بررسی موبایل

کدام گوشی‌های موبایل بهترین دوربین سلفی را دارد

کدام گوشی‌های موبایل بهترین دوربین سلفی را دارد

کدام گوشی‌های موبایل بهترین دوربین سلفی را دارد؟ در ادامه سعی داریم به این سوال پاسخ داده و بهترین دوربین‌های سلفی گوشی را معرفی کنیم. طی سال‌های اخیر، تولید کنندگان موبایل به شدت در حال کار روی دوربین گوشی‌های پرچمدار خود هستند. در نتیجه، گوشی‌هایی قدرتمند ظهور کرده‌اند که شما می‌توانید بدون نیازی به ویرایش، عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌ای را ثبت کنید. معیارهای خرید یک گوشی موبایل جدید برای هر فرد نسبت به شرایط سنی، کاری و استفاده خود شخص می‌تواند متفاوت باشد. برای برخی، داشتن صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا اولویت دارد. عده‌ای دیگر خواهان تلفن همراه با شارژدهی بالا هستند. اما عده‌ای نیز به دنبال موبایل‌هایی با بهترین دوربین می‌باشند. با ظهور و همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک گذاشتن لحظات شخصی، به یک عادت روزمره تبدیل‌شده است. درست یا غلط، این اشتراک‌گذاری مدرن، نیاز به یک گوشی هوشمند با دوربینی مناسب دارد. البته در این موضوع خاص، کیفیت دوربین تعبیه‌شده در بالای صفحه‌نمایش است که اهمیت پیدا می‌کند. باید در نظر داشت که کیفیت دوربین، تنها پارامتر موردنظر در یک گوشی مناسب سلفی نیست، بلکه باید به شکل قرارگیری لنز، توانایی‌های نرم‌افزاری و میزان واید بودن لنز دوربین نیز دقت کرد.
پیدا کردن بهترین دوربین موبایل در حال حاضر کار بسیاری دشواری است. اکنون اغلب گوشی‌های هوشمند پرچمدار به دوربین‌هایی چندگانه مجهز شده و از هوش مصنوعی به منظور پردازش داده‌های جمعیت‌آوری شده توسط سنسورهای دوربین پیشرفته، استفاده می‌کنند. در بخش دوربین سلفی نیز گوشی هوشمندی که در مجموع بهترین عملکرد را داشته، می‌تواند بهترین انتخاب نیز به حساب بیاید. این لیست شامل طیف متنوعی از موبایل برندهای مختلف تولید کنندگان موبایل است و نشان می‌دهد که دوربین‌ها تا چه اندازه برای سازندگان گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده اند. با نگاهی به لیست ارائه شده از بهترین گوشی‌های موبایل برای سلفی گرفتن خواهید دید که موبایل های مختلفی در این لیست قرار دارند اما بهتر است بیشتر وارد جزئیات شویم تا به صورت تخصصی ، کاربر دقیقا متناسب با آنچه که می‌خواهد، محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A80

در ساخت گوشی سامسونگ گلکسی A80 از صفحه نمایش لمسی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) ، 6.7 اینچی و رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 393 پیکسل بر اینچ استفاده شده است. این گوشی با توجه به رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی که دارد از کیفیت و وضوح بالای تصویر برخوردار است. شرکت سامسونگ برای صفحه نمایش این گوشی از محافظ شیشه‌ای گوریلاگلس 3 استفاده کرده اما در بررسی‌ها مشخص شده که بسیاری از کاربران از یک محافظ گلس LCD بر روی صفحه نمایش برای جلوگیری از ضد خش استفاده می‌کنند. کاربر با مشاهده صفحه نمایش متوجه حاشیه کم در قسمت قاب جلوی گوشی می‌شود که حدود 85.8 درصد کل پنل جلوی گوشی را تشکیل می‌دهد؛ این مورد در واقع یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود و زیبایی ظاهری دو چندانی به طراحی گوشی galaxy A80 بخشیده است. صفحه نمایش بزرگ در واقع محبوب کاربرانی است که علاقمند به تماشای فیلم و انجام بازی‌های متنوع بر روی گوشی هستند و سامسونگ با توجه به این نیاز کاربران به خوبی از عهده طراحی صفحه نمایش این گوشی با صفحه نمایش بزرگ و ابعاد 165.2 *76.5 * 9.3 میلی‌متری بر آمده است بنابراین با توجه به نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) صفحه نمایش این گوشی می‌توان با قاطعیت گفت که از کیفیت نمایش تصویر بالایی برخوردار است.
گلکسی A80 مجهز به دوربین سه‌گانه است. سامسونگ از یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی دوربین در گوشی گلکسی A80 استفاده کرده است. این سنسور از نوع واید با دریچه دیافراگم 2.0 قدرت فوق‌العاده‌ای برای عکاسی در روز و شب دارد. در کنار این دوربین، یک سنسور 8 مگاپیکسلی به عنوان سنسور دوم حضور دارد که وظیفه اصلی آن عکس‌برداری به صورت فوق عریض یا همان التراواید است. اما دوربین سوم این گوشی، از نوع TOF است که فقط برای عکاسی سه بعدی کاربرد دارد. جذاب‌ترین بخش گلکسی A80 آنجایی است که شما قصد عکاسی سلفی را داشته باشید. این گوشی هیچ دوربینی در جلوی خود ندارد، بلکه دوربین سه گانه اصلی به هنگام عکاسی سلفی با چرخش 180 درجه‌ای رو به روی شما قرار می‌گیرند. در واقع دوربین سلفی گوشی گلکسی A80، همان دوربین اصلی با تمام امکانات آن است که می‌تواند عکس‌های سلفی با کیفیت 48 مگاپیکسل را برای شما به ثبت برساند. با توجه به اشتراک دوربین سلفی و دوربین اصلی، هر دو دوربین در بخش فیلم‌برداری نیز توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را دارند. البته سامسونگ فیلم‌برداری با سرعت 480 فریم بر بستر HD را به هنگامی که دوربین در پشت دستگاه باشد فعال کرده است. دوربین گوشی گلکسی A80 در هر دو حالت خود، مجهز به لرزشگیر نرم‌افزاری بسیار قدرتمندی است که کوچکترین لرزش‌ها را هم دفع می‌کند.

