ترفند, تعمیرات موبایل

راه حل بعد از آب خوردگی موبایل

راه حل بعد از آب خوردگی موبایل

اقدامات و راه حل بعد از آب خوردگی موبایل

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که موبایلتان در آب ﺑﯿﻔﺘﺪ. بسیاری از افراد نمی‌دانند راه حل بعد از آب خوردگی موبایل چیست و در این ﺷﺮﺍﯾﻂ ﭼﻪ اقداماتی برای محافظت از گوشی ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ دهند.
روش‌های زیر ممکن است برای نجات تلفن همراه مفید باشند اما احتمال نفوذ آب و زنگ زدگی قطعات وجود دارد که این مشکل می‌تواند گسترش یابد و برای تلفن همراه شما مشکل ایجاد کند. پس بهتر است پس از اقدامات اولیه آن را به یک متخصص بسپارید تا اگر مشکلی پیش آمده باشد آن را رفع کند.

  • سریعا تلفن همراه خود را از ﻣﺤﻴﻂ مرطوب و ﺧﻴﺲ خارج کنید. ﻃﻮﻻ‌ﻧﻲ شدن این زمان موجب صدمه دیدن موبایل می‌شود
  • از فشردن دکمه‌ها برای چک کردن سلامت موبایل دست نگه دارید زیرا موجب نفوذ رطوبت بیشتر به داخل تلفن همراه می‌شود و احتمال بروز مشکلات را افزایش می‌دهد.
  • گوشی را خاموش و باتری گوشی را خارج کنید تا منابع انرژی را دور از دسترس مدارهای داخلی نگه دارید و از ایجاد اتصال کوتاه و وارد شدن صدمه به مدار جلوگیری کنید.قبل از خشک شدن کامل گوشی از انداختن باتری داخل آن خودداری کنید. احتمال ﺳﻮﺧﺘﻦ باتری زیاد ﺍﺳﺖ ﭘﺲ اگر ﮔﻮﺷﻲ ﺑﻌﺪ از ﺧﺸﻚ کردن ﻛﺎﺭ نکرد فکر نکنید گوشی سوخته است ممکن است ایراد و سوختگی مربوط به باتری باشد.
  • سریعا سیمکارت را خارج کنید. زیرا سیمکارت به رطوبت حساس است و به محض قرار گرفتن در معرض رطوبت ممکن است بسوزد.
  • هرگونه تجهیزات جانبی را از تلفن همراه جدا کنید
  • قسمت‌های در دسترستان را ﺑﺎ ﺣﻮﻟﻪ ﺧﺸﻚ ﻛﻨﻴﺪ و احتیاط کنید هنگام انجام این کار آب به داخل موبایل نفوذ نکند تا به موبایل آسیبی نرسد.حتی بعد از خشک کردن کامل، باز ﻫﻢ امکان دارد ﻛﻪ رطوبت در داخل ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ وجود داشته ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ باز ﻫﻢ اقدام ﺑﻪ روشن کردن و ﺗﺴﺖ ﮔﻮﺷﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ و کمی صبر کنید تا رطوبت های احتمالی خشک شوند.
  • بهترین راه حل برای خشک کردن کامل، فرو بردن ﮔﻮﺷﻲ در ﻳﻚ ظرف ﭘﺮ از ﺑﺮﻧﺞ است. ﺑﺮﻧﺞ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ رطوبت را ﺑﻪ‌ خود جذب ﺧﻮﺍﻫﺪ کرد و ﮔﻮﺷﻲ از درون ﺧﺸﻚ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺷﻤﺎ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ژل ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ استفاده ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ در ﺟﻌﺒﻪ بسیاری از اجناس و محصولات از جمله ﻛﻴﻒ و ﻛﻔﺶ و وسایل الکترونیکی ﻳﺎﻓﺖ می‌شود.
  • اگر ژل سلیکا نداشتید مهم نیست، ﺑﺮﻧﺞ نپخته ﺑﻪ همان ﺧﻮﺑﻲ ﻋﻤﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ کرد. ﻓﻘﻂ یادتان ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ژل ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﺎﻳﻴﻨﻲ در جذب رطوبت دارد برای ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺮﻳﻌﺎ دست ﺑﻪ‌ کار ﺷﻮﻳﺪ و وقت را هدر ﻧﺪﻫﻴﺪ. ﺑﻌﺪ از فرو بردن ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ در ﺧﺸﻚ‌ﻛﻦ (ﺑﺮﻧﺞ ﻳﺎ ژل ﺳﻴﻠﻴﻜﺎ)، 24 ﺗﺎ 72 ﺳﺎﻋﺖ آن را ﺑﻪ حال خود رها ﻛﻨﻴﺪ.

در صورت خیس شدن موبایل با مایعی به غیر از آب بهترین کار مراجعه به یک تعمیرکار ماهر برای برطرف کردن مشکل آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...