بررسی موبایل

معرفی همه گوشی‌های موبایل سری A سامسونگ Galaxy (قسمت سوم)

معرفی همه گوشی‌های سری A سامسونگ Galaxy

گوشی موبایل Samsung Galaxy A8 2018

سری A سامسونگ ، گوشی موبایل Samsung Galaxy A8 2018 می‌باشد که در ابعاد 8.4×70.6×149.2 میلی‌متر طراحی شده و 172 گرم وزن دارد. در لبه پایینی A8 2018 پورت micro USB، جک 3.5 میلی متری صوتی و میکروفون قرار دارد. یک میکروفون دیگر هم در لبه بالایی دستگاه کنار محل قرار گیری سیمکارت و کارت حافظه یافت می‌شود. از آن‌ جایی که این گوشی از دو سیمکارت به صورت همزمان به همراه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند، یک محفظه دیگر برای سیمکارت در لبه سمت چپ، کنار دکمه‌های کنترل صدا دیده می‌شود. این محصول به صورت ضد آب ساخته شده و با دارا بودن استاندارد IP68، به ادعای سامسونگ به مدت 30 دقیقه توانایی ماندن در زیر آب را دارد. A8 دارای صفحه نمایش 5.6 اینچ سوپر آمولد Super AMOLED و تراکم 441 پیکسل در اینچ می‌باشد بنابراین نمایش رنگ‌ها در این مدل قابل توجه خواهد بود. رزولوشن ۲۲۲۰x۱۰۸۰ یا FullHD+ نیز جزئیات خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه، 75.6 درصد محاسبه می‌شود. در کل از لحاظ عملکرد، صفحه نمایش بسیار خوب است و با روشنایی مناسبی که دارد امکان استفاده از این گوشی را حتی در زیر نور آفتاب برایتان امکان پذیر می‌سازد. استفاده از شیشه 2.5D برای زیبایی و فناوری گوریلا گلس برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در این بخش می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.
پیش از این‌ها عده زیادی به این موضوع که نمایشگرهای سامسونگ رنگ‌ها را در دورترین حالت ممکن به واقعیت نشان می‌دهند، اعتراض داشته‌اند. سامسونگ هم برای حل این موضوع سه مود خاص نحوه نمایش رنگ‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. AMOLED Basic ،AMOLED Photo و AMOLED Cinema این سه مود پیش‌فرض در A8 2018 هستند که دست کاربر را با انتخاب نحوه نمایش رنگ تصاویر در گوشی، باز می‌گذارند. یک مورد هم با عنوان Adaptive display در این بخش موجود بوده که به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی فعال است. Adaptive display رنج گامای بیشتری از رنگ‌ها را نمایش داده و باعث غلیظ‌‌تر شدن‌شان می‌شود. علاوه بر این‌ها امکان تغییر غلظت رنگ‌های قرمز، سبز و آبی به صورت دستی هم برای کاربر وجود دارد. توسط قابلیت Always on یا همان نمایشگر همیشه روشن در گلکسی A8 2018، کاربر می‌تواند به اطلاعات زمانی و اعلانات مختلف بدون باز کردن قفل گوشی دست پیدا کند. اگرچه روشن کردن این ویژگی باعث افزایش بیشتر مصرف باتری شده، اما در بسیاری از موارد می‌تواند برای کاربر کاربردی باشد. در منوی Always On چندین مدل ساعت و تنظیمات مختلف برای شخصی‌ سازی‌های بیشتر قرار گرفته که می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود استفاده کنید.