گوشی موبایل Samsung Galaxy S10 Plus

گوشی Galaxy S10 Plus یکی از چهار محصول جدید سامسونگ است. این گوشی قسمت پشت و جلوی آن از شیشه ساخته شده است که در پشت آن از شیشه گوریلا گلس 5 و در دور آن از فریم آلومینیومی استفاده شده است.سامسونگ در گلکسی S10+ تا آنجا که امکان داشته از حاشیه‌های بالا و پایین کاسته و برای بزرگتر شدن صفحه نمایش، حتی دوربین سلفی را هم در درون صفحه قرار داده تا فضای بالا به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرد. این سبک از طراحی هم باعث کم شدن حاشیه‌های صفحه نمایش و هم باعث زیبایی هر چه بیشتر تلفن همراه می‌شود. صفحه نمایش گلکسی S10+ به صورت مفید حدود 6.4 اینچ است که با توجه به حاشیه‌های آن حدود 88.9 درصد از فضای کل رو به روی دستگاه را اشغال کرده است که حاوی یک حفره جهت جای دادن دوربین سلفی برخوردار بوده اما یک ماژول سه تایی را برای دوربین خود به کار گرفته است. این دوربین حاوی لنز فوق باز بوده و تاثیر به سزایی بر کیفیت عکس‌های آن خواهد گذاشت. سامسونگ با پنل Dynamic AMOLED چالش جدیدی را تجربه می‌کند که از نظر کیفیت می‌تواند در بالاترین سطوح بازار قرار بگیرد. نمایشگر این گوشی مجهز به تکنولوژی Amoled و با رزولوشن (3040 × 1440) +QHD می‌باشد. نمایشگر گلکسی S10 Plus با نسبت ابعاد 19:9 دارای تراکم پیکسلی 526ppi می‌باشد بنابراین این نمایشگر عملکرد بسیار عالی و پویا در نمایش تصویر خواهد داشت. یکی از قابلیت‌های صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند سامسونگ نمایشگر همیشه روشن (Always On) می‌باشد که در این گوشی پیشرفت قابل توجهی داشته است .تراشه‌ی این محصول، Exynos 9820 است که به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G76 MP12 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.
مجموعه دوربین‌های گلکسی S10 Plus از دو سنسور ۱۲مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده است. دوربین اول دارای دریچه دیافراگم f/1.5 – 2.4 و فاصله کانونی 26 میلیمتر و از لنز واید برخوردار است، دوربین دوم دارای دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 52 میلیمتر و از لنز تله فوتو برخوردار است و دوربین سوم دارای دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 12 میلیمتر است. دوربین‌های این محصول امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری هم‌زمان با دو دوربین اشاره کرد. همچنین دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4 باعث می‌شود تصاویر با روشنایی خوبی ثبت شوند و کیفیت عکس‌های گرفته شده بسیار راضی‌کننده باشند. دوربین‌های Telephoto و Ultra Wide هم امکانات این گوشی را فراتر برده‌اند و زوم اپتیکال دو برابر و تصویر فوق گسترده را برای این گوشی به همراه آورده‌اند. این محصول دارای دو حسگر دوبین سلفی است. دوربین سلفی سنسوری 10 مگاپیکسلی این گوشی قادر است عکس‌های عریض بگیرد و دوربین 8 مگاپیکسلی دیگر هم نقش سنسور عمق را به خوبی ایفا می‌کند.این دوربین بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است و جلوه ای خاص به پنل جلویی این گوشی بخشیده است. دوربین اول دارای دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 26 میلیمتر می‌باشد و دوربین دوم دارای دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 22 میلیمتر است. قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call) و قابلیت عکاسی خودکار HDR از دیگر قابلیت‌های دوربین سلفی این گوشی است.

