بررسی موبایل

مقایسه گوشی شیائومی MI 9 و MI 8

مقایسه گوشی شیائومی MI 9 و MI 8

مقایسه گوشی شیائومی MI 9 و MI 8 مبحث و محوریت اصلی این مقاله می‌باشد که مشخصات فنی هر کدام از این دو مدل گوشی را به طور جداگانه بررسی و در انتها هر دو را باهم مقایسه می‌کنیم.برند شیائومی یکی از برترین برندها در صنعت موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، ساعت مچی هوشمند ، دوربین ، ترازو و غیره می‌باشد که شروع کار آن‌ها در سال 2010 میلادی است که در مدت آن‌ها توانستند همانند برندهایی که شاید 2 برابر آن‌ها سابقه دارند،بدرخشند و تلاش آن‌ها تحسین بر انگیز است.امروزه شرکت بزرگ شیائومی یکی از بزرگترین شرکت‌های کارآفرینی محسوب می‌شود که حدودا بیش از 3000 کارمند در سرتاسر جهان دارد. با وجود شرکت‌های گوشی سازی با سابقه بالا و درصد محبوبیت زیاد بین مردم مانند سامسونگ و اپل, شرکت‌‌هایی مثل شیائومی که از سابقه کمتری برخوردار هستند استراتژی قیمت اقتصادی را پیش گرفتند.

گوشی شیائومی mi 8

موبایل mi 8 فبلت جدید تولید شده توسط شیائومی چینی است که با صفحه نمایش ۶٫۲۱ اینچی، تجربه‌ای متفاوت و لذتبخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. با وجود سه دوربین قدرتمند، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در عقب و دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی در جلو، این امکان را برای شما به عنوان کاربر فراهم می‌آورد که از عکاسی با وضوح تصویر بالا لذت ببرید. این گوشی موبایل اغلب ویژگی‌هایی را که شما از یک فبلت انتظار دارید، دارا می‌باشد؛ برای مثال 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی رام. همچنین این گوشی شیائومی مجهز به رابط کاربری MIUI 9 شیائومی است که سبب می‌شود شما به راحتی و به سرعت، قادر به کار کردن با سیستم و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین باشید. در کنار این موارد، باتری قدرتمند 3400 میلی آمپری با ظرفیتی بالا، این اطمینان را به شما می‌دهد که تا حداقل یک روز بتوانید از این دستگاه، بدون ترس از تمام شدن ناگهانی شارژ باتری استفاده کنید.

گوشی شیائومی mi 9

گوشی موبایل شیائومی mi 9 از سری محصولات جدید و خوش‌ساختی است که از سوی شرکت مطرح شیائومی روانه بازار شده است. این گوشی تقریباً تمام ویژگی‌های یک گوشی بالارده و خاص را در خود دارد. صفحه‌نمایش گوشی موبایل مدل Mi 9 در اندازه 6.39 روانه بازار شده است. این صفحه‌نمایش تمام‌صفحه است و فقط حفره دوربین سلفی در آن وجود دارد. این محصول دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش است و با طراحی درخشان تولید شده است. صحفه‌نمایش می 9 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 6 در برابر خط‌وخش و صدمات احتمالی محافظ می‌شود. این درحالی است که قاب پشتی شیشه‌ای آن هم از فناوری Corning Gorilla Glass 5 پشتیبانی می‌کند. ویژگی دیگر Xiaomi Mi 9 در رنگ‌های متنوع و بدنه‌ای بسیار زیبا روانه بازار شده است. اما این پایان کار نیست؛ سه دوربین که در یکی سنسور 48 مگاپیکسلی و در دوتای دیگر حسگرهای 12 و 16 مگاپیکسلی قرار دارند، مجموعه دوربین‌‌های این محصول را شامل می‌شوند. دوربین سلفی این محصول هم به سنسوری 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه‌‌های 4G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه‌ی 5.0، نسخه‌ی 9.0 از اندروید و باتری 3300 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند. این محصول امکان شارژ 27 واتی دارد که در نهایت سرعت شارژ بسیار سریعی را برای این محصول به همراه دارد. ازنظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه‌‌ی Snapdragon 855 کوالکام بهره می‌‌برد که در آن پردازنده‌‌ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. گوشی Xiaomi Mi 9 محصولی بسیار زیباست که با پورت USB-C و امکانات به‌روزی مانند امکان شارژ بی‌سیم روانه بازار شده است و می‌توان ارزش خرید بالایی برای آن قائل شد.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی Mi 9 و شیائومی Mi 8