Galaxy A8 2018 توسط قدرتمندترین تراشه‌ی گوشی‌های میان رده اداره می‌شود. این تراشه که Exynos 7885نام دارد از دو پردازنده‌ی دو هسته‌ای Cortex-A73 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته‌ای Cortex-A53 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی که سامسونگ برای این مدل در نظر گرفته Mali-G71 است که قدرت مناسبی را برای پردازش‌های گرافیکی این میان رده ایجاد می‌کند. علاوه بر این‌ها سامسونگ از رم 4 گیگابایتی بر روی این گوشی استفاده کرده که با توجه به رده قرار گیری آن، بسیار عالی است. این گوشی در دو مدل با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت معرفی شده که البته امکان افزایش آن با قرارگیری کارت حافظه خارجی micro SD توسط کاربر موجود است. یکی از نکات مثبت گلگسی A8 2018 در این بخش، امکان استفاده از دو سیمکارت و کارت حافظه به صورت همزمان است که در بسیاری از گوشی‌ها، چنین امکانی وجود نداشته و عملکردشان به صورت هیبریدی است. این گوشی با اندروید 7 Nougat اجرا شده اما اندروید آن قابل ارتقاء است. از جمله خصوصیات این رابط کاربری می‌توان به آیکون‌های رنگارنگ، کشوی برنامه swipe-up ، بخش بندی خوب منوی تنظیمات، تم‌های انتخابی و آپشن‌های سفارشی سازی، همه و همه در این رابط کاربری به خوبی ارائه شده‌اند. خصیصه‌های دیگری چون چند وظیفه ای صفحه نمایش دو بخشی، خصیصه KNOX و Secure Folder نیز در این رابط کاربری ارائه شده است. همچنین برنامه‌های شخص ثالث نیز به خوبی طراحی شده اند. weather app عملکرد بسیارخوبی داشته در حالی که اپلیکیشن‌های دیگری چون browser یا mail عملکرد قابل قبولی دارند. همچنین با توجه به پشتیبانی از NFC (ارتباط حوزه نزدیک) و MST (انتقال مغناطیسی امن)، سامانه پرداختی Samsung Pay نیز در اسمارت‌فون‌ A8 فعال بوده و عملا هرجا که نیاز به کارت زدن یا کارت کشیدن باشد، می‌توان فقط با در دست داشتن گوشی، پرداخت را انجام داد.

گلکسی A8 به یک دوربین عقب 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f / 1.7 مجهز شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ در ساخت این گوشی اهمیت بالایی به دوربین سلفی داده است و آن را با دو عدد دوربین با کیفیت، در اختیار علاقه مندان به عکس‌های سلفی قرار داده است. در واقع این گوشی از دو دوربین 16 و 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که هر کدام از دریچه‌ی دیافراگم f / 1.9 و قابلیت فوکوس بهره می‌برند. در کل تصاویر به ثبت رسیده توسط این دو دوربین عالی به نظر می‌رسد و همراه با جزئیات زیاد، رنگ‌های فوق العاده و کنتراست بسیار خوب خواهند بود. فیلمبرداری توسط A8 2018 با رزولوشن فول اچ دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد. البته گزینه دیگری برای فیلمبرداری با رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل موجود بوده که تنها در همین گوشی به صورت ایده‌ آل قابل مشاهده است و اگر آن را در دستگاه دیگری اجرا کنید، با نسبت تصویری مناسبی مواجه نخواهید شد. بیکسبی ویژن (Bixby Vision) هم قابلیتی است که در رابط کاربری دوربین این گوشی یافت می‌شود و کاربر توسط آن می‌تواند با قرار دادن لنز دوربین مقابل سوژه‌های مختلف، اطلاعات مربوط به آن‌ها را دریافت کند؛ برای مثال با فعال بودن این ویژگی و گرفتن عکس از یک لپ‌تاپ، به نام مدل و اطلاعات مربوط به آن دسترسی خواهید داشت.

