بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

مشخصات فنی گوشی موبایل Huawei Honor 30 Lite

مشخصات فنی گوشی موبایل Huawei Honor 30 Lite

طراحی و صفحه نمایش Honor 30 Lite

یک گوشی نامشخص هواوی با شماره مدل MXW-AN00، که به احتمال زیاد همان آنر ۳۰ لایت محسوب می‌شود، چند روز پیش در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد. به همین دلیل توانستیم به گوشه‌ای از مشخصات فنی این گجت اندرویدی honor پی ببریم. گوشی موبایل Honor 30 Lite ساخت کمپانی هوآوی است. طراحی آنر 30 لایت تقریبا مشابه با Huawei Enjoy Z 5G است، البته این شباهت تنها مربوط به بخش ظاهری نبوده و از نظر مشخصات فنی نیز شاهد مشابهت کامل هستیم. تنها تفاوت این دو تلفن هوشمند را می‌توان وزن آن‌ها دانست! تاکنون اطلاعات زیادی از این گوشی هوشمند منتشر نشده بود، اما به‌تازگی شاهد انتشار تصاویر و مشخصات فنی گوشی آنر 30 لایت بودیم. طبق شواهد موجود گوشی آنر 30 Lite دارای ابعاد 8.3 * 160.0 * 73.3 میلی‌متر (ارتفاع ، عرض ، ضخامت) است و وزن آن 182 گرم می‌باشد و ترکیبی از رنگ مشکی ، سفید ، سبز و بنفش است. این گوشی دارای صفحه نمایش نمایشگر 6.5 اینچی OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است و وضوح فول اچ دی پلاس (۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل) و با تراکم 405 پیکسل که از فناوری TFT LCD (IPS) استفاده می‌کند. در این گوشی نسبت صفحه آن 20:9 و نسبت سطح نمایش به کل بدنه 84% است. از ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توان به قابلیت چند لمس همزمان خازنی اشاره کرد.

عملکرد و کاربری گوشی آنر 30 لایت

روی این تلفن همراه هوشمند از تراشه MediaTek Dimensity 800 MT6873 که در واقع با نام دایمنسیتی ۸۰۰ شناخته می‌شود استفاده شده است. این تراشه به آنر ۳۰ لایت اجازه می‌دهد که از ارتباطات 5G پشتیبانی کند. این تراشه ۶۴ بیتی دارای پردازنده 4×2.0 GHz ARM Cortex-A76+ 4×2.0 GHz ARM Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی ARM Mali-G57 MP4 با فرکانس 2 گیگاهرتز را در خود قرار داده است. محصول جدید هواوی مبتنی بر اندروید ۱۰ است و رابط کاربری EMUI 10.1 را دارا می‌باشد. طبیعتا به دلیل تحریم‌های سخت‌گیرانه آمریکا، آنر ۳۰ لایت فاقد برخی از امکانات مانند دسترسی به گوگل پلی و اپلیکیشن‌های گوگل است. گوشی آنر مدل 30 Lite از دو سیم کارت نانو یا یک سیم کارت نانو و یک کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند. این گوشی 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد.گوشی موبایل آنر مدل 30 Lite از شبکه‌های 4G,3G,2G پشتیبانی می‌کند. این گوشی از فناوری بلوتوث ورژن 5.1، شبکه بی سیم وای فای و فناوری مکان یابی GPS ، A-GPS ، GLONASS و Beidou پشتیبانی می‌کند . سنسورهای این گوشی هوشمند قطب‌نما (Compass) , مجاورت (Proximity) , روشنایی (Light) , ژیروسکوپ (Gyroscope) , می‌باشد. این گوشی همچنین دارای جک 3.5 میلیمتری صدا و رادیو FM می‌باشد.

دوربین گوشی honor 30 lite

در پنل پشتی آنر ۳۰ لایت شاهد ماژول سه گانه دوربین هستیم که متشکل است از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ƒ/ 1.8 و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ƒ/ 2.4 و دوربین ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ƒ/ 2.4 با قابلیت نامشخص آن را همراهی می‌کند. دوربین سوم احتمالا برای ثبت تصاویر ماکرو یا سنجش عمق در تصویر به کار گرفته خواهد شد. از قابلیت‌های این دوربین می‌توان به زوم دیجیتال، فوکوس خودکار، قابلیت HDR، تایمر خودکار و پانورما اشاره کرد. دوربین سلفی تک سنسور بوده و قادر به گرفتن عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ƒ/ 2.0 است.

باتری

در دل آنر ۳۰ لایت باتری غیر قابل تعویض پلیمری با ظرفیت ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته است که از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...