از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Mi 8 خیلی ویژگی منحصر به فرد و خاصی ندارد و شاید جالب ترین ویژگی‌های آن مربوط به پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد باشد فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاوم سری 7000 ساخته شده که به دلیل مقاومت بالا در صنعت هوا و فضا از آن استفاده به عمل می‌آید. پنل جلو و قاب پشت گوشی هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. وقتی از نمای رو به رو به گوشی Xiaomi Mi 8 نگاه کنید، متوجه ضخامت باریک حاشیه‌های نمایشگر آن خواهید شد و همچنین نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر یا همان ناچ (Notch) هم به خوبی قابل رویت خواهد بود.سیستم تشخیص چهره اختصاصی گوشی حتی در محیط‌های با نور کم هم خوب عمل می‌کند. اما شیائومی می 8 از اسکنر انگشت فیزیکی هم بهره می‌برد. این اسکنر در بخش میانی قاب پشت گوشی نصب شده و طراحی دایره‌ای شکل دارد. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر فیزیکی گوشی هم مطلوب است و می‌توان از آن به عنوان یک ویژگی قابل اعتماد برای آنلاک نمایشگر موبایل استفاده کرد. گوشی شیائومی می 8 در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و آبی روانه بازار شده و تمام رنگ‌های آن دارای بدنه‌ای براق، زیبا و چشم نواز هستند.وقتی از نمای پشت به گوشی Mi 8 نگاه کنید براق بودن بدنه آن کاملا برایتان قابل درک خواهد شد. جنس شیشه قاب گوشی از گوریلاگلس 5 است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما از یک قاب یا گارد موبایل برای محافظت از بدنه گوشی استفاده کنید.

اگر از موبایل‌هایی که دارای حاشیه‌هایی پهن در بالا و پایین صفحه نمایش هستند خسته شده‌اید، Xiaomi Mi 9 شما را مجذوب خود خواهد کرد! این گوشی در پنل جلویی خود حدود 86 درصد از فضا را توسط نمایشگر پوشانده است و حاشیه‌های آن باریک هستند. دوربین سلفی نیز در بریدگی قطره‌ای شکل در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است تا فضای کمتری اشغال کند. همچنین سنسور اثر انگشت موبایل Xiaomi Mi 9 زیر نمایشگر مخفی شده است و شما هیچ اثری از آن در موبایل نخواهید دید. حالا نوبت آن است که موبایل را بچرخانید و از پشت نگاهی به آن بیاندازید. بدنه شیشه‌ای و براق آن جلوه‌ی خاصی دارد که حداقل برای چند ثانیه به آن خیره خواهید شد. لنزهای سه گانه‌ای که برای دوربین به کار رفته‌اند در گوشه بالای بدنه پشتی هستند و یک فلاش LED کوچک در زیر آن‌ها جای گرفته است. لوگو شرکت شیائومی نیز با رنگ سفید در میانه‌های بدنه این موبایل قابل دیدن خواهد بود. اگر به زاویه زیرین Xiaomi Mi 9 نگاه کنید، اسپیکر و پورت USB-C را مشاهده خواهید کرد و متوجه می‌شوید که جک 3.5 میلی متری هنذفری حذف شده است.جلو و پشت شیائومی می 9 از شیشه ساخته شده است و یک فرم آلومینیومی سری 700 در این موبایل به کار رفته است تا ساختاری زیبا و با کیفیت را شاهد باشیم.

نتیجه مقایسه طراحی گوشی شیائومی mi 9 و mi 8

در بخش طراحی شاهد تغییراتی در مواد و متریال به کار رفته در این دو گوشی نبودیم اما شاهد تغییرات بخش ظاهری بودیم.حاشیه‌های صفحه نمایش در گوشی شیائومی Mi 9 نسبت به Mi 8 کاهش قابل توجهی داشته است, همچنین ناچ استفاده شده در Mi 9 نسبت به Mi 8 بسیار کوچکتر شده است که فضای حداکثری را برای استفاده از صفحه نمایش به کاربر می‌دهد.تغییر دیگری در این بخش استفاده از سنسور فینگرپرینت زیر صفحه نمایش است.این سنسور در شیائومی Mi 8 در قسمت پشتی تعبیه شده بود اما در Mi 9 به قسمت جلو و زیر صفحه نمایش انتقال یافته است .