این گوشی سری A سامسونگ از یک باتری 3000 میلی آمپری استفاده کرده است. به مدت یک روز کامل بدون شارژ مجدد می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از مواردی که برای اکثر کاربران اهمیت دارد مدتی زمان شارژ گوشی است در این مورد نیز می‌توان گفت که این گوشی از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند بنابرین در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A8 Plus 2018

محصول دیگر سری A سامسونگ ،گوشی موبایل Samsung Galaxy A8 Plus 2018 است که دارای ابعاد بدنه برابر با 8.3×75.7×159.9 میلی‌متر و وزن آن معادل 191 گرم می‌باشد. در بخش بالایی این گوشی یک بلندگو، یک چراغ LED، سنسور مجاورت سنج و تشخیص چهره و دوربین‌های جلو قرار دارند .لبه سمت چپ محل قرار گرفتن کلیدهای تنظیم صدا و شیار ترکیبی سیمکارت و کارت حافظه است.کلید پاور در لبه سمت راست قرار گرفته و این بخش میزبان بلندگوی دستگاه نیز هست. قرار گرفتن بلندگو در این بخش باعث می‌شود در هنگام نمایش ویدیو یا اجرای بازی، دست کاربران جلوی خروج صدا را نگیرد. صدای تولید شده توسط این بلندگو شفاف و بلند است و حتی در محیط‌های شلوغ نیز به راحتی شنیده می‌شود . گوشی A8 پلاس دارای یک صفحه نمایش 6.0 اینچی از نوع Super AMOLED است. که رزولوشن 1080× 2220 پیکسل و نسبت صفحه نمایش به بدنه ~75.5% را ارائه می‌دهد. از جمله خصوصیات این صفحه نمایش ارائه رنگ‌های جذاب و شارپ و رنگ عمیق مشکی است. سامسونگ این صفحه نمایش را “Infinity Display” می‌نامد که در بردارنده خصیصه‌‎هایی چون یک صفحه نمایش بلند و لب تا لب صفحه نمایش بدون حاشیه با نسبت صفحه نمایش به بدنه 18.5:9 است. حداکثر روشنایی در این گوشی ۷۵۰ نیت است که یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. حداقل روشنایی نیز برابر با ۲.۶ نیت است.

Galaxy A8 plus 2018 از چیپست Samsung Exynos 7885 استفاده کرده است که یک چیپست میان رده است. Exynos 7885 بر اساس فرایند ساخت 14 نانومتری LPP FinFET جدید ساخته شده که مصرف کم باتری را تضمین می‌کند. این چیپست دارای دو هسته Cortex A73 با سرعت 2.2GHz و 6 هسته Cortex A53 با سرعت 1.6GHz است. رم این گوشی 4 و 6 بوده و برای حافظه داخلی آن نیز دو آپشن 32 و 64 گیگابایت وجود دارد همچنین از microSD نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده گرافیکی این گوشی میان رده بسیارخوب سامسونگ نیز Mali-G71 است که عملکرد قابل قبولی دارد. این گوشی با اندروید 7 Nougat اجرا شده اما اندروید آن قابل ارتقاء است. از جمله خصوصیات این رابط کاربری می‌‍توان به آیکون‌های رنگارنگ، کشوی برنامه swipe-up ، بخش بندی خوب منوی تنظیمات، تم‌های انتخابی و آپشن‌های سفارشی سازی، همه و همه در این رابط کاربری به خوبی ارائه شده‌اند. ویژگی‌های دیگری چون چند وظیفه‌ای صفحه نمایش دو بخشی، خصیصه KNOX و Secure Folder نیز در این رابط کاربری ارائه شده است. همچنین برنامه‌های شخص ثالث نیز به خوبی طراحی شده اند. weather app عملکرد بسیارخوبی داشته در حالی که اپلیکیشن‌های دیگری چون browser یا mail عملکرد قابل قبولی دارند. قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” یا Always On Display، مهم‌ترین نوتیفیکیشن‌ها را همواره روی صفحه به نمایش گذاشته و کاربر برای دیدن آن‌ها، دیگر نیازی به آنلاک کردن گوشی نخواهد داشت. همچنین، با توجه به پشتیبانی از NFC (ارتباط حوزه نزدیک) و MST (انتقال مغناطیسی امن)، سامانه پرداختی Samsung Pay نیز در اسمارت‌فون‌ A8+ فعال بوده و عملا هرجا که نیاز به کارت زدن یا کارت کشیدن باشد، می‌توان فقط با در دست داشتن گوشی، پرداخت را انجام داد.

