ترفند

قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند

قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند

اساسا گوشی‌های هوشمند این روزها به عنوان یکی از دستگاه‌های ضروری برای هر شخص تبدیل شده‌اند و کاربران بسیاری از کارهایشان را با این دستگاه انجام می‌دهند. جالب است بدانید که بسیاری از کاربران، از بخش قابل توجهی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند خود مطلع نیستند. قابلیت‌های مخفی موبایل ، شامل تمامی ترفندها و ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند است که کاربری این محصول را راحت تر می‌کند. گوشی‌های هوشمندی که امروزه در دست هر شخصی مشاهده می‌کنید، علاوه بر استفاده‌‌های معمول نظیر برقراری تماس تلفنی، ارسال پیامک و یا عکس گرفتن، کاربردهای مختلف و جذاب دیگری نیز دارند که به احتمال زیاد با دانستن آن‌ها بسیار هیجان ‌زده خواهید شد. در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با قابلیت‌های مخفی موبایل آشنا کرده و به این ترتیب، کار با گوشی هوشمندتان را برای شما لذت بخش تر نماییم.

کاربردی‌ترین قابلیت‌های مخفی موبایل:

نقشه ی مسیریاب‌ها را در ماشین ببینید

GPS یک انقلاب در گوشی موبایل بود که قابلیت‌های بسیاری را در این محصول فراهم نمود. یکی از قابلیت‌های مخفی موبایل در ارتباط با این سرویس است که به کاربران امکان مشاهده نقشه مسیریاب‌ها در اتومبیل‌شان را می‌دهد. این قابلیت به ویژه وقتی در جاده‌‌های تاریک، مه‌ آلود و بارانی و یا ناشناس رانندگی کنید، می‌تواند به شما کمک کند که مسیر را راحت‌تر پیدا کنید. برای استفاده از این ویژگی، کافی است اپلیکیشن Hudway را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، مقصد را تعیین کنید و سپس موبایل را برروی داشبورد قرار دهید. گوشی هوشمند شما با استفاده از جی ‌پی‌ اس، آدرس مورد نظرتان را ماشین نمایش خواهد داد، بدون اینکه به وسیله یا ابزار دیگری احتیاج داشته باشد.

ضربان قلب خود را اندازه بگیرید

اپلیکیشن‌‌های اندازه‌‌گیری تعداد ضربان قلب نظیر Instant Heart Rate سیستم عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز ادعا دارند که می‌‌توانند با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند، تعداد تپش‌‌های قلب کاربر را اندازه‌‌گیری نمایند. برای همین منظور باید انگشت خود را در جلوی دوربین گوشی هوشمند قرار دهید تا این اپلیکیشن، با بررسی تغییرات رنگ پوست که در اثر جریان خون حاصل می‌گردد، ضربان قلبتان را اندازه‌‌گیری نماید. اپلیکیشن Cardiio برای سیستم عامل iOS نیز می‌تواند تعداد ضربان قلب را با مانیتور نمودن رنگ پوست صورت تعیین کند.

از گوشی خود به عنوان دوربین حرارتی استفاده کنید

یکی دیگر از قابلیت‌های مخفی موبایل که به دوربین این دستگاه مربوط می‌شود، استفاده از آن به عنوان دوربین حرارتی است. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Seek Thermal، از ویژگی که برای نیروهای نظامی ایجاد شده است، برای سرگرمی استفاده نمایید. با استفاده از این دوربین کوچک که به گوشی هوشمند شما متصل می‌گردد، می‌‌توانید عکس‌‌های حرارتی از محیط‌ اطراف خود تهیه نمایید.

از گوشی خود به عنوان خط کش استفاده کنید

اپلیکشین‌هایی نظیر Ruler App بهترین و در کارآمدترین گزینه برای اندازه‌‌گیری طول و عرض اجسام مختلف می‌باشند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌‌توانید در مواقع حساس که به هیچ چیزی به غیر از گوشی هوشمند دسترسی ندارید، برای اندازه‌‌گیری اجسام کوچک از موبایل‌تان استفاده کنید.

در زمان فیلمبرداری عکاسی کنید

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های مخفی موبایل ، ویژگی است که به شما امکان می‌دهد در هنگام فیلمبرداری، عکس هم بگیرید. شاید دانستن این نکته بد نیست که دوربین گوشی‌های هوشمند این امکان را برای کاربران فراهم نموده‌اند تا در زمان فیلم‌برداری، همزمان عکاسی نیز بکنند، بدون اینکه وقفه‌‌ای در کار ایجاد گردد. برای انجام این کار تنها کافیست در طول مدت زمان تصویربرداری بر روی کلید شاتر که در پایین صفحه نمایش داده شده است، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...