علم و تکنولوژی

انواع محافظ صفحه نمایش برای گوشی موبایل

انواع محافظ صفحه نمایش برای گوشی موبایل

محافظ صفحه نمایش تلفن همراه یک سبک جدید است. اگرچه این روند در بین جوانان بیشتر رایج است اما چرا سالمندان به آن توجه نمی‌کنند؟ در بیشتر گوشی‌ها نرخ‌های بسیار گران را کاهش داده‌اند تا برای اکثر مردم از نظر قیمت مقرون به صرفه باشند. بدون تردید خرید یک گوشی جدید آسان بسیار لذت بخش است، اما کافی نیست.

آیا گوشی واقعا به محافظ صفحه نمایش نیاز دارد؟

در حال حاضر به نظر می‌رسد که بسیاری از تلفن‌های هوشمند، به شیشه کورنینگ که یک فرم مخصوص پوشش مقاوم در برابر خش است، مجهز شده‌اند. بدون شک با توجه به علاقه زیاد تعدادی از تولید‌کنندگان تلفن، محافظ‌های صفحه نمایش در بالاترین سطح از محافظت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربران تلفن‌های هوشمند معتقدند که یک محافظ پلاستیکی تمیز یک هزینه غیر‌ضروری است. انتخاب‌ها عمدتا متفاوت هستند، اما اگر فردی به موضوعاتی مانند ضد تابش بودن، براق بودن، اثر انگشت و … فکر می‌کند، محافظ‌های اضافه مورد نیاز است.

از چه نوع محافظ صفحه نمایش باید استفاده کنیم؟

خوشبختانه امروزه محافظ‌های صفحه نمایش ‌می‌توانند کاملا راحت نصب شوند، زیرا آن‌ها از نظر قیمت ارزانتر و از نظر کیفیت بهتر هستند. همچنین انتخاب‌ها بسیار زیاد هستند و انتخاب از تعداد زیاد بسیار سخت است. در ادامه چند مورد متداول ارائه می‌شود:

غشاء پت (PET Film)

پلی اتیلن ترفتالات یک پلاستیک ساخته شده از پلی استر است که در یک طرف دارای یک پوشش مات مقاوم در برابر خش و در طرف دیگر دارای چسب سیلیکون است. این غشا معمولا شفاف است و یک لایه ضد خش را در روی صفحه قرار می‌دهد.

شیشه حرارت خوار

شیشه حرارت خوار یکی از بهترین محافظ‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید، این محافظ‌ها در فرم‌های چند لایه موجود هستند. در لایه پایینی یک لایه جاذب شوک وجود دارد که در زیر آن یک لایه پت است.

TUP

پلی اورتان گرمانرم (TPU) به عنوان ماده پلاستیکی شیمیایی پیشرفته در زمینه سختی، مقاومت در برابر خش و چربی و کشش قابل قبول به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...