بررسی موبایل, علم و تکنولوژی

معرفی تاریخچه و ارتباط برند Huawei و Honor

معرفی تاریخچه و ارتباط برند Huawei و Honor

برند هواوی (Huawei) یکی از شرکت‌های پرطرفدار و محبوب در ایران است که یکی از زمینه‌های فعالیت آن تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. محصولات هواوی دارای کیفیت ساخت متوسط با مشخصات سخت افزاری خوب و قیمت مناسب هستند. گوشی‌های هواوی به دلیل قیمت مناسب و مشخصات فنی و سخت افزاری بالا یکی از برند‌های پرفروش در ایران هستند هواوی (Huawei) یکی از شرکت‌های معروف چینی است که در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده و هم اکنون دفتر آن در شهر شنژن چین قرار دارد. هواوی در زمینه‌های مختلفی فعال است که برخی از محصولات آن گوشی، تبلت، لپ تاپ، دستگاه دیجیتال DVB-T، مودمusb ، مودم بیسیم و… می‌‎باشد. گوشی‌های شرکت هواوی دارای کیفیت ساخت متوسط است. اما تولید گوشی‌هایی با مشخصات سخت افزاری بالا و قیمت مناسب نسبت به دیگر رقبا باعث شده است که مشتریان زیادی از محصولات این شرکت استفاده کنند.
آنر، نام برند تجاری از زیر مجموعه‌های کمپانی هواوی است که در سال 2011 زمزمه‌های حضورش در چین آغاز و 2013 میلادی تاسیس شد. کمپانی هواوی در ابتدا برند آنر (HONOR) را محدود به فعالیت در کشور چین کرد. هر چند محصولات هواوی در خارج از چین در ابتدا جایی نداشت و گوشی‌های هوشمند میان‌رده و ارزان قیمت آن در کشورهای آسیایی و اروپایی با روند بسیار کندی در حال پیشرفت بود، هواوی تصمیم گرفت برند آنر را نیز وارد بازار رقابت جهانی کند. این فاصله زمانی از تاسیس تا حضور بین المللی آنر تنها یک سال به طول انجامید .آنر پس از فعالیت خود در کشور چین، سال 2014 وارد بازار جهانی شد. کمپانی آنر در سال 2015 اعلام کرد با توجه به پیشرفت قابل قبول در کشورهای اروپایی، فروشگاه‌های خرید مستقیم محصولات آنر را در بریتانیا افتتاح می‌کند. پیش از این، محصولات آنر تنها از طریق فروشگاه‌های آنلاین قابل خریداری بود. برند تجاری آنر موفق شد در سال 2016 وارد بازار ایالات متحده امریکا شود. در ماه دسامبر سال 2016 کمپانی آنر اعلام کرد سیستم هوش مصنوعی جدیدی محصولات هواوی و آنر را در بر خواهد گرفت. ویژگی‌های تعاملی هوشمند، بر اساس اطلاعات کاربران در ابتدا صورت گرفت.
این کمپانی به عنوان یکی از تولیدکنندگان چینی در منطقه اروپا علاقه‌مندان بسیاری دارد. هر چند بازار گرم این برند در آسیا به مراتب بیشتر است، اما رقابت از لحاظ قیمت و کیفیت با دیگر رقبا باعث شده تا این کمپانی بتواند سرمایه‌گذاری عظیمی را در این منطقه داشته باشد. طبق آخرین گزارشات ارائه شده از بازار موبایل اروپا، کمپانی آنر در کشورهای این منطقه فعالیت بسیار چشم‌گیری داشته که سبب شده تا به عنوان 5 تولید کننده گوشی‌های هوشمند در بازار موبایل در کشورهای همچون فرانسه، آلمان ، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان رقیبی جدی برای دیگر توسعه‌دهندگان محسوب شود .کمپانی آنر با مشخص کردن گروه محصولات میان‌رده و پرچم‌دار در نام‌گذاری محصولات نیز دقت لازم را داشته است، بدین صورت، همیشه پرچمداران آنر را بدون هیچ پسوندی مشاهده کردیم، البته در برخی موارد، نسخه‌های پیشرفته و با نمایشگر بزرگ‌تر با پسوند Plus و Pro توسط این کمپانی معرفی شدند.

آنر از جمله برندهایی است که از ابتدا سیاست فروش آنلاین را بطور جدی دنبال می‌کرد. به همین منظور فروشگاه آنلاین خود را با نام Vmall که سابقاً در چین حضور داشت، گسترش داد و آن را حتی در سال 2015 به اروپا و انگلستان رساند تا خرید آنلاین و مستقیم از شرکت برای اروپایی‌ها نیز میسر شود. در اواخر سال 2015 بود که آنر اعلام کرد که برنامه‌هایی برای حضور گوشی‌ها و ابزار پوشیدنی خود در بازار ایالات متحده آمریکا دارد. آنر عمده تمرکز خود را بر روی فروش آنلاین گذاشته است. این فروش آنلاین به دو صورت انجام می‌گیرد؛ یکی با استفاده از سایت‌های رسمی خود Honor و دیگری خرده‌فروش‌های آنلاین ثالث که با آنر همکاری می‌کنند. تمرکز آنر بر روی فروش آنلاین باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به فرآیندهای فروش فیزیکی از این چرخه حذف شوند. بنابراین آنر می‌تواند گوشی‌هایی با قیمت پایین‌تر ارائه دهد و این صرفه‌جویی را در بخش‌های دیگر خود مثل تحقیق و توسعه (R&D) خرج کند .اگر چه در حال حاضر حدود نیمی از گوشی‌های آنر به صورت فیزیکی در سرتاسر دنیا فروخته می‌شود، ولی فروش اینترنتی همچنان اولویت نخست آنر خواهد بود.
هوآوی «آنر» را «برندی که از انجام کارهای متفاوت هیچ ترسی ندارد» معرفی کرده تا از این طریق هوآوی بتواند با شجاعت بیشتری تغییرات را در محصولات خود اعمال کند. با توجه به این اقدامات هوآوی در شناساندن برند خود در اروپا، نمی‌توان گفت این شرکت با معرفی آنر قصد دارد آن را جایگزین برند اسمارت‌فون‌های شناخته شده هوآوی کند و بعید به نظر می‌رسد هوآوی بخواهد با معرفی برند آنر تمامی تلاش‌هایی را که برای معرفی برند هوآوی کرده از بین ببرد. بلکه این برند به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد و تا به اینجای کارهم محصولات بسیار خوبی را با قیمت بسیار مناسب روانه بازار کرده است.به هر ترتیب آنر یک برند مستقل است و موبایل‌های این شرکت کیفیت قابل قبولی دارند و با قیمت بسیار مناسب ساخته می‌شوند. در نتیحه ارزش در مقابل مبلغ پرداختی موبایل‌های آنر بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...