صفحه نمایش شیائومی Mi 9 و شیائومی Mi 8

گوشی Xiaomi Mi 9 از یک AMOLED لمسی خازنی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ بهره می‌برد که 6.39 اینچ بزرگی آن است. اندازه نسبتا بزرگ این صفحه نمایش اگر با کیفیت بالا همراه شود یک نقطه قوت بزرگ خواهد بود که برای این موبایل همینطور است. رزولوشن 1080 در 2340 و تراکم حدودا 403 پیکسل در هر اینچ باعث می‌شود تا کیفیتی بسیار بالا و چشم نواز به ارمغان آید و کاربران را به طور کامل راضی و خوشنود کند.کورنینگ گوریلا گلس 6 از صفحه نمایش Xiaomi Mi 9 محافظت می‌کند تا مقاومت مناسبی در برابر ضربات و خط و خش داشته باشد.

تلفن همراه هوشمند شیائومی mi 8 دارای صفحه نمایش 6.21 اینچی مجهز به تکنولوژی AMOLED است که دارای رزولوشن و کیفیت بالایی است.همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند،قابلیت همیشه روشن بودن آن است که با استفاده از این قابلیت تلفن همراه شما دائما روشن خواهد بود و می‌توانید ساعت و تاریخ را بر روی آن مشاهده نمایید.جای هیچ نگرانی نیست چرا که میزان مصرف این قابلیت بسیار کم است و اگر برایتان خوشایند نبود می توانید آنرا کاملا خاموش کنید و یا در مواقع ضروری آن را فعال سازید.

نتیجه مقایسه صفحه نمایش mi 9 و mi 8

در بخش صفحه نمایش نیز تغییرات بسیار اندکی نسبت به Mi 8 داشته است.سایز صفحه نمایش از 6.21 اینچ به 6.39 اینچ ارتقا یافته.تغییر دیگری که در این بخش شاهد هستیم تغییر سازنده پنل‌های این دو گوشی می‌باشد.پنل شیائومی Mi 8 توسط شرکت چینی تامین می‌شد اما  شیائومی Mi 9 طبق گفته شیائومی از صفحه نمایش ساخت شرکت سامسونگ استفاده می‌کند.

دوام باتری شیائومی Mi 8 و شیائومی Mi 9

یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3300 میلی آمپر بر ساعت برای گوشی شیائومی Mi 9 در نظر گرفته شده است. این باتری که ظرفیت قابل قبولی دارد، قابلیت شارژ سریع را دارا می‌باشد و همچنین امکان شارژ سریع بی سیم نیز برای آن فراهم شده است.همه‌ی این ویژگی‌ها در کنار هم می‌توانند این موبایل را از نظر باتری کاملا مجهز و بی نقص کنند تا یک نکته مثبت دیگر برای آن ثبت شود.
برای گوشی شیائومی Mi 8 هر چه که از امکانات سخن گفته شود کم است. قابلیت شارژ سریع با استاندارد نسل چهارم کوالکام که می‌تواند باتری 3400 میلی آمپر ساعتی این گوشی را بوسیله درگاه USB Type C شارژ کند از ویژگی‌‎های مهم این گوشی است

نتیجه مقایسه باتری mi 9 و mi 8

Mi 9 از باتری 3300 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند, این عدد در مقابل Mi 8 کاهش 100 میلی آمپری ظرفیت باتری را نشان می‌دهد اما در تست‌های انجام گرفته Mi 9 دوام بسیار بهتری را نسبت به Mi 8 داشته است که آن را مدیون چیپست کم مصرف و بهینه تر آن هستیم. Mi 8 از فست شارژ 4 کوالکام که قدرتی معادل 18 وات را ارائه می‌داد استفاده می‌کرد که این رقم در Mi 9 به 27 وات رسیده است. با استفاده از فست شارژ 27 واتی Mi 9 می‌تواند 70 درصد در زمان نیم ساعت شارژ شود که این رقم در همان زمان برای Mi 8 44 دقیقه می‌باشد.