گوشی موبایل Google Pixel 4 XL

گوشی گوگل Pixel 4 XL با ابعاد 8.2 × 75.1 × 160.4 میلیمتر و وزن 193 گرم است. البته این وزن زیاد از طراحی پنل پشتی از شیشه برای پشتیبانی از قابلیت QI wireless charging است همچنین با فریم آلومینیومی که در همه‌ی آپشن‌های رنگی به رنگ مشکی می‌باشد، همچنین از پنل‌های شیشه ای برخوردار است. پنل پشتی میزبان یک ماژول مربعی برای جای دادن سنسورهای دوربین اصلی است. گزینه‌های رنگی برای این گوشی نیز مشکی، سفید و نارنجی می‌باشد. نمایشگر موبایل Google Pixel 4 XL با اندازه 6.3 اینچی از رزولوشن (3040 × 1440) +Quad HD برخوردار است. این نمایشگر که Smooth Display نام دارد، از نوع P-OLED بوده و دارای تراکم پیکسلی 537 پیکسل در هر اینچ و نسبت ابعاد 19:9 می‌باشد. همچنین قابلیت تفکیک 16 میلیون رنگ داشته و 81.3 درصد از صفحه نمایش را به خود اختصاص می‌دهد. صفحه نمایش همیشه روشن این گوشی با فناوری گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5) محافظت می‌شود و 100 درصد از رنگ‌های طیف DCI-P3 را پوشش می‌دهد. به علاوه با نرخ به روز رسانی 90 هرتز، از استاندارد HDR نیز پشتیبانی می‌کند. البته این نرخ به روز رسانی در مواقعی بدون اینکه کاربر متوجه شود روی 60 هرتز تنظیم می‌شود تا مصرف باتری گوشی کاهش یابد. فبلت Google Pixel 4 XL در حالت دستی از حداکثر روشنایی 436 نیت بهره می‌برد. در طراحی نمایشگر هیچ گونه ناچ و یا بریدگی دیده نمی‌شود. گوگل سعی کرده است با به حداقل رساندن حاشیه‌ها، از قرار دادن حفره برای دوربین سلفی و سنسورهای دیگر چشم پوشی کند.
گوشی گوگل Pixel 4 XL به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است. دوربین اول این موبایل از نوع عریض (Wide) بوده و با سنسور 12.2 مگاپیکسل، دارای دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 27 میلیمتر می‌باشد. دوربین دوم نیز با سنسور 16 مگاپیکسل، از دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 50 میلیمتر و لنز تله فوتو (Telephoto) بهره برده و زوم اپتیکال دو برابر دارد. از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال OIS، فلش LED دوگانه، عکاسی HDR خودکار، پانوراما و ضبط فیلم با کیفیت 4K اشاره کرد. علاوه بر این، گوگل Pixel 4 XL امکان عکاسی در شب (Night Sight) را برای کاربر فراهم می‌کند و با ویژگی +Live HDR به کاربر اجازه تنظیم دقیق‌تر عکس‌ها را می‌دهد. قابلیت‌های عکسبرداری در Pixel 4 XL، حتی بیشتر بهبود یافته و حالت جدید به نام Astrophotography نیز به اپ دوربین آن اضافه شده که امکان پیش نمایش حالت +HDR را قبل از ثبت عکس، مهیا می‌کند. یک دوربین تله فوتو هم به ساختمان دوربین افزوده شده که به همراه Super Res Zoom می‌تواند عکس‌هایی از اشیا بسیار دور را ثبت کند. با مشاهده پنل جلو به دوربین سلفی دوگانه برخورد می‌کنیم که با لنز عریض، دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی 22 میلیمتر بوده و به یک ماژول TOF 3D camera مجهز می‌باشد. دوربین سلفی این موبایل، قابلیت عکاسی HDR خودکار دارد و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت Full HD ضبط کند.

گوشی موبایل Apple Iphone 11 Pro

گوشی iPhone 11 Pro از لحاظ ساختاری دارای ابعاد 144 × 71.4 × 8.1 میلی متر و وزن 188 گرم است. در قاب جلویی گوشی اپل شاهد قرارگیری یک نمایشگر 5.8 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1125*2436 پیکسل و تراکم 458ppi هستیم. قاب پشتی گوشی جدید اپل مدل iPhone 11 Pro سه دوربین اصلی، فلاش LED و لوگو اپل را در خود جای داده است. گوشی موبایل اپل از بدنه‌ای مقاوم در برابر خط و خراش بهره برده است و کمترین لکه پذیری را خواهد داشت. صفحه نمایش گوشی آیفون 11 پرو در بخش تاپ ناچ از یک بریدگی بهره می‌برد که دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی عریض و 3D ToF در آن جای گرفته است. این گوشی هوشمند از فناوری محافظ صفحه Scratch-Resistant Glass و Oleophobice Coating بهره می‌برد که آن را در برابر ضربه ها مقاوم می کند.گوشی موبایل دو سیم‌کارت Apple iPhone 11 pro با طراحی زیبا، رنگ‌های خاکستری (Space Gray)، نقره‌ای (Silver)، طلایی (Gold) و سبز نیمه‌شب (Midnight Green) ارائه‌شده است. نمایشگر گوشی موبایل Apple iPhone 11 Pro قادر به ایجاد تراکم پیکسلی 458 پیکسل بر هر اینچ می‌باشد. نسبت تصویر گوشی موبایل آیفون 11 پرو نیز بیش از دو برابر بوده و به 19.5:9 رسیده است و قادر است تصاویری کامل، دقیق و با جزییات بسیار را به کاربر منتقل نماید. نمایشگر Super Retina XDR OLED توانایی پشتیبانی از فایل های HDR10 را داشته و قادر است با ایجاد روشنایی 800 نیت حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز برترین تصاویر را به نمایش بگذارد.