گلکسی A8 پلاس 2018 دارای سه دوربین است. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی است. این دوربین از قابلیت تثبیت کننده نوری یا (OIS) و لنزی با دیافراگم f/1.7 برخوردار است؛ اما دوربین سلفی این گوشی دوگانه بوده و از یک لنز 16 مگاپیکسلی و یک لنز 8 مگاپیکسلی استفاده کرده پس می تواند برای خلق یک اثر مشابه DSLR پس زمینه را تار کند. همچنین دوربین این گوشی می تواند ویدئوهای فول اچ دی با سرعت 30 فریم برثانیه را ثبت کند. هرحال ثبت ویدئو 1080p عملکرد خوبی داشته و از تثبیت کننده نوری نیز برخوردار است.

باتری به کار رفته در این گوشی سری A سامسونگ غیر قابل تعویض، از نوع یون لیتیوم و دارای ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت است. با در نظر گرفتن ابعاد و کیفیت نمایشگر و همچنین سخت افزار به کار رفته، این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ و کاربری عادی نزدیک به دو روز همراه شما باشد. ضمن این که سامسونگ 2 حالت مختلف ذخیره باتری را نیز در نظر گرفته است. حالت اول روشنایی صفحه را به میزان 10 درصد کاهش داده، استفاده اپلیکیشن‌ها از اینترنت در پس زمینه را متوقف کرده، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را غیر فعال کرده و سرعت پردازش را نیز محدود می‌کند. در حالت دوم از یک تم تاریک استفاده می‌شود، استفاده از برنامه‌ها محدود شده، سنسورهای بیومتریک غیر فعال می‌شوند و با انبوهی از تغییرات می‌توانید تنها با 8 درصد شارژ باقیمانده، بیشتر از 15 ساعت از گوشی استفاده کنید. یکی از مواردی که برای اکثر کاربران اهمیت دارد مدتی زمان شارژ گوشی است در این مورد نیز می‌توان گفت که این گوشی از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A60

محصول دیگر سری A سامسونگ ، گوشی موبایل Samsung Galaxy A60 است که با ابعاد 155.3 × 73.9 × 7.9 میلی‌متر ، ضخامت 7.9 میلی‌متری و وزن 168 گرم در زمره گوشی‌های با ضخامت کم و وزن سبک قرار می‌گیرد . در این گوشی سامسونگ سعی کرده تا از فضا بیشترین استفاده را کند. در این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده است. قاب پشتی گوشی گلکسی A60 زیبایی ظاهری فوق العاده‌ای دارد و همانند گوشی‌های بالا رده مدرن و جذاب است. در قسمت بالا و سمت چپ قاب پشتی این گوشی دوربین اصلی سه گانه به صورت عمودی و فلش LEDقرار گرفته و در قسمت وسط رو به بالا قاب پشتی گوشی لوگوی سامسونگ طراحی شده است. اسکنر اثر انگشت این گوشی در قسمت قاب پشتی و بخش میانی آن قرار گرفته این گوشی قابلیت پشتیبانی از تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال) را دارا است سامسونگ محصول جدید خود را در رنگ‌های متنوع و جذاب (مشکی , آبی , صورتی , نارنجی) روانه بازار کرده است. گوشی سامسونگ گلکسی A60 از صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع PLS TFT که حدود 84.9 درصد کل پنل جلوی نمایشگر را تشکیل می‌دهد همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 3 است که از خط‌ و خش و ضربه جلوگیری می‌کند. گلکسی ای 60 همانند پنل‌‎هایی که در سایر موبایل‌های سری A به چشم می‌خورد از پنل AMOLED بهره برده است. اندازه این صفحه نیز 6.3 اینچ است و به دلیل برخورداری از بریدگی O شکل سامسونگ آن را Infinity-O نامگذاری کرده است. رزولوشن 1080× 2340 پیکسل و کیفیت تصویر آن Full HD+ است. نسبت صفحه نمایش این گوشی نسبت 19.5:9 است که ابعاد خوبی را برای یک میان رده فراهم کرده است. تراکم پیکسلی این موبایل 409 پیکسل است.

