ترفند

مراقبت از گوشی

مراقبت از گوشی

مراقبت از تلفن همراه

تلفن‌های همراه، ابزارهایی با اهمیت در برقراری ارتباطات منظم با دیگران محسوب می‌شوند. بنابراین خرید یکی از آن‌ها می‌تواند به عنوان یک سرمایه گذاری با ارزش تلقی شود. اما از آن‌جایی که تهیه یکی از این گوشی‌ها می‌تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد بهتر است تا جایی که می‌توانید درنگهداری و محافظت آن‌ها تلاش کنید. چرا که با مراقبت از گوشی می‌توانید تا مدت‌های بسیار زیادی از آن بهره‌مند بوده و از مزایای زیاد آن‌ها استفاده کنید.

پیش از خرید یکی از این دستگاه‌های هوشمند بهتر است به طور گسترده‌ای در ارتباط با ویژگی آن‌ها تحقیق کنید.به هنگام خرید حتما به نام تجاری، مدل، شیوه طراحی و قابلیت‌های متفاوت آن توجه داشته باشید. بدون شک اگر شما دستگاهی را انتخاب کنید که همه جوره مطابق سلیقه‌تان باشد به گونه‌ای متفاوت‌تر از آن محافظت می‌کنید.و برعکس آن، اگر گوشی همراهی را که دوست ندارید برای خود تهیه کنید در مراقبت تلفن همراه جدیدتان هیچ تلاشی نکرده و بدین ترتیب، پول و زمان خود را هدر داده‌اید.

محافظ صفحه نمایش و بدنه

تهیه محافظ به منظور مراقبت تلفن همراه امری بسیار ضروری می‌باشد چرا که بدین‌سان گوشی شما در مقابل ضربه یا خش در امان مانده و حتی اگر گوشی بر اثر اتفاقی از دست شما سقوط کند، امکان آسیب کمتری را متحمل خواهد شد.این نکته را همواره درنظر داشته باشید که نه تنها یک محافظ می‌تواند ظاهر گوشی شما را درمدت زمان بسیار طولانی‌تری به مانند شکل اولیه خود حفظ کند، بلکه می‌تواند مراقب خوبی نسبت به برخی عناصر داخلی گوشی نیز باشد.

اهمیت شارژرهای اورجینال و لوازم جانبی اصل

برای بهره‌مندی بهینه و طولانی مدت، همواره تلاش کنید تا از شارژرها و لوازم جانبی مخصوص گوشی‌تان استفاده کنید. بنابراین، در مقابل وسوسه خرید شارژرهای ارزان قیمت مقاومت کرده و در صورت نیاز به آن‌ها از همان برند تجاری سازگار با گوشی‌تان بهره بگیرید چرا که در غیر این صورت ممکن است آسیبی جدی به دستگاه وارد کرده و مانع عملکرد طولانی مدت آن‌ها شوید. به هر حال، مراقبت تلفن همراه با چنین دستور العمل‌های ساده‌ای می‌تواند بازدهی آن را برایتان دوچندان کند.

خشک نگه داشتن گوشی

به هنگام بارش باران، خوردن یا آشامیدن به هیچ عنوان از تلفن همراه خود استفاده نکرده و دستگاه خود را نزدیک آب به مانند حوضچه یا ساحل دریا نبرید. دوری از رطوبت و آب یکی از راه‌های مراقبت تلفن همراه می‌باشد.

نقطه امن

بهتر است برای مراقبت تلفن همراه خود مخصوصا به هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، نقطه امن‌تری را پیدا کنید. از قراردادن گوشی همراه خود در مسیر رفت و آمد یا جایی که گوشی شما احتمال سقوط دارد، جدا خودداری کنید.از جمله مکان‌های مناسب و امن برای آن‌ها می‌توان به روی میز، قفسه کتاب یا پیشخوان اشاره کرد. البته ایده بهتر آن است که نقطه ثابت و مشخصی برای گوشی انتخاب کنید تا در هنگام ضرورت با سرعت بیشتر و راحت‌تری به آن دسترسی داشته باشید.
هرگز گوشی‌تان را در کیف پول، چمدان یا وسایل این‌ چنینی نگذارید مگر آن‌که دستگاه‌تان خاموش باشد. از سویی دیگر به هنگام شارژ کردن گوشی همراه‌تان هیچ‌گاه آن را داخل محفظه‌ای قرار ندهید چرا که خطر بالقوه آتش سوزی وجود داشته و اگر هم انفجاری در کار نباشد، طول عمر باتری گوشی به شدت کاهش می‌یابد. به هر حال، شاید برای مراقبت تلفن همراه، دستور العمل‌ها بسیار ساده و بی‌ارزش به نظر برسند اما همان طور که مشاهده می‌کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، رعایت این نکات ساده بسیار منطقی‌تر می‌باشد.

خاموش کردن دستگاه

یکی دیگر از دستور العمل‌های لازم برای مراقبت تلفن همراه، خاموش کردن گوشی در مکان‌های خاص می‌باشد.به هنگام حضور در کلاس درس، سخنرانی، جلسات مهم کاری حتما زنگ گوشی تان را قطع کنید. این امر حتی گاهی در فعالیت‌های نسبتا روزمره به مانند سینما، مسجد، کلیسا ( به منظور رعایت احترام) نیز ضروری می‌باشد. چرا که، اگر به یک دفعه و با اضطراب و شتاب بخواهید گوشی خود را خاموش کنید ممکن است از دست‌تان سقوط کرده و شما را با سناریوی غم‌انگیز از دست دادن گوشی‌تان روبرو کند.به یاد داشته باشید، استفاده از گزینه بسیار مفید، حالت پرواز می‌تواند شما را از شر تماس‌های بی‌جا و بی‌موقع خلاص کند.

تمیز نگه داشتن گوشی همراه

گاهی اوقات رعایت نکات بسیار ریز و دور از ذهن نیز می‌تواند در مراقبت موبایل بسیار موثر باشد. به عنوان مثال بهتر است همیشه سعی کنید سطوح خارجی تلفن همراه خود را پاکیزه کنید. این کار می‌تواند به راحتی با یک دستمال کاغذی خشک یا آغشته به الکل انجام شود.لازم به ذکراست، استفاده از آب، دستمال مرطوب بچه یا پاک کننده‌های این چنینی کاملأ اشتباه بوده و می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

ترک نکردن گوشی همراه

گوشی‌تان را همیشه همراه داشته باشید و تا آن‌جایی که ممکن است آن را ترک نکنید ( مگر آنکه در خانه باشید).همچنین از دادن گوشی خود به افراد دیگر اجتناب کنید حتی اگر درحضور و تحت نظارت شما باشد. چراکه، بعضی از اتفاقات پیش بینی نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...