سخت افزار و سرعت شیائومی Mi 9 و شیائومی Mi 8

این گوشی چینی بر مبنای سیستم عامل اندروید کار خواهد کرد. آخرین ورژن از این سیستم عامل جهانی که به نام اندروید پای شناخته می‌شود در Mi 9 فعال است و در کنار رابط کاربری اختصاصی شیائومی (MIUI) کار خواهد کرد. MIUI 10 که دارای طراحی و محیطی بسیار زیبا و ساده است آخرین نسخه از این رابط کاربریست که شیائومی آن را طراحی کرده و برای Xiaomi Mi 9 به کار برده است. MIUI 10 آیکون‌هایی زیبا دارد و پوسته‌های متعددی برای آن طراحی شده است و شما می‌توانید موبایل خود را به وسیله آن به خوبی شخصی سازی کنید تا محیطی مطابق سلیقه خودتان داشته باشد.با توجه به ترکیب آخرین نسخه از سیستم عامل و رابط کاربری خواهیم دانست که کاربران این موبایل هیچگونه محدودیتی در استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های روز دنیا ندارند و کاملا به روزخواهند بود. همچنین قابل انتظار است که اندروید 10 و نسخه بعدی MIUI برای شیائومی می 9 منتشر شود.

نسخه نرم افزاری شیائومی Mi 8 اندروید 8.1 است. مهمتر از نسخه نرم افزاری، رابط کاربری شکیل و جذاب شیائومی است که شاید وسوسه انگیزترین دلیل برای خرید یک گوشی شیائومی هم باشد. رابط کاربری مشهور گوشی‌های شیائومی با نام MIUI دنیایی از امکانات و قابلیت‌ها را در خود جای داده است. از نظر سخت افزاری نیز شیائومی Mi 8 قدرتمندترین نسل از پردازنده‌های به کار رفته را دارد. چیپست اسنپدراگون 845 با هشت هسته پردازشی و رم 6 گیگابایتی برای انجام سنگین ترین فعالیت‌ها هم مشکلی نخواهد داشت. شیائومی Mi 8 در سه مدل با حافظه‌های داخلی مختلف عرضه می‌شود.

نتیجه مقایسه سخت افزار mi 9 و mi 8

در بخش سخت افزار شاهد پیشرفت خوبی در شیائومی Mi 9 می‌باشیم. چیپست اسنپدراگون 855 استفاده شده در این گوشی از لحاظ قدرت نسبت به نسل قبلی موجود در Mi 8 یعنی اسنپدراگون 845 بسیار قدرتمند‌تر شده است.تغییرات فقط به قدرت ختم نمی‌شود و مصرف بهینه باتری نیز پیشرفت چشمگیری در شیائومی Mi 9 داشته است.