آیفون 11 پرو اولین گوشی شرکت اپل است که دست به طراحی دوربین‌های سه گانه زده است این گوشی با دوربین سه گانه که دارای حالت‌های ULTRA WIDE CAMERA ، WIDE CAMERA و TELEPOHOTO CAMERA تصاویر را از سه زاویه نشان دهد که می ‌توانید تصاویر زیبایی را در نور شدید به دست آورید. همچنین با استفاده از این دوربین می‌توانید با بالاترین کیفیت فیلم بگیرد و با افکت‌های دلخواه به ویدیو مورد نظر برسید. دوربین سلفی گوشی iPhone 11 pro دارای یک حسگر 12 مگاپیکسلی و یک دوربین TOF 3D می‌باشد. با استفاده از این دوربین سلفی 12 مگاپیکسل می‌توانید عکس‌های HDR با جزییات خیره‌کننده ثبت نمایید همچنین قادرید با رزولوشن 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه و 1080p با رزولوشن 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه اقدام به فیلم‌برداری نمایید. دوربین جدید 12 مگاپیکسلی TrueDepth این دوربین سلفی به شما امکان می‌دهد فیلم‌های سلفی با حرکات کند در سرعت 120 فریم بر ثانیه یا در سرعت 60 فریم بر ثانیه تا کیفیت 4K ثبت نمایید.

گوشی موبایل Apple Iphone 11 Pro Max

گوشی iPhone 11 Pro Max در ابعاد 8.1 × 77.8 × 158 میلیمتر ساخته شده و وزنی برابر با 226 گرم دارد. برای پنل جلو و پشت این دستگاه از شیشه ضد خش استفاده شده و فریم آن از جنس آلومینیوم ضد زنگ است. پنل به کار رفته در صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro Max از نوع OLED بوده و اپل آن را Super Retina XDR نامیده است که حساسیت لمس پذیری بالایی با قدرت 120 هرتز دارد. به گفته این کمپانی میزان نور صفحه نمایش گوشی‌های اپل در شرایط عادی حداکثر 800 نیت است ولی در گوشی iPhone 11 Pro Max این مقدار به 1200 نیت هم می‌رسد. در طراحی قاب جلویی این گوشی هوشمند تلاش شده حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل برسند تا فضای بیشتری به آن اختصاص داده شود. اندازه این صفحه نمایش 6.5 اینچ در نظر گرفته شده و حدودا 83.7 درصد از فضای پنل جلو را دربر گرفته است. رزولوشن نمایشگر آیفون 11 پرو مکس 2688 × 1242 پیکسل بوده که تراکم آن برابر با 458ppi است. از ویژگی‌های نمایشگر این اسمارت فون می‌توان به قابلیت پشتیبانی از HDR10، Wide Color Gamut و True Tone اشاره کرد. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision بهره برده و می‌تواند برای بهتر نشان دادن تصاویر از قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده استفاده کند. همچنین روشنایی نمایشگر نیز به طور خودکار با توجه به نور محیط تنظیم می‌شود.
شرکت اپل برای ارتقاء بخش تصویربرداری گوشی iPhone 11 Pro Max از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است که با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز همراه هستند. لنزهای به کار رفته شده در این گوشی هوشمند از نوع واید (Wide)، تله فوتو (Telephoto) و اولترا واید (Ultrawide) بوده و به ترتیب دارای گشودگی دیافراگم f/1.8، f/2.0 و f/2.4 می‌باشند. وجود لنز اولترا واید می‌تواند زاویه دید 120 درجه را ارائه دهد و چهار برابر ناحیه بزرگ تری را نسبت به دوربین‌های نسخه قدیمی‌تر گوشی‌های اپل عکس برداری کند. فلش به کار رفته در این دوربین هوشمند از چهار LED تشکیل شده و از تکنولوژی True Tone بهره می‌برد. این تکنولوژی متناسب با نور غالب در فضای سوژه مورد نظر، نورهایی از رنگ سفید و زرد را با هم ترکیب و دمای نور محیط را تنظیم می‌کند. همچنین استفاده از قابلیت دیپ فیوژن (Deep Fusion) در دوربین اسمارت فون iPhone 11 Pro Max کمک می‌کند تا تصاویر با بهترین کیفیت به ثبت برسند. دوربین گوشی آیفون 11 پرو مکس با بهره گیری از این ویژگی هوشمند می‌تواند به محض فشار دادن دکمه شاتر همزمان 9 عکس را ثبت کند و با استفاده از یادگیری ماشین، در کسری از ثانیه پیکسل به پیکسل آن را مورد پردازش قرار دهد تا در نهایت تصویری با بالاترین کیفیت و کمترین نویز را به نمایش بگذارد. علاوه بر موارد ذکر شده دوربین این گوشی پرچمدار دارای لرزشگیر اپتیکال است و توانایی ثبت تصاویر HDR و پانوراما را دارد و همچنین می‌تواند تصاویر 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.کیفیت دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 11 پرو مکس به خوبی سایر دوربین‌های گوشی است. کیفیت تصاویر پرتره با دوربین سلفی بسیار قابل قبول است و می‌تواند یا امکاناتی که دوربین TOF و ماژول تشخیص چهره‌ی آن در اختیار کاربر گذاشته است، تصاویر دقیقی ارائه دهد.

