مواردی از این دست است که خریدار را از انتخاب خود پیشمان نخواهد کرد. در ادامه به مشخصات فنی کامل این گوشی خواهیم پرداخت.

طراحی و صفحه نمایش Apple Iphone SE 2020

گوشی موبایل Apple Iphone SE 2020 بیش از آن که نسخه جدیدی از آیفون اس ای اصلی باشد، یک مدل بهبودیافته‌تر از آیفون 8 محسوب می‌شود. در واقع می‌توانید از نظر مشخصات فنی این گوشی را همان آیفون 8 بدانید که به یک تراشه جدیدتر و دوربین بهتر مجهز شده است. این گوشی هوشمند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قیمتی مقرون بصرفه می‌تواند نام خود را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند اپل ثبت کند. ابعاد گوشی 7.3×67.3×138.4 میلی‌متر بوده و 148 گرم وزن دارد و در سه رنگ مشکی ، سفید و قرمز ارائه شده است. صفحه‌نمایش گوشی 4.7 اینچی IPS LCD با وضوح 750×1334 پیکسل است که به فشردگی 326ppi منجر شده و عنوان Retind HD آن نیز به همین مورد اشاره دارد. نسبت کنتراست در این صفحه‌نمایش 1,400:1 بوده و حداکثر روشنایی آن 625 نیت اعلام شده است. در زیر این صفحه‌نمایش طبق معمول دیگر گوشی‌های این رده از سنسور اثر انگشت یا Toch ID استفاده شده است.نمایشگر آن از نوع LCD است که 16 میلیون رنگ را پوشش می‌دهد و از ویژگی True Tone نیز استفاده می‌کند. قاب پشتی و جلویی دارای محافظ شیشه ای هستند و فریم دور گوشی نیز از جنس آلومینیوم می‌باشد. برای محافظت از این نمایشگر، علاوه بر نسخه‌ی چهارم از محافظ‌های گوریلا گلس، از لایه‌ای مقاوم در برابر جذب عرق و اثرانگشت استفاده ‌شده که اپل معمولا از آن در تمامی گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار

چیپست مورد استفاده در این گوشی، چیپست A13 bionic با فناوری 7 نانومتری می‌باشد که از توان پردازشی بسیار خوبی برخوردار است. این تراشه از یک CPU شش هسته ای استفاده می‌کند که معماری آن به صورت 2 هسته 2.65 گیگاهرتزی در کنار 4 هسته 1.8 گیگاهرتز تنظیم شده است. پردازش‌های گرافیکی توسط پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Apple GPU انجام خواهد شد و به‌راحتی از پس اجرای بازی‌های نیمه‌سنگین و برخی بازی‌های سنگین برخواهد آمد. حافظه‌ی رم درنظر گرفته‌شده برای این گوشی ظرفیت ۳ گیگابایت دارد که برای یک گوشی با سیستم‌عامل iOS میزان معقولی است. حافظه ذخیره‌سازی نیز در نسخه‌های مختلف عرضه می‌شود و ظرفیت‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
پشتیبانی از فناوری Haptic Touch که جایگزین لمس سه بعدی (۳D Touch) اپل است نیز در این گوشی گنجانده شده است. گرچه تقریباً عملکرد یکسانی با هم را ارائه می‌کنند. گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ اپل از قابلیت Haptic Touch به منظور استفاده از دکمه‌های اقدام سریع (Quick Actions) مختلف پشتیبانی می‌کند. این قابلیت شامل پیش نمایش پیام‌ها، تنظیم مجدد برنامه‌ها و همچنین حرکت مکان‌نما در فیلدهای متن است.
شما می‌توانید از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنید و علاوه بر آن iPhone SE 2020 از سیم کارت های eSIM نیز پشتیبانی می‌کند. ضبط صدای استریو(Streo) در هنگام فیلم برداری یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی می‌باشد. حضور Wi-Fi 6 و فناوری Gigabyte-Class LTE نیاز شما برای سرعت بیشتر در هنگام ارسال یا دریافت داده‌ها را برطرف می‌کند. حالت Audio Sharing نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند دو هدفون بی سیم را به صورت همزمان به گوشی وصل کند. آیفون جدید از یک سیم‌کارت در شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fiو امکان اتصال به سایر دستگاه‌های ساخت اپل از طریق بلوتوث برای کاربران آیفون جدید فراهم ‌شده است. همچنین امکان استفاده از «پرداخت سریع اپل» (Apple Pay) به کمک NFC موجود در این آیفون وجود دارد
بر اساس گفته های این شرکت، از این پس برنامه های ساخت اپل، کنترل کاملی بر اطلاعات دستگاه را به کاربر ارائه می‌دهند. اکنون اپل تمام اطلاعات شما از جمله پیام های ارسال شده در iMessage را با استفاده از شیوه رمز نگاری End To End رمز گذاری می‌کند تا از اسناد و اطلاعات شما محفاظت بیشتری شود. همچنین اطلاعات اثر انگشت دیگر روی سرور ها یا حت iCloud ذخیره نمی‌شوند بلکه از این پس تمامی این اطلاعات روی دستگاه شما ذخیره خواهند شد. مورد دیگری که در این بخش وجود دارد، مقاومت دستگاه می‌باشد. آیفون SE دارای گواهینامه IP67 تحت استاندارد IEC 60529 است و این به معنی مقاومت در برابر آب و گردغبار می‌باشد. در واقع این گوشی در عمق یک متری می‌تواند به مدت 30 دقیقه جان خود را حفظ کند. همچنین در برابر پاشیدن آب و نفوذ گرد و غبار نیز عایق می‌باشد. البته در این مورد شرکت اپل هشدار داده است که شارژ کردن دستگاه در هنگام مرطوب بودن آن جداً خودداری کنید. و همچنین ذکر کرده است که درصورتی که آیفون اس ای خش خوردگی داشته باشد یا به آن آسیبی وارد شود، مصونیت خود در برابر آب و گرد و غبار را از دست خواهد داد.