گوشی سری A سامسونگ گلکسی A60 مجهز به جدیدترین تراشه اسنپدراگون 675 (Qualcomm SDM675 Snapdragon 675) است که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره برده است. هشت هسته پردازنده مرکزی این گوشی شامل (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 460 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 460 نقره‌ای) است که پردازنده گرافیکی Adreno 612 برای تجزیه و تحلیل داده‌ها طراحی شده است. سامسونگ گوشی A60 را در دو نوع با حافظه‌های داخلی مختلف عرضه کرده است. یکی حافظه داخلی 128 گیگابایتی و دیگری حافظه داخلی 64 گیگابایتی .هر دو گزینه موجود مجهز به 6 گیگابایت رم هستند. یکی دیگر از موارد مهم در خصوص گوشی A60 بهره بردن از درگاه کارت حافظه است که امکان افزایش حافظه بوسیله کارت خارجی را تا 1 ترابایت فراهم می‌سازد. سامسونگ قابلیت نصب کارت حافظه جانبی تا 512 گیگابایتی را برای این گوشی پشتیبانی می‌کند. از نظر نرم افزار هم گفته می‌شود که با جدیدترین نسخه پلتفورم اندروید تاکنون یا همان 9.0 (Pie) اجرا شده و از رابط کاربری One UI بهره برده که بدون شک آپشن‌های زیادی را برای آن به ارمغان خواهد آورد. گوشی موبایل گلکسی A60 برای اتصال به اینترنت قابلیت پشتیبانی از شبکه پر سرعت 4G LTE را داشته و از قابلیت Wi-Fi، بلوتوث نسخه 5.0، NFC و GPS نیز بهره می برد. امکانات ویژه گوشی گلکسی a60 ،شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G ، اثر انگشت (پشت گوشی)، قطب‌نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، ANT+ و چندین قابلیت دیگر می‌باشد.

این گوشی سری A سامسونگ دارای سه دوربین در پشت دستگاه است که دوربین اصلی، 32 مگاپیکسلی با F/1.7، دوربین دوم با لنز ultra-wide دارای وضوح 8 مگاپیکسل و در نهایت دوربین سوم، 5 مگاپیکسلی است. گشودگی دیافراگم در دوربین دوم و سوم، f/2.2 است و نمونه 5 مگاپیکسلی برای تعیین عمق میدان به کار می‌رود. در کنار عکس‌های با کیفیت و امکان عکاسی با HDR، این دوربین توانایی فیلمبرداری با کیفیت FULL HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰p@30FPS) را نیز دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز، همان طور که اشاره شد، 32 مگاپیکسلی است و با احتمال زیاد برای تشخیص چهره هم کاربرد خواهد داشت.

گوشی سری A سامسونگ Galaxy A60 دارای باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری است که از ظرفیت بالایی برخوردار است که غیرقابل تعویض بوده. شاید این ظرفیت باتری کمی غیرمنطقی و کم به‌نظر برسد اما به‌خاطر استفاده از CPU یازده نانومتری، مصرف باتری متعادل‌تر شده است. این گوشی از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند که نظر کاربرانی که به دنبال شارژ سریع هستند را به خود جلب می‌کند و همچنین از درگاه USB Type-C هم پشتیبانی می‌کند. اگر به طور معمول از این گوشی استفاده کنید باتری آن شما را تا یک روز هم همراهی می‌کند و نیاز به شارژ مجدد در طول روز پیدا نخواهید کرد. شارژر این گوشی توانایی فول شارژ کردن گوشی در مدت زمانی 120 دقیقه را دارد که یکی از ویژگی‌های برجسته گوشی گلکسی A60 در بین گوشی های هم رده خود محسوب می‌شود.

