بررسی موبایل, ترفند

تشخیص آیفون اصل از تقلبی

تشخیص آیفون اصل از تقلبی

تشخیص آیفون اصل از تقلبی و راه‌های تشخیص آن

در صورتی که قصد خرید یک آیفون را دارید، و یا این‌که آیفونی را خریده‌اید و هنوز فرصت بازگشت آن را دارید، با نشانه‌های آیفون اصل آشنا شوید. اگر نگران هستید که در این آشفته بازار، گوشی خریداری شده اصل نباشد در این مقاله به توضیح مختصری در مورد تشخیص آیفون اصل از تقلبی خواهیم پرداخت که مطالعه این مقاله احتمالاً کمک شایانی به شما خواهد کرد. هیچ یک از ما دوست ندارد با صرف این همه هزینه، در نهایت متوجه شود که کالای خریداری شده، اصل نبوده و نمونه کپی است.

توصیه می شود پیش از خرید تمامی اطلاعات لازم درباره ویژگی‌های آیفون اصل و تقلبی را کسب نمایید تا در دام تبلیغات فروشندگانی که می‌خواهند از عدم اطلاع شما سوءاستفاده کنند نیفتید. در ارتباط با آیفون‌های تقلبی بد نیست بدانید که این دستگاه‌ها غالباً در کشور چین تهیه و تولید می‌شوند. اگر چه آیفون‌های تقلبی از نظر ظاهری بسیار شبیه به آیفون‌های اصل هستند اما نشانه‌هایی دارند که می‌توان به کمک آن‌ها، تقلبی بودنشان را تشخیص داد.به این آیفون‌ها اصطلاحا آیفون کلون (Clone) ، یا طرح کپی گفته می‌شود که در قیاس با آیفون‌های اصل، بسیار ضعیف عمل می‌کنند و به هیچ عنوان کیفیت و کارایی آیفون اصل را ندارند.

توجه به شکل جعبه دستگاه

بدیهی است که کمپانی به این بزرگی جعبه و پکیج مناسبی را برای عرضه محصولات خویش برگزیند. بنابراین آشنا بودن مشتری با جعبه اصل و بسته‌بندی اورجینال شرکت اپل می‌تواند کمک شایانی کند. اما نشانه‌های اصل بودن این جعبه چیست؟ شما می‌توانید ویژگی‌های جعبه هر یک از آیفون‌های اپل را با یک جستجوی ساده اینترنتی به‌دست آورید. برای مثال اپل در طراحی جعبه آیفون ۶، عکس آیفون را بر روی بخش فوقانی جعبه دستگاه چاپ کرده است. بنابراین اگر فروشنده‌ای یک آیفون ۶ را به همراه جعبه‌ای پیش رویتان قرار داد که عکسی بر روی آن حک نشده یا طرح باکس آن با طرح رسمی اپل تفاوت دارد، مطمئن باشید که این آیفون اصل نیست.

ریفربیشد بودن یا نبودن آیفون

آیفون‌های ریفربیشد، آیفون‌هایی هستند که پس از عرضه یا در مراحل نهایی توزیع دچار مشکل فنی شده‌اند و برای اپل باز پس فرستاده می‌شوند. اپل این دستگاه‌ها را تعمیر کرده و با قیمتی کمتر از نسخه تعمیر نشده آیفون‌هایش روانه می‌کند. برخی از آیفون‌های ریفربیشد نیز اسمبل قطعات سخت‌افزاری آیفون‌های قدیمی هستند. به این آیفون‌ها اصطلاحا ریفربیشد گفته می‌شود. مطمئنا هیچ فردی تمایل ندارد که یک آیفون ریفربیشد را به جای آیفون اصل خریداری کند. بنابراین بهتر است پیش از خرید به ریفربیشد بودن یا نبودن آیفون دقت کنید. اما نشانه: دارا بودن جعبه‌ای با لیبل Apple Certified این عبارت غالبا بر روی بخش فوقانی جعبه آیفون‌های ریفربیشد حک می‌شود.

