ترفند

روش‌های جلوگیری از هک شدن اطلاعات موبایل

روش‌های جلوگیری از هک شدن اطلاعات موبایل

امروزه گوشی‌های موبایل اطلاعات مهمی را حمل می‌کنند و این در حالی است این دستگاه‌های هوشمند در معرض خطر هک شدن قرار دارند، بنابراین دانستن روش‌هایی برای جلوگیری از هک شدن موبایل و اقدام در حفاظت از اطلاعات شخصی به شما کمک می‌کند.

لینک‌های ناشناس در ایمیل‌ها را باز نکنید

از باز کردن لینک‌های ناشناس در ایمیل‌ها خودداری کنید زیرا در اکثر مواقع مخربان با قرار دادن اطلاعات و کدهای مخرب می‌توانند به اطلاعات گوشی یا رایانه شما دست پیدا کنند و این تنها به دلیل باز کردن آن ایمیل است.

بازی‌ها و برنامه‌هایتان را از منابع معتبر دریافت کنید

اگر به بازی یا برنامه‌ای احتیاج دارید بهتر است از منایع معتبر دریافت کنید تا از ورود کدهای مخرب به دستگاه خود جلوگیری کنید. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می‌باشد، در طی چند ماه گذشته به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی دستگاه شما اجرا شود، مشکلاتی را برای دستگاه شما به همراه خواهد داشت.

از اطلاعات موقعیتی و شخصی خود محافظت کنید

اگر قصد عکاسی با تلفن همراه خود را دارید و نمی‌خواهید اطلاعاتتان از طریق اطلاعات مشخص شده روی عکس فاش نشود ، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.این کار به این دلیلی است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن همراه و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.این اطلاعات به راحتی برای افرادی که عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را می‌بینند قابل مشاهده است.

از روشن کردن وای‌فای در مکان‌های ناامن خودداری کنید

بلوتوث و وای‌فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آن که شما متوجه امری شوید می‌توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید بلوتوث یا وای‌فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه‌های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...