گوشی موبایل Apple Iphone 11

گوشی موبایل apple iphone 11 با 194 گرم وزن دارای ابعاد 8.3 × 75.7 × 150.9 میلیمتر است. در قسمت بالایی نمایشگر این گوشی، شیشه ضد خش به کار رفته است که از آسیب محافظت می‌کند. قاب پشت و پنل جلو نیز از شیشه‌های بسیار محکم که پوشش oleophobic دارند و کمترین مقدار چربی را به خود جذب می‌کند، تشکیل شده‌اند و زیبایی ظاهری مضاعفی به آیفون 11 بخشیده است. قاب پشتی علاوه بر فلش LED چهارگانه Dual-Tone، محل قرار گیری دوربین اصلی دوگانه هم می‌باشد همچنین لوگوی اپل در وسط پنل پشت قرار دارد. نمایشگر آیفون 11 از نوع Liquid Retina IPS LCD، با ابعاد 6.1 اینچ بوده که دارای رزولوشن 1792 × 828 است و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. نسبت ابعاد نمایشگر به قاب گوشی 79 درصد بوده است و همچنین دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ است. حداکثر روشنایی این دستگاه می‌تواند به 625 نیت برسد که در استفاده زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب است و همچنین می‌توان تعادل رنگ سفید را تنظیم کرد تا با رنگ نور محیط مطابقت داشته باشد. صفحه نمایش iPhone 11 دارای ویژگی Haptic Touch می‌باشد که جایگزین 3D Touch در گوشی‌های نسل قبل شده است.
گوشی موبایل iPhone 11 مجهز به دوربین دوگانه است که شامل دو سنسور 12 مگاپیکسلی که هر کدام از این دوربین‌ها یکسری قابلیت‌ها را پشتیبانی می‌کنند که موجب بهبود بیشتر عملکرد عکسبرداری می‌شود. دوربین اصلی این گوشی به صورت یک ماژول مربعی شکل و به طور عمودی در قسمت قاب پشتی گوشی طراحی شده است. کاربر متوجه یک فلش LED در کنار دو سنسور دوربین گوشی در قسمت مربع شکل می‌شود. دوربین اول این گوشی از حسگر 12 مگاپیکسلی و نوع واید (Wide) و دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزش گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم این گوشی از حسگر 12 مگاپیکسلی و نوع اولترا واید (Ultrawide) و دیافراگم F/2.4 بهره برده و مجهز به لنز فوق عریض است. دوربین اصلی آیفون 11 قادر به ضبط ویدئو 4K با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه است و از حالت عکاسی شبانه یا همان Night Mode پشتیبانی می‌کند. قابل ذکر است که دوربین دوگانه این گوشی از یکسری قابلیت‌های برجسته دیگر از جمله زوم اپتیکال ۲x و زوم دیجیتال ۵x و فیلمبرداری 4k با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه و حالت شبانه (Dark Mode) گوشی آیفون 11 بهره مند است. قسمت جذاب این گوشی برای اغلب کاربران دوربین سلفی آیفون 11 است ، دوربین سلفی TrueDepth از نوع مدت‌پرواز سه‌بعدی با یک حسگر 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 بهره برده و قدرت ثبت تصاویر و فیلم‌های با کیفیت فوق العاده را دارد. دوربین سلفی آیفون 11 قادر است همانند دوربین اصلی ویدئو‌ها را کیفیت 4k و فریم ریت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A8 2018

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A8 با وزن 172 گرم و ابعاد 149.2*70.6*8.4 میلی متر ارائه شده و به آسانی در دست قرار می‌گیرد. Galaxy A8 از صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی از نوع Super AMOLED بهره می‌برد که در قالب نسبت ابعاد ۱۸.۵:۹، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل را با تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ پیش روی شما قرار خواهد داد. صفحه نمایش این گوشی 75.6 درصد از سطح پنل جلویی آن را پوشانده، میزان حاشیه‌ها در اطراف آن نسبتا کم است و می‌توانید بر روی تصاویر درحال نمایش تمرکز داشته باشید. پوششی از گوریلا گلس نیز برای محافظت بیشتر صفحه‌نمایش درنظر گرفته شده است.
دوربین اصلی این گوشی موبایل اندروید از یک لنز واید 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد که امکان ثبت تصاویر به صورت پانوراما و HDR را برای شما ایجاد می‌کند. سامسونگ ابتکار خاصی را در طراحی دوربین سلفی این گوشی به خرج داده است. این گوشی اولین گوشی مجهز به دو دوربین سلفی 16 و 8 مگاپیکسلی است که هر دو دوربین لنزی با دهانه دیافراگم 1.9f دارند. در میان گوشی‌های میان رده، تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی بهترین کیفیت را دارند؛ به طوری که جزئیات تصاویر کاملا دقیق، میزان رنگ شفاف و واضح، با کنتراست بالا و محدوده دینامیکی بسیار خوب و قوی است که در کل می‌توان نتیجه گرفت عکس‌های ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی بهترین کیفیت را به ارمغان می‌آورد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy Note 10