توجه به نکات ریز فیزیکی

پس از گذراندن مراحل فوق و بازگشایی جعبه، توجه به نکات ریز فیزیکی می‌تواند کمک شایانی در تشخیص آیفون اصل از تقلبی کند. برای مثال اپل در آیفون‌ها از پیچ‌های مخصوصی استفاده کرده که تنها منحصر به این شرکت است. توجه به این پیچ‌‍ها می تواند در تشخیص آیفون اصل از تقلبی به شما کمک کند. موارد دیگری که می تواند به شما کمک کند توجه به لوگوی اپل در پشت بدنه دستگاه و همچنین خطوط آنتن و عبارات حک شده بر روی پنل پشتی دستگاه است. شما می‌توانید نمونه اصل گوشی را در اینترنت جستجو کنید و شکل ظاهری نشانه‌های ذکر شده در گوشی آیفون اصل را به خاطر بسپارید.

فرورفتگی لوگوی پشت آیفون

لوگوی سیب خورده شده که در پشت آیفون‌های اصل موجود است کاملا هم راستا با قاب پشت دستگاه است و هیچگونه برآمدگی و یا فرورفتگی ندارد. بنابراین اگر دستگاه عرضه شده به شما دارای لوگوی فرورفته یا برآمده است متاسفانه تقلبی است.

کیفیت دکمه‌ها

دکمه‌های فیزیکی آیفون‌های اصل از نظر کیفیت بسیار عالی طراحی شده‌اند و هیچ مجرای نفوذی مابین درزهای آن دیده نمی‌شود. در حالی که دکمه‌های فیزیکی آیفون تقلبی (آیفون زیرین) دارای درزهای مشخصی هستند و با لمس آن‌ها لقی ناچیزی را احساس خواهید کرد.

تشخیص آیفون اصل از تقلبی پس از روشن کردن آیفون

اگر تمامی نشانه‌های ذکر شده در بخش‌های فوق، جهت تشخیص آیفون اصل از تقلبی در دستگاه مدنظرتان مشاهده نشد می‌توانید جهت اطمینان بیشتر موارد آتی را نیز در نظر بگیرید. یک آیفون تقلبی بلافاصله پس از روشن کرن به شما خوشآمد می‌گوید و برای این کار از عبارت welcome استفاده می‌کند. این در حالی است که در آیفون اصل تنها لوگوی این شرکت به نمایش در می‌آید. کیفیت رنگ و صفحه نمایش هم از دیگر نشانه‌هایی است که می‌تواند آیفون تقلبی را از آیفون اصل مجزا کند.

اجرای برنامه آیتیونز استور iTunes Store و اپ استورApp Store هم می‌تواند مشخص کند که آیفون مد نظر اصل است یا کپی. از آن‌جایی که آیتیونز استور و اپ استور تنها در سیستم عامل iOS قابل اجرا هستند، بنابراین یک آیفون فیک یا تقلبی قادر به اجرای آن‌ها نخواهد بود. از اینرو یا آیتیونز استور و اپ استور در آیفون‌های فیک حذف می‌شود و یا با اجرای آن‌ها اپلیکیشن‌های عجیب دیگری نظیر گوگل پلی استور Google Play Store فعال خواهند شد.

  • فاحش‌ترین نشانه آن است که اپل‌های تقلبی از سیستم اندروید استفاده می‌کنند. این در حالی است که آیفون‌های اپل از سیستم ios استفاده می‌کنند.
  • دوربین دستگاه نکته دیگری است که می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. کیفیت دوربین آیفون اصل با یک آیفون تقلبی قابل مقایسه نیست.
  • برخی از آیفون‌های تقلبی ممکن است از اتصال حافظه SD پشتیبانی کنند، اما آیفون‌های اصل هیچ‌وقت از این قابلیت پشتیبانی نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...