دوربین

در بخش پشتی دستگاه به یک دوربین تکی 12 مگاپیکسلی با لنزی 6 جزیی و گشودگی دیافراگم f/1.8 بر می‌خوریم که از مزایای پروسسور جدید دستگاه بهره گرفته و مواردی مثل Snart HDR برای بهبود تصاویر درون سایه و ارتقاء داینامیک در آن به چشم می‌خورد. گرچه آیفون SE 2020 تنها از یک دوربین اصلی استفاده می‌کند، اما به حالت پرتره هم مجهز شده است که عملیات تولید بوکه و شناسایی سوژه از پس زمینه در آن به صورت کاملا نرم افزاری انجام می‌گیرد. اپل می‌گوید حالت پرتره با بهره گیری از فناوری خاصی به نام ” فناوری عمق سنجی یک چشمی” به آیفون جدید آورده شده است. بر اساس اطلاعات رسمی، دوربین آیفون SE 2020 از فناوری یادگیری ماشینی ” Machine Learning ” بر پایه‌ی هوش مصنوعی نیز استفاده می‌کند که می‌تواند چهره‌های افراد را به خاطر سپرده یا عمق صحنه را تشخیص دهد. این موضوع در واقع باعث شده تا حالت پرتره تنها برای چهره‌ی انسان‌ها کار کند و استفاده از آن برای عکاسی پرتره از حیوانات یا سایر اجسام ممکن نباشد. حداکثر وضوح برداشت ویدئو در دوربین آیفون SE جدید 4K با 60 فریم در ثانیه است . دوربین سلفی دستگاه 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که در فیلم‌برداری از وضوح 1080p با 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

باتری

آیفون SE 2020 از یک باتری با ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر بهره می‌برد. با هر بار شارژ کردن باتری این گوشی، می‌توانید به مدت 13 ساعت به تماشای ویدئو بپردازید. این گوشی با شارژرهای دارای مجوز Qi قادر به شارژ بی سیم روانه بازار شده است و همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می کند و با استفاده از شارژر سیمی 18 وات شارژ می‌شود که می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه، 50 درصد از ظرفیت باتری را شارژ نماید. ویژگی جدیدی که به آیفون اس ای اپل اضافه شده، حالت Low-Power می‌باشد و به شما اجازه می‌دهد که با کاهش انرژی باتری به 20 درصد، این حالت را فعال کرده تا میزان مصرف باتری کمتر شود. علاوه بر این که طول عمر باتری گوشی در حالت استفاده نرمال از دستگاه مناسب است، در دیگر حالت‌ها نیز از تعادل خوبی در نتایج بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...