گوشی موبایل مدل Galaxy Note 10 یکی از زیباترین گوشی موبایل‌های اندرویدی کمپانی Samsung است که در آگوست سال 2019 با ابعاد 7.9 × 71.8 × 151 میلیمتر و وزن 168 گرم تولید و به بازار عرضه شده است. همچنین دارای صفحه نمایشی لمسی رنگی از نوع Dynamic AMOLED در اندازه 6.3 اینچ است که با رزولوشن 2280 *1080 پیکسل امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا را دارد و با سیستم عامل اندروید نسخه 9 نیز سازگار می‌باشد. کمپانی سامسونگ، به عنوان دوربین اصلی در گوشی سامسونگ نوت ۱۰، سه دوربین ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۱۶ مگاپیکسل به کار برده است. و همچینن دوربین سلفی، دوربینی عریض با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل تعبیه شده است. که هر دو دوربین از کیفیت و امکانات قابل قبولی برخوردار هستند. دوربین اول در گوشی سامسونگ نوت ۱۰ از نوع عریض (Wide)، با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/1.5-2.4، فاصله کانونی لنز ۲۷ میلی‌متر (Focus Length 27 mm)، سایز سنسور ۱/۲.۵۵ اینچ (”Sensor Size 1/2.55)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۴ میکرومتر (۱.۴µm Pixel Size) همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک پیکسل دوگانه (Dual Pixel PDAF)، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر دوگانه (Dual OIS)
دوربین دوم از نوع تله‌فوتو (Telephoto)، با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.1، فاصله کانونی لنز ۵۲ میلی‌متر (Focus Length 52 mm)، سایز سنسور ۱/۳.۶ اینچ (”Sensor Size 1/3.6)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size) همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک (PDAF)، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر دوگانه (Dual OIS)، مجهز به زوم اپتیکال تا ۲ برابر (۲x Optical Zoom) است. و در دوربین سوم از نوع فوق عریض (Ultrawide)، با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی لنز ۱۲ میلی‌متر (Focus Length 12 mm)،ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۰ میکرومتر (۱.۰µm Pixel Size) می‌باشد. و در بخش دوربین سلفی هم دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 ، فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متر و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز ۱.۲۲ میکرومتر (۱.۲۲µm Pixel Size) همراه با فناوری فوکوس اتوماتیک پیکسل دوگانه (Dual Pixel PDAF) است.

گوشی موبایل Samsung Galaxy Note 10 Plus

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی Note 10 Plus با وزن 196 گرم، دارای ابعاد 162.3x 77.2 x 7.9 میلیمتر بوده که بسیار بزرگ و در عین حال باریک است. Note 10 Plus مجهز به نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic Amoled با رزولوشن 1440*3040 +QHD و نسبت تصویر 19:9 می‌باشد. که گستره دینامیکی بیشتری در این نمایشگر وجود دارد. رزولوشن بالا باعث وضوح تصویر فوق العاده، شفافیت زیاد و روشنایی بالا می‌شود و محتوا را به صورت بسیار شارپ به نمایش می‌گذارد. طراحی صفحه نمایش این اسمارت فون به صورت Cinematic Infinity-O بوده که موجب می‌شود حاشیه‌ها بسیار باریک شوند، به طوری که نسبت نمایشگر به پنل جلوی این گوشی 91 درصد می‌باشد. حفره کوچکی روی نمایشگر در نظر گرفته شده که محل قرارگیری دوربین سلفی می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های ویژه صفحه نمایش این فبلت می‌توان به محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 6 اشاره کرد. گوشی موبایل Galaxy Note 10 Plus از قابلیت HDR10+ پشتیبانی کرده و همچنین دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است.
گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Plus از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که کیفیت بالای این دوربین از نقاط قوت گوشی محسوب می‌شود. دوربین اصلی گوشی از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-1.8-2.4 و قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز تشکیل شده است. دوربین دوم از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 با فاصله کانونی 52 میلی متری و با قابلیت‌های فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال دوگانه، زوم دو برابری طراحی شده است. دوربین سوم از یک لنز اولتراواید 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 123 درجه ای بهره برده است. شرکت سامسونگ علاوه بر قرار دادن دوربین سه گانه، یک ماژول حسگر ToFبرای تشخیص عمق و جداسازی بهتر سوژه طراحی کرده که همین ماژول سبب شده دوربین گوشی گلکسی نوت 10 پلاس برتری خاصی نسبت به سایر رقبا داشته باشد. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 10 مگاپیکسلی و سایز پیکسلی 1.22 میکرومتری و با دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز طراحی شده است. گوشی گلکسی Note 10 Plus در محیط‌های باز و روشن عکس‌های با کیفیت فوق العاده و با رنگ‌های جذاب ثبت می‌کند. قابل ذکر است شرکت سامسونگ با قرار دادن قابلیت حالت Night در این گوشی بسیاری از دغدغه‌های کاربران برای گرفتن عکس‌های با کیفیت بالا و بدون نویز در شب را آسوده کرده است.

