ترفند

علائم خرابی باتری موبایل

علائم خرابی باتری موبایل

علامت‌های خرابی باتری گوشی

خراب شدن باتری موبایل همیشه همراه با علائم و نشانه‌هایی است که اگر یکی یا چندتا از این علائم برای موبایل شما به طور پیوسته رخ دهد نشان دهنده این است که باتری موبایل خراب شده است.در این مقاله علائم خرابی باتری موبایل را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

باد کردن باتری موبایل

تغییر حجم در باتری موبایل یکی از نشانه‌های خراب شدن باتری است. این تغییر حجم که همیشه به صورت تورم یا باد کردن باتری نمایان می‌شود به آن معنی است که عمر مفید آن باتری تمام شده‌است و باید تعویض شود. حال اگر درب پشتی گوشی موبایل شما قابل باز شدن باشد، شما به راحتی متوجه این امر می‌شوید، تا آنجا که حتی ممکن است در مواقعی به دلیل باد کردن زیاد باتری درب پشتی موبایل به طور کامل بسته نشود یا به سختی بسته شود. در مواقعی نیز باتری به حدی متورم می‌شود که به طور کلی قادر به بستن درب پشتی آن نخواهید بود و واضح است که باید اقدام به تعویض باتری کنید. اما اگر گوشی موبایل درب نداشته باشد و به آسانی قابل باز شدن نباشد تشخیص باد کردن باتری برای‌تان مشکل می‌شود. در این مواقع باید موبایل را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بدهید تا باتری آن را برای شما بررسی کند و خودتان از باز کردن موبایل خودداری کنید.

خوردگی قسمت‌های فلزی

اگر قسمت‌های فلزی باتری که به طور مستقیم به گوشی موبایل متصل می‌شوند دچار خوردگی شوند به معنای خراب بودن باتری موبایل است. در این حالت نیز اگر درب موبایل قابل باز شدن باشد می‌توانید به راحتی متوجه آن شوید و اگر موبایلتان بدون درب باشد باید آن را برای عیب‌یابی به تعمیرکار تحویل بدهید.

داغ شدن باتری

ممکن است هنگامی که گوشی موبایل را به شارژ زده‌اید و همزمان در حال بازی کردن یا انجام کارهای دیگری با موبایلتان هستید متوجه داغ شدن باتری آن شده باشید. این لزوما به معنای خراب بودن باتری نیست. اما اگر در بیشتر مواقع حتی هنگامی که گوشی موبایل به شارژر متصل نیست باتری آن داغ شد یعنی به احتمال زیاد باتری خراب شده و نیاز به تعویض دارد و فرقی نمی‌کند درب گوشی شما باز شود یا نه، چرا که در این حالت برای تشخیص داغ شدن باتری نیازی به باز کردن درب گوشی ندارید.

خاموش شدن گوشی قبل از اتمام شارژ

یکی دیگر از علائم خرابی باتری موبایل که بسیار اتفاق می‌افتد این است که گوشی موبایل قبل از اینکه شارژش تمام شود و هنگامی که 20 یا 30 درصد یا بیشتر از آن شارژ دارد خاموش می‌شود. اگر این اتفاق برای موبایل شما زیاد می‌افتد به معنای خراب بودن باتری آن است.

ری استارت شدن گوشی موبایل

گاهی گوشی موبایل به طور خود به خود ری استارت می‌شود. اگر این اتفاق مکررا رخ دهد به معنای وجود مشکل و خرابی در باتری موبایل است و باید آن را برای عیب یابی نزد یک تعمیرکار حرفه‌ای ببرید.

هنگ کردن گوشی موبایل

گاهی اوقات هنگ کردن گوشی موبایل می‌تواند به دلیل خراب بودن باتری آن باشد. البته برای اطمینان از این امر باید گوشی خود را جهت عیب یابی به یک تعمیرکار موبایل نشان دهید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که ممکن است هر کدام از این علائم گاهی برای موبایل شما پیش بیایند اما این لزوما به معنای خراب بودن باتری آن نیست، بلکه تنها در صورتی که یکی یا چندتا از این علائم به طور پیوسته برای موبایل شما پیش بیاید نشان از خراب بودن باتری آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...