دوربین گوشی Mi 9 شیائومی و شیائومی Mi 8

شیائومی تلاش زیادی برای تعبیه‌ی دوربینی توانمند در می ۹ به‌کار برده است؛ در همین راستا نیز این گوشی به اولین محصول شیائومی تبدیل شده است که دوربینی با چینش سه‌گانه بهره می‌برد تا از موج افزایش تعداد ماژول‌های دوربین در ترند فعلی گوشی‌های پرچم‌دار، عقب نماند. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۲ اینچی سونی IMX586 در پس لنزی با F/1.75، ایفای نقش به‌عنوان دوربین اصلی می ۹ را برعهده گرفته است. این حسگر با ترکیب هر چهار پیکسل، پیکسلی بزرگ‌تر با ابعاد ۱.۶ میکرومتر ایجاد می‌کند که البته به‌صورت آنی نیز توانایی ثبت تصاویر HDR را نیز دارد. تکنیک ترکیب پیکسل‌ها در دوربین گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته طرفداران زیادی یافته است تا جایی که اخباری مبنی بر توسعه‌ی نمونه‌ی ۶۴ مگاپیکسلی توسط سامسونگ به‌گوش می‌رسد. شیائومی از دو ماژول دوربین دیگر استفاده کرده است تا نیازهای کاربران در بخش دوربین را تا حد ممکن و به‌ بهترین شکل تأمین کند. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به ابعاد ۱ میکرو متر پشت لنزی با f/2.2، وظیفه‌ی ثبت تصاویر تله با بزرگ‌نمایی دو برابری را به‌عهده دارد. همچنین ترکیب حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز ۱۳ میلی‌متری f/2.2، برای ثبت تصاویر عریض (واید) در دسترس قرار دارد. دوربین اصلی می ۹ توانایی ثبت تصاویر بسیار خوبی را در روز دارد. خروجی‌های ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین در صورت ثبت در حالت HDR، کنتراست بسیار خوب، گستره‌ی دینامیکی مناسب و سطح خوبی از جزئیات را به‌همراه دارند. رنگ‌ها نیز در این حالت با وجود اندکی اغراق (مشکل عموم گوشی‌های هوشمند) جذابیت خوبی دارند و رنگ و لعاب آن‌ها می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. به‌لطف تلفیق اطلاعات دریافتی از چهار پیکسل نیز، حسگر موفق به کنترل مناسب نویز می‌شود.
می ۸ به دوربین دوگانه‌ای با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی با مشخصات متفاوت مجهز شده است؛ سنسور اصلی دوربین با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی به لنزی عریض مجهز شده است اما سنسور ثانویه با پیکسل‌های یک میکرونی و لنز تله‌فوتو ۵۶ میلی‌متری برای زوم اعمال زوم دوبرابری بدون افت کیفیت درنظر گرفته شده است. خوشبختانه شیائومی لنز اصلی را به لرزشگیر ۴ محوره‌ی اپتیکال مجهز شده کرده است. دوربین اصلی از فوکوس خودکار دوال‌پیکسل با تشخیص فاز استفاده می‌کند و دوربین دوم نیز به فوکوس خودکار مجهز شده است. رابط کاربری دوربین از دو بخش کلی تشکیل شده است؛ بخش پایینی منظره‌یاب حالت‌های مختلف عکاسی، کلید شاتر و آیکون تعویض دوربین قرار گرفته است. بخش بالایی نیز به نوعی تنظیمات حالت انتخاب شده را برای انتخاب در دسترس کاربر قرار می‌دهد؛ مواردی مانند HDR، عکاسی AI و فلش در این بخش قرار دارند. آیکون زوم در بخش بالای نوار حالت‌های عکاسی قرار گرفته است که در کمال تعجب زوم دیجیتال ارائه می‌کند؛ لنز تله و دوربین دوم در عکاسی پرتره و در تنظیمات حالت دستی وارد عمل می‌شود.

نتیجه مقایسه دوربین mi 9 و mi 8

شیائومی Mi 9 اولین گوشی شرکت شیائومی می‌باشد که از دوربین 3 گانه استفاده می‌کند. سنسور 48 مگاپیکسلی imx 586 سونی از تکنولوژی quadbayer arrangement استفاده می‌کند که به سنسور این امکان را می‌دهد که 4 پیکسل مجاور را با یکدیگر ترکیب کرده و به عنوان 1 پیکسل حساب کند .بدین ترتیب عکس خروجی شما با روزولشن 12 مگاپیکسل با سایز پیکسل 1.6 میکرومتر و کیفیت تصویر بسیار بهتر از حالت 48 مگاپیکسلی خواهد بود
در مقابل شیائومی Mi 8 فقط از 2 دوربین اصلی استفاده می‌کند که البته نمی‌توان آن را مورد ملامت قرار داد چون که سنسوری مثل زاویه گسترده کاربرد چندانی در دنیای واقعی ندارد و بیشتر از این که کارایی داشته باشد یک ویژگی تبلیغاتی است.سنسور اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل می‌باشد که از ویژگی‌های آن می‌توان به سایز پیکسل 1.4 میکرومتر و گشودگی دیافراگم f1.8 نام برد. دوربین دوم این گوشی نیز از نوع زوم 2 برابری و 12 مگاپیکسل می‌باشد.

جمع بندی

شرکت شیائومی توانسته است با افزایش بسیار اندک قیمت بهبود‌های بسیاری را در پرچمدار نسل جدید خود ایجاد کند که از آن‌ها می‌توان به قدرت ،زیبایی و داوم باتری بهتر اشاره کرد. Mi 9 ارتقا و انتخاب خوبی نسبت به Mi 8 محسوب می‌شود پس اگر قصد خرید دارید با توجه به آن که هر دوی این پرچمدار‌ها در بازار موجود خواهند بود بهتر است با صرف پول اندکی بیشتر Mi 9 را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...