گوشی موبایل Huawei P30 Pro

گوشی موبایل Huawei P30 Pro با ابعاد 158 در 73.4 در 8.4 میلیمتر و وزن 192 گرمی با توجه به صفحه نمایش بزرگ در زمره گوشی‌های با ضخامت کم و وزن ایده آل قرار می‌گیرد. فریم اصلی گوشی Huawei P30 Pro از جنس آلومینیوم طراحی شده اما قاب پشتی و پنل جلوی آن شیشه‌ای است که به نوبه خود این قاب شیشه‌ای جلوه ویژه و براقی خاصی به این گوشی بخشیده است. صفحه نمایشی که در گوشی P30 Pro هوآوی بکار رفته 6.47 اینچی و از نوع OLED است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش گوشی ارائه شده و قابلیت‌های DCI-P3 و HDR10 هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند که هر دو مربوط به کیفیت نمایش محتوا هستند. حاشیه‌های نمایشگر گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و بدین ترتیب چیزی در حدود 88.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه شده است. روی نمایشگر دستگاه هم شیشه ضد خش نصب است.

دوربین اصلی این گوشی از تکنولوژی‌های پیچیده خاصی بهره‌مند شده که کیفیت عکسبرداری با آن را چند برابر می‌کند. دوربین گوشی هوآوی P30 Pro از نوع سه گانه است که دوربین اصلی آن شامل یک لنز واید 40 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.6 و قابلیت‌های فوکوس خودکار لیزری یا تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. دوربین دوم آن از یک لنز اولتراواید 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 و قابلیت فوکوس لیزری یا تشخیص فاز تشکیل شده است. دوربین سوم آن از یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/3.4 و قابلیت‌های بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری یا تشخیص فاز بهره برده است. در ستون کناری دوربین اصلی این گوشی یک فلش LED دوگانه و حسگر سه بعدی ToF طراحی شده است. افزایش سرعت عملکرد فوکوس خودکار و تفکیک پذیری بیشتر عکس‌های پرتره به عهده حسگر سه بعدی ToF است. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی می‌توان به عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری HDR و استفاده از لنزهای لایکا اشاره کرد. در محیط‌های تاریک و با نور کم ممکن است کیفیت عملکرد دوربین به خوبی محیط‌های باز با روشنایی بالا نباشد به همین دلیل می‌توانید برای رفع این مشکل حالت شب (Night Mode) دوربین را فعال کنید.
یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی موبایل پرچمدار در بخش دوربین، حالت Master AI است که توانایی شناسایی بیش از 1500 صحنه مختلف را دارد. با فعال سازی این قابلیت کاربر می‌تواند در شرایط مختلف به صورت خودکار عکس‌های با کیفیتی را مناسب با همان حالت به ثبت برساند. هر سه لنز دوربین گوشی هوآوی پی سی پرو قادر به فیلم برداری 4K و Full HD با فریم ریت 30 فریم بر ثانیه است. قابل ذکر است فقط دوربین اصلی و اولتراواید این گوشی توانایی ضبط فیلم با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه را دارد. اما قسمت جذاب این گوشی برای اغلب کاربران دوربین سلفی P 30 Pro است ، دوربین سلفی این گوشی که از یک لنز واید 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده و قادر است تصاویر با کیفیت بالایی را ثبت و ضبط نماید. کاربر می‌تواند با دوربین سلفی این گوشی عکس‌هایی با دقت بالا و کیفیت بسیار عالی را ثبت کند و وقایع روزمره خود را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک گذارد. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت کیفیت بالای دوربین گوشی Huawei P30 Pro از نقاط قوت اصلی این گوشی به حساب می‌آید.

گوشی موبایل OnePlus 7T

گوشی موبایل OnePlus 7T با ابعاد 160.9×74.4×8.1 میلی متر می‌باشد و وزن آن 190 گرم می‌باشد . گوشی موبایل OnePlus 7T دارای شیشه جلو (Gorilla Glass 6)، شیشه پشتی (Gorilla Glass 5) و قاب آلومینیومی می‌باشد. بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز افزایش می‌یابد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.55 اینچ ، 105.3 سانتی متر مربع از نوع صفحه نمایش لمسی خازنی Fluid AMOLED ، رنگ صفحه 16 میلیون رنگ ، رزولوشن صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل ، رفرش ریت (نرخ نوسازی یا بروز رسانی) تصویر 90 هرتز است، این یعنی نمایشگری با حداکثر سرعت ، DCI-P3 100٪ ، این نمایشگر ناچ استایل بوده و در بالای خود میزبان یک بریدگی برای حسگر دوربین سلفی است. نمایشگر گوشی 7T از استاندارد +HDR10 به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کند. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی یک دایره‌ای شیشه‌ای بزرگ نصب شده که سه لنز دوربین اصلی دستگاه و همچنین چراغ فلش LED دوگانه آن در این قسمت نصب هستند.