گوشی موبایل Samsung Galaxy A70

گوشی موبایل Samsung Galaxy A70 دارای ابعاد 7.9 × 76.7 × 164.3 میلیمتر می‌باشد که با وجود ابعاد بسیار بزرگ گلکسی A70 و وزن 183 گرمی، شرکت سامسونگ سعی کرده تا با کاهش ضخامت گوشی و خمیده کردن لبه‌های پشتی حالت ارگونومی خوبی به این موبایل دهد. پنل پشتی گلکسی A70 همانند دیگر گوشی‌های جدید سری A از پلاستیک براق ساخته شده که سامسونگ عنوان آن را 3D Glasstic نامیده است. کلیدهای کنترل صدا و پاور بر روی لبه‌ی سمت راست گوشی گلکسی A70 قرار گرفته و بر روی لبه‌ی سمت چپ آن درگاه خشاب سه‌گانه تعبیه شده است. بنابراین امکان استفاده‌ی همزمان از دو سیم کارت با سایز نانوسیم به همراه کارت حافظه در این گوشی وجود دارد. در لبه‌ی پایین گوشی، اسپیکر مونو، میکروفون، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پورت USB-C قرار دارد. این گوشی در چهار رنگ سفید، سیاه، آبی و نارنجی در دسترس است. گلکسی A70 دارای صفحه نمایش6.7 اینچی از نوع Super AMOLED می‌باشد که به واسطه حاشیه‌های کم و بریدگی یا همان ناچ قطره‌ای، Infinity-U نام گرفت. این گوشی مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) است. نمایشگر گلکسی A70 سامسونگ 86 درصد پنل جلویی گوشی را تشکیل داده که با نسبت ابعاد نمایشگر 20:9 طراحی شده است. صفحه نمایش Galaxy A70 از رزولوشن (Full HD+ (1080 × 2400 بهره برده بدین ترتیب که تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا قابل قبول و مناسبی برای این گوشی موبایل خواهد بود. یکی از مشخصات حائز اهمیت نمایشگر گلکسی A70، استفاده از پوشش محافظتی با عنوان Gorilla Glass است و در چهار رنگ، نارنجی، آبی، مشکی و سفید عرضه شده است.

شرکت سامسونگ این گوشی سری A سامسونگ میان رده را به تراشه خوبی مجهز کرده و بدین ترتیب پتانسیل پردازشی دستگاه را تقویت کرده است. تراشه به کار رفته در قلب این اسمارت فون، اسنپدراگون 675 است که از معماری لیتوگرافی 11 نانومتری بهره می‌برد و یکی از جدیدترین تراشه‌های کوالکام محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته تشکیل شده که شش هسته آن از نوع Kryo 460 Silver می‌باشد که فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارد. دو هسته دیگر تراشه هم از نوع Kyro 460 Gold می‌باشد که فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی 612 Adreno هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی گلکسی A70 از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی دستگاه هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد و و در کنار آن برای تامین نیاز خود با نصب Micro SD تا حداکثر 512 گیگابایت می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات را گسترش داد. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A70 از سیستم عامل اندروید نسخه ی 9.0 استفاده نموده است. این نسخه از سیستم عامل بسیار سریع و ساده طراحی شده است و به کاربر امکان می‌دهد در کمترین زمان به بیشترین طیف از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین استفاده از رابط کاربری مخصوص سامسونگ به نام One UI در گوشی موبایل سامسونگ A70 سبب افزایش آسانی کار مصرف کننده شده است. ویژگی‌هایی مانند حالت شب، پشتیبانی از تم و حالت چند پنجره‌ای که چند ویژگی سنتی این سامسونگ می‌باشد نیز در این گوشی وجود دارد. گوشی سامسونگ گلکسی ای 70 از بلوتوث 5.0, A2DP, LE ، شبکه وای فای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot ، فناوری GPS ، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS ، عملکرد NFC و کابل یو اس بی 2.0, Type-C 1.0 reversible connector پشتیبانی می‌کند. همچنین از سنسور شناسایی اثر انگشت (زیر صفحه نمایش) ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، حسگر مجاورتی ، قطب نما و ANT + پشتیبانی می‌کند .این گوشی هوشمند تک سیم کارت (نانو سیم) یا دو سیم کارت (نانو سیم، دوگانه آماده به کار) است و دارای جک 3.5 میلیمتری صدا ، امکان لغو فعال سر و صدا با میکروفن اختصاصی ، بلندگو و رادیو FM می‌باشد.

