ترفند

افزایش سرعت شارژ باتری

معرفی راهکار افزایش سرعت شارژ باتری گوشی

افزایش سرعت شارژ باتری برای کاربرانی که به مدت قابل توجهی از گوشی همراه خود استفاده می‌کنند بسیار حیاتی است. افزایش استفاده از گوشی همراه نیاز بیشتری به شارژ کردن دارد. به دلیل ماشینی شدن زندگی انسان‌ها و نبود فرصت کافی، کاربران زمان زیادی را برای استفاده از شارژر ندارد. در هر برندی از گوشی‌های همراه، استفاده‌ی مداوم از شارژر، موجب کاهش عمر باتری می‌شود. به همین دلیل کاربران گوشی همراه، دائم به دنبال پیدا کردن راهی برای افزایش سرعت هستند.

ترفندهای افزایش سرعت باتری

به دلیل پیشرفت فناوری، کمپانی های تولید کننده ی گوشی، دائم در حال افزایش امکانات و قابلیت های مختلف برای محصولات خود هستند. همین امر موجب می شود که مشکل نیاز به افزایش سرعت شارژ باتری روز به روز افزایش پیدا کند. تا به حال روش های مختلفی برای بیشتر کردن سرعت شارژ پیشنهاد شده است که در این جا به صورت مختصر بیان می کنیم.

توجه به آنتن

هرچقدر میزان آنتن‌دهی کمتر باشد، مصرف باتری بیشتر است. پس در مواقعی که آنتن‌دهی ضعیف است، از حالت پرواز استفاده کنید. این کار به افزایش ۲۵ درصدی افزایش سرعت شارژ باتری می‌انجامد.

خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ

توصیه می‌شود در زمان شارژ، گوشی را خاموش کنید. زیرا در این حین، هیچ برنامه یا اپلیکیشنی از باتری تغذیه نمی‌کند.

شارژ گوشی با شارژر دیواری

اگر گوشی خود را با رایانه یا ماشین شارژ می‌کنید سرعت بسیار کم می‌شود. برای افزایش سرعت از شارژر دیواری استفاده کنید.

پاوربانک

اگر از جمله کاربرانی هستید که از گوشی بسیار استفاده می‌کنید، در صورت نیاز به شارژر از پاوربانکی با خروجی یک آمپر یا بیشتر استفاده کنید.(خروجی آمپرِ پاوربانک و کابل باید یکی باشد).

شارژرهای بی‌سیم

با اینکه شارژهای بی‌سیم با توجه کاربران رو به رو شده‌اند، اما سرعت این نوع شارژرها ۵۰ درصد کمتر از حالت عادی است. پس از شارژهای معمولی استفاده کنید.

خنک بودن دستگاه هنگام شارژ

باتری‌های لیتیومی در عملیات شارژ شدن، نیاز به خنک بودن ( نه سرد که باعث کاهش سرعت شارژ باتری می‌شود) دستگاه دارند.

کنار گذاشتن قاب

یکی از موانع سرعت وجود قاب است. همانطور که گفته شد باتری‌های لیتیومی برای شارژ شدن نیاز به محیطی خنک از ۵ تا ۴۵ درجه دارند. در هنگام شارژ، باتری داغ شده در صورت وجود قاب این گرما در باتری باقی خواهد ماند.

کابل

کیفیت کابل در این مورد خیلی مهم است. کابل‌های بی‌کیفیت نیم آمپر و کابل‌های باکیفیت و اورجینال، تا ۲ آمپر جریان را انتقال می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...