دوربین این گوشی نیز از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار است .در گوشی OnePlus 7T از سه لنز دوربین واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) استفاده شده که به ترتیب 48، 12 و 16 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.6، F/2.2 و F.2.2 را ارائه می‌کنند. قابلیت‌هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت‌های 30 یا 60 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فاش LED دوگانه هم دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی OnePlus 7T از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود که از قابلیت Auto-HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو‌های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با استفاده از دوربین سلفی گوشی در محیط‌های با نور مناسب عکس‌های واقعا با کیفیتی قابل ضبط هستند و در محیط‌های تاریک هم کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی مطلوب خواهد بود عکسبرداری سلفی در حالت پرتره هم با دوربین 16 مگاپیکسلی وان پلاس 7 تی با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود.

گوشی موبایل OnePlus 7T Pro

گوشی موبایل OnePlus 7T Pro با ابعاد 8.8 * 75.9 * 162.6 میلی‌متر با وزن 206 گرم است.نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی است و پنل آن از نوع Fluid AMOLED خواهد بود. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 3120 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌باشد. نسبت تصویر به بدنه گوشی 19.5 به 9 است در نظر گرفته شده و نمایشگر دستگاه حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. چیزی در حدود 88.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن پوشانده شده است. و همچنین صفحه نمایش این موبایل توسط فناوری گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود.

در گوشی وان پلاس 7 تی پرو از سه لنز به عنوان دوربین اصلی استفاده شده که به ترتیب 48، 8 و 16 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. این سه لنز به ترتیب از دیافراگم F/1.6، F/2.4 و F2.2 هم بهره می‌برند. برخی از قابلیت‌هایی که توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس خودکار لیزری (Laser AF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت‌های 30 و 60 فریم در ثانیه خواهند بود. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم توسط دوربین اصلی گوشی ارائه شده که در برخی مواقع می‌توان از آن به منظور بهبود وضعیت نور محیط و ضبط عکس‌های بهتر استفاده کرد. دوربین سلفی گوشی OnePlus 7T Pro در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب آن نصب شده و حالت پاپ آپ دارد. با فعال کردن دوربین سلفی این لنز از جایگاهش خارج می‌شود و به محض غیر فعال شدن دوربین سلفی هم دوباره به جای خودش بازگردانده می‌شوند.بهره‌مندی از دوربین سلفی پاپ آپ یکی از اصلی ترین وجه تمایز‌های طراحی گوشی وان پلاس 7T Pro در مقایسه با وان پلاس 7T است. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده این لنز از نوع واید است و دیافراگم F/2.0 را ارائه می‌کند و از قابلیت Auto-HDR و عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد.

گوشی موبایل Samsung Galaxy Note 9

گوشی موبایل Samsung Galaxy Note 9 دارای ابعاد 161.9×76.4×8.8 و وزن آن 201 گرم است. این نمایشگر از نوع Super AMOLED است. اندازه نمایشگر 6.4 اینچ و از نوع curve است و نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 83.4درصد می‌باشد. رزولوشن 1440×2960 و تراکم 516 پیکسل بر هر اینچ برای Note 9 در نظر گرفته شده است که از HDR 10 هم پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش سامسونگ نوت 9 از نوع لمسی خازنی با قدرت نمایش 16 میلیون رنگ می‌باشد. این گوشی موبایل قابلیت چند لمسی دارد و از فناوری محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند .

دوربین اصلی گوشی Note 9 دوگانه بوده و از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر (f/1.5 + f/2.4)، در کنار یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر تشکیل شده که دارای دیافراگم ثابت f/2.4 و فاصله کانونی بیشتر برای زوم 2 برابر و گرفتن تصاویر تله فوتو می‌باشد. دوربین اصلی توانایی ثبت عکس‌هایی با جزئیات واضح و رنگ‌های بسیار زنده را دارد؛ و به لرزشگیر اپتیکال برای کاهش لرزش در تصاویر مجهز می‌باشد. همچنین دیافراگم f/1.5 دوربین برای محو کردن پس زمینه و عکاسی در نور کم بسیار مناسب است. دوربین اصلی ویدئوهایی با کیفیت 4K ضبط می‌کند؛ و قابلیت ضبط فیلم‌های سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم در ثانیه با رزولوشن 720p را هم دارد.علاوه بر این، دوربین سلفی گوشی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و علاوه بر کیفیت بسیار خوب، به اتوفوکوس هم مجهز است. اپلیکیشن دوربین Note 9 یکی از قدرتمندترین برنامه‌ها در این زمینه بوده و حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...