گوشی سری A سامسونگ گلکسی A70 دارای دوربین سه گانه در پشت بدنه و یک دوربین سلفی مجهز شده با این تفاوت که اندازه سنسور دوربین اصلی این گوشی، بزرگتر است. دوربین اصلی گلکسی A70 دارای سنسور 32 مگاپیکسلی ISOCELL Bright سامسونگ با دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 26 میلیمتر می‌باشد که قابلیت فیلمبرداری آهسته با کیفیت فول اچ دی دارد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم این گوشی 8 مگاپیکسلی بوده و از لنز اولترا واید با زاویه 123 درجه بهره می‌برد که با گشودگی دهانه f/2.2 و فاصله کانونی 12 میلیمتر می‌باشد. دوربین سوم مجهز به سنسور 5 مگاپیکسلی و با گشودگی دیافراگم 2.2 می‌‎باشد که برای تشخیص سنجش عمق کاربرد دارد. همچنین این دوربین از فلش LED بهره می‌برد که می تواند در محیط با نور کم عکس‌های واضح و قابل قبولی را ثبت نماید. اما در پنل جلویی دوربین سلفی دستگاه از سنسور 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.0 و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر برخوردار بوده که از قابلیت عکاسی HDR پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه عملکرد دوربین سلفی این گوشی بسیار عالی می‌باشد و با آن می‌توانید عکس‌های سلفی مطلوبی ثبت نمایید. در نهایت دوربین گلکسی A70 با استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف نمایشی در 20 حالت مختلف از جمله غذا، شخص، گل، آسمان، کوه، سواحل و. شبیه سازی شده و عکس‌هایی باکیفیت بالا ثبت می‌نماید. گلکسی A70 در بخش فیلم‌برداری توان آن را دارد که ویدئوهایی با کیفیت 4K را به ضبط برساند. ویدئوهای 4K در گوشی A70 با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شود. در بستر 1080p نیز امکان ضبط ویدئو با سرعت 240 فریم برثانیه وجود دارد. این سرعت یعنی شما با کیفیت FHD هم می‌توانید ویدئوهای اسلوموشن بگیرید. دوربین سلفی Galaxy A70 نیز توان ضبط ویدئو با کیفیت 1080p را دارد.

گوشی موبایل گلکسی A70 ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعتی دارد. با توجه به فناروی PD به کار گرفته شده در این محصول، باید سرعت شارژ بالایی را انتظار داشته باشید اما جالب است بدانید برای شارژ 42 درصدی این گوشی فقط حدود 30 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. سامسونگ در گلکسی A70 از فناوری شارژ سریع 25 واتی استفاده کرد که در مدت نیم ساعت، حدود 45 درصد شارژ می‌شود. این گوشی فاقد فناوری شارژ بی‌سیم است، اما شارژ آن توسط کابل شارژر و درگاه USB نوع C انجام می‌گیرد. کابل موجود در جعبه گوشی A70 به صورت دوطرف تایپ سی است. به عبارت دیگر برای اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ، اگر لپ تاپ شما فاقد درگاه Type-C است شما باید یک کابل تبدیل USB به USB Type-C نیز تهیه کنید. این باتری امکان مکالمه تا 37 ساعت، قابلیت وب گردی تا 13 ساعت و پخش ویدیو تا 17 ساعت را پشتیبانی می کند. اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A70 شامل دفترچه راهنما، قاب ژله‌ای، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل Type C، هندزفری و سوزن خارج کردن سیم کارت می‌باشد.

برای ادامه مقاله سری A سامسونگ Galaxy روی